Taas meni pohja tietyömaan nopeusrajoituksesta!!!

Prkle.

Hyvissä ajoin oli 50 kmh merkki suora tie ja leveyttä riittävästti, joku oli lavaauton kanssa sitten vajaan kilometrin päässä pientareella poissa tieltä, siinä sitten köröteltiin ja tuskastuttiin ja nopeusrajoituksen loppumisesta ei ollut viitsitty laittaa merkkiä vaan 5 km köröttelyä kunnes tuli taajaman 60kmh rajoitus .Voisko puutteellisista merkinnöistä antaa TUNTUVAT SAKOT TIETYÖMAAN PITÄJILLE !!!!! Ei oo ihme ettei niitä rajoituksia kukaan noudata kun ovat mielivaltaisia OIKEASTTI!!!

33

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ääsfaltti

      Jos kyseessä oli nk. asfaltointityömaa niin uusi asfaltti vaatii jonkinaikaa "sopeutua" paikkaansa mistä syystä ajonopeudet pidetään alhaisina vaikka itse työmaa ja koneet olisivatkin jossain ihan muualla. Tätä ei porukka vaan tajua/tiedä.

      • Älähän viitsi

        Joistakin sirotepintauksista ja ennen käytetystä öljysorasta ylimääräinen kiviaines irtoilee ennen kuin päällyste "asettuu". Normaalipäällysteillä mitään tällaista ongelmaa ei ole, joten viidenkympin rajoitusta ei ole asetettu ainakaan sen takia. Uusikin asfaltti kestää jäähdyttyään oikein hyvin sata kilometriä tunnissa kulkevat autot.


      • diipadaii
        Älähän viitsi kirjoitti:

        Joistakin sirotepintauksista ja ennen käytetystä öljysorasta ylimääräinen kiviaines irtoilee ennen kuin päällyste "asettuu". Normaalipäällysteillä mitään tällaista ongelmaa ei ole, joten viidenkympin rajoitusta ei ole asetettu ainakaan sen takia. Uusikin asfaltti kestää jäähdyttyään oikein hyvin sata kilometriä tunnissa kulkevat autot.

        Kyllä se juuri noin on kuin edellinen vastasi.
        Uusi asfaltti useinkin avataan liian aikaisin liikenteelle ja siinä jo uutuuttaan painaumat etenkin jos rajoitus on suuri.


      • Aloittaja oikeassa
        diipadaii kirjoitti:

        Kyllä se juuri noin on kuin edellinen vastasi.
        Uusi asfaltti useinkin avataan liian aikaisin liikenteelle ja siinä jo uutuuttaan painaumat etenkin jos rajoitus on suuri.

        Nopeus ei painumiin vaikuta, ellet pysähdy.
        Sirotepintauksissa on se irtoaine ongelma ja uudet asfaltit 100=>80 km/h niin kauan kuin tiemerkinnät puuttuu (voi mennä välillä kuukausi, jos kelit ei suosi maalausta).

        Mutta loittaja on aivan oikeassa, aiheettomia tai järjettömiä rajoituksia ja niiden päättymättömyyksiä näkee edelleen liian paljon.


      • Ääsfaltti
        Älähän viitsi kirjoitti:

        Joistakin sirotepintauksista ja ennen käytetystä öljysorasta ylimääräinen kiviaines irtoilee ennen kuin päällyste "asettuu". Normaalipäällysteillä mitään tällaista ongelmaa ei ole, joten viidenkympin rajoitusta ei ole asetettu ainakaan sen takia. Uusikin asfaltti kestää jäähdyttyään oikein hyvin sata kilometriä tunnissa kulkevat autot.

        Puhuinko jostain kiviaineksen irtoamisesta? Uuden asfaltin pitää saada "asettua" paikoilleen ja ikäänkuin kovettua koska uutena massa on normaalia pehmeämpää jolloin auton renkaan eteen massan pehmeydestä johtuen syntyy pienen pieni "aalto" jota rengas pyöriessään työntää eteenpäin. Samasta syystä talvella jääteillä on nopeus pidettävä hyvin alhaisena. Kun uudesta asfaltista haihtuu erilaisia bitumin ainesosia ja liuottimia asfalttimassa saavuttaa lopullisen kovuuden. Tämän jälkeen em. "aaltoa" ei synny. Asfalttilaadulla ja rakenteella on vaikutusta asiaan. Nimimerkillä kolme kesää asfalttihommissa ollut.


      • prkle1
        Ääsfaltti kirjoitti:

        Puhuinko jostain kiviaineksen irtoamisesta? Uuden asfaltin pitää saada "asettua" paikoilleen ja ikäänkuin kovettua koska uutena massa on normaalia pehmeämpää jolloin auton renkaan eteen massan pehmeydestä johtuen syntyy pienen pieni "aalto" jota rengas pyöriessään työntää eteenpäin. Samasta syystä talvella jääteillä on nopeus pidettävä hyvin alhaisena. Kun uudesta asfaltista haihtuu erilaisia bitumin ainesosia ja liuottimia asfalttimassa saavuttaa lopullisen kovuuden. Tämän jälkeen em. "aaltoa" ei synny. Asfalttilaadulla ja rakenteella on vaikutusta asiaan. Nimimerkillä kolme kesää asfalttihommissa ollut.

        Oliski ollut asfaltointi tms oikee työ niin olisin ymmärtänyt ,ei ollu vaan joku pinnar alueen siistiminen tms, ja on näitä nähty ettei mitään toimintaa eikä työkoneita hommissa mutta rajoitus on ja pysyy, vois ottaa ne kyltit pois vaikka vkl lopuksi/ illaksi jos ei ole toimintaa , taitaa vaan olla liikaa vaadittu.


      • 16+2
        prkle1 kirjoitti:

        Oliski ollut asfaltointi tms oikee työ niin olisin ymmärtänyt ,ei ollu vaan joku pinnar alueen siistiminen tms, ja on näitä nähty ettei mitään toimintaa eikä työkoneita hommissa mutta rajoitus on ja pysyy, vois ottaa ne kyltit pois vaikka vkl lopuksi/ illaksi jos ei ole toimintaa , taitaa vaan olla liikaa vaadittu.

        Onsko sulla ' taitaa vaan olla liikaa vaadittu. ' lippalakki päässäsi kun ajat autoa? Lippa taaksepäin? Sitähän minäkin.


      • Ei ole mikään ihme ettei rajoituksia noudateta tietyömailla.

        1. Rajoitukset asetetaan jo viikkoja ennen työn aloitusta. Kenellä on huumoria ajaa moottoritiellä 50km/h turhaan monta kilometriä.

        2. Rajoitus alkaa liian aikaisin ja päättyy liian myöhään. Kaikki turahutuu kun jo kilometri ennen työmaata pitää ajaa 50km/h moottoritiellä.

        3. Rajoituksia ei käännetä työpäivän loputtua vaan ne ovat myös yöllä, kun ei mitään tehdä.

        4. Rajoituksia ei popisteta pitkään aikaan, kun työ on valmis.

        Että älkää ihmetelkö miksi ei noudateta


      • no olethan pelle
        autoilija kirjoitti:

        Ei ole mikään ihme ettei rajoituksia noudateta tietyömailla.

        1. Rajoitukset asetetaan jo viikkoja ennen työn aloitusta. Kenellä on huumoria ajaa moottoritiellä 50km/h turhaan monta kilometriä.

        2. Rajoitus alkaa liian aikaisin ja päättyy liian myöhään. Kaikki turahutuu kun jo kilometri ennen työmaata pitää ajaa 50km/h moottoritiellä.

        3. Rajoituksia ei käännetä työpäivän loputtua vaan ne ovat myös yöllä, kun ei mitään tehdä.

        4. Rajoituksia ei popisteta pitkään aikaan, kun työ on valmis.

        Että älkää ihmetelkö miksi ei noudateta

        Luulitko apina keksineesi tuon itse, tuo on kopio vanhasta jutusta.


      • sinä väärässä
        Aloittaja oikeassa kirjoitti:

        Nopeus ei painumiin vaikuta, ellet pysähdy.
        Sirotepintauksissa on se irtoaine ongelma ja uudet asfaltit 100=>80 km/h niin kauan kuin tiemerkinnät puuttuu (voi mennä välillä kuukausi, jos kelit ei suosi maalausta).

        Mutta loittaja on aivan oikeassa, aiheettomia tai järjettömiä rajoituksia ja niiden päättymättömyyksiä näkee edelleen liian paljon.

        Nopeus vaikuttaa enemmän kuin paino, senhän älyää lapsikin. lisäksi sateella uusi pinta vaarallisen liukas.

        Sirotepinnassa ei ole mitään syytä alentaa nopeutta, sorateilläkin on irtokiviä.
        ääsfalttimies sentään ymmärtää.


      • taas oikein
        Ääsfaltti kirjoitti:

        Puhuinko jostain kiviaineksen irtoamisesta? Uuden asfaltin pitää saada "asettua" paikoilleen ja ikäänkuin kovettua koska uutena massa on normaalia pehmeämpää jolloin auton renkaan eteen massan pehmeydestä johtuen syntyy pienen pieni "aalto" jota rengas pyöriessään työntää eteenpäin. Samasta syystä talvella jääteillä on nopeus pidettävä hyvin alhaisena. Kun uudesta asfaltista haihtuu erilaisia bitumin ainesosia ja liuottimia asfalttimassa saavuttaa lopullisen kovuuden. Tämän jälkeen em. "aaltoa" ei synny. Asfalttilaadulla ja rakenteella on vaikutusta asiaan. Nimimerkillä kolme kesää asfalttihommissa ollut.

        Huomasin heti että nyt ammattimies puhuu järkeä, oikein.


    • älä arvostele

      Nuodata lakia, älä urputa. Rikotko muitakin lakeja mielesi mukaan?

      • Kawasaki san

        "Nuodata lakia, älä urputa. Rikotko muitakin lakeja mielesi mukaan?"

        No kun se AP:n ongelma olikin juuri se, että se noudatti lakia. Mitäs jos lukisit, ennenkuin urputat.


      • miksi urputtaa..
        Kawasaki san kirjoitti:

        "Nuodata lakia, älä urputa. Rikotko muitakin lakeja mielesi mukaan?"

        No kun se AP:n ongelma olikin juuri se, että se noudatti lakia. Mitäs jos lukisit, ennenkuin urputat.

        Vai varastaako, jos kukaan ei näe?


      • Riku.,
        Kawasaki san kirjoitti:

        "Nuodata lakia, älä urputa. Rikotko muitakin lakeja mielesi mukaan?"

        No kun se AP:n ongelma olikin juuri se, että se noudatti lakia. Mitäs jos lukisit, ennenkuin urputat.

        Juurikin näin"!!! harvinaisen tunnollinen jos jaksoi körötellä sen 50kmh hyvällä suoralla tiellä ilman mitään näkyviä esteitä, niitä ei montaa ole ja nämä kommentoijat kaikki kaahaa tasan tarkkaan sen 80-100 lasissa.


    • ota hota

      se helpottaa

    • Siiv Ari

      Pitäisi niitä silti noudattaa.
      Ei ne koristeita ole.
      Niiden syy ei aina näy.
      Itsepähän tosin autosi rikot.
      Saat syyttää vain itseäsi.

      • Unohdit

        Penis.


      • Siiv Ari
        Unohdit kirjoitti:

        Penis.

        Paitsi etten unohtanut.
        Et katsonut tarkkaan.
        Näet, jos katsot.
        IP ban on niskassa.
        Silti kirjoitan.


      • Anonyymi
        Unohdit kirjoitti:

        Penis.

        Olenkohan unohtanut jotain vuosien saatossa
        Noh olkoot, tässä se tulee.

        Sinänsä napakka kommentti mutta ei liity mitenkään aiheeseen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenkohan unohtanut jotain vuosien saatossa
        Noh olkoot, tässä se tulee.

        Sinänsä napakka kommentti mutta ei liity mitenkään aiheeseen .

        Mitäs muuta kyrvätuppelolle kuuluu?


    • Lavaa uto

      UFO?

    • Virkaloiset

      Laiskat juopuneet valtion työmihet makailevat aina työmailla.

    • noudata

      Sakko rapisee, jos tutka, ei auta kommettisi!

    • Ritirati

      Juu kaikilla varaa ajella kunnon nopeudella koska kukaan ei tienaa alle 2600 e kuukaudessa, ei olla ambomaa vaan Vauras korkeakulttuuri maa.

    • mnbvcxfbvc

      Entäs sitten,kun se lava-auto tulee pois sieltä pientareelta,tai toinen on peruuttamassa sinne. Sen tähden ne kyltit siellä on.Pitäisikö ne aina poistaa,jos mitään ei juuri sillä hetkellä tapahdu.Eikä ne työmaan tyypit noudata virka-aikaa.
      Kerrankin viikonloppuna ajoin sitä 50:ä erään työmaan kohdalla,kun kaikki porhalsi ohitse 80-100 taulussa.Siellä kumminkin oli kaivuri hommissa ja äijät joutui ylittämään tien.

      • tehokasta.,

        Jepet vain kerää jätesäkkiin kortteja,oppivat nuijat!


    • Jeppe.

      Ihan yhtä hyvin vois laittaa kokomatkalle 50 kmh kyltit, voi nimittäin olla polkupyöräilijöitä tai kävelijöitä tms traktoreita/mopoautoja tiellä, todella usein vaan tulee kohdalle tyhjiä "tietyömaita" joissa ei todellakaan tapahdu mitään mutta rajoitukset on.

    • käytäntö nykyään

      Ajelin kesällä muutama tuhatkilsaa Suomen teitä. Tietöitä paljon. Käytäntö oli, että paahdettiin "sataa", oli merkin aihe tai ei.
      Karhulan seudulla hupasaa. Ihan syystä nopeus alennettu 40-60km. Paikaliset oikein närkästyneenä renkaat ulisten pyyhki ohi..

    • turhaa täytettä

      Tämäkin on turhaa lässytystä, lopettakaa jo.

    • Anonyymi

      Lapselliset kitisijät. Taas joku jolla elämä kiinni muutamasta sekunnista. Muija ei anna ainakaan viikkoon tuollaiselle kun se tohelo tulee 15 sekuntia myöhemmoin töistä ressukat luulee että sitä aikaa töhöttämällä voittaa paljon. usein joku 10 sekuntia tai pari uinuuttia. Kertokaas joku touho nyt kaikille miten käytätte sen voitetun 15 sekunta tai 2 minuuttia. Ette takuulla pysty. Johtuu siitä että korvien välissä lienee jotain sinne kuulumatonta.
      Tiellä liikutaan rajoitusten mukaan. Aina ehtii. ei myöhästy mistään kun lähtee oikeaan aikaan liikkeelle. ei tarvii örveltää ja näyttää julkisesti kaikille sitä örvellystä

      • Anonyymi

        Ainahan TLL:n rikkoja teolleen mielestään pätevän syyn keksii, aivan samoin kuin juoppokin keksii syyn juomiselleen, eikä syy ole koskaan itsessä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan TLL:n rikkoja teolleen mielestään pätevän syyn keksii, aivan samoin kuin juoppokin keksii syyn juomiselleen, eikä syy ole koskaan itsessä.

        Juurikin noin. ja sekunteja jahdataan liikenteessä samalla tavalla kuin rallissa vaikka taidot on monesti jostain lantalan takaa. ja korttiki saatu tuurilla muropaketista.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

      Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      107
      4927
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

      Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      426
      1566
    3. Missä mustasusi on?

      Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      191
      1138
    4. Pakko kertoa mies

      Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1123
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      17
      1036
    6. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1020
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      931
    8. Miten koskettaisit häntä?

      Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      931
    9. Mitä ajattelet

      Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      886
    10. Onko se niin

      Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      826
    Aihe