Montako somalia olette nähneet töissä?

Kultamuna kuoriutuu

Itse en ole ensimmäistäkään. En edes niitä paljon puhuttuja bussikuskeja. Sen sijaan toimettomana maleksivia Afrikan ihmeitä näkyy metroasemilla ja kauppakeskuksissa enemmän kuin tarpeeksi. Onko kukaan ikinä nähnyt somalin pitämään pizzeriaa tai muuta yritystä? Edes semmoista, jossa ei makseta veroja. Ei ainakaan itselle tule mieleen.

22

125

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen nähnyt

Olen nähnyt useita somaleita töissä. Sen sijaan en ole ikinä nähnyt mustalaista töissä.

• töissä töissä

Nythän on tietenkin vapaapäivä jotenka ei ole nähty, mutta "mustalaisia" olen toki nähnyt töissä, ja aivan oikeissa töissä, sellaisissa joita ei tämänkään palstan lukijoista ole monikaan ollut, olinpa nuorempana autokuskina niin apumiehenä oli mustalainen, siis ahkerampaa tyyppiä en ole tavannut, täsmällinen ja kaikinpuolin luotettavakin.

• 3Timo
        töissä töissä kirjoitti:

Nythän on tietenkin vapaapäivä jotenka ei ole nähty, mutta "mustalaisia" olen toki nähnyt töissä, ja aivan oikeissa töissä, sellaisissa joita ei tämänkään palstan lukijoista ole monikaan ollut, olinpa nuorempana autokuskina niin apumiehenä oli mustalainen, siis ahkerampaa tyyppiä en ole tavannut, täsmällinen ja kaikinpuolin luotettavakin.

Juu kyl minäki tiiän pariki mannee ku käy töis.
        Ja oon jopa ITE ollu töissä firmas, minkä omisti mustalai! :P
        Ahkera ukko toiki oli, mut ei mitenkä kovinka täsmälline!? :/

Ja yhen mustan ukonki oon nähny töis - tiiä sit oliks just somali? - ku naputteli katukivii toho kävelykadun pätkälle!

Mut: enemmän niit kyl kieltämättä näkyy notkuu jossai kauppahelvetis tai mis lie talon nurkalla! :/

• No jaa...

Somalien työttömyysprosentti on n. 90. Siitä lopusta 10%:sta suuri osa on työllistynyt sellaisiin ammatteihin, kuten tulkeiksi, joita ei tarvittaisi ilman somaliyhteisöä.

• suomi ole rassisti

TÖISÄ??? Mitä sinä luule että on helpo ja kevytä maleksi kaikepäivä itäkeskus käyttävä ?? raskas homma se on joutu kävele paljo ja kela maksa niin huono lisä ja avustus ,ei riitä kaiki harastus ja lähettä raha kauas koti serkku ja heimopäälikö avusta

• saalistajat.

Pakko saalistaa, kun länsi on tyhmää, sanoo uljas luontonsa tunteva somaliäpärä..

Ikävä kyllä Liittoumani toiminta on estetty näiden ongelmatapausten uudelleenkouluttamiseksi, joten en voi täyttä totta kertoa....

• järj. lounasajaksi

En ole nähnyt töissä mutta syömässä sitäkin enemmän monessa ruokailupaikoissa ja tulevat vielä siihen aikoihin kuin esim. Itiksen työntekijöillä on lyhyt ruokailutauko niin nämä on siellä lastenvaunujensa kanssa hidastamassa ruoan saantia .

Eivät ymmärrä työtätekevien ihmisten kiireitä ,kun taikaseinässä on rahaa. Heille pitäisi pistää kielto lounastauon ajaksi

• kiva kiva

Saavat mustan johtajan, varastetun sydämensä turvin. Saanko sanoa mitä tekisin noille kieroille somalinoidille,joiden kanssa jouduin ongelmiin ?

• Ei jaksa innostaa

Olen nähnyt yhden somalibussikuskin. Fiksun ja osaavan oloinen nuorimies. Tosi sitä yhtä vastaan on 100 työtöntä KELA Goldin ahkeraa höylääjäsomalia, joten en oikein "jaksa" arvostaa ja hehkuttaa sitä yhtä reipasta somalia.

Sen ovat saaneet maahanmuuttohyysärit aikaan. Liian paljon paskaa yhtä kultahippua vastaan, joten ei maksa vaivaa.

Ikävää, että hesari, YLE ja muut ottavat esiomerkikseen sen yhden ainoan reippaan mamun jolla perustelevat maahanmuuton hyödyllisyyttä. Se on valehtelemista pahimmasta päästä.

Inhoan Hesaria, YLEä, mamuja (menköön lapsi pesuveden mukana).

• töissä nämäkin

• eipä ole näkynyt

Eipä ole rakennus työmailla näkynyt yhtään Afrikasta tuliaa raskaissa töissä

• ALLAHIA TYÖ-AIKANA

Yhdellä tutulla oli "työkaverina" soomali ,sille tuli aina pakottava tarve päästä RUKOILEMAAN kun oli kiire ja olis pitänyt ihan "oikeasti" tekemään TÖITÄ !!!!

• En yhtään. Mutta kävisittepä meidän Lidlissä tukienmaksupäivänä! Tuulikaappi on täpösentäynnä somaleita ja muovikasseja.

• waler.

Yritin googlettaa työssäkäyviä somaleita,ei löytynyt.

Yksi teksti pisti silmään:
      Joillekin muslimeille uskonto ja työskentely sikojen ja alkoholin läheisyydessä muodostaa ongelman.Ehheehheeehhee,kaikkee sitä,............

• se sinä olet

Tuttu tilanne sinulle, olethan somppuun verrattava hylkiö.

• Sama.
        se sinä olet kirjoitti:

Tuttu tilanne sinulle, olethan somppuun verrattava hylkiö.

Minut taas on eristetty maailmasta, omasta halustani, jotta ymmärtäisin mistä kyse. Ja nyt ymmärrän, ei muuta vaihtoehtoa, kuin luovuttaa. En silti suostu tuon Eliitin mukaan hyppimään. Haluankin kuolla tietyllä tapaa, mutta ei minun anneta.... Seuraavaksi pitää suututtaa vielä enemmän ihmisiä, sillä että tällainen pikkunilkki kehtaa haukkua heidän saastuttavia kultamuniaan.. :D

• abdullah wali burjo

Juurihan ne oli töissä Tikkurilan asemalla ja ryöstivät ja pahoinpitelivät 18 vuotiaan naisen.

• Muiluttamaan ?

Unohdetaan tuon loislännen teot sen suhteen ja autetaan Somaleja palaamaan maahansa turvallisesti, ilman uhkaa Wahhabi-Islamisteista, joilla on Musta Meteori.

• just joo

perusnatseja ne taas olivat

• MiKäKö?
        Muiluttamaan ? kirjoitti:

Unohdetaan tuon loislännen teot sen suhteen ja autetaan Somaleja palaamaan maahansa turvallisesti, ilman uhkaa Wahhabi-Islamisteista, joilla on Musta Meteori.

Tarvitsee ilmeisesti selittää, että kyseinen kivi on noituudelle keskeinen, jonka avulla he kykenevä possessoimaan naisnoitia sotilaikseen. Mutta Muinais Liiton myötä eivät. Siksi Olen Sionisti.

Maailman on saatava Rauha.

• vittu teitä natseja.

EN TIEDÄ KUN EN OLE KYSYNYT OLETKO SOMALI

• 3Timo

Keltäs kysyt, ku tollai on vaikeempi löytää ku se surullisenkuulusa neula heinäsuovasta?! :/
        (Tai OLI, ennenku magnetismi keksittiin!)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2527
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2116
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      97
      1803
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1799
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1547
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      138
      1128
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1031
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      20
      1002
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      987
    Aihe