Kumpi oli ensin, muna vai kana?
Selittäkää
10
341
Vastaukset
Muna.
- ihan selvää asiaa
Tietenkin kana, kun Jumala sen kanan loi ja teki kavereiksi vielä kukonkin, jotta voisivat lisääntyä.
Kaikki luotiin lajiensa mukaan, ...
Viidentenä päivänä hän loi meren elävät ja linnut
Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla". Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä. Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä". Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä. - 10+5
Muna oli ensin, koska munivia eliöitä oli olemassa paljon ennen sitä ensimmäistäkään lintua kanasta puhumattakaan.
Jos on kyse kananmunasta ta kanan munasta, niin silloin kana oli ensin, koska kyse on kanan munimasta munasta. Tässä vastaus. :D
https://www.youtube.com/watch?v=TqTny49A35U- McGlyver
luomulattiavirikemuna.
- A(nti)teisti
No jos nyt mietitään miten kanasta tuli kana, niin vastaus on muna. Syy tähän on se, että jonkin munan lintu oli niin vammainen, että siitä tuli uusi laji jota kutsumme kanaksi. Kanaksi tuleminen kuitenkin vaatii useita vammaisia munia eri sukupolvilta eli muutos oli hidas. Ensimmäinen kunnon kana tuli kuitenkin munasta ja sen takia vastaus on muna.
Juuri niin!
A(nti)teisti on oikeassa. Muna oli ensimmäisenä juuri tuosta syystä.
Se ensimmäinen kanamutaatio tuli munasta. Eiköhän ne nykykanat itse asiassa (ironista kylläkin) ole juuri sitä älykästä suunnittelua? Eiköhän ihminen ole geenimanipulaation kautta saanut kehitettyä juuri sellaisia kanoja mitä teollisuus tarvitsee. Mutta munasta nekin tulivat. Eli muna.faust72 kirjoitti:
Juuri niin!
A(nti)teisti on oikeassa. Muna oli ensimmäisenä juuri tuosta syystä.
Se ensimmäinen kanamutaatio tuli munasta. Eiköhän ne nykykanat itse asiassa (ironista kylläkin) ole juuri sitä älykästä suunnittelua? Eiköhän ihminen ole geenimanipulaation kautta saanut kehitettyä juuri sellaisia kanoja mitä teollisuus tarvitsee. Mutta munasta nekin tulivat. Eli muna.Kyllä nykyisetkin kanarodut on jalostettu myöhintään aikana jolloinka geeni oli pelkkä teoreettinen pilkahdus professorien silmäkulmissa.
"Syy tähän on se, että jonkin munan lintu oli niin vammainen, että siitä tuli uusi laji jota kutsumme kanaksi."
Tästä pääsemme vielä vaikeampaan filosofiseen kysymykseen: mitä on olla kana?
- M@k3
Muna oli ensin ja sitten kun kysytään että mistä se tuli, niin se tuli kanan edellisestä evoluutiomuodosta, joka ei ollut kana vaan esikana :)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2342180Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse611456Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215- 611085
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89994TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832