Kannattaako toiminimellä toimivan yksityisyrittäjän ostaa itselleen lounasseteleitä? Käsittääkseni näin saisi vähennettyä verotuksessa 25 % prosenttia setelin arvosta eli siinä säästäisi pari euroa per lounas.
Lounassetelit ja toiminimi
9
3128
Vastaukset
- jflkjwkfjlkjkljfkjwl
Miten niin säästäisi? Sinä toiminimi, eli sinä itse maksatte 100% lounassetelistä.
- vai?
Säästäisi verojen muodossa?
- Syöjä
vai? kirjoitti:
Säästäisi verojen muodossa?
Niin jos 25 % lounassetelin arvosta on verovähennyskelpoista? Ilman seteliä 0 % lounaan hinnasta vähennyskelpoista.
- Vai?
Syöjä kirjoitti:
Niin jos 25 % lounassetelin arvosta on verovähennyskelpoista? Ilman seteliä 0 % lounaan hinnasta vähennyskelpoista.
Juu,haluaa myös tietää!
- lounaat
Vai? kirjoitti:
Juu,haluaa myös tietää!
Vähennä kirjanpidossa niiden lounaiden hinta, ikäänkuin sinulla olisi työsuhde-etuna lounas. Tulee vähennystä 100% lounaan hinnasta.
- ei niinkään
Ilmeisesti toiminimellä ei saa vähentää mitään omaan suuhun meneviä ruokia tuloverotuksessa, koska ne eivät liity suoraan työhön. Eli lounassetelit yhtä tyhjän kanssa. Mutta tietääkö joku tälle lähteen, itse en ole onnistunut löytämään?
- dsfgerty
Lounassetelihän on saajalleen veronalainen etu. Toisaalla vähennät mutta toisaalla taas maksat. Mitä ideaa?
- Ainoananias
Ompa ristiriitaisia kommentteja.
"Ilmeisesti toiminimellä ei saa vähentää mitään omaan suuhun meneviä ruokia tuloverotuksessa, koska ne eivät liity suoraan työhön"
Siis miten niin ? Eikö pienyrittäjä ole myös työtekijä ja lounas liittyy varmasti työpaikkaruokailuun ?
"Vähennä kirjanpidossa niiden lounaiden hinta, ikäänkuin sinulla olisi työsuhde-etuna lounas. Tulee
vähennystä 100% lounaan hinnasta."
Eikös se noin voi olla ?
Vaikka en itse kuulu arvonlisäverotuksen piiriin, mielestäni tuo huomioidaan yleiverotuksessa.
Sanokaapa viisaammat ?- Muuta_Oy_ksi
Jos olet ainoa henkilö joka Toiminimessäsi työskentelee, niin teilla ei ole ainoatakaan työntekijän asemassa olevaa teidän firmassanne. Itse et voi olla työntekijä Toiminimessä. Mutta Osakeyhtiössä, ja Ky;ssä ja mahdollisesti Ay:ssäkin voit olla palkansaaja eli työntekijä.
Vain työntekijä voi saada luontoisetuuksia, kuten lounasseteletä, joka asia kerrotaan Verottajan sivustollakin.
"Osakeyhtiön osakkeenomistaja ja henkilöyhtiön osakas voivat
saada palkkaa omistamastaan yhtiöstä. Siten he voivat myös
saada yhtiöltään luontoisetuja. "
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/47886/luontoisedut_verotuksess3/
Tuossa ei siis mainita Toiminimi-yrittäjää erikseen lainkaan. Mutta kerrotaan ne yhtiömuodot ja osakkuudet joissa luontoisetuja voidaan antaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462751Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15954Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm66862Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829