Metsäkylä ja yöllinen / yölliset hiipparit

metsäkylästän

Hei,

Asun Ylöjärvellä metsäkylässä omakotialueela. (Pehkutie, notkotie, nevantie). Olemme asuneet täällä 10vuotta. Alussa alue oli rauhallista, mutta viimeisen 4 vuoden jälkeen asia on muuttunut.

Kotioviemme ovenkahvoja on käyty renklaamassa, ulko-oviin koputeltu öisin. Valvon öisin itse aika myöhään ja vietän aikaa omassa makuuhuoneessani valot pois päältä. Muutamaan otteeseen valoilla (luultavasti taskulampulla) on ikkunoihin osoiteltu. Noustessani katsomaan, ikkunasta ei näy ketään. Muutamia vuosia sitten, takapihamme pöytään oltiin lyöty kirves, sekä 2013 syksyllä pihaan oltiin tuotu risti, johon oltiin kirjoitettu ''tervetuloa''.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Naapureilta olen kysellyt asiasta, he ovat kertoneet myös vastaavaa oviin / ikkunoihin koputtelua, ovenkahvojen renklaamista yms.

Mitä veikkaatte, onko tämän takana vain lapset/nuoriso ''pilailumielessä'' vai voisiko alueella liikku jokin tietty ihminen/porukka varkausmielessä tai muuten vain päästään vinksallaan oleva henkilö?

Olisi mielenkiintoista kuulla, olemmeko ainoita joidenkin naapureidemme lisäksi vai tapahtuuko tälläistä muillekkin.

17

2527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsäkylästä

Mitäs jos nyt käytäisit omaa järkeä vähän. Sen sijaan että tullaan suomi24 kirjotteleen, voisit vaikka ostaa riistakameran maksaa 100e ja selvittää ketä ne on. Työntää se risti tämän nuoren perseeseen pystyyn ja koputella päätä nyrkillä.

• Varottavaa

Voi sitten varautua siihen että se riistakamerakin katoaa...

• sadisti.mamut.väijyy

Matut hiippailee...

• matut.tuhoaa.suomen

Matut ovat moniosaajia (rikoksissa) :o)

• kameratvalvomaan

Sen kameran voi asentaa myös ikkunoiden väliin, tällöin riittää sisäkäyttöön tarkoitettu IP kamera.
      Esimerkiksi tällainen:
      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/7465/crjjr/Opticam-Indoor-FI8909W-IP-kamera

Virtajohdon saa kyllä ujutettua ikkunoiden väliin. Satasella saat noita pari vanha pc tallennuskoneeksi.

Meillä on useampi, ulkokäyttöön tarkoitettu näkösällä ja muutama piilotettu kamera.

Laita myös videovaltonta kyltit, ne jo yksinään riittää karkoittamaan osan hiippariporukasta.

• Klyyver65

Itse soittaisin poliisille. Toihan täyttää jonkun uhkailun tunnusmerkit??? Tai sitten kunnon kyttäys päälle, jos ovat jotain pentuja niin pelotat ne pois. Esim ostat jonkun valonheittimen mikä on aurinkoa kirkkaampi. Kun jampat tulee hoodeille niin tohotat päin ja samaan aikaan käynnistät junatorven joka huutaa niin että vielä pinsiössäkin lasit tärisee. Kun tyypit lähtee karkuun niin lähet autolla tai mielellään esim enduropyörällä perään ja huutelet jotain niille.

• krew

Ah, tuottaa tyydytystä pelkkä ajatuskin.

• rgggrg4

@krew :Tyydytystä mistä?

• samatäällä

Itsekin asun metsäkylässä ja pihalla on ollut hiippari muutaman kerran. Luulen että näin kanssa taskulampun tapaisen pienen valon ikkunassa. En sen tarkemmin alkanut tutkimaan kun alkoi pelottaa älyttömästi :D

• samatäällä

Ja luulen että henkilö on joku vähän vinksahtanut koska on kuitenkin ollut todella myöhään yöllä ollut hiipparoimassa. En usko että lapset noin myöhään liikkuvat.

• ahdistelija.ahmed

Mina katso nainen ikunassa mina tykata.

• Hotto97-00tiukka

Siwasiwasiwasiwasiwa

• kunnolla.turpiin

Joku sairas tyyppi täytyy olla kyseessä.ei normaali ihmistä kiinnosta mitä makkarissa tapahtuu.Ottakaa porukalla kiinni ja antakaa turpaan,niin pysyy
        vähän aikaa poissa,ampua ei kai saa.Poliisille on turha ilmoitella,ei ne jonkun
        kahelin perään Tampereelta lähde.Kiinni vaan ja kunnon sakinhivutus.
        Auttaa vähän aikaa.

• joonarantee
        kunnolla.turpiin kirjoitti:

Joku sairas tyyppi täytyy olla kyseessä.ei normaali ihmistä kiinnosta mitä makkarissa tapahtuu.Ottakaa porukalla kiinni ja antakaa turpaan,niin pysyy
        vähän aikaa poissa,ampua ei kai saa.Poliisille on turha ilmoitella,ei ne jonkun
        kahelin perään Tampereelta lähde.Kiinni vaan ja kunnon sakinhivutus.
        Auttaa vähän aikaa.

joku rillipäinen perheen isä vai

• pfekf

Pelko pois, jotain nuorisojengiä joka hakee jännitystä. Yö on parasta aikaa hengailuun, kun muut kökkii pelokkaina sisällä. Tuskin vakavaa. Klyyver65 antoi jo hauskoja ohjeita. Itse olisin jo kameroilla selvittänyt asian enkä inissyt netissä.

• metsäkylä

vieläkö on sama ongelma? selvisikö asia koskaan?

• Muualkiolluylöjärvel

Ota puukko tai kirves valmiiksi ulkooven viereen ja laita kengät lähtövalmiina odottamaan ja kyttää pimeässä valmiina odottamassa ja juokse perään ku kolkutus alkaa nosta riveelistä seinää vasten ja heiluta puukkoa ja uhkaa että seuraavalla kertaa osuu niihin eiköhän pysy pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe