TUNDRALLE

Naalinyö

Tietääkö kukaan sopivaa varustetta tundralle, mukana kannettavaa majoitetta, joka soveltuu kovaan tuuleen, on kevyt, kestävä, yksinkertainen pystyttää, kohtuu hintainen. Yhden hengen teltta? Nallo?, vaikutti hankalalta videossa ja kallis. Pitää kai rakentaa itse, niin tulee sopiva. Olenkin suunitellut aivan uudentyyppistä suojaa, joka on toteutukseltaan salaisuus toistaiseksi.

6

166

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaeltaja?

Merikontti?

• grrgrgr

Bivypussi?

• rgbrgb

Jos nallo on hankala niin lienee parempi pysyä poissa tundralta

• Saattaapi se vain

niinkin olla, mene ja tiedä sitten, helpommalla pääsee tietenkin, kun pysyttelee kotipiirissä kamina tulen lämmössä, välillä vähän syöpäsee ja pistää makuulle, mitäpä siellä tuulen tuiverruksessa ja vesi, jäävihma sateessa Nallojen kanssa leikkimässä, tietäähän tuon. Tosin ei tiedä, että kuinka hankala se nallo on, kun ei ole sellaisesta kokemusta, olen huomannut, että nykyään ei rahallakaan saa hyvää, tarkoittaen lähinnä kestävyyttä, halvan tavaran ymmärtää, että se särkyy käsiin, korkea hinta pitäisi olla takuu kestävyydestä, näin ei aina ole, eikä varsinkaan nykyään, kun suunittelijoilta puuttuu se omakohtainen kokemus tai sitä on liian vähän, suppeasti.
        Miksiköhän ei näytetä koskaan esittelyvideoissa kuluneita, käytettyjä varusteita, jotka vielä toimivat ja ovat hyvät kaikin puolin, silloinhan sitä uskottaisiin, lähes aina ollaan niinkuin ensikertaa liikkeellä ja useimmiten nurmikentällä kotipihalla.

• Veteraani

Tietää! Kunnon tunneliteltta; ei mikään (alkaen) malli. Olen kulkenut kymmenkunta vuotta Hilleberg Akton kanssa;helppo pystyttää(yksi kaari), kevyt; hyvin olen pärjännyt.

• Uskotaan

Oletko käynyt kokeilemassa Aktoa Norjan tuulissa? esim. Varangin itä-puolella tuulee talvella mukavasti ajoittain tai melkein aina, myrsky säät sitten vielä erikseen. Lumidyynit katkaisevat maantiet ja aurausviitat vipattavat erikoisella tavalla. Siinä Domen vuoren p-puolella on hyvä paikka testata varusteita, on toki muitakin telttailu "kämppink" paikkoja hyvästä ilmanvaihdosta pitäville seudulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      297
      1223
    2. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      308
      1166
    3. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      958
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      87
      914
    5. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      899
    6. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      101
      879
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      742
    8. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      13
      594
    9. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      588
    10. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      3
      577
    Aihe