Harkitsen sijoittamista esim. indeksiosuusrahastoon iShares Core S&P 500 UCITS ETF (tunnus SXR8), jota Nordnet tarjoaa ilman merkintäkuluja ETF-kuukausisäästämiseen. Kurssi näyttäisi euroissa olevan n. 135 euroa. Tyhmä kysymykseni kuuluu, että jos yrittäisin kk-säästösopimuksella sijoittaa tähän etf:ään vaikkapa 200 euroa, niin toteutuisiko kauppa määrältään ainoastaan yhdestä osuudesta? Vai onko käytössä jotain murtolukuja, jotta siihen menisi koko sijoitettu summa?
Olen sijoittanut aiemmin ainoastaan indeksirahastoihin. Nyt olisi ajatus lopettaa sijoittaminen pariin indeksirahastoon ja ottaa niiden tilalle liki vastaavat indeksiosuusrahastot (ETF:t), joissa TER sijoittajan kannalta edullisempi.
Tyhmä kysymys etf-kuukausisäästämisestä
etf-uuno
2
401
Vastaukset 2
- Twainffs
ETF ovat samanlaisia kuin osakkeet tässä tapauksessa eli kokonaisia kappaleita ostetaan eikä pienempiä. Eli nykykurssilla saisit yhden kappaleen tuolla 200e. Toivottavasti auttoi. Sen takia myös Nordnet varaa aina hieman enemmän rahaa käytettäväksi.
- ap.
Kiitos vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 771208
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K151016En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o61970- 65871
- 60760
- 59744
- 62671
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.24650- 69642
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49637Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.39618- 133616
- 50569
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk35539- 33520
- 19517
- 29515
- 72486
- 40467
Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m105454