Hihhulit häiriköivät

Kotirauha

Ovikello soi. Luulin että mukava naapurini palauttaa lainaamansa tavaran ja menin avaamaan. Olikin hihhuli, joka halusi "keskustella tärkeästä asiasta" ja tunki minulle jotain lappusta kouraan. Kyllä meni hihun naama rusinaksi kun totesin ettei voisi vähempää kiinnostaa ja tempaisin oven vauhdilla kiinni.

On se törkeää tuollainen kotirauhan häirintä. Ei saa edes vapaapäivänään olla omassa kodissaan rauhassa, kun aggressiiviset kiihkohihhulit tulevat häiritsemään ja väen väkisin pakkotuputtamaan lapsellisen typerää taikauskoaan.

Lisäksi talon rappukäytävän ovi on lukossa ja sisään pääsee vain taloyhtiön avaimella tai sitten numerokoodilla. Eteisessä on vielä lappu jossa selvästi todetaan että kaikenlainen kerjääminen ja kaupustelu on kiellettyä.

Ja piittaako hihhuli näistä? No ei tietenkään, eiväthän maalliset koske hihhulia. Numerokoodi on jostain valheilla ja vääryydellä keploteltu ja sitten kierretään kaupustelemassa homeisia paimentolaisten satuja, joiden parasta ennen -päivämäärä meni umpeen jo vuosituhansia sitten - siis epäkuranttia ja pahasti pilaantunutta tavaraa.

24

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1610

Eikö jehovalaiset ole niitä, jotka tunkevat koteihin?
      Hihhuleiksihan on sanottu ainakin aiemmin pelkästään lestadiolaisia?
      Nimitys johtuu muistaakseni siitä, että lestoilla on ollut tapana hurmoksellisissa saarnatilaisuuksissaan huutaa jotain hihhulihuutoaan?
      Lestadiolaiset ei kaupittele uskoaan ovelta ovelle periaatteella.

• pieni korjaus

Hihhulit nimitys tulee Halosen maalauksesta "Hihhulit".

• wikipedia
        pieni korjaus kirjoitti:

Hihhuli on alun perin (jyrkästä) lestadiolaisesta tai kiihkoilijasta, intoilijasta käytetty halventava nimitys[1], mutta nykyään sillä viitataan myös mitä tahansa uskontoa vahvasti kannattavaan henkilöön. Sanaa on käytetty 1800-luvulta asti. Sana muodostui lestadiolaisten tilaisuuksissa liikutuksissa olleiden hih huh -huudoista. Lestadiolaisuuden yleinen nimitys oli 1800-luvulla "hihhulilaisuus".

• ^¨^/
        wikipedia kirjoitti:

Hihhuli on alun perin (jyrkästä) lestadiolaisesta tai kiihkoilijasta, intoilijasta käytetty halventava nimitys[1], mutta nykyään sillä viitataan myös mitä tahansa uskontoa vahvasti kannattavaan henkilöön. Sanaa on käytetty 1800-luvulta asti. Sana muodostui lestadiolaisten tilaisuuksissa liikutuksissa olleiden hih huh -huudoista. Lestadiolaisuuden yleinen nimitys oli 1800-luvulla "hihhulilaisuus".

Siinä "jotkut" ovat halunneet alkaa käyttää pilkkanimitystä kaikista uskovista. Ei varmaan tarvitse arvata ketkä :)

Sitten samat tyypit ovat menneet kirjaamaan sen wikiin :)

Ja nyt huonoa käytöstä perustellaan wikillä :D

En ole hihhulinimitystä tavannut wikimääritelmässään muualla kuin täällä s24 palstoilla ateistien käyttämänä.

• Hih hei hihhulihei
        pieni korjaus kirjoitti:

Hihhulit:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hihhulit

"Hihhulit on ekspressionistisen taidemaalari Tyko Sallisen öljyvärimaalaus vuodelta 1918. Kooltaan 168 × 185 cm olevaa tummasävyistä Cézannen ja kubismin ihanteiden mukaisesti tehtyä maalausta on pidetty yhtenä Sallisen päätöistä. Hihhulit on yleensä nähty erityisesti uskonnollisen hurmoksen kuvana..."

http://kokoelmat.fng.fi/app?si=A II 1522

Hihhuli:

"Voimakkaasti uskonnollinen ihminen, yleensä vastenmielisellä tavalla. Useimmiten joko lahkolainen, fundamentalisti tai uskossaan ulospäinsuuntautunut."

Hihhuli Hikipedia:

"Hihhuleiden on jostain syystä täysin käsittämätöntä ymmärtää sitä, että kaikki eivät rakasta samaa miestä. He yrittävät melkoisen innokkaasti saada ihmisiä rakastumaan Jeesukseen ymmärtämättä, että eihän se ihminen käskien rakastu edes normaaleihin ihmisiin, joita he sentään voivat tavata ja joiden luonteesta voivat keskustelun kautta saada positiivisia kokemuksia. Eikä tosimaailmassakaan kaikki siitä huolimatta rakastu siihen samaan tyyppiin."

"Hihhulit kokoontuvat mielellään ympyriäisiin telttoihin, jottei yksikään heistä unohdu pimeään nurkkaan mököttämään, kun hihhulointi alkaa. Kutsuhuudon, joka voi olla vaikkapa: Herätkää, vartiotorni kaatuu!, käydessä kaikki ryntäävät pystyyn ja piirittävät mikin kanssa huitovan saarnamiehen silmämunat päässä iloisesti toljottaen. Kun varsinainen akti eli sessio saadaan alulle ja saarnamies kohtuulliseen kiihkotilaan, voi sattua, että ihmisiä alkaa kaatuilla sinne tänne kuin keiloja keilatessa. Mikäli joku hihhuleista onnistuu pysymään pystyssä, hän saattaa saada ns. kielillä puhumisen lahjan. Ei voi sanoin kuvata sitä ihastusta, mitä kielillä puhuminen aiheuttaa kuulijoissa. Mielenterveysviranomaiset suosittelevat kielillä puhumiseen mieluummin koulunkäyntiä."

• ...........
        ^¨^/ kirjoitti:

Siinä "jotkut" ovat halunneet alkaa käyttää pilkkanimitystä kaikista uskovista. Ei varmaan tarvitse arvata ketkä :)

En ole hihhulinimitystä tavannut wikimääritelmässään muualla kuin täällä s24 palstoilla ateistien käyttämänä.

Kehititpä mielenkiintoisen teorian. Olen kuullut tuota sanaa käytettävän jo 90-luvun alussa.

• ...........
        ^¨^/ kirjoitti:

Jopa jotkin helluntailaisnuoret kutsuivat itseään hihhuleiksi jossakin ohjelman pätkässä.

• revi siitä
        ........... kirjoitti:

Jopa jotkin helluntailaisnuoret kutsuivat itseään hihhuleiksi jossakin ohjelman pätkässä.

Ainoat hihhuloijat ovat täällä ateisteja.

• ^¨^/ kirjoitti:

Ainakin -70 luvun alussa hihhulit yhditettiin vielä pääosin lestadiolaisiin, vaikka nimitys oli alkanut yleistyä koskemaan kaikkia herätyskristittyjä. Nimityksen alkuperä taitaa mennä 1800 luvulle. Itse en käytä hihhuli nimitystä, koska se on irroitettu alkuperäisestä kontekstistaan.

• mitä enää voit käytt
        agnoskepo kirjoitti:

Ainakin -70 luvun alussa hihhulit yhditettiin vielä pääosin lestadiolaisiin, vaikka nimitys oli alkanut yleistyä koskemaan kaikkia herätyskristittyjä. Nimityksen alkuperä taitaa mennä 1800 luvulle. Itse en käytä hihhuli nimitystä, koska se on irroitettu alkuperäisestä kontekstistaan.

"Itse en käytä hihhuli nimitystä, koska se on irroitettu alkuperäisestä kontekstistaan."

Monet (kenties jopa suurin osa) sanat on irrotettu alkuperäisestä kontekstistaan. Niin se kieli muuttuu ja sanat saavat uusia merkityksiä.

• hihuatet hei

Minusta hihhulitermi sopii hyvin kiihkoateisteihin. Samanlaista fundamentalismia ateisminsa suhteen.

• Kotirauha

Ja kuinkas monta kertaa joku ateisti on tullut soittamaan sinun ovikelloasi ja halunnut antaa sinulle ateismia ylistäviä lappusia?

Minä olen hätistänyt kotioveltani pois kymmenittäin uskovia hihhuleita - tai jos lasketaan tarpeeksi kauas taaksepäin, niin luultavasti joitain satoja kaikkiaan.

• ...
        Kotirauha kirjoitti:

Ja kuinkas monta kertaa joku ateisti on tullut soittamaan sinun ovikelloasi ja halunnut antaa sinulle ateismia ylistäviä lappusia?

Minä olen hätistänyt kotioveltani pois kymmenittäin uskovia hihhuleita - tai jos lasketaan tarpeeksi kauas taaksepäin, niin luultavasti joitain satoja kaikkiaan.

Minä olen käännyttänyt monia ateisteja kotioveltani viinapullojensa kanssa kun he tulevat ylistämään humalaansa.

Saavat hihhuloida muualla humalansa kanssa.

• Kotirauha
        ... kirjoitti:

Minä olen käännyttänyt monia ateisteja kotioveltani viinapullojensa kanssa kun he tulevat ylistämään humalaansa.

Saavat hihhuloida muualla humalansa kanssa.

Kukaan ventovieras ei ole koskaan tullut kotiovelleni viinapullojen kanssa ylistämään yhtään mitään ja tuskinpa vain sinunkaan ovellesi. Jos sinulla taas on huonoja tuttavia, niin omatpa ovat tuttusi. Minulla ei ole alkoholisteja tuttavina.

• ...
        Kotirauha kirjoitti:

Kukaan ventovieras ei ole koskaan tullut kotiovelleni viinapullojen kanssa ylistämään yhtään mitään ja tuskinpa vain sinunkaan ovellesi. Jos sinulla taas on huonoja tuttavia, niin omatpa ovat tuttusi. Minulla ei ole alkoholisteja tuttavina.

"tuskinpa vain sinunkaan"

No kyllä vaan on tullut, myös muutama huumehörhö.

• Kotirauha
        ... kirjoitti:

"tuskinpa vain sinunkaan"

No kyllä vaan on tullut, myös muutama huumehörhö.

Sinulla siis on paljon alkoholisteja ja huumehörhöjä tuttavina.
        Minä taas en tunne yhtään.

Hankkisit parempia tuttavia.

• Joopa joo

Hihhuliateistien harrastama nettihäirintä on todella asiatonta ja hyvien tapojen vastaista.

• dfa

Kyllähän näitä käy välillä ovikelloa soittelemaan. Normi kohteliaallakin käytöksellä lähtevät yleensä. Elleivät lähde niin saavat vastata hankalampiin kysymyksiin kuin ovat tottuneet ja joutuvat uskonkriisiin.

• Rapanhapakko

Ei jehoviin mikään keskustelu vaikuta. Ne on tarkkaan (jo ennen oville lähettämistä) opetettu kiertämään hankalat kysymykset ja ovelasti johdattelemaan asia muualle. Jotta saisi heidät miettimään mitä sanotaan pitäisi toistaa ja toistaa epäkohteliaisuuteen asti.... eikä sekään toimisi ohjelmointiinsa.

Eikä puhuminen toimi hellarihihhuleihin, heillehän "Jumala puhuu" suoraan ja ulos tulee kaanaankieltä, ei myöskään toimi karumpiin fundamentalisteihin edes luterilaisissa.... kuin nämä eivät olisi ihmisiä enää, vaan ohjelmoituja koneita. Kukin eri lailla kultissaan. Kiihkomuslimeille jos yrität sanoa, arvaan hehän saattavat kivittää :-)

Koettu on, tosin nyt olisin kokeneempi ja sekä tieteitä ja Raamattua paljon paremmin tunteva uskonnoton kuin silloin nuorempana. Mutta netin kautta olen nyttemmin huomannut, että uskovainen on saippuanliukas eikä ole kuulevinaan vaikka argumenttinsa kumottaisiin niin, ettei hänellä ole enää vastaan sanottavaa.... mutta kohta hihhuli selittää vanhat juttunsa uudestaan.

• Nimi merkki.
        Rapanhapakko kirjoitti:

Ei jehoviin mikään keskustelu vaikuta. Ne on tarkkaan (jo ennen oville lähettämistä) opetettu kiertämään hankalat kysymykset ja ovelasti johdattelemaan asia muualle. Jotta saisi heidät miettimään mitä sanotaan pitäisi toistaa ja toistaa epäkohteliaisuuteen asti.... eikä sekään toimisi ohjelmointiinsa.

Eikä puhuminen toimi hellarihihhuleihin, heillehän "Jumala puhuu" suoraan ja ulos tulee kaanaankieltä, ei myöskään toimi karumpiin fundamentalisteihin edes luterilaisissa.... kuin nämä eivät olisi ihmisiä enää, vaan ohjelmoituja koneita. Kukin eri lailla kultissaan. Kiihkomuslimeille jos yrität sanoa, arvaan hehän saattavat kivittää :-)

Koettu on, tosin nyt olisin kokeneempi ja sekä tieteitä ja Raamattua paljon paremmin tunteva uskonnoton kuin silloin nuorempana. Mutta netin kautta olen nyttemmin huomannut, että uskovainen on saippuanliukas eikä ole kuulevinaan vaikka argumenttinsa kumottaisiin niin, ettei hänellä ole enää vastaan sanottavaa.... mutta kohta hihhuli selittää vanhat juttunsa uudestaan.

Ei fundamentalististen hihhuleiden kanssa koskaan kannata keskustella.

Ei heillä ole älyllisiä edellytyksiä mihinkään keskusteluun. Ei heillä ole todisteita eikä perusteita eikä yhtään mitään, mutta sokeaa inttämistä he eivät koskaan lopeta. Aivan kuin keskustelisi papukaijan kanssa, joka osaa toistaa samoja sanoja loputtomasti, mutta ei tajua sanojen merkityksiä.

Mitkään tuhannesti tutkitut faktat ja rationaaliset perusteet eivät merkitse omassa mielikuvitusmaailmassaan eläville autistisille hihhuleille yhtään mitään. Kaikki sellaiset torjutaan suoralta kädeltä maallisina ja eksytyksinä.

"Uskovan mieli on ulkoisesti läpäisemätön järjellisille todisteille, se kieltää kaikki suorat todisteet kieroina."

• omilla aseillaan

Itse olen kerran häätänyt yhden jehovalaisen alkamalla saarnata kimeällä äänellä, että jumalaa ei pidä ostaa niiltä jotka sitä kaupungin kaduilla ja ihmisten ovilla kauppaavat, sillä heidän jumalansa on valheen jumala - oikea jumala tulee löytää itse ja sinuakin kohtaa oikean jumalan rangaistus kun kaupittelet valheen jumalaa. Tässä vaiheessa täti kääntyi ja pakeni paikalta. Tuskinpa enää palaakaan.

• dfa

Tuossa hyvä esimerkki ohjelmoinnin ohittamisesta. Nostan hattua. :)

• Rapanhapakko

Minä olen Jehovan todistajille suunnitellut..... kun vain pokkani pitäisi..

"Jehovat" kuulemma pelkäävät "demonisia henkivaltoja". Yhdessä dokumentissakin selittivät, että jos heidät ovilta torjutaan, asialla ovatkin demonit. Helluntailaisten kielilläpuhumista ja kaatuilua eivät pidä lavahypnoosina, vaan tietenkin "demonien" aiheuttamana. Kun olin kakru, meillä kävi viikkosiivooja, joka oli jehovalainen. Lopetti meillä, koska kotonamme kuulemma oli "paha silmä". Pääsiäisenä valitti, koska meillä "tipuja palvotaan" (rairuohossa siis). Nyrehtyi viimeistään, kun järjestin leikkikameleontilleni hautajaiset :-)

No niin, jehovia ei aikoihin ole ovella käynyt.
        Mutta jos kävisi:

Minä osaan täysin uskottavasti "puhua kielillä", vaikken koskaan ole hihhuli ollutkaan. Glossolaliaa siis, mutta väittäisin vaihtelevammin kuin hihujen höpinät. Joten "jehovien" tullessa ensin hölpättäisin kielillä.
        Sitten veisin "siunaavasti" käteni heidän päälleen.
        Sanoisin: "Ottakaa vastaan Herramme Saaaatanan paha henki.
        Herramme Saaatanan kuolematon sielu kasvaa nyt sisällänne kuolemaanne asti."

Lyhyempi versio olisi toki sanoa vain:
        "Ei kiitos, me palvelemme Saaatanaa".
        Tehosteena Morbid Angelin jylhät sävelet taustalla.

Jos hokaisivat minun feikkaavan, sanoisin vain: "No mitä te pellet itse sitten muka teette?"

• toinen totuus
        Rapanhapakko kirjoitti:

Minä olen Jehovan todistajille suunnitellut..... kun vain pokkani pitäisi..

"Jehovat" kuulemma pelkäävät "demonisia henkivaltoja". Yhdessä dokumentissakin selittivät, että jos heidät ovilta torjutaan, asialla ovatkin demonit. Helluntailaisten kielilläpuhumista ja kaatuilua eivät pidä lavahypnoosina, vaan tietenkin "demonien" aiheuttamana. Kun olin kakru, meillä kävi viikkosiivooja, joka oli jehovalainen. Lopetti meillä, koska kotonamme kuulemma oli "paha silmä". Pääsiäisenä valitti, koska meillä "tipuja palvotaan" (rairuohossa siis). Nyrehtyi viimeistään, kun järjestin leikkikameleontilleni hautajaiset :-)

No niin, jehovia ei aikoihin ole ovella käynyt.
        Mutta jos kävisi:

Minä osaan täysin uskottavasti "puhua kielillä", vaikken koskaan ole hihhuli ollutkaan. Glossolaliaa siis, mutta väittäisin vaihtelevammin kuin hihujen höpinät. Joten "jehovien" tullessa ensin hölpättäisin kielillä.
        Sitten veisin "siunaavasti" käteni heidän päälleen.
        Sanoisin: "Ottakaa vastaan Herramme Saaaatanan paha henki.
        Herramme Saaatanan kuolematon sielu kasvaa nyt sisällänne kuolemaanne asti."

Lyhyempi versio olisi toki sanoa vain:
        "Ei kiitos, me palvelemme Saaatanaa".
        Tehosteena Morbid Angelin jylhät sävelet taustalla.

Jos hokaisivat minun feikkaavan, sanoisin vain: "No mitä te pellet itse sitten muka teette?"

Feikki mikä feikki. Kaverini kertoi selittävänsä puhelinmyyjille, että hänen uskonnollinen vakaumuksensa kieltää tällaiset kaupat. Vakavalla äänellä kun sanoo, niin aina on kuulemma mennyt läpi.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      234
      4565
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2974
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2453
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1757
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1429
    6. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      21
      1391
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1232
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      949
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      928
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      884
    Aihe