Light in the box

Lightinthebox.com, tilasin sieltä eilen seinätarroja noin 70e:lla ja nyt vasta lukaisin googlettamalla kommentteja ko. firmasta. Eipä olleet kovin iloisia kommentteja. En pelkää tullin (tai alv) puolesta koska tiesin että se pitää maksaa, eli lisämaksua tulee vielä tullista, ja en myöskään pelkää tuotteen laatua. Pelkään vain että tuleeko tavara ollenkaan ja menetinkö rahani!! Näyttää siltä että moni on jäänyt ilman tavaraa ja rahat on menneet.

Maksoin luottokortilla että olisi edes jonkinlainen turva kun raha ei tavallaan ole mennyt vielä, ja pankki voi ehkä (?) tulla avuksi tappelussa jos oikeasti näyttää etten tavaraa saa... olen yhden tappelun käynyt zalandon kanssa palautuspaketista pari vuotta sitten, en haluaisi enää samaa. Silloin kävi niin että tilasin vaatteita 600eurolla ja palautin niistä 400eurolla, olin maksanut luottokortilla. Palautuksen tein heti kun olin vaatteita kokeillut eli todella nopeasti, varmaan seuraavana päivänä laitoin palautuksen matkaan. Odottelin viikon, pari, kolme.... Zalando ei pakettia saanut eikä rahoja kuulunut. Soittelin sinne, laitoin sähköpostia. Vastaus oli aina: paketti ei ole saapunut. Kun oli kuukausi kulunut siitä kun olin palautuspaketin lähettänyt, aloin tappelemaan. Oli nimittäin 600euron luottokorttilaskuni tullut ja en tietenkään halunnut sitä maksaa koska oikeat ostokset tekivät 200e. Pankki vain voivotteli: lasku täytyy maksaa eikä 400euroa voi siitä nollata, no ei tietenkään. Maksoin siis koko laskun (en koskaan lyhennä luottokorttivelkaa osissa vaan maksan kerralla pois). Zalandonhan olisi kuulunut paketin saatuaan hyvittää takaisin luottokortilleni 400e, mutta koska palautusta eivät saaneet, eivät myöskään mitään hyvittäneet.

Tämän jälkeen aloitin kunnon väännön: vaadin siitä huolimatta 400euroani takaisin Zalandolta koska minulla oli esittää postin palautuskuitti, vaatteiden hinnat, palautuspäivämäärä. Lisäksi jouduin allekirjoittamaan lippusia ja lappusia ja vakuuttamaan etten huijaa, ja pitkät selvitykset kaikesta. Koko prosessissa kesti 2kk siitä kun olin palautuksen tehnyt, ja 400e sain takaisin. Luottokortille tietenkin, joten rahaa en käytännössä tililläni edes nähnyt, ensin vain maksoin 600e laskun ja sitten elin luottokortin ylimääräisellä 400eurolla vähän aikaa. Huonosti hoidettu ja paha maku jäi suuhun. Zalandolta siltikin olen senkin jälkeen tilannut paljon, ja kaikki toiminut. Ja muuten, puoli vuotta sen jälkeen kun sain rahani takaisin, tuli zalandolta sähköpostia: Palautuksesi on vastaanotettu :) Tämän jälkeenhän piti vielä tarkkailla luottokorttia ettei sinne tupsahda 400e enää toiseen kertaan, koska olisivat sen vaatineet varmaan takaisin:)

Mutta juu, olisi pitänyt olla fiksumpi tuon Lightintheboxin kanssa, nyt pelottaa pirusti että joudunko taas johonkin vääntöön. Onko muilla tuoreita kokemuksia ko. firmasta??
Ilmoita

Tein itsekin juuri tilauksen tuolta lightinthebox kaupasta, toki vain reilulla kympillä, mutta enemmänkin huolettaa kun maksoin myös luottokortilla eikä sitä varmennettu millään. Että käykö nyt niin että luottokorttini tiedot päätyvät vääriin käsiin ja hetken päästä tulee iso lasku pankista. Kuinka sinulla kävi kyseisen firman kanssa?
4 VASTAUSTA:
Ei kannata missään nimessä antaa luottotietoja tämän kaltaisen firman tietokantaan. Lue netistä kokemuksia, tuntuvat tekevän tiliä huijaamalla ihmisiltä rahat ja jättävät tuotteet toimittamatta, näin kävi itsellenikin.
Samanlaisia kokemuksia LightInTheBoxista, ei sieltä kannata tilata mitään. Tuotteet jäävät puolimatkaan ja lopulta hinta on jotain ihan muuta kuin mitä aluksi on ilmoitettu. Maksat tyhjästä.
LightInTheBoxin tilaukset jäävät varmasti matkalle TAI SITTEN EIVÄT OLE NIITÄ IKINÄ LÄHETTÄNEETKÄÄN! Alkaa tuntua kusetukselta koko toiminta.
helkkarin16 kirjoitti:
LightInTheBoxin tilaukset jäävät varmasti matkalle TAI SITTEN EIVÄT OLE NIITÄ IKINÄ LÄHETTÄNEETKÄÄN! Alkaa tuntua kusetukselta koko toiminta.
joku mini inthebox lienee samoja huijareita senkin takana kaikenlaisia akkuja listoilla mitä ei ole valmistettu enää vuosiin missään
+Lisää kommentti
Ihan oikeesti hei, kuka hemmetti ostaa vaatteita nettikaupasta. Tukekaa nyt niitä kivijalkakauppoja ja käyttäkää niitä, loppuu muuten sekin palvelu tästä maasta ja verotkin jäisi kotimaahan. Hintakin on sama ellei halvempi.
2 VASTAUSTA:
Kkauppiaalle: Kuka enää haluaa mennä kivijalkakauppaan haukuttavaksi. Monen kaupan myyjät on ylimielisiä "asiantuntijoita". Netistä ku ostaa niin kukaan ei hauku.
Kyllä itse oon saanu tilaukset perille asti tulli ottaa joissain tapauksissa kotiin kuljetus ups kans 42€ light the box ottaa välillä turva maksun jonka saa takasin 30€
+Lisää kommentti
Jos otsikossa on Light in the box ja viestissä hakutaan Zalandon palvelu, ei anna kirjoittajasta kovin älykästä kuvaa.

Jos jollakin on Light in the boxista kpkemuksia, kiinnostaa kuulla niitä, mutta jos pelottaa, niin äiti varmaan lohduttaa.
0 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Kokemukseni Lightinthebox.com on, että tilasin 35 eurolla turkisjakun ja lähettivät väärän koon, en voinut palauttaa, koska Suomessa joutuu maksamaan palautuksen ja se olisi ollut 35 euroa, joten ?? En saanut ilmaista palautusta, lukekaa pienet präntit tarkkaan koskien tuotteiden palautusta.

Teinkö jotain ehkä väärin, sekin mahdollisuus on olemassa.
2 VASTAUSTA:
Koita myydä tavara Suomessa, toivottavasti jotain muutakin kiinnostaa. Hintaerohan on valtava itämaiden hyväksi, jos tuollaista tavaraa edes Suomesta voi ostaakaan. Tuohan oli niin pieni ostos, että jos myyt vaikka tappiollakin, niin silti se kauppa "kannattaa"
Moi..tilasin just Light inthe boxista pari halpaa korua..kuinkahan ne olikin niin halpoja..no loppusumma oli yli 9e postikulut mukaan lukien(korut eivät maksaneet yht.jotain 3,5e) no kassalle menin ja maksutapa..luottokorttia ei mulla ole ..tilaus meni läpi, nyt jäi auki se miten maksan sinne, ohje tuli että seuraa siirtotilausta mene kohtaan omat tilaukset jne..ei onnistunu..eikä sinne voi soittaa..joku ulkolainen numero enkä perkule kyllä Seattleen soita..vois maksaa HUNAJAA !!! onko sinne Suomalaista asiakaspalvelunumeroa..kertokaa jos tiiätte..Please.ihania koruja siellä on..
+Lisää kommentti
Oli ensimmäinen ja viimeinen tilaus tästä Kiinan putiikista . Tilasin neljä kpl himmennettäviä LED-maissilamppuja , mutta sain himmentämättömiä . Lisäksi oli yksi lmppu viallinen . Kun reklamoin firmaa he pahoittelivat sattunutta virhettä ja aikoivat lähettää viallisen tilalle ehjän . Ei ole kuulunut mitään puoleen vuoteen , eikä kuulu .
Ilmoita
Saitteko pankilta myös ylimääräiset kulut? Meilasin niiden kanssa ja sieltä sanottiin että n. 27 e on sellaiinen noin summa täältä mutta voi tulla myös suurempikin lasku tililtä. Se kuulemma riippuu sen pään pankkiasioiden hoidosta miten ne siellä sen tekee.
Tullimaksut 24% päälle ei kullosta houkuttelevalta, mutta hyvännäköisiä vatteita siellä on. Ja erikoisia. Erilaisia kuin täällä kivijalkakaupoissa. Vähän vaihtelua elämään.
Ilmoita
En suosittele ostamaan light in the boxista. Maksoin 28e pikatoimituksesta ja pikatoimitusta olen odottanut kohta kuukauden, vaikka mainostettiin kestävän noin 3 - 5 työpäivää. Edellisellä kerralla kun tilasin kyseisestä paikasta vaatteita, sain ruman ja halvan oloisen mekon, joka näytti kuvassa aivan erilaiselta. Kirjoitin toimituksen kestosta asiakaspalautteen ja sieltä vastattiin, että he eivät voi hyvittää tullimaksua. Öö, mitä? :D
2 VASTAUSTA:
Todella pitkät toimitusajat. 3-5 kuukautta!!! EN TILAA ENÄÄN IKINÄ. Mielummin wish.com
Todella pitkät toimitusajat yleensä, kerran tuli pikana vaikka en sellaista valinnut enkä maksanut. Tavara on ollut sitä mitä olen olettannutkin.
+Lisää kommentti
Tilasin tuolta noin 50E eurolla tyynynpäällisiä, ja kaikki meni niin kuin piti. Maksua jännitin kun sen suoritin perinteisellä tilisiirrolla, mutta onnistuneesti. Tulleja piti maksaa noin parikymppiä. Tavarat olivat kuukaudessa Suomessa.

Enemmän harmia aiheutti DHL, joka kuskasi pakettia ees taas, ja kun sovimme että haen paketin itse, se olikin jossain jakelussa taas. No, sovittiin uusi jakelupäivä ja DHL toi paketin.
Ilmoita
Itse tilasin maaliskuussa parillakympillä tavaroita, kaikki meni hyvin :)
1 VASTAUS:
Tilasin kenkiä kuukausi sitten, tuli vasta nyt. Tulli oli yllätys! Eikä voinut edes tulatai ste kun oli DHL:n heiniä. Kengät ei edes sopineet, joten ne pitää palauttaa ja taas maksaa kuljetus. Kusetusta!
Ja kaupan päälle sähköposti tukkeutuu niiden mainokseista.
+Lisää kommentti
Sivu on luotettava olen tilannut monia kertoja kestää vain kauan ennenkuin tuote pääsee perille jopa (1kk) kannattaa ottaa yleinsä pari kokoa isompi vaate koska aasialaiset vaatekootovat pienenpiä mutte sekin lukee siellä kun tarkasti katsoo. Suosittelen :)
Ilmoita
juu minulla on hyvä mieli siitä kaupasta isosiskoni on ostanut miniintheboxista ja sehän on jokku sama juttu ja yvin on mennyt tilasin kengät ja odottelen niitä nytonko kukaan ostanut kenkiä mielenkiinnolla odotteen kokemuksia
Ilmoita
Tilattiin just pojalle kuvaushelikopteri ja tuli kolmessa viikkossa. Niiden antama seurantakoodi ei antanut pariin viikkoon mitään ja alkoi huolestuttaa. Veikkaisin et paketit menee ensin Hollantiin ja sieltä vasta jaetaan eurooppaan, jolloin koodi alkaa toimia. Pistäisivät vaan suoraan et toimitusaika 3 - 4 vkoa, niin ei kukaan hätäilis. Sehän on ihan normaali aika Kiinan toimituksille. Halvaksi tuli ja onneksi Postin tulliselvitys on nykyään aika helppoa.
Ilmoita
Mua vähän ihmetyttää nyt yksi asia kun kaikki puhuu tullimaksuista ja siitä kun piti maksaa tullin. Yksikin sanoi et tilasi 50€ ja joutui maksamaan 20€tullin. Itse olen tilannut useasti ja ainoastaan kerran paketti joutunut tulliselvitykseen vaikka se on ollut yli sen rajan oliko se noin 30€. Minun se ainut kerta mikä meni tulliselvitykseen oli sellainen kun tilasin 3 älypuhelinta kiinasta ja niiden hinta oli 220€. Tämä meni yli sen alv: rajan joka on noin 150€. Silloin dhl laittoi teksiti viestiä et sinulle on tulossa tullattava paketti ja dhl voi tehdä tulli selvityksen minun puolesta jo haluan. Olisin voinut tehdä sen myös itse mutta DHL:n kanssa se toimi kivuttomaksi. Tullia ei tarvinnut maksaa ainoastaan alv. mikä oli kolmesta puhelimesta 54€. Puhelimet saa tuoda tulli vapaasti maahan.

Puhelimien tulo suomeen kesti noin viikon kun tuli dhl:llä. Monien pitää huomioida se että monella kiinan kaupalla on se käsittelyaika noin 5 päivää ennen kuin se lähtee. Tämän jälkeen esin jos dhl.n kautta ottaa sen siinä menee yleensä kaksi päivää kun näkee seurannan. Pitää olla malttia kun tilaa sieltä koska on se eri asia tilata suomen kaupasta kuin kiinan kaupasta.
1 VASTAUS:
Eikö ALV-raja ole se, joka tuottaa pienimmän perittävän ALV-maksun eli 5€ ?
Ennen pienimmän perittävän ALV:n raja oli 10€.
Laske 0,24* x = 5, josta saadaan paketin arvoksi vain 5/0,24 eli 20,83€.
Tullimaksu % on melko pieni, joten luultavasti puhut tuotekohtaisen tullimaksun rajasta. Se voi hyvinkin olla yli 200€. Esim. jos tavarakohtainen tullimaksu on 2%, ja tuote maksoi 250€, on tullin arvo 5€. Se pitää maksaa. ALV lasketaan omana eränään. Jos postimaksut + tavarat arvo on 250, niin ALV 24% tuohon päälle on 60€. Tullille menee maksuja 5+60 = 65€.
+Lisää kommentti
En suosittele. Toimitus kesti ikuisuuden, tavara juuttui tulliin ja piti maksaa tullimaksut ja lopulta tuote oli virheellinen. BIG FAIL.
1 VASTAUS:
Light in the box voisi vaihtaa nimekseen big fail kun näitä kokemuksia eri foorumeilta lukee.
+Lisää kommentti
Olen itse tilannut kaksi butaani sytkäriä, jotka tulivat perille 19 arkipäivässä. Ymmärrän pitkän toimitus ajan, koska kiinasta kestää tulla jos valitsee halvimman toimituksen. Laitoin ostovaiheessä täpät toimitusvakuutus ja vero kohtaan, niin en joutunut maksamaan mitään ylimmääräistä ja paketti tuli postiluukusta kotiin :)
1 VASTAUS:
Pieni kirjepaketti ei useinkaan jää tulliin. Luultavasti tilaus ynnä rahtimaksu jäi alle 20,80 euron, jonka ALV on hieman alle 5€. Näin pientä ALV:tä ei tulli peri.
Tuo vakuutus on hiukan ihmeellinen asia, mutta ei puhuta siitä näin julkisesti..
Kiinalaisilla on oma käsityksensä paketin vakuuttamisesta.
+Lisää kommentti
olen tilaillut jonkin verran tavaraa ko firmasta,
osa on tullut, osa ei,
toimitusajat ovat mitä ovat,
täytyy ajatella, että länsimaisten ihmisten mielestä esim viikko tarkoittaa viikkoa,
itämaisten mielestä välttämättä ei, viikko voi tarkoittaa kuukauttakin,
parhaillaan odottelen lähetystä, joka piti tulla 2 vkossa, nyt on kulunut 2 kk ja 2 vkoa
tuskin se enää tulee, on kuulemma lähetetty ennen vuodenvaihdetta,
tuotteet on hyvin kuvattu, siis ylihyvin, joten voi pettyä, kun saa tavaran käsiinsä,
mutta elämähän on riskejä täynnä, kokemuksesta oppii,
on siellä hyvääkin ja joskus toimituksetkin toimivat,
mutta kun suomalainen on tottunut, että kaikki pitää pelata aina, eikä joskus
Ilmoita
Olen tullut siihen tulokseen, että tällä kyseisellä firmalla on himpun hieno melkein samoin toimiva huijaus firma? Koska sähköpostini ilmoittaa jatkuvasti että se on roskapostia ja kun en uskonut tuli punainen palkki ruutuun jossa luki: tämä on huijausta !
Annoin osoitteen ystävättärelleni joka ilmoitti, että hänelle ei tule mitään sellaista sivua kuin minlle tulee? Varokaa ja katsokaa että osoitteessa on se hpp;alku
Ilmoita

Ilmoita
Tilasin pyöräilypusakan. sain tilaamani, mutta luvattu tullimaksun palautus on saamatta.
Ilmoita
Hinnat on edullisia mutta yllätys oli alvi, tullimaksut jotka nosti hintaa, myös se et tuote olikin ihan erilainen kun kuvassa ja tuoteselosteen käsitin väärin, olisi itse pitänyt maksaa postikulut Kiinaan asti jos olisin palauttanut.
1 VASTAUS:
Kusettavat kaikessa, lisäävät tuotteeseen lisämaksuja huomaamatta ja tuotteet saapuvat myöhässä ja ovat jotain ihan muuta kuin kuvauksessa luvataan! Käsintehtyä ja paskat! Sontaa tuli kolminkertaisesta toimitusajasta ja piilotetuista kuluista huolimatta.
+Lisää kommentti
kyllä lähetys tuli, kesti yli 3 viikkoa, tilasin 12 tuotetta valokuvausalaa, oli arvoltaan 48 euroa, toimitus ym kuluja 11 euroa, lopuksi tulli halusi 48eurosta tullimaksun 24% minkä maksoin, ja paketin hain postista, Light in box ilmoitteli muutaman kerran missä vaiheessa tavaran tuleminen oli, tuntui epämääräiseltä, tuli kuitenkin annetuissa rajoissa, tavarat Suomalaisissa foto liikkeissä olisi maksaneet 200-300euroa, että kyllä kannatti tilata, vaikka kesti.
1 VASTAUS:
Halpaa on mut toimitusajat tosi pitkiä
+Lisää kommentti
Jos maksoitte Visalla ja annoitte tunnukset ,niin odottakaa muutama kuukausi ,onko kortin tunnukset kierrossa. Itseltä meni 2 eri pankin korttia uusiksi ja S pankista on tulossa mahdollisesti 500 eur. nettimaksu lasku ,joka pitäisi saada kuoletettua.(pankista ilmoitettiin mahd. väärinkäytöksestä).Tilaukset tein -15 kesällä ja toisen nyt elokuussa( S pankin kortilla) . 15 tilauksen jälkeen OP kortti meni uusiksi ja samoin kävi työkaverilleni ,joka tilasi kuukautta myöhemmin. Merkillisiä yhteensattumia ????
Ilmoita
minäkin tilasin sieltä mekkoja, kesti tosikauan ja luulin myös , että sinne meni rahani ja myös maksoin luottokortilla eli pankkikortilla, lilasin kun oli häät tulossa muttei ne mekot siksi tullut palautusrumpa mutta sain kyllä asianmukaisen palautuksen , kesti vaan jumalattoman kauan
Ilmoita
En tajunnut lukea kokemuksia ennen tilaamista, joten menin ansaan ja tilasin LighinTheBoxista, mikä oli suuri virhe. Tilasin kaksi soittorasiaa lahjoiksi ystävälleni ja lapselleni. Lähetin tilauksen marraskuun alulla, toimitusajaksi lupasivat noin 30 päivää. Alkoi heti epäilyttää kun yrittivät tilauksen arvon (70e) lisäksi rahastaa toimitusvakuutuksilla ja vastaavilla "turvamaksuilla", jotka olivat piilottaneet tilauksen ehtoihin. Näiden tarkastamista en olisi huomannut ellei hintaan olisi huomaamatta lisätty 15e vaikka toimituksen piti olla ilmainen. Molemmat tuotteet olivat varastotuotteita, joten lähettämisen piti onnistua nopeasti.

Toinen soittorasia saapui sitten rikkinäisenä joulukuun lopulla, toinen ei ole (nyt helmikuun alulla) vieläkään saapunut, lahjat jouduin ostamaan muualta. LightInTheBox ei suostunut korvaamaan rahoja edes Paypalin vaatimuksesta. Suosittelen kiertämään tämän yrityksen todella kaukaa. Epäluotettavaa toimintaa, virheellistä rahastusta, rikkinäisiä ja väärin markkinoituja tuotteita (no eipä todellakaan ollut handmade niin kuin kuvauksessa luvattiin!) ja suoranaista kusetusta. Toista kertaa en VARMASTI heidän kanssaan asioi, samaan tulokseen ovat tulleet nettipalstojen palautteiden mukaan sadat muutkin asiakkaat.
Ilmoita
Samalla tavalla tulin HUIJATUKSI mitä monet muutkin tänne kirjoittaneet ovat kertoneet! Maksoin 100€ tilauksestani ja tyhmänä vieläpä maksoin ostosteni yhteydessä... Otin nopeimman toimituksen (3-5pv) mistä tuli vielä lisäkuluja ja pakettini saapuikin vasta noin kuukauden kuluttua. En tarvinnut kyseisiä tuotteita enää ja näin ollen halusin palauttaa tuotteet. Light in the box käski lähettää tuotteeni heille takaisin ja lupasivat palauttaa rahani heti kun tuote olisi palautunut heille takaisin.
Meni kuukausia ja lopulta soitin Express kuljetukseen ja kyselin tuotteeni perään, josta lopulta selvisi, että he olivat saaneet kyseiseltä kaupalta käskyn TUHOTA pakettini. Yritin vielä tämänkin jälkeen vaatia rahojani takaisin, mutta turhaan. He kääntävät kaikki kommentinsa google translaten avulla, joten mitään he eivät todellisuudessa ymmärrä ja mistään muualta et kauppaan yhteyttä saa!

VAROITAN SIIS JOKAISTA PYSYMÄÄN KAUKANA TÄSTÄ HUIJAUS FIRMASTA, älkää tehkö samoja virheitä kun minä, älkää maksako tuotteita ennen kuin ne ovat saapuneet, sillä palauttaessasi et ainakaan rahojasi tästä liikkeestä tule takaisin saamaan!
Ilmoita
Ei tullut tavarat perille vaikka 3 kuukautta tilauksesta eivätkä korvaa hukkunutta lähetystä. Siinä meni luottamus tähän paikkaan.
1 VASTAUS:
Voi mennä 5kuukauttaki
+Lisää kommentti
Light in the box on vihon viimeinen paikka, jatkossa en tilaa heiltä mitään. Maksoin ylimmääräistä nopeasta toimituksesta ja tavaroita ei vielä kuukaudessakaan kuulunut! Edes lähetystunnusta en ole saanut! Toimitusehdoissa lupasivat toimittaa viikossa, mutta rahoja eivät suostu palauttamaan vaikka rikkovat räikeästi omia ehtojaan!
2 VASTAUSTA:
Olin aikeissa tilata 150:euroa maksavan tuotteen,mutta kuulostaa niin paskamaiselta huijaukselta että jätän väliin
Musta tuntuu että ne huijaa kalliissa tavaroissa
+Lisää kommentti
Juu, ihan samaa touhua. Tilasin led kengät kokeiluna tytölleni. Oli kuulemma palautunut takaisin tullista kengät ja palauttivat ainoastaan tuotteen hinnan eikä postikuluja ollenkaan. Eli maksoin postikuluja kun heidän lähetys kävi heidän tullissaan ja palautui myymälään takaisin. Paskafirma....ihan torspo.
Ilmoita
En kyllä enää ikinä tee minkäänlaista kauppaa Light in the boxin kanssa. Ensimmäinen tilaus meni pieleen kaikilla mahdollisilla tavoilla ja lupasivat hyvitellä asiaa. Toinen kokemus ei ollut ensimmäistä yhtään parempi ja luvatut hyvityksetkin unohtuivat matkalle. Light in the box pitäkää paskanne, kanssanne en tee enää ikinä kauppaa. Piste.
Ilmoita
Toimittakaa tilaukseni saatana! Jo kolmatta kuuta venataan, vaikka piti tulla maksimissaan kuukaudessa. RAhat takaisin jos ei ala kuulua! Haistakaa paska koko paska firma Light In Box!!!
Ilmoita
eipä tuolta boxilta kannata mitään tilailla kun eivät ole tykänneet aikoihin toimittaa tilauksia. joskus alkuaikoina joku taisi sieltä tavaransa saada mutta nykyisin tuntuu että raha kelpaa mutta tilauksia he eivät toimita.
Ilmoita
Light in the Box tuntuu aika oudolta verkkokaupalta. En usko siellä juuri tahallaan huijattavan, mutta tietokoneohjelmat, henkilökunta tai tavarantoimittajat ja em. yhteistyö ei toimi kunnolla. Kannattaisi tilata tavaraa, jossa on varmasti varastosaldoa, mutta sitä ei ehkä tiedä tilausvaiheessa. Jos toimitusaika on ilmoitettu kovin pitkäksi, ei ehkä edes tehtaalla ole tavaraa Kiinassa valmiina.

Tämä on toiminut aika hyvin: DX.COM (ehkä kelpaa vielä dealextreme.com).
Aina kannattaa maksaa PayPalilla, koska tuolloin varsinaiset kaupat eivät saa tietoonsa luottokortin numeroa.
Tuollakin on joku vakuutus, mutta on muistaakseni vain pari euroa. Se kannattaa ottaa, jos tilauksen loppusumma menee yli 20 euron ....
Dealextremestä olen tilannut jo monta vuotta, eikä vaikeuksia ole koskaan ollut. Pisimmillään toimitusajat ovat olleet 1 kk luokkaa. Ehkä olen ollut onnekas. Nykyään tilaan enintään kerran vuodessa tuolta mitään, eivät vanhaa miestä enää jaksa juuri mitkään roinat kiinnostaa.
Ilmoita
Light In The Box ei kyllä toimita yhtään mitään. Ei voi olla tietokone vika tai kiireet siihen että mikään ei tule perille. Ja eivät edes suostu korvaamaan saapumattomia lähetyksiä, en voi suositella yhtään kenellekkään.
Ilmoita
Perus hyvä kiinankauppa, olen tilannut arviolta +150 pakettia Light in The Boxista
Ilmoita
Kallis verrattuna muihin!!
Ilmoita
Outoja kokemuksia teillä. Itse tilasin laukkusetin, kolme laukkua, meikkilaukku, lompakko ja avainkotelo, hinta n. 39€ Lisäksi toimituskulut, vakuutus, jne, eli lopullinen hinta oli vajaa 50€ Tuttavani, joka oli tilannut Lightinthebox´ista tavaraa, kertoi, että toimitus saattaa kestää jopa 7 viikkoa. Jäin sitten rauhassa odottelemaan ja varauduin jopa siihen, että paketti ei välttämättä tule lainkaan. Se tuli yllättäen 2 viikossa, suoraan kotipostilaatikkoon ja sisälsi sen mitä olin tilannut. Maksun olin suorittanut Paypalin kautta.
Ilmoita
Jotenkin tuntuu että maksetut mainosbotit kirjoittelee tänne. Suurin osa kokemuksista pettyneitä ja sitten yhtäkkiä tuleekin pari täysin päinvastaista ylistävää arviota. Ei kyllä yllättäisi vaikka LightInTheBox maksaisi boteille kirjoittelusta. Elleivät nuo kehuneet sitten Zalandoa tarkoittaneet.
1 VASTAUS:
No niinpä, vai onko niin että vuosia pyörinyt nettikauppa vaatii toimiakseen myös ihan oikeata kaupantekoa? Ja onko niin että ne joilta kaikki on mennyt hyvin, ei suomi24 sivustolla juurikaan käy vaan se vähemmistö jolla kaupat on menny syystä tai toisesta persiilleen, itkee täällä kohtaloaan. Itse tilannut tavaraa myöskin ja kaikki toistaiseksi mennyt luvatusti. Nytkin tilasin 180€ seinälampun ja toimituksena pika, ja tänään ups otti tullauksen takia yhteyttä ja toimitus on huomenna. Perjantaina tilasin.
Suurin syy ongelmiin on enemmänkin chinapostin kautta tilatut tuotteet,heillä todella hidas kuljetus ja tavaraa jää matkalle.
Ja suosittelen aina tilaamaan pikana niin homma toimii kun sen paketin toimittaa ups.
Alibaban kautta tilasin etanakuljetuksen chinapostin kautta ja siinä menikin se palttiarallaa 2kuukautta.
+Lisää kommentti
Älkää ikinä tilatko tästä firmasta mitään!!! Juuri tilasin ja sitten peruin, koska ei olisi kerennyt perille ajoissa. En tunnu saavan rahoja takaisin, vaikks kuinka yritän laittaa viestiä sinne! Olen jopa uhannut että viranomaisille ilmoitan heidän touhustaan, mutta toisaalta voiko hekään tehdä asialle mitää. Maailman huonoin kokemus, en tilaa ikinä enää ulkomailta mitään.
Ilmoita
Noniin. Pitihän se taas tehdä. Olen aiemmin tilannut, useamminkin, kamaa tästä puljusta ja tavarat ovat tulleet sen odotetun 30-45pv kuluessa. Nyt kuitenkin tilasin uuden puhelimen ja maksoin siitä express toimituksen jolla luvattiin toimitus 4-5 työpäivän sisällä. Tämä toimituksen nopeus oli tällä kertaa ratkaiseva tekijä kauppojen synnylle. No nyt on mennyt jo kuukausi ja tavaraa ei näy ja asiakaspalvelu pahoittelee mieliharmia ja kehoittaa odottamaan. Luettuani täältä kokemuksia tulin siihen tulokseen ettei pulju oikeasti yritäkkään toimittaa tavaraa nopeasti vaan se on keino sitouttaa ihmiset kauppaan. Vaatimuksiini kaupan perumisesta pulju vastaa "pahoittelemme mielipahaa", toimittajan mukaan tavara toimitetaan kun tullimaksut on suoritettu(?). Siis hä? Minkä tullimaksut? Tavarasta ei ole tuloilmoitusta, lähetys seurannan mukaan tavara on lähtenyt(?) sisältäen lentokoneenkuvan, vaan ei ole saapunut minnekkään. Onkohan kiinassa pudonnut lentokone vai menikö luuri Hui Lai Leen käyttöön vai mitä.
No eräänlainen nettihuijaus tämäkin toimitustavan aiheeton lisämaksu ja oppirahat on näköjään maksettava, vaan ei enää tälle yhtiölle.
Ilmoita
Hidas/Kallis
Ilmoita
Sääli, jos on mennyt huonoksi. Pari vuotta sitten tilasin tuolta Light In The Boxilta muutaman kerran pikkusälää - koruja, meikkisiveltimiä yms. - ja kaikki meni tosi hyvin, toimitus oli nopeampi kuin Aliexpressillä. Silloin tuo oli hyvä paikka, tavarat löytyivät helpommin kuin sieltä Alilta (joka on varsinainen musta aukko kun yrittää löytää jotain tiettyä juttua). Omat tilaukseni olivat kaikilla kerroilla n. 15-20 euroa, kaikki tuli perille, ei mitään tulleja tai alveja tai muitakaan ongelmia.

Mutta pariin vuoteen en ole tilannut mitään (Alilta pystyy samaan syssyyn korujen kanssa tilaamaan juhlatarvikkeet ja muut sellaiset). Sääli tosiaan, jos ei ole enää luotettava.
Ilmoita
Lightinthebox.com ei enää tunnu toimittavan. Oma tilaukseni ollut "vireillä" kolme kuukautta vaikka maksettu kaikkine piilolisämaksuineen. Siskoni ei ole saanut tilaustaan, jonka laittoi sisään yli puoli vuotta sitten. Suosittelisin nykyisin välttämään light in the boxia, koska eivät ilmeisesti toimita. Hyvityksiäkään eivät ole vaatimuksista huolimatta maksanee.
1 VASTAUS:
Tilaa E-Villestä? Toimitusaika E-villessä 2-8 viikkoa. Kaupan päälle saa suomalaista kunnon palvelua!
+Lisää kommentti
Tottakai kiinasta kestää tulla. Ei ne tule 1 eikä 5 päivässä.
Ilmoita
Ollaan tilattu mulle ledkengät kyseisestä verkkokaupasta 2016 syys tai lokakuussa ei ole näkyny kyseisiä kenkiä tulevan postiin ja makso n.30-40 e
Ilmoita

Ilmoita
Puskaradio sivustolta kannattaa lukea todelliset arvostelut. Tämä Suoli24 on ihan trollaajien mesta.
Ilmoita
Tilatkaa wishilt
1 VASTAUS:
No ei todellakaan enää tilata ! Vaatteet XL-kokoisinakin nuken kokoa, homeopaattisissa jutuissa ei edes mitään selosteita käytöstä jne...
+Lisää kommentti
Huonoin made in china kauppa...
Ilmoita
Pikatoimitus kestänyt jo kuukauden! Palautteeseemme vastataan antamalla 20euron lahjakortti... En varmasti tilaa sieltä ilmaiseksikaan enää mitään ikinä!!
Ilmoita

Ilmoita
Mulla on samanlaisia kokemuksia ko. kaupasta kuin muillakin.

Oletteko laittaneet asiasta valitusta kuluttajavirastolle tms. taholle? Jos kaikki laitetaan sinne valitus, saisivatkohan jotakin rotia tohon kauppaan? Ei ole kiva, jos uudet ja uudet suomalaiset joutuvat samojen kokemusten äärelle...
2 VASTAUSTA:
Luuletko todella että kiinalaista kauppaa pätee suomen kuluttajavirasto asiat. Ei todellakaan. Ei suomen laki koske heitä.
Ei kaikilla tunnu leikkaavan :D
+Lisää kommentti
Toimitus kestää light in the boxilla yli 3kk
Ilmoita
what do you mean??????
Ilmoita
Tavara tulee perille kyllä kun odottaa sen 3-5kk.
Ilmoita
Hyvää kaliaaaa
1 VASTAUS:
LOOOOOL
+Lisää kommentti
Made in china
Ilmoita
Kaksi tilausta tehnyt, molemmat toimitettu alta kahden viikon. Toinen jäi Tulliin, mutta onneksi tuo muutaman kymmenen sentin tullivakuutus pelasti, liike palautti ALV.it seuraavana päivänä.
Yhden tilauksen perunut, kun alkoi näyttää siltä, että kestää liian pitkään, rahat taas seuraavana päivänä tilillä (PayPal).
Ei siis moitittavaa.
1 VASTAUS:
Ei ole ikinä alle kahden viikon light in the boxilta saanut mitään. T. +150 tilausta kyseiseen yritykseen tehny.
+Lisää kommentti
Älkää hyvät ihmiset ostako kiinan kaupoista mitään. Ellette tietty halua heittää rahaa viemäriin.
Ilmoita
5kk normaali odottelu aika.
Ilmoita
Ei kannata ostaa yhtään mitään. Elokuun 30 päivä tein tilauksen ja katosi jonnekin Latviassa matkalla. Mitään ei korvata viivytellään vain ja pyydetään odottamaan. Onneksi ei mennyt kuin vajaa 40€ hukkaan vain.
Ilmoita
Kestihän tuo toimitus pari kuukautta ja alvi piti maksaa kunnes paketti tuli.
Ilmoita
Kyllä ne toimitukset sieltä Hong Konista näyttää tulevan perille 3-4 viikon kuluttua. Pakettia voi seurata "ALL-IN-ONE PACKAGE TRACKING" sivustolla, joka tosin on 10 päivän vanhalla informaatiolla. Paketti liikkuu Kiinassa 1 viikon, ja tulee lentorahtina Viroon ja siitä sitten 2-viikkoa (Suomeessa Tullin tiloissa 1-2 viikkoa?) postiluukusta kotiin. Tilaan aina tasan tai alle 22 euron tilauksia (sis postimaksu), niin ei tarvitse "lisää odotella" tai maksella alv veroa. Tullimaksu pitää maksaa 150 euron tilauksista (sis postimaksu). Kun tilaa EU-alueen ulkopuolelta pitää asennoitua siihen ettei tuotetta tarvitse palautta. Unohtakaa tuottee missä on takuu. Se että luvataan 2-3 päivän pikatoimitus koskee vain Kiinan omaa aluetta.
Ilmoita
Odottavan aika on pitkä. Tilasin 7"tabletin Lightintheboxista ja vähän muutakin. Toimitus kesti pari kuukautta, tavarat tuli ja alvit piti maksaa ja hyvä niin. Tabletissa oli ominaisuuksia enemmän kuin tilatessa nettisivuilta ilmenikään, joten yllätys oli positiivinen.
Ilmoita
En enää suosittele. Olen tilaillut, mutta nyt ongelmia. Tuli autokamera, joka sekä linssi että takakansi näyttöineen oli aivan naarmuilla. Siinä ei myöskään toiminut valikko, että olisi saanut käyntiin. Siis aivan romu. Kuukauden olen yrittänyt saada heiltä selitystä ja palautusohjetta, vaan ei mitään kuulu.
Nin, ja miksi kaksi firman nimeä: miniinthebox.com
ja lightinthebox.com? Onko sama firma?
Kun toiselta kysyy, voi toinen vastata.
Aiheuttaa sekaannusta myös tilauksissa.
???
Ilmoita
Kaikki InTheBox on samaa firmaa.
Noiden sähköroskapostilistalta ei sitten pääse eroon kirveelläkään (kielikuva), joten kannattaa käyttää jotain turhaa osoitetta jos tuolta jotain tilaa.
Ilmoita
Tilasin tattoo setin heinäkuussa 2018...ei ole pakettia kuulunut....tuskin koskaan kuuluukaan eikä rahoja. Vittu mitä huijausta!
Ilmoita
Ihmetyttää muiden kokemukset. Olen tilannut lähinnä pyöräilyyn liittyvää tavaraa. Vaatteet hyvälaatuisia. Koon kanssa kannattaa otta vähintään yhtä kokoa suurempi kuin Suomesta. Tilauksia varmaan noin pari kymmentä. Kaksi kertaa tavarat lähetetty Ruotsin tullista takaisin ja Light in the boxilta tullut pahoittelu viesti tavaroiden kohtalosta. Rahat tilitetty luottokorttitilille takaisin noin kahden viikon kuluessa. Itse ei tarvinnut tehdä muuta kuin tilata tuotteet uudelleen. Dhl:n kanssa on ollut kommervenkkia moneen kertaan. Mutta sehän ei ole verkkokaupan syy. Mitä tulliin tulee ei sielläkään ole ollut mitään ongelmia. Olen itse tullannut kaikki. Ja jos on tehnyt vakuutukse joka maksaa muutaman euron saa kaupalta dhl tai tullin ylimääräiset kulut verkkokaupalta takaisin. Joutuu vaan tekemään selvitykse ja senkin voi tehdä Suomen kielellä. tilasin 27 euron SJ Camin 4000 action kameran .toiminut moitteitta nyt vuoden verran. Ollut kiinni mm ohjattavassa leijassa ja maahansyöksyjä monta ja aina vaan toimii. Kuvan tai videon laadussa ei moitteita. Tänään taas uusi tilaus vetämään. Nyt robotti-imurin osto.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Light in the box

Lightinthebox.com, tilasin sieltä eilen seinätarroja noin 70e:lla ja nyt vasta lukaisin googlettamalla kommentteja ko. firmasta. Eipä olleet kovin iloisia kommentteja. En pelkää tullin (tai alv) puolesta koska tiesin että se pitää maksaa, eli lisämaksua tulee vielä tullista, ja en myöskään pelkää tuotteen laatua. Pelkään vain että tuleeko tavara ollenkaan ja menetinkö rahani!! Näyttää siltä että moni on jäänyt ilman tavaraa ja rahat on menneet.

Maksoin luottokortilla että olisi edes jonkinlainen turva kun raha ei tavallaan ole mennyt vielä, ja pankki voi ehkä (?) tulla avuksi tappelussa jos oikeasti näyttää etten tavaraa saa... olen yhden tappelun käynyt zalandon kanssa palautuspaketista pari vuotta sitten, en haluaisi enää samaa. Silloin kävi niin että tilasin vaatteita 600eurolla ja palautin niistä 400eurolla, olin maksanut luottokortilla. Palautuksen tein heti kun olin vaatteita kokeillut eli todella nopeasti, varmaan seuraavana päivänä laitoin palautuksen matkaan. Odottelin viikon, pari, kolme.... Zalando ei pakettia saanut eikä rahoja kuulunut. Soittelin sinne, laitoin sähköpostia. Vastaus oli aina: paketti ei ole saapunut. Kun oli kuukausi kulunut siitä kun olin palautuspaketin lähettänyt, aloin tappelemaan. Oli nimittäin 600euron luottokorttilaskuni tullut ja en tietenkään halunnut sitä maksaa koska oikeat ostokset tekivät 200e. Pankki vain voivotteli: lasku täytyy maksaa eikä 400euroa voi siitä nollata, no ei tietenkään. Maksoin siis koko laskun (en koskaan lyhennä luottokorttivelkaa osissa vaan maksan kerralla pois). Zalandonhan olisi kuulunut paketin saatuaan hyvittää takaisin luottokortilleni 400e, mutta koska palautusta eivät saaneet, eivät myöskään mitään hyvittäneet.

Tämän jälkeen aloitin kunnon väännön: vaadin siitä huolimatta 400euroani takaisin Zalandolta koska minulla oli esittää postin palautuskuitti, vaatteiden hinnat, palautuspäivämäärä. Lisäksi jouduin allekirjoittamaan lippusia ja lappusia ja vakuuttamaan etten huijaa, ja pitkät selvitykset kaikesta. Koko prosessissa kesti 2kk siitä kun olin palautuksen tehnyt, ja 400e sain takaisin. Luottokortille tietenkin, joten rahaa en käytännössä tililläni edes nähnyt, ensin vain maksoin 600e laskun ja sitten elin luottokortin ylimääräisellä 400eurolla vähän aikaa. Huonosti hoidettu ja paha maku jäi suuhun. Zalandolta siltikin olen senkin jälkeen tilannut paljon, ja kaikki toiminut. Ja muuten, puoli vuotta sen jälkeen kun sain rahani takaisin, tuli zalandolta sähköpostia: Palautuksesi on vastaanotettu :) Tämän jälkeenhän piti vielä tarkkailla luottokorttia ettei sinne tupsahda 400e enää toiseen kertaan, koska olisivat sen vaatineet varmaan takaisin:)

Mutta juu, olisi pitänyt olla fiksumpi tuon Lightintheboxin kanssa, nyt pelottaa pirusti että joudunko taas johonkin vääntöön. Onko muilla tuoreita kokemuksia ko. firmasta??

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta