Autokamera ja käyttö

onnikkakuski

Ajan paljon ja saan nähdä monelaista liikenteessä. Mitään ei ole sattunut ei itselle enkä ole sattunut liikenteessä kovin vakavaan tilanteeseen.
Mutta kuitenkin hankin itselleni kameran autoon. Se kuvaa koko ajan kun olen liikenteessä. Mutta en osaa sitä käyttää niimpä kysyn tunteeko joku autokameran: full hd 1080 P car recorder ja tietääkö mistä saisi suomenkielisen käyttöohjeen

32

5261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annoit kamerastasi seuraavat tiedot:
      1. Tallennustarkkuus
      2. Käyttötarkoitus.

Merkki ja malli helpottaisivat käyttöohjeiden löytämistä. :)

Itse kuvaan muuten melkein aina kun ajelen. Kännykällä. Ihan hyvää jälkeä tulee, joskin syvyystaju katoaa kokonaan, mutta se nyt on yleinen ongelma kameroissa. Ei ole vielä tarvittu, niin kauan kun olen kuvannut. Kerran olisi ollut käyttöä, mutta silloin ei vielä ollut tapana kuvailla. :)

• onnikkakuski
      • Olipahan surkeat sivut, kun ei edes valmistajan tietoja ole laitteesta tarjolla.

Mutta kun kyseessä on suomalainen verkkokauppa, niin lain mukaan noiden on toimitettava sinulle suomenkieliset käyttöohjeet. Ei muuta kuin pyytämään.

• Hennaavv

Vanhemmillani on S vision autokamera ollu jo varmaan vuoden ja hyvin on toiminu , mutta ohjeet on hukassa ja pitäs tietää miten toimii ilman ohjeita ei osaata käyttää .

• Samatyyppi
        Hennaavv kirjoitti:

Vanhemmillani on S vision autokamera ollu jo varmaan vuoden ja hyvin on toiminu , mutta ohjeet on hukassa ja pitäs tietää miten toimii ilman ohjeita ei osaata käyttää .

Tarkempi malli on S vision C3, yrirtin netistä etsiä ohjeita, mutta eipä oo löytyny muuta ku kuvamateriaalia sillä kameralla ollaan vähä pulassa ilman ohjeita suomenkieliset ohjeet jos jostain löytäs nii se pelastas kinkkisen paikan.

• wefcweffwwf

Itse ostin ebaystä jonkun taustapeilikameran, jonkun kympin maksoi.

Sikäli helppo käyttää että se ei vaatinut muuta kuin johto kiinni ja kortti sisään. AIna kun laitteeseen tulee virta niin se lakaa kuvaamaan eli siis käytännössä tarkoittaa kun laitat auton käyntiin ja 12v virran ulosottopistokkeeseen tulee virta (tupakansytytytinliitäntä.)

Ei ole paljoa käyttökokemuksia vielä, tänään ekaa
      kertaa vaikutti siltä että kamera ei mennyt päälle kauppareissulla, kotoa lähtiessä se meni päälle itsestään mutta kaupan pihassa ei. Aattelinkin se nyt tarvii sen herätyksen, otin johdon pikaisesti irti ja samantien takaisin kas laite heräsi henkiin.

Yhtä asiaa vaan en laitteen suunnittelijalta ymmärrä että miksi se taustapeili
      pitää olla sellainen maalivahvin mailan lavan kokoinen eli tyyliin
      "80x30cm" kokoinen. Kai se on tarkoitettu sitten johonkin suureen ohjaamoon
      missä peilin vähän suurempi leveys ei niin haittaa, rekan ohjaamo no mitäs
      siellä sitten peilillä edes tekee.

• Jos ajat lyhyitä matkoja niin tuo on varmaan suht ok kamera, mutta paljoa ei siihen dataa mahdu parhaalla laadulla.

• onnimmakuski

Godsmack
        Kameran kuvaa ei tarvita koko matkalta. Mulle riittää, että kamera kuvaa vaikkapa 10 min ja lähteen muistin alusta - kuvaten entisen päälle uutta.
        Siis jos jotain tapahtuu niin riittää vain lyhyt aika ennen ja tapahtumahetki

• onnimmakuski kirjoitti:

Godsmack
        Kameran kuvaa ei tarvita koko matkalta. Mulle riittää, että kamera kuvaa vaikkapa 10 min ja lähteen muistin alusta - kuvaten entisen päälle uutta.
        Siis jos jotain tapahtuu niin riittää vain lyhyt aika ennen ja tapahtumahetki

Siis kyllä kannattaa jos tuo toiminta kamerassa on,
        itsellä ei ole kokemusta kuin gopro ja Jobo Jib 4 kameroista,
        jotka ovat miltei kopiot toisistaan, mutta gopro laatu on parempi (luulisin).

• Tietoooooo

Godsmack18.8.2014 21:12
        =========================================
        "paljoa ei siihen dataa mahdu parhaalla laadulla".

voi laittaa 32 gb kortin, käyttää muistaakseni parhaalla huippulaadulla 1920x1080 kokoa 6-8 gb tunti, lisäksi se tallentaa jatkuvasti, eli poistaa automaattisesti vanhempaa, eli mahtuu 4-5 tuntia.

pitää muistaa ottaa pistoke pois ettei kuva tuhoudu, tai asettaa "Motion Detection" Liikkeentunnistus.
        Meillä on tuossa liikkeentunnistusasennossa ja se käynnistyy parkkipikallakin autoista jam ihmisistä.

Kamerassa ei olekaan formatointi, kuvan poistomahdollisuutta, se pitää tehdä tietokoneella, mutta koskaan ei tarvi poistaa.

• P e n t t i

Gopro:ssa oli tarkat ohjeet mukana. Nou probleem. Tosi helppo käyttää ja aika simppeli laatikko 400 euron vehkeeksi. Mutta Todella hienoa kuvaa virtaa.
      En kuvaa kyllä liikenteessä vaan aina vasta kohteessa..
      On nimittäin Ryssäidea liimata se auton ikkunaan.
      Toivottavasti pikkupoliisikyttäysfiilis ei iske itseeni koskaan.

• kamraa

Se ryssäidea perustuu sikäläisiin sääntöihin. Kun liikenteessä rysähtää, sinun pitää itse pystyä todistamaan ettet aiheuttanut sitä.

• Ei ehdi laittaa

Tilanteen tullessa päälle. Minulla GoProssa 32G muistikortti ja kamera aina päällä kun ajan, kotona sitten tyhjennän, jos ei tapahtumia.

Olenko mielestäsi " pikkupoliisi "?

• kävelijän kamera?

Kyllä, sairastahan tuollainen kyttääminen ja jatkuva kameran muistin tutkiminen.

• CCCP & KGB tulee

Voi tanan kotipoliisit ja kerrostalokyttääjät, varmaan kurkitte ikkunoistakin kun tulee pimeää ja vahditte marketissa, että jokainen omena tulee punnittua mitkä ovat pussissa.
      Jospa ihan paneudutte omaan ajamiseen ja vähemmän muiden kyttäämiseen, niin tekisite vähemmän virheitä ja tyhmyyksiä.

• Siiv Ari

Pitkään olen harkinnut.
        Enää en mieti, kiitos tuon kirjoituksen.
        Nyt meni kamera tilaukseen.
        Itseään saavat tollot syyttää.
        Saatan kuvata alastomia vartaloitakin.

• suosittelen

Kun ajelee yksin, niin kamera on hyvä olla olemassa ylimääräisenä silmänä. Sillä JOS käy niin, kuten minulle, että ajat esimerkiksi edellä ajavan perään sen takia, että tämä ei ilmoittanut kääntymisaikeistaan suuntamerkillä, ja edellä ajavassa autossa on kolme "ihmistä" jotka kaikki kiistää vilkun käyttämättä jättämisen, niin olet ilman kameran tallennetta heikoilla, kun oikeuteen mennään. Kameran muistikortin ansiosta korvausvelvollisuus siirtyi oikeutetusti vilkun käyttämättä jättäneelle autoilijalle. joten suosittelen sitä kaikille yksinään ajeleville.

• pakumies67

Voi silti olla, että siitä kuvamateriaalista vedetään johtopäätökset myös pitämästäsi turvavälistä, ja jos et ehdi turvavälimatkalla pysähtymään, voidaan keskittymistäsi ajamiseen kyseenalaistaa.
        Nämä ei ole aina ihan selviä juttuja, vaikka meidän maalaisjärki pitääkin vilkutonta syyllisenä.

Näillä kameroillahan voisi sitten syyttää pitkän jonon taakseen kerännyttä alinopeuskuskia liikenteen häirinnästä ja provosoinnista riskiohituksiin. Siinä niille olisi käyttöä

Ainakin siinä siitä olisi apua, jos joku läheiseni vaikka kuolisi jonossa riskiohittajan aiheuttaman kolarin vuoksi, jäisi provosoija kuitenkin ilman rangaistusta, vaikka on mun silmissä vähintään yhtä syyllinen kuin ohittajakin. Joltain kun löytyisi todiste teiden tukosta ja tunnistetiedot, kävisin hoitamassa asian.

• hmmmmn

On aivan selvä juttu, että on katsottava eteensä ja pidettävä turvaväli aina. Talvella on jarrutusmatkakin pidempi ja on ihmeellistä miten vähän väliä monet autoilijat jättävät. Vaikka sitä vilkkua ei olisikaan päällä, pitää nähdä se edessä ajavan nopeuden vaihtelu ajoissa. Ei saa olla niin sokea.

Vai johtaisko se kameran räplääminen moiseen peräänajoon?

Alinopeuskuski? Liikenteessähän ei tarvitse ajaa sitä maksiminopeutta. Muista se. Sillä tallenteella ei tekisi yhtään mitään ja jos joku siitä sakot saisi, niin joku joka lähtee koko letkasta edelle.

• suosittelen

Lue uudestaan näin: Oikeuden päätöksellä korvausvelvollisuus siirtyi oikeutetusti vilkun käyttämättä jättäneelle autoilijalle. Oikeus ei kyseenalaistanut pitämääni väliä edellä ajavaan autoon mitenkään, joka oli kuitenkin riittävä. Pimeässä lumisateen keskellä ei aina erota edellä ajavan auton hidastavan vauhtiaan, varsinkaan silloin, kun jarruvalot eivät edes välähdä, eikä vilkku vilahda........

• tsarkka s

poliisit on myös hyvin tarkkoja kameroista, nappaavat heti jos on ollut onnettomuus.

kamera voi todistaa molemmin päin, eli voitoksi tai tappioksi.

käräjäoikeudessa merkitsee hyvin paljon osallisten aktiivisuus, eikä faktat, usein asiat muuttuvat hovissa oikeudenmukaisemmaksi.

• Pajatzo

Saatat toki puhua totta. Onhan Suomen oikeuslaitos osoitettu pelleorganisaatioksi korkeinta myöten. Mutta jos mietitään, niin lain mukaan välimatka ei ole riittävä, jos kerran osui. Tuo väite että ei erota edelläajavan hidastavan on varsin koominen. Jos edelläajavaa ei näe kunnolla pimeyden ja lumisateen vuoksi, niin silloin kyseeseen tulee myös tilannenopeuden rikkominen. Mutta muuten kyse on siitä että ei ehdi reagoida, eikä siitä etteikö etäisyyden hupeneminen olisi havaittavissa.

• no huh huh...

Onneksi et sinä sentään ole mikään lain laatija.......

• ostin 2011

minulla tuollainen, laitan muutaman linkin, valitsin sen, koska siinä on hyvin yleinen Nokian BL-5C akku ja niitä minulla oli useita, niillä kestää noin 2 tuntia, jatkuvaa videointia.

Mutta, sijoitus autoon on hankala, nykyisissä kun on kalteva lasi ja tulee melkein otsaan. Ei sovi näin turvallisuutta arvostavalle kuin apukuskin/ojanpuoleiseen ylänurkkaan, muualla häiritsee enemmän kun siitä on hyötyä.
      Sopisi peruutuspeilin yläpuolelle, jos lasissa ei olisi "rasteria", tummennusta.
      ei ole kovin hyvä sijoittaa koelaudalle, koska on laaja kuvauskulma ja kuvaa siitä nokkapeltiä ja taivasta liikaa, joten valotus kärsii. Voisi ajatella konepellin allekin, jos sieltä olisi suora näkyväisyys tielle, mutta etusäleikkö on vino eikä minkäänlaista näkyväisyyttä, jos ei riko keulaa.

Kun on kestävä akku, tämä toimii, käynnistyy ja sammuu toimii vaikka varashälyttimenä tai 2-kolmosvideokamerana kodin juhlissa.

Kerrotaan että kuvan koko on, 12 pixeliä, ne on ”interpolarisoituja” eli siis digitaalisesti zoomattuja eli huonolaatuisia, tuottaa vain 5 pix,
      Tuottaa aivan hyvää kuvaa, ei tärinäongelmia, mutta vaikka kuva on hyvää, ei rekisteriä tunnista kovinkaan kaukaa.

Olen ajanut 50v ja 1,5 mil. km enkä ole kameraa tarvinnut, en lisää nytkään sitä eteen häiriöksi. Käytän sitä nyt takana, siellä se häiritse ajoa.

http://www.aliexpress.com/item/F900-Car-DVR-with-HD-1080P-2-5-LCD-Vehicle-Car-DVR-recorder-FL-night-vision/552866366.html

http://www.ebay.com/itm/2-5-LCD-F900-Car-DVR-Camera-HD-1080p-Car-DVR-Recorder-DV-Car-Dash-Camcorder-/221223057303

http://www.ebay.com/itm/F900-2-5-HD-4X-Digital-Zoom-Car-Vehicle-DVR-DV-Video-Camera-Camcoder-1440-1080P-/271075424064

• kamerarunkkarit

Pellet kuvaa!

• 123

"Mulle riittää, että kamera kuvaa vaikkapa 10 min ja lähteen muistin alusta "

Jos pisin automaattinen tallennus ja pyyhintä on 10 min ja mulla 15 min tallennus, se on aivan liian lyhyt. Muistaako sen ottaa pois, jos jotain on sattunut. Ajoin kolarin, olin syytön, vastapuolella 2 kameraa, kun oli kylmä syksyinen sää hän jätti autonsa käymään ja kaikki pyyhkiytyivät ennen poliisin tuloa.

Tapaus oli täysin selvä, kuka on syytön, mutta tajusin että siinä tilanteessa ei aina huomaa ottaa kameran virtajohtoa irti, ei ainakaan auton muut käyttäjät, varsinkin talvella pitää käyttää autoa jotta ei lapset jäädy.

• sterptokokki

Saapas nähdä, kun joku tietusuojavaltuutettu äkkää sellaisen jutun, että nämä kamerat (kuvaaminen, valvontakamerat)) ovat laitonta touhua. Esimerkiksi on kiellettyä laittaa kiinteistön valvontakamera kuvaamaan yleistä katua tai naapurin tonttia yms.
      Sama koskee niitä ilmassa pörrääviä kuvaushelikoptereita, jotka kuvaavat kaikkea, mitä alapuolella tapahtuu.
      ....tuli vaan mieleen.

• täysin.laillista

"Saapas nähdä, kun joku tietusuojavaltuutettu äkkää sellaisen jutun, että nämä kamerat (kuvaaminen, valvontakamerat)) ovat laitonta touhua"

ei ole tietosuojavaltuutetun asia, kuvaus on perustuslaissa, julkisilla ja yleisillä paikoilla, alueen tai julkisen tilan omistaja voi kyllä estää kameramiehen tulemisen alueelle.

"Esimerkiksi on kiellettyä laittaa kiinteistön valvontakamera kuvaamaan yleistä katua tai naapurin tonttia yms."

Vähän olet oikeassa, muutamissa tapauksissa, kerrostaloissa yms, joka ei ole omaa tonttia. ( mutta yhtään tuomiota ei ole tullut, vain kuvauskieltoja)

"...... ilmassa pörrääviä kuvaushelikoptereita,"

joo en tarkkaan tiedä muutakuin, yhtään tuomioota ei ole tullut eikä tulekaan. Tuo "kielto perustuu kai ikivanhaan lupaan jonka joku "ilmailuyhdistys sai" -50--60 luvulla, että he saavat vain kuvata lentokoneesta.

AUTOKAMERAT ainakin on ja pysyvät, muutaman vuoden kuluttua ne ovat uusissa autoissakin vakiotavaraa.

• uusi_autokamera
      • Loppuhinta

Paljon tuli tullia ja alvia ja toimituskuluja?

• Anonyymi

Minulla on kyllä tuo S-vision 1080P käyttöohje, jonka sain kameran mukana. Sama ohje löytyy myös netistä, mutta ei siitä ole kaikkeen apua.
      En saa sitä kameraa yhdistettyä tietokoneeseen enkä puhelimeen.
      Mukana oli kyllä tuo käyttöohje, mutta sillä heikohkolla taidolla joka minulla on ko laiteisiin, en saa yhteyttä muodostumaan.
      Tietokone ei esim tunnista USB -johdolla yhdistettyä kameraa tai ainakaan se ei anna mitään merkkiä siitä.
      Olisiko jollakin antaa kansantajuista vinkkiä miten asiassa voisi edetä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1248
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      14
      892
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      832
    Aihe