Oma hevonen vaiko ei?

Iibbahh

Eli oman hevosen ostosta. Olen 16-vuotias tyttö ja oon ratsastanut reilu 6 vuotta. Meillä on ollut 2 omaa hevosta 5 vuotta sitten mutta ne olivat siskoni omistuksessa ja minä sain kyllä ratsastaa niillä. Niistä opimme kyllä paljon ja saimme käytännönoppia. Olen siis ratsastanut 6 vuotta säännöllisesti ratsastuskoulussa ja samalla käynyt liikuttelemassa yksityistallilla hevosia viikoittain. Olen haaveillut paljon omasta hevosesta ja äidinkanssa ollaan suunniteltu hevosenostoa. Äiti on myös ratsastanut ja hänellä oli lapsuudessa paljon hevosia sekä hänen isänsä eli minun pappani oli todella hyvä ravikuski ja ravihevosten kanssa paljon toiminut. Etsimme pääsääntöisesti suomenhevosta ja se olisi minullekkin tavallaan "helppo" ensihevonen kun äiti tuntee noi suomenhevosten salat niin saa sitten paljon tukea hevosen hoidossa. Onko suokki siis hyvä ensihevonen? Ja sitten viellä sellasta että hevonen ei tule omalle tallille koska meillä ei ole viellä tallia. Hevonen luultavasti (ei viellä varmistettu) muuttaisi naapurimme 4-hevosen talliin. Naapuriin on matkaa 200 metriä. Joten sinne on nopea mennä ja vaikka useamminkin päivässä. Ja siellä hevosella olisi seuraa koska emme aijo hankkia heti kahtahevosta eli se olisi yksinäinen. Joten naapurissa hänellä olisi seuraa ja naapuri hoitaisi sitten aamuruokinnan. Itse sitten iltaruuan.. Sopimuksen mukaan ja sitten tottakai ratsastelut. Ja paikka on aivan mainio siihennähsen että siellä on valaistu kenttä ja todellahyvät maastoreitit sekä uittopaikka. Joten tämä olisi minun toiveeni. Kertokaa te olenko minä valmis hevosta ottamaan ja miltä tämä kokoajatus kuulostaa teidänmielestänne?

2

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miet

      Oletko ajatellut seuraavaa kymmentä vuotta eteenpäin? Veikkaisin että kun lähdet seuraavaan opiskelupaikkaasi niin et enää asu vanhempiesi luona. Miten sitten käy hevoselle?

    • poni--

      Jos vanhemmat/suku on noin kokeneita, ei sinun taidoilla ole mitään väliä, Et kuitenkaan olisi yksin hevosesta vastuussa, vaan vanhemmathan sen hevosen ostaa, maksaa ja on vastuussa.
      Aloittelijakin voi "omistaa" hevosen, jos käytännössä hevosista paljon tietävä vanhemmat on koko ajan tukena ja mukana.

      Hevosen rodulla ei ole merkitystä, vaan luonteella ja koulutustasolla. Minkä rotuinen tahansa voi olla hyvä tai huono ensi hevonen. Tärkeintä on, että hevonen sopii sinun käyttötarkoitukseen. Jos haluaa kehittyä ja kisata, ei kannata ostaa jotain ex-ravuriputtea, jos taas kaipaa rentoa harrastelua, ei kannata ostaa nuorta kisahevosta jne...



      Tosiaan tulevaisuutta toki kannattaa miettiä niinkuin miet sanoi. Jos jo nyt haaveilet, että muutat pois kotoa mahdollisimman pian/ lähdet opiskelemaan jonnekin kauemmas, ei heonen välttämättä ole fiksuin ostos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe