Entisen aiheuttamien velkojen takia itsemurha mielessä

naine3

Velkaa on varmaan 20000e minulla ei ole rahaa. Olen menettänyt elämän ilon asuntoni paloi onnettomuudessa joulukuussa ja menetin omaisuuteni kokonaan. Haluaisin vain kuolla pois olen hyödytön ihmispaska jota ei halua auttaa. Olen yrittänyt apua hakea turhaan... Olen vasta 20v mutta ihan hajalla. En tiedä mitä muutakaan voin enään tehdä.

7

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +6+

      Valitettavasti ilmaista rahaa ei ole olemassa ja jokainen vastaa omista veloistaan. Ei tuo velkasumma mitenkään tavaton ole, eihän tuolla rahalla saa kuin rutuisen auton.
      Ota yhteys paikkakuntasi velkaneuvojaan.

      • ?!?!

        Kesä tilaili nimelläni velkaneuvonta ei auta.


      • 136
        ?!?! kirjoitti:

        Kesä tilaili nimelläni velkaneuvonta ei auta.

        Eksä*


      • öshfkm
        136 kirjoitti:

        Eksä*

        Poliisi auttaa, kun teet identiteettivarkaudesta ja petoksesta rikosilmoituksen. Joka tilaa, maksakoon itse, olipa kyse tavarasta tai pikavipeistä.


    • ÄläKuole

      Rahan takia ei kannata kuolla.
      Rakkauden, sodan, sairauden vuoksi, saisin sinut vielä omaksi.
      Silloin voisin kuolla.

    • apuaonsaatavissa

      Monella nyt on opintolainaakin tuon verran ja enemmän, joten eipä se nyt mahdotonta ole elämä jonkinmoinen 'velkataakka' niskassa. Suosittelen että hakeudut ajatuksiesi kanssa nyt ensinnäkin terveyskeskuksen lääkärille ja hän ohjaa sinut keskusteluapuun. Sitten marssit sos.toimistoon ja hankit sieltä apua asioiden hoitoon. Tai menet diakoniatoimistoon ja sieltä voidaan olla apuna myös asioiden hoidossa, esim. lähteä sos.toimistoon kanssasi jne. Sitten voit saada ruokasetelin esim. ruokapankkiin että saat ruokaa.
      Et ole yksin ja apua on saatavilla! Mitään ilmaista rahaa ei missään ole jaossa, mutta esim. sos.toimistosta saat mahdollisesti ne rahat mitkä sinulle normin mukaan kuuluu ja tosiaan diakoniatoimistosta saat ruokasetelin.
      Olet nuori ihminen. Jos pystyt hakeutumaan työelämään ja saisit normipalkan niin 5-8 vuodessa velkasi on suunnilleen kuitattu tai voit yrittää hakeutua velkajärjestelyyn joka kestää 5 vuotta. Tuolloinkin olisit mahdollisesti siinä n. 30 vuotias ja elämää vielä keskimäärin 50 vuotta edessäpäin.
      Mutta tärkeintä on että saat nyt tukea ja keskusteluapua elämääsi joten nyt jo puhelin käteen ja varaamaan aikaa terppakeskuksen lääkärille!!
      Voimia!!

      • sun elämä on sun

        no ensinnäkin sun pitäis kääntyä poliisin puolll jos s entinen on vääärinkäyttänyt sinun tietoja ja ottanut lainaa. jos olet kiltisti hänlle lainannut ilman kuittia ei ehkä ole mitään tehtävissä. Tärkeintä olisi että hankit itsellesi koulutusta nyt, anna velkojen mennä ulosottoon (ellei ole seillä vellä) . Pääset varmaan pikku hiljaa velkajärjestelyyn joka kestää 3-5 vuotta.

        Sulla on koko elämä edessä eikä vj ssä oleminen tarkoita mitään nälkäkuuriakaan. Ei kannata tappaa itsensä tuollaisen takia. Tsemppiä ja käänny todella jonkun auttajan puoleen ja tee se rikosilmoitus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe