Otin tuon vanhan

totuutta kehiin

keskustelun ylös jotta nähtäisiin kuinka itse Kai A tunnustaa jäsnmäärän tippuneen käytännössä 2000-3000 tuhanteen.
Ja tuostahan on jo 4 vuotta.
Mahtaa advaria ottaa päähän kun hänen mielikuvituksensa ja satuilunsa paljastuu heidän omien lahkokavereiden kautta.

17

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloitukseen kentältä

      Tuosta asiasta voisin olla ainakin paikkakunnallani eri mieltä.

      Jos väen väennys olisi prosentuaalisesti tuo, niin sehän näkyisi.

      Mutta, fyysisen terveyden pettäessä, olen 2010 jälkeen ollut pois ja mitä nyt "piipahdin" katsomassa vain aloitusosuuden, koska en pidempään pysty olemaan.
      Väkimäärä on lisääntynyt, ei vähentynyt. Uusia kasvoja on paikalla, jota en tunne, mutta minulle se paikallinen tuttuni kertoi hänen olevan sen, ja sen. jne.

      Eli ehkä se mielikuvitus on jossain aloittajan korvainvälissä.

      Ja onko raamatullista lukea ja julistaa "jäsenmääriä", kun ja koska sen yksin Herra tietää.

      • Valhetta viljellään!

        Onko raamatullista, kuten adventisti nimimerkki "levollinen_mieli" rinnakkaisketjussa tekee -siis VALEHDELLA - että Suomessa olisi adventisteja jo "ainakin 10 000" ja että "valtavaa kasvua tapahtuu koko ajan"?! Siis onko valehteleminen raamatullista?

        Vai onko todella niin, etzä kunhan sapatin pitää, niin muusta ei tarvitse välittää? Saa väittää ihan mitä vaan, niinkö? Kyllä minä totuudenmukaisuudella ymmärrän, ettei tuollaisia perättömiä juttuja laiteta julkisuuteen. Adventistinen UUTISANKKA, eikä ole edes aprillipäivä!


      • pyh!
        Valhetta viljellään! kirjoitti:

        Onko raamatullista, kuten adventisti nimimerkki "levollinen_mieli" rinnakkaisketjussa tekee -siis VALEHDELLA - että Suomessa olisi adventisteja jo "ainakin 10 000" ja että "valtavaa kasvua tapahtuu koko ajan"?! Siis onko valehteleminen raamatullista?

        Vai onko todella niin, etzä kunhan sapatin pitää, niin muusta ei tarvitse välittää? Saa väittää ihan mitä vaan, niinkö? Kyllä minä totuudenmukaisuudella ymmärrän, ettei tuollaisia perättömiä juttuja laiteta julkisuuteen. Adventistinen UUTISANKKA, eikä ole edes aprillipäivä!

        Ja milläs sinä todistat että tuo ns. "levollinen_mieli" on adventisti? Tai että hän olisi perillä oikein mistään?


      • Valhetta viljellään!
        pyh! kirjoitti:

        Ja milläs sinä todistat että tuo ns. "levollinen_mieli" on adventisti? Tai että hän olisi perillä oikein mistään?

        Hän ainakin kirjoittaa, että "nuoria tulee paljon meidän vanhempien iloksi" ja muutenkin, miksi joku muu kuin adventisti puhuisi "adventtitotuuden" voitosta ja "adventtisanoman " leviämisestä. Eiväthän muut kristityt käytä näitä termejä. Kyllä hän kommentoinnissaan vaikuttaa perinteiseltä adventistilta. Jospa jän onkin, "pyh!" sinun toinen persoonasi?


      • veli.
        Valhetta viljellään! kirjoitti:

        Hän ainakin kirjoittaa, että "nuoria tulee paljon meidän vanhempien iloksi" ja muutenkin, miksi joku muu kuin adventisti puhuisi "adventtitotuuden" voitosta ja "adventtisanoman " leviämisestä. Eiväthän muut kristityt käytä näitä termejä. Kyllä hän kommentoinnissaan vaikuttaa perinteiseltä adventistilta. Jospa jän onkin, "pyh!" sinun toinen persoonasi?

        Rauhaa veli! olen joskus kysellyt missä adventtiseurakunnassa hän on kirjoilla
        vastausta ei koskaan tule, joka keskustelu palstalla on omat provot.

        Siunausta kaikille


    • Vanhin

      Onhan täällä pitkään ollut kirkon vastustaja tai entinen adventisti, joka yritti kirjoittaa kirkkoa vastaan muotoilemalla yliampuvia viestejä muka adventistina. Otti nyt nimimerkin levollinen mieli, mutta paljasti korttinsa kirjoittamalla juttuja, joita tuskin kukaan täysjärkinen adventisti kirjoittaisi.

      • täysjärkisiä kehiin

        "joita tuskin kukaan täysjärkinen adventisti kirjoittaisi"
        Niin,siinäpä se.
        Mistä löytyy täysjärkinen adventisti?

        En ole tavannut yhtäkään,mutta enemmän tai vähemmän sekopäitä kylläkin.
        On narsistia,yrittäjiä jotka pitävät lähes ilmaista työvoimaa,taivaanrannan maalareita jotka suunnittelevat puisia kerrostaloja,tyyppejä jotka pitävät profiiliaan esillä paikallislehdissä kerjäten rahaa,tig-vaivasia nuoria lääkäreitä,dominoivia akkoja y.m.
        Ja äijät yleensä vellihousuja.

        Mistä löytyisi normaali ihminen adventistina?
        Taitaa olla ja on aina ollut katoava luonnonvara.


      • Missä?
        täysjärkisiä kehiin kirjoitti:

        "joita tuskin kukaan täysjärkinen adventisti kirjoittaisi"
        Niin,siinäpä se.
        Mistä löytyy täysjärkinen adventisti?

        En ole tavannut yhtäkään,mutta enemmän tai vähemmän sekopäitä kylläkin.
        On narsistia,yrittäjiä jotka pitävät lähes ilmaista työvoimaa,taivaanrannan maalareita jotka suunnittelevat puisia kerrostaloja,tyyppejä jotka pitävät profiiliaan esillä paikallislehdissä kerjäten rahaa,tig-vaivasia nuoria lääkäreitä,dominoivia akkoja y.m.
        Ja äijät yleensä vellihousuja.

        Mistä löytyisi normaali ihminen adventistina?
        Taitaa olla ja on aina ollut katoava luonnonvara.

        "Täysjärkisiä kehiin"- nimimerkille. Ihan sama oli ensiajatukseni, kun luin tuon "täysijjärkinen adventisti"-ilmaisun! Jotta mistäs niitä ottaisi, tältä palstalta kun ei löydy kuin noita toinen toistaan karmeampia adventismin "käyntikortteja"... Pyhhhyhhhyyy....


    • Tämä on adventismia.

      Täysjärkiset kun eivät sekaannu adventismiin lainkaan. Pysyvät siis adventismista kaukana.
      Joku täysjärkinen on voinut kokea hetkellisen järjen menetyksen ja liittynyt kovan painostuksen ja kaksinaamaisten kaunopuheisten lorujen johdosta adventtikirkkoon, mutta aika pian ennen täysjärkisenä ollut tulee huomaamaan kuinka häntä vedettiin vain nenästä ja viilattiin linssiin siellä adventtikirkon tilaisuuksissa.
      Samat sekopäiset Ellen Whiten horinat pyörivät sapatista toiseen siellä adventtikirkon tilaisuuksissa. Ja sama klaani käärii rahaa ja mammonaa liiveihinsä herkkäuskoisten kustannuksella ja nauravat lahkonsa pölvästeille kabineteissaan.

      • Analogiaa

        Pölvästejä emme ole, adventisteiksi emme tule, pysykäämme siis täysijärkisinä!


      • veli.
        Analogiaa kirjoitti:

        Pölvästejä emme ole, adventisteiksi emme tule, pysykäämme siis täysijärkisinä!

        Niin onhan meitä advareita moneen junaan ja kun tästä oli kerran puhetta erään ystäväni kanssa joka kuuluu helluntalaisiin niin hän sanoi,että sama heillä.Taitaa olla niin että täydellistä seurakuntaa ei löydy maan päältä.

        Siunausta kaikille!


      • Erityisasema?
        veli. kirjoitti:

        Niin onhan meitä advareita moneen junaan ja kun tästä oli kerran puhetta erään ystäväni kanssa joka kuuluu helluntalaisiin niin hän sanoi,että sama heillä.Taitaa olla niin että täydellistä seurakuntaa ei löydy maan päältä.

        Siunausta kaikille!

        Veli. Nyt kuitenkin on niin, ettei mikään, siis EI mikään muu seurakunta ole julistautunut "pyhäksi jäännöskansaksi", Israeliksi (juutalaisten sijaan) ja Jumalan silmäteräksi kuin adventtiseurakunta. Toisin sanoen, muut seurakunnat nöyrinä tietävät olevansa vajavaisia Jumalan edessä eivätkä kuvittele itselleen mitään erityisasemaa Jumalan silmissä, kun taas adventtikirkko häikäilemättä julistaa omaavansa jonkinlaisen erityisaseman "valittuna kansana".

        Tästä seuraa sitten kaikenlaista omahyväistä polleilua ja oman kirkkokunnan pitämistä muita parempana ("vain meillä on totuus, vain me osaamme lukea Raamattua oikein, vain meillä saarnataan totuutta" jne.) Kaikki muut muka ovat Babylonia/huoria, tuhoon tuomittuja (Jeesus ei muka tunne heitä omikseen!) ynnä muuta. Luettu on.

        Voitko sinä, "veli.", kuvitella, että tällainen asenne toisiin seurakuntiin on ärsyttävä - lievästi ilmaistuna?!


      • veli.
        Erityisasema? kirjoitti:

        Veli. Nyt kuitenkin on niin, ettei mikään, siis EI mikään muu seurakunta ole julistautunut "pyhäksi jäännöskansaksi", Israeliksi (juutalaisten sijaan) ja Jumalan silmäteräksi kuin adventtiseurakunta. Toisin sanoen, muut seurakunnat nöyrinä tietävät olevansa vajavaisia Jumalan edessä eivätkä kuvittele itselleen mitään erityisasemaa Jumalan silmissä, kun taas adventtikirkko häikäilemättä julistaa omaavansa jonkinlaisen erityisaseman "valittuna kansana".

        Tästä seuraa sitten kaikenlaista omahyväistä polleilua ja oman kirkkokunnan pitämistä muita parempana ("vain meillä on totuus, vain me osaamme lukea Raamattua oikein, vain meillä saarnataan totuutta" jne.) Kaikki muut muka ovat Babylonia/huoria, tuhoon tuomittuja (Jeesus ei muka tunne heitä omikseen!) ynnä muuta. Luettu on.

        Voitko sinä, "veli.", kuvitella, että tällainen asenne toisiin seurakuntiin on ärsyttävä - lievästi ilmaistuna?!

        Totta puhut tuo tyyli ärsyttää, nuoremmassa polvessa onneksi ei enää sillä tavoin kuule tuota,että vain me pelastumme. Itselläni on sisaria ja veljiä monissa suunissa ja me siunaame toisiamme,eikä meillä tule kinaa oppikysymyksistä.
        Vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus.

        Siunausta.


      • Eri mieltä
        veli. kirjoitti:

        Totta puhut tuo tyyli ärsyttää, nuoremmassa polvessa onneksi ei enää sillä tavoin kuule tuota,että vain me pelastumme. Itselläni on sisaria ja veljiä monissa suunissa ja me siunaame toisiamme,eikä meillä tule kinaa oppikysymyksistä.
        Vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus.

        Siunausta.

        Veli. Varsinainen ongelma on SE, että noita kirjoittajan nimim. Erityisasema mainitsemia teologisia kohtia OPETETAAN virallisesti adventistisessa teologiassa (adventistit ovat "pyhä jäännöskansa", Israel ja Jumalan valitut, Jumalan silmäterä...) ei tämä ole mikään sukupolvikysymys, tämä on kysymys adventismin VIRALLISEEN oppiin liittyen. Ja se on eri asia kuin yksittäisten jäsenten asenne muihin kristittyihin. Nuo kohdat ovat VIRALLISTA adventistista perusteologiaa!


    • Pyhä Henki johtaa kaikkeen totuuteen. Mikseivät nämä muut uskovat ole totuudessa? Eipä taida paljoa usko heitä kolkutella. Selvä on ADVENTTITOTUUS, jos siihen ei yhdy, niin ei sellaisia voi kuin sääliä.

      • Verhottu valhe!

        Ns. adventtitotuutta ei edes ole olemassa!!! Ainoa absoluuttinen totuus on Jeesus! Ei ole muita totuuksia, ne ovat vain verhottuja valheita.


    • Jotka eivät hyväksy virallista oppia, eivät ole adventisteja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe