Olen ymmällä??? Onko olemassa kaksi jeesusta?
Toinen jeesuksista näyttäisi vaativan ihmistä taipumaan oman auktoriteettinsa alle, jotta voisi pelastaa tämän. Hän näyttäisi siis vaativan ihmiseltä yhtä ja toista ennenkuin hyväksyy hänet. Suurin tekijä näyttäisi olevan usko eli uskollisuus tätä jeesusta kohtaan.
Toinen jeesus puolestaan ei näyttäisi vaativan mitään. Hän on ilmeisesti kuollut kaikkien ihmisten puolesta, ja luottaa sen riittävän pelastamaan kaikki ihmiset. Tämä jeesus näyttäisi hyväksyvän ihmiset sellaisinaan oman uhrinsa tähden.
Olen ymmällä??? Kumpi jeesus on kumpi???
Ainakin minun on helpompi uskoa jälkimmäiseen jeesukseen, joka pelastaa minut armosta ilman omaa ponnistelua.
Jos siis näin myönnän uskovani Jeesukseen, joka ei vaadi minulta edes uskoa, olenko uskossa?
Voinko siis mennä kasteelle?
kaksi jeesusta?
6
185
Vastaukset
- Serafim
Onhan meillä toki kaksi Jeesusta yhdessä ja samassa persoonassa: Jeesus, nasaretilainen duunari ja kirvesmies. Ja Kristus, Jumalan Poika...
- "netti pastori"
On vain yksi Jeesus, Jeesus Kristus Jumalan poika.
Sama Jeesus pelastaa ihmiset oman sovitustyönsä kautta, armosta ilman omia tekoja. Ainut mitä Hän vaatii ihmisiltä on usko Häneen ja senkin Hän antaa lahjaksi, sitäkään ei ihminen voi itselleen muuten hankkia, ei tekemällä hyviä tekoja ei ostamalla sitä vaan ilmaiseksi lahjana ja armosta.
Se mikä yleensä hämää ihmisiä on Jeesuksen kehotus parannukseen, tätähän jo Johannes kastaja saarnasi Jeesuksen edellä lähetettynä. Sanoohan raamattu että ihmiset ovat synteihinsä kuolleita ja täysin kelvottomia joiden aivoitukset ovat ainoastaan pahat nuoruudesta lähtien. Tällaistenko pitäisi siis tehdä parannus? Kyllä.
Mutta kiitos Jumalalle Hän ei vaadi meiltä mitään mitä Hän ei meille itse anna. Kun ihminen tulee uskoon saa hän luokseen puolustajan Pyhän Hengen jonka voimalla tämä parraus on mahdollista tehdä.
Vanha ihminen ei silti katoa vaan elää uuden rinnalla ja vastustaa tätä Jumalasta syntynyttä uutta ihmistä. Mutta Jumalan voimassa ihminen siis tekee tätä parannusta joka saavuttaa täydellisyytensä vasta taivaassa.
Kyllä Jeesus vaatii meiltä paljon mutta antaa itse kaiken minkä vaatii. - jli
Jeesuksesta esitetään niin monta kuvaa ja käsitystä, että voi syntyä hämminkiä. Tähän sopinee ote linkistä:
http://www.nic.fi/~jlindell/kukajeesus.htm
"Jos ajattelette suurimpia ihmeitä, mitä koskaan on tapahtunut, niin yksi suurin ihme on se, kun Jumala tuli ihmiseksi.
Jeesuksesta on monenlaisia kuvia. Sinänsä ne voivat olla oikeita. Hän voi olla humanistin Jeesus, vallankumouksellisen Jeesus, luonnon mystiikkaan perehtyneen Jeesus, karismaatikon tai tietyn uskonsuunnan Jeesus. Mutta kuka on syvimmiltään Raamatun Jeesus ?
Jeesuksen ihmeet ja tunnusteot eivät riitä Vapahtajamme tunnistusmerkiksi. Maailmahan on täynnä ihmeitä ja tunnustekoja. Jeesus varoitti jopa uskomasta näihin.
Jeesuksen koko toiminta kiteytyy tähän : Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa, Jeesus kuoli ristillä syntiemme sovitukseksi ja hän nousi ylös kuolleista. Kaikki muu kytkeytyy tähän.
Tämä aika hyväksyy hänet ihmisenä. Jeesus auttoi köyhiä, sairaita ja syrjäytyneitä, sanoi kovia sanoja itseriittoisille, oli hyvä opettaja, jne. Ihmisyys tuo hänet meitä lähelle.
Tämän rinnalle on nostettava totuus : Hän on Jumala. Suurin, keskeisin työ on kuitenkin sovitus.
Evankeliumin sanoma on, että monien muiden hyvien asioiden rinnalla ennen kaikkea ihminen pelastuu sen kautta iankaikkisesta kadotuksesta.
Sosiaalisesti suuntautuva maailma korostaa ihmisen menestymistä ajallisesti. Tarjotaanko saarnoissa pelastusta ajallisista vaikeuksista ja hyvää ulkonaista elämää vai iankaikkista pelastusta ?
Vain sanoma Jeesuksen ristinkuolemasta voi meidät pelastaa. Muu korostus johtaa harhaan. Usein halutaan tämän vanhan totuuden lisäksi jotain uutta. Halutaanko voimaa, lisää voimaa taistellakseen vihollista vastaan?
Kuitenkin - voima on ristissä, Jeesuksen veressä, syntien anteeksiantamuksessa, ainoastaan sen voiman edessä sielunvihollisen on väistyttävä.
Pyhän Hengen työ ja toiminta on tärkeä, mutta se ei syrjäytä ristin ja Jeesuksen veren voimaa.
Ei ollut mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet (Jeesuksen) pitää, koska hän oli Jumala."
Jeesus pelastaa sinut armosta ilman omaa ponnistelua. Saat hyväksyä ja vastaanottaa Jumalan valmis lahja sinulle ilman omaa ansiota juuri Jeesuksen sovitustyön ansiosta. Lue lisää tästä pelastuksesta:
http://www.nic.fi/~jlindell/pelastus.htm
Tästä lahjasta puheenollen:
Lahjan antaja : Kaikkivaltias Jumala, luomakunnan Luoja. Kukaan ei ole tasavertainen Hänen kanssaan
Lahjan laatu : vapautus synnin seurauksista, hengellinen elämä (iankaikkinen elämä) eli yhteys taivaalliseen Isään. Vain Elämän Antaja voi sen luvata. Sinä tai minä emme siihen pysty.
Lahjan vastaanottohetki : Tässä elämässä, ("Juuri nyt on oikea hetki, juuri nyt on pelastuksen päivä.")
Kenelle Hän antaa : "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet (Jeesuksen) vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen."- etsijä
Kenet jeesuksista sitten otan vastaan? Eli kuka näistä jeesuksista sitten pelastaa? Sekö joka vaatii pelastukseen erityistä uskoa? Vai se jeesus, joka ei vaadi minulta mitään, koska on täyttänyt itse uskoni mitan?
Olen huomannut että nyt on liikkeellä kaksi jeesusta. Toinen sanoo, että tee parannus ja usko niin pelastut. Ja toinen puolestaan, ettei tervitse tehdä mitään, koska hän on jo kuulemma tehnyt kaiken puolestani.
Minusta tuntuu, että minulla on jo usko tähän jälkimmäiseen jeesukseen, joka ei vaadi minulta mitään. Olenko siis saanut uskonlahjan? Vai pitääkö minun vielä odottaa jotakin toisenlaista uskoa tai toista jeesusta? - Kizmira
etsijä kirjoitti:
Kenet jeesuksista sitten otan vastaan? Eli kuka näistä jeesuksista sitten pelastaa? Sekö joka vaatii pelastukseen erityistä uskoa? Vai se jeesus, joka ei vaadi minulta mitään, koska on täyttänyt itse uskoni mitan?
Olen huomannut että nyt on liikkeellä kaksi jeesusta. Toinen sanoo, että tee parannus ja usko niin pelastut. Ja toinen puolestaan, ettei tervitse tehdä mitään, koska hän on jo kuulemma tehnyt kaiken puolestani.
Minusta tuntuu, että minulla on jo usko tähän jälkimmäiseen jeesukseen, joka ei vaadi minulta mitään. Olenko siis saanut uskonlahjan? Vai pitääkö minun vielä odottaa jotakin toisenlaista uskoa tai toista jeesusta?"Jeesuksia" löytyy vielä useampiakin kuin kaksi. Sellainenkin joka parantaa sairaita ja tekee suuria ihmeitä. Ihmiset ottavat vain sen mikä tuntuu mieluiselta. Ja silloin voikin sanoa "se jeesus". Mutta on olemassa vain yksi ainoa Oikea Jeesus ja sinä ja kaikki edellä olevat nimimerkit ovat kuvanneet Häntä oikein hyvin! Hän on nuo kaikki yhdessä ja vielä enemmänkin; Kuningasten Kuningas ja Herrain Herra, Jumala itse, elävä Jumalan Sana.
Mutta kysymyksesi paljastavat että vaikka tahdot Hänen pelastavan sinut sellaisena kuin olet, Sinä et tahdo Häntä sellaisena kuin Hän on. Tahdot ettei Hän vaatisi sinulta mitään, saisit siis olla ja elää kuten ennenkin? Vaadit itse Häneltä paljon, Hänen kuolemansa ja voittonsa, Hänen elämänsä ja Hänen armonsa ja rakkautensa ja Voimansa, joka pelastaa ihmisen kadotukselta.
Kysyt kyllä kenet ottaisit vastaan, mutta jos Hän todellakin tulee kaikkine lahjoineen otatko todellakin myös kaikkine Hänen ominaisuuksineenkin? Hänhän mullistaa elämäsi kokonaan! Ja kasteelle menokin merkitsee symbolisesti sitä että hautaat veteen nykyisen elämäsi, jätät sen Hänen hoidettavakseen ja nouset vedestä Hänen omanaan. Uskallatko ja tahdotko todellakin? Vai onko tarkoitus uskoa Häneen vain kaukaa, turvallisen välimatkan päästä tekemällä vaadittu rituaali sen merkiksi?
- yksi
Raamatun mukaan on oikea Jeesus Kristus, jolle riittää yksi kaste (Ef.4:5); ja sitten on antikristus eli väärennös, joka kuitenkin muistuttaa oikeaa jakamalla samalla tavoin omaa henkeään, eli antikristuksen henkeä. (1.Joh.4:1-3)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948