Häkkieläin

elämätön

Hei ihmiset!

Kirjoitan teille täältä eläinten keskitysleiriltä. Synnyin metallihäkkiin muiden kaltaisteni joukkoon. Elän täällä elämäni, kuten vanhempani, heidän vanhempansa ja lukemattomat sukupolvet ajassa.

Joskus tänne tuodaan hetkensä vapaudessa eläneitä, niitä jotka ovat saaneet kokea elämän. Heillä ei ole enään muuta odotettavaa kuin kuolema, se on täällä paras asia ja itsekkin sitä kovasti odotan.

Ajattelen, miksi te ihmiset teette tällaista.

Vapaus on kaikille elollisille yhtä tärkeä. Kuulumme luontoon, se on elämä. Ette oman hyödyn takia halua sitä meille antaa, koittakaa ymmärtää että jokainen elämä on yhtä arvokas.

Toivon että lopetatte tämän toiminnan. Se on pieni askel ihmiskunnalle mutta suuri askel kaikkien yhteiselle tulevaisuudelle.

Kiitos kaikille niille ihmisille jotka yrittävät auttaa.

34

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paappa 2

      Nyt kyllä on hämmästyksen sormi kummastuksen suus! On Suomes pitkälle viäty tua tarhakettujen hyvinvoinnista hualahtiminen, notta oikeen nettiyhteyret! Onko joka häkis oma kannettava vai tabletiillako ne värkkää? Kaikkia näköö ku vanhaksi elää!!

    • Kettu siittää

      Kukahan tuon yksilön menisi salakuvaamaan. Melkoinen näky kun kuono kiinni koneessa kirjoittelee palstalle.

      • asdfasdf

        käyttääköhän kymmenvarvasjärjestelämää ja onkohan sillä tuplasilmät päässään.
        se vain että tuo ei ole turkistarhalta koska sinne ei tuoda villejä eläimiä eikä yleensä mitään vapaana eläneitä ellei vihernarsistit niitä ole irti päästäneet yön hämärinä tunteina.
        sekin vielä että tarhattu kettu eikä mikään muukaan kesy laji luonnossa selviä eli tämänkin kirjoittaja ajaa siis tarkoittamiensa eläinten totaalista hävittämistä suomesta.
        turkistarhaton Suomikaan ei ole vielä kertonut missä niitä tarhattuja sinikettuja elää villinä luonnossa vaikka niin tällä palstalla väittikin aiemmin.


      • Psykologi..
        asdfasdf kirjoitti:

        käyttääköhän kymmenvarvasjärjestelämää ja onkohan sillä tuplasilmät päässään.
        se vain että tuo ei ole turkistarhalta koska sinne ei tuoda villejä eläimiä eikä yleensä mitään vapaana eläneitä ellei vihernarsistit niitä ole irti päästäneet yön hämärinä tunteina.
        sekin vielä että tarhattu kettu eikä mikään muukaan kesy laji luonnossa selviä eli tämänkin kirjoittaja ajaa siis tarkoittamiensa eläinten totaalista hävittämistä suomesta.
        turkistarhaton Suomikaan ei ole vielä kertonut missä niitä tarhattuja sinikettuja elää villinä luonnossa vaikka niin tällä palstalla väittikin aiemmin.

        ^ Heh, kolme vastausta - yksi kirjoittaja ;) Mitä muita mielenterveysongelmia sinulla (vai pitäisikö sanoa: teillä :D) on monipersoonallisuushäiriön lisäksi? Narsismia? Siitä sinulla tuntuu olevan omakohtaista kokemusta.


      • asdfasdf
        Psykologi.. kirjoitti:

        ^ Heh, kolme vastausta - yksi kirjoittaja ;) Mitä muita mielenterveysongelmia sinulla (vai pitäisikö sanoa: teillä :D) on monipersoonallisuushäiriön lisäksi? Narsismia? Siitä sinulla tuntuu olevan omakohtaista kokemusta.

        vihernarsistien suunnalta kyllä on niitä kokemuksia aivan kuten kellä tahansa laillisen tuotantoelinkeinon harjoittajalla.itselläsi taitaa olla melko yksioikoiset piirit jos et osaa kolea vastausta samalla kertaa kirjoittaa mutta sitähän se on kun vastaukset loppuvat pitää ruveta haukkumaan muita kun ei yhtäkkiä tunne olevansakan muiden yläpuolella.
        mitä ongelmia sinulla on muita muiden täysin ulkopuolisten elinkeinoon ja elämään puuttumisen lisäksi?


      • Heh Heh Hehhhhhhh...
        asdfasdf kirjoitti:

        vihernarsistien suunnalta kyllä on niitä kokemuksia aivan kuten kellä tahansa laillisen tuotantoelinkeinon harjoittajalla.itselläsi taitaa olla melko yksioikoiset piirit jos et osaa kolea vastausta samalla kertaa kirjoittaa mutta sitähän se on kun vastaukset loppuvat pitää ruveta haukkumaan muita kun ei yhtäkkiä tunne olevansakan muiden yläpuolella.
        mitä ongelmia sinulla on muita muiden täysin ulkopuolisten elinkeinoon ja elämään puuttumisen lisäksi?

        Piru hakee sinutkin aikanaan !!!!!!!!!!!!! KERRAN sinäkin olet oikeassa nimenomaan niin kuin kirjoitit "tuotantoelinkeinon", eli EI AMMATTI puhuit ikään kuin itsesi pussiin, heh heh heh heh heh heh heh..........................................................................................................................................................................................................................................


    • Onneton hiiri

      Minäkin synnyin tänne häkkiin. Meitä on monta hiirtä emmekä pääse täältä ollenkaan ulos nurmikolle temmeltämään. Olisi hauskaa juoksennella nurmikolla, mutta emme pääse koskaan. Odottelemme vain kuolemaa joko käärmeiden ruoaksi tai vanhuuteen.

      • turkis tarhaaja

        minäkin synnyin tänne pohjan maalle. meitä on täällä monta turkis tarhaajaa emmekä pääse täältä koti seuduilta ollenkaan elämään oikeaa elämää. olisi hauskaa opiskella ja hankkia joku oikea ammatti. kansa koulu ja elämäm koulu on kuitenkin käyty. en osaa aloittaa lauseita isolla kirjaimella mutta eläimiä osaan kyllä rääkätä. on kiva pitää eläimiä pienissä häkeissä. odottelemme vain kunnes talvi tulee ja saamme taas tappaa tuhansia eläimiä.

        ps. anteeksi kun en oikein osaa yhdys sanoja. mutta ei tässä ammatissa älliä tarvita!


      • asdfasdf
        turkis tarhaaja kirjoitti:

        minäkin synnyin tänne pohjan maalle. meitä on täällä monta turkis tarhaajaa emmekä pääse täältä koti seuduilta ollenkaan elämään oikeaa elämää. olisi hauskaa opiskella ja hankkia joku oikea ammatti. kansa koulu ja elämäm koulu on kuitenkin käyty. en osaa aloittaa lauseita isolla kirjaimella mutta eläimiä osaan kyllä rääkätä. on kiva pitää eläimiä pienissä häkeissä. odottelemme vain kunnes talvi tulee ja saamme taas tappaa tuhansia eläimiä.

        ps. anteeksi kun en oikein osaa yhdys sanoja. mutta ei tässä ammatissa älliä tarvita!

        väsyttääkö näin aamulla kun pitäisi lähteä kouluun ja piti yöllä olla häiriköimässä,jos ei salaa muiden työpaikoilla niin ainakin netissä?


      • turkis tarhaaja
        asdfasdf kirjoitti:

        väsyttääkö näin aamulla kun pitäisi lähteä kouluun ja piti yöllä olla häiriköimässä,jos ei salaa muiden työpaikoilla niin ainakin netissä?

        minähän en koulun penkille enää mene. ja hyvin oon pärjänny tässä elämässä ilman kirjoja! ei meidän turkis tarhaajien tartte käyttää aivoja. minä opetan minun pojankin turkis tarhaajaksi. hakkaan sitä ja opetan sen jo pienenä vihaamaan eläimiä niin eiköhän pojasta tule tunteeton pa*kiainen. katsos kun ne on tärkeimmät ominaisuudet tässä työssä.


      • asdfasdf
        turkis tarhaaja kirjoitti:

        minähän en koulun penkille enää mene. ja hyvin oon pärjänny tässä elämässä ilman kirjoja! ei meidän turkis tarhaajien tartte käyttää aivoja. minä opetan minun pojankin turkis tarhaajaksi. hakkaan sitä ja opetan sen jo pienenä vihaamaan eläimiä niin eiköhän pojasta tule tunteeton pa*kiainen. katsos kun ne on tärkeimmät ominaisuudet tässä työssä.

        hieno homma,parempi tarhaaja joka maksaa veroja kuin turha haihattelija joka vaatii muita elämään oman mielensä mukaan eläen muiden siivellä kuten näitä oikeutta eläimille iskuja tehneet ettei tarvitse maksaa korvauksia yhteiskunnalle.


      • Räkäistä naurua
        turkis tarhaaja kirjoitti:

        minähän en koulun penkille enää mene. ja hyvin oon pärjänny tässä elämässä ilman kirjoja! ei meidän turkis tarhaajien tartte käyttää aivoja. minä opetan minun pojankin turkis tarhaajaksi. hakkaan sitä ja opetan sen jo pienenä vihaamaan eläimiä niin eiköhän pojasta tule tunteeton pa*kiainen. katsos kun ne on tärkeimmät ominaisuudet tässä työssä.

        Olen omasta mielestäni maailman napa ja aina oikeassa. Olen yli 40 vuotias ja nyt suoritan kolmatta (aivan oikein, kolmatta) yliopistotutkintoani. Töihin en ole vielä milloinkaan alentunut vaan viihdyn parhaiten muiden kaltaisteni tyhjäntoimittajien kanssa.
        Jotkut sanovat että olen ainoastaan taakaksi yhteiskunnalle. En ymmärrä mitä he tarkoittavat. Minähän olen opiskelija ja siten tulevaisuuden toivo. Kolmen vuoden kuluttua valmistun jälleen kerran ja silloin ihan varmasti saan töitä.
        Toiset taas väittävät minua tyhmäksi kun olen muka aina valinnut sellaisen opintosuunnan jolla on synkät tulevaisuuden näkymät. Mistä sen voisi tietää koska meille on sanottu että opiskelu kannattaa aina ja mitä enemmän opiskelee sen parempi. Luulisi senkin olevan etu työnantajalle kun valmistun 45 vuotiaana ja olen kuin pakasta vedetty. Työ ei ole minua polttanut loppuun. Minä ainakin uskon sen olevan positiivinen asia etten ole työtä tehnyt päivääkään vielä elämäni aikana. Minusta varmaan kilpaillaan työmarkkinoilla kunhan saan kolmannen(aivan oikein, kolmannen) tutkintoni suoritettua.
        Lapsistani toivon samanlaisia tulevaisuuden toivoja. Opintoja opintojen perään. Ja ei se palkkatyö nyt aivan välttämättömyys loppupeleissä ole. Kyllähän minäkin rahaa saan yrityksestä nimeltä SOSSU OY. Vielä minulla ei tosin ole jälkikasvua. Olen tavannut monta mielenkiintoista kumppanikandidaattia. Yleensä he häipyvät kun kerron heille elämästäni ja tulevaisuuden näkemyksistäni. Ilmeisesti tajuavat olevansa alapuolellani. Olenhan sentään yliopistossa kolmatta kertaa. Enkä ole työn uuvuttama.


      • Harmistunut...
        turkis tarhaaja kirjoitti:

        minähän en koulun penkille enää mene. ja hyvin oon pärjänny tässä elämässä ilman kirjoja! ei meidän turkis tarhaajien tartte käyttää aivoja. minä opetan minun pojankin turkis tarhaajaksi. hakkaan sitä ja opetan sen jo pienenä vihaamaan eläimiä niin eiköhän pojasta tule tunteeton pa*kiainen. katsos kun ne on tärkeimmät ominaisuudet tässä työssä.

        Ethän mene enää häiriköimään turkistarhoillekaan. Tiedät varmaan, että se on laitonta.


      • Heh Heh Heh...
        asdfasdf kirjoitti:

        väsyttääkö näin aamulla kun pitäisi lähteä kouluun ja piti yöllä olla häiriköimässä,jos ei salaa muiden työpaikoilla niin ainakin netissä?

        KUS*IP*Ä!!!


      • OLEN NARSISTIN PENTU
        Räkäistä naurua kirjoitti:

        Olen omasta mielestäni maailman napa ja aina oikeassa. Olen yli 40 vuotias ja nyt suoritan kolmatta (aivan oikein, kolmatta) yliopistotutkintoani. Töihin en ole vielä milloinkaan alentunut vaan viihdyn parhaiten muiden kaltaisteni tyhjäntoimittajien kanssa.
        Jotkut sanovat että olen ainoastaan taakaksi yhteiskunnalle. En ymmärrä mitä he tarkoittavat. Minähän olen opiskelija ja siten tulevaisuuden toivo. Kolmen vuoden kuluttua valmistun jälleen kerran ja silloin ihan varmasti saan töitä.
        Toiset taas väittävät minua tyhmäksi kun olen muka aina valinnut sellaisen opintosuunnan jolla on synkät tulevaisuuden näkymät. Mistä sen voisi tietää koska meille on sanottu että opiskelu kannattaa aina ja mitä enemmän opiskelee sen parempi. Luulisi senkin olevan etu työnantajalle kun valmistun 45 vuotiaana ja olen kuin pakasta vedetty. Työ ei ole minua polttanut loppuun. Minä ainakin uskon sen olevan positiivinen asia etten ole työtä tehnyt päivääkään vielä elämäni aikana. Minusta varmaan kilpaillaan työmarkkinoilla kunhan saan kolmannen(aivan oikein, kolmannen) tutkintoni suoritettua.
        Lapsistani toivon samanlaisia tulevaisuuden toivoja. Opintoja opintojen perään. Ja ei se palkkatyö nyt aivan välttämättömyys loppupeleissä ole. Kyllähän minäkin rahaa saan yrityksestä nimeltä SOSSU OY. Vielä minulla ei tosin ole jälkikasvua. Olen tavannut monta mielenkiintoista kumppanikandidaattia. Yleensä he häipyvät kun kerron heille elämästäni ja tulevaisuuden näkemyksistäni. Ilmeisesti tajuavat olevansa alapuolellani. Olenhan sentään yliopistossa kolmatta kertaa. Enkä ole työn uuvuttama.

        heippa
        olen turkistarhaajan kakara juuri olen oppinut käyttämään tätä nettiä. en osaa muuta kuin katsella miten ketut liikkuvat edestakaisin häkeissä. minusta tulee kanssa ilman muuta turkistarhaaja kun en osaakaan muuta ja kaikki mitä näen pitäisi olla tarhassa. mitä tuokin naapuri vielä kävelee tiellä senkin pitäisi olla tarhassa häkissä, vaikka naru kaulassa kunhan EI KÄVELE VAPAANA kaikkien paitsi MINUN kuuluu olla tarhassa... olenhan TARHAAJAN KAKARA.. MINÄ MINÄ MINÄ


      • luuserisakkia
        turkis tarhaaja kirjoitti:

        minähän en koulun penkille enää mene. ja hyvin oon pärjänny tässä elämässä ilman kirjoja! ei meidän turkis tarhaajien tartte käyttää aivoja. minä opetan minun pojankin turkis tarhaajaksi. hakkaan sitä ja opetan sen jo pienenä vihaamaan eläimiä niin eiköhän pojasta tule tunteeton pa*kiainen. katsos kun ne on tärkeimmät ominaisuudet tässä työssä.

        Hyi oksennus jos joutuisin edes pitkällä tikulla koskemaan myötätunnottomaan eli tunnevammaiseen, junttiin turkistarhaajaan. Tosimiehet ovat seksikkäitä, kun ovat hyviä myöseläimille. Mies, joka kohtelee eläimiä kaltoin, on huono mies myös naiselle!


    • Kettu siittää

      Se on hyvä että nuo piiperöt kirjoittelee päättömyyksiään. Se osoittaa ainoastaan täydellistä kyvyttömyyttä elää ajan mukaan. Tässä YT Suomen tilanteessa kansan enemmistö on täysin sitä vastaan että eläintuotantoa kiusataan perättömilla väitteillä ja tekaistuilla todisteilla. Se osoittaa myös täydellistä ymmärtämättömyyttä maaseudun ihmisiä kohtaan. Aatteillakin on aikansa ja paikkansa. Jatkuva metelin pitäminen on saanut ihmiset turtumaan eikä suurinta osaa enää edes kiinnosta pikku karvaturrit. Piiperöt ovat valmiita uhraamaan maaseutujen ihmiset. Ja minkä vuoksi. Sen vuoksi että mikään ei muutu. Vaikka he saisivatkin tahtonsa läpi niin yksikään eläin ei voisi paremmin. Päinvastoin tuotannon siirtyessä muutaman sata kilometriä itään eläimet altistetaan täydelliselle välinpitämättömyydelle. Kuten lakialoitekin turkistarhauksen kieltämisestä niin kaikki tämä muukin vain tukee eläintuotantoa ja varsinkin turkistarhausta. Kiitos siitä.

      • Valintoja...

        Tulee ihan paha mieli kun lukee näitä keskustelupalstoja. Mielenterveyshäiriöt ja syrjäytyminen ovat lisääntyneet Suomessa ja sen kyllä huomaa täälläkin. Jotkut ovat niin yksinäisiä, että heillä ei ole muuta tekemistä kuin trollata. Surullista, että joku tuhlaa vuosia elämästään sellaiseen. No, jokainen kuluttaa elämänsä niin kuin haluaa. Toiset matkustelevat, opiskelevat, menevät naimisiin, hankkivat perheen. Toiset trollaavat keskustelupalstaa suomi24.fi -sivustolla...


      • werfjipwerfjpwe
        Valintoja... kirjoitti:

        Tulee ihan paha mieli kun lukee näitä keskustelupalstoja. Mielenterveyshäiriöt ja syrjäytyminen ovat lisääntyneet Suomessa ja sen kyllä huomaa täälläkin. Jotkut ovat niin yksinäisiä, että heillä ei ole muuta tekemistä kuin trollata. Surullista, että joku tuhlaa vuosia elämästään sellaiseen. No, jokainen kuluttaa elämänsä niin kuin haluaa. Toiset matkustelevat, opiskelevat, menevät naimisiin, hankkivat perheen. Toiset trollaavat keskustelupalstaa suomi24.fi -sivustolla...

        Selittäisitkö tarkemmin, mikä sinun mielestäsi estää trollaamisen suoli24-palstalla samaan aikaan, kun matkustelee, opiskelee tai hankkii perheen?

        Naimisiin mennessä (erityisesti juuri vihkimisen aikaan) trollaaminen saattaa olla lievästi hankalampaa, mutta moniko vihkiminen kestää kauemmin kuin muutamia kymmeniä minuutteja?


      • PIRU PERII TARHAAJAN
        werfjipwerfjpwe kirjoitti:

        Selittäisitkö tarkemmin, mikä sinun mielestäsi estää trollaamisen suoli24-palstalla samaan aikaan, kun matkustelee, opiskelee tai hankkii perheen?

        Naimisiin mennessä (erityisesti juuri vihkimisen aikaan) trollaaminen saattaa olla lievästi hankalampaa, mutta moniko vihkiminen kestää kauemmin kuin muutamia kymmeniä minuutteja?

        Olen Sinikettu siis NAALI !
        Minun kuuluu olla tuntureilla ja yleensäkin luonnossa. Miksi olen suljetussa tilassa ja minulla EI OLE MITÄÄN VIRIKKEITÄ, eikä OIKEAA RUOKAA?????

        HALUAN ULOS VANKEUDESTA !! Olen luonnossa elävä olento!! Haluan kuljeskella, havainnoida, metsästää, katsella ympärilleni ja olla vapaa.

        En halua syödä lajitovereitani, en moskaa joka on "luonnotonta" rehua. Miksi minut on luotu tähän LUONNOTTOMAAN YMPÄRISTÖÖN?

        Tuo kaksijalkainen PIRU kävelee tuossa vapaana ja annostelee tätä paskaa, jota joudun JOKA PÄIVÄ SYÖMÄÄN!!


      • TARHAAJAN KAKARA
        PIRU PERII TARHAAJAN kirjoitti:

        Olen Sinikettu siis NAALI !
        Minun kuuluu olla tuntureilla ja yleensäkin luonnossa. Miksi olen suljetussa tilassa ja minulla EI OLE MITÄÄN VIRIKKEITÄ, eikä OIKEAA RUOKAA?????

        HALUAN ULOS VANKEUDESTA !! Olen luonnossa elävä olento!! Haluan kuljeskella, havainnoida, metsästää, katsella ympärilleni ja olla vapaa.

        En halua syödä lajitovereitani, en moskaa joka on "luonnotonta" rehua. Miksi minut on luotu tähän LUONNOTTOMAAN YMPÄRISTÖÖN?

        Tuo kaksijalkainen PIRU kävelee tuossa vapaana ja annostelee tätä paskaa, jota joudun JOKA PÄIVÄ SYÖMÄÄN!!

        SINÄ OLET 0, 8 KOKOISESSA TARHASSA, koska MINÄ tarhaajan kakara OLEN NYT PÄÄTTÄNYT !

        Minun PITÄÄ ELÄÄ JOLLAIN KEINOLLA. SYÖT PAS*AA nyt vain koko elämäsi. MINÄ sitten TAPAN SINUT JA NYLJEN kun ei ole mitään ammattia, ETTÄ SAAN RAHAA


      • iewrjfp9w439p+2
        PIRU PERII TARHAAJAN kirjoitti:

        Olen Sinikettu siis NAALI !
        Minun kuuluu olla tuntureilla ja yleensäkin luonnossa. Miksi olen suljetussa tilassa ja minulla EI OLE MITÄÄN VIRIKKEITÄ, eikä OIKEAA RUOKAA?????

        HALUAN ULOS VANKEUDESTA !! Olen luonnossa elävä olento!! Haluan kuljeskella, havainnoida, metsästää, katsella ympärilleni ja olla vapaa.

        En halua syödä lajitovereitani, en moskaa joka on "luonnotonta" rehua. Miksi minut on luotu tähän LUONNOTTOMAAN YMPÄRISTÖÖN?

        Tuo kaksijalkainen PIRU kävelee tuossa vapaana ja annostelee tätä paskaa, jota joudun JOKA PÄIVÄ SYÖMÄÄN!!

        Höpöhöpö taas jälleen kerran!

        Missään muualla maailmassa eivät turkiseläimet voi paremmin kuin Suomessa. Eivät edes lähes yhtä hyvin.

        Turkiseläinten rehu on tarkasti tuotettua, tutkittua ja terveellistä ravintoa turkiksia tuottaville eläimille. Korkealaatuinen ja oikean koostumuksen omaava rehu on eräs tärkeimpiä tekijöitä maailman parhaiden turkisten tuotannon onnistumisen kannalta.

        Lapsellinen ja kypsymätön vihernarsisti(TM) ei vain kykene ymmärtämään, että luonnon eläimet ajattelevat ravinnosta ihan eri tavalla, kuin murrosikäinen teinityttö.


      • asdfasdf
        TARHAAJAN KAKARA kirjoitti:

        SINÄ OLET 0, 8 KOKOISESSA TARHASSA, koska MINÄ tarhaajan kakara OLEN NYT PÄÄTTÄNYT !

        Minun PITÄÄ ELÄÄ JOLLAIN KEINOLLA. SYÖT PAS*AA nyt vain koko elämäsi. MINÄ sitten TAPAN SINUT JA NYLJEN kun ei ole mitään ammattia, ETTÄ SAAN RAHAA

        on sulla pieni tarha laajenna,hyvä ihminen niin tuottaakin jotain.


    • NAAL I3

      Tarhaajan kakara on juuri tuollainen SURKIMUS !

      • Eriarvoistako

        Miksi rottia pidetään häkissä, vaikka ne kuuluisivat olla luonnossa vapaana. Pitääkö aikuisten aina vain laittaa lemmikkejä häkkiin lastensa mieliksi?


      • Turkis tarhaaja
        Eriarvoistako kirjoitti:

        Miksi rottia pidetään häkissä, vaikka ne kuuluisivat olla luonnossa vapaana. Pitääkö aikuisten aina vain laittaa lemmikkejä häkkiin lastensa mieliksi?

        Niin. Hyvä kun muistutit rottien kohtalosta. Sama juttu kaneilla, hiirillä ja muilla lemmikeillä, joita pidetään häkeissä! Ihan turhaa rahan tuhlausta kaiken laiset virikkeet, joita näillä lemmikeillä häkeissään on. Samoin purut ym. pehmikkeet häkin pohjalla. Aivan kauheaa! Myös turhaa ajan tuhlausta päästää lemmikkejä ulkoilemaan häkeistään. Kaneille on myös ulkotarhoja. Siellähän eläin pelkää ulkona! Parempi eläimillä on häkissä, katto pään päällä ja suojassa villi pedoilta. Eläin voi hyvin häkissä. Ja entäs lemmikkien hoito? Jos lemmikki sairastuu, se viedään hoitoon eläin lääkärille. Ihan turhaa minun mielestä. Eläin on vain tuote, ja ei sitä tarvitse hoitaa! Minusta kaneja ja rottia voisi pitää maito purkin kokoisissa verkko pohja häkeissä ilman virikkeitä. Miksi lemmikkejä on laitonta pitää sellaisissa oloissa? Pitäisi kyllä tehdä kansalaisaloite: eläinrääkkäys sallittava lemmikin omistajille!


      • Huolestunut...
        Turkis tarhaaja kirjoitti:

        Niin. Hyvä kun muistutit rottien kohtalosta. Sama juttu kaneilla, hiirillä ja muilla lemmikeillä, joita pidetään häkeissä! Ihan turhaa rahan tuhlausta kaiken laiset virikkeet, joita näillä lemmikeillä häkeissään on. Samoin purut ym. pehmikkeet häkin pohjalla. Aivan kauheaa! Myös turhaa ajan tuhlausta päästää lemmikkejä ulkoilemaan häkeistään. Kaneille on myös ulkotarhoja. Siellähän eläin pelkää ulkona! Parempi eläimillä on häkissä, katto pään päällä ja suojassa villi pedoilta. Eläin voi hyvin häkissä. Ja entäs lemmikkien hoito? Jos lemmikki sairastuu, se viedään hoitoon eläin lääkärille. Ihan turhaa minun mielestä. Eläin on vain tuote, ja ei sitä tarvitse hoitaa! Minusta kaneja ja rottia voisi pitää maito purkin kokoisissa verkko pohja häkeissä ilman virikkeitä. Miksi lemmikkejä on laitonta pitää sellaisissa oloissa? Pitäisi kyllä tehdä kansalaisaloite: eläinrääkkäys sallittava lemmikin omistajille!

        Miksei lemmikeille vaadita ulkoilutusta. Auivan kauheaa, kun kanit ovat häkissään päivästä toiseen, vuodesta toiseen lyhyen elämänsä ajan. Lemmikit ovat pienissä häkeissään töissäoloajan.
        Kun tuotantoeläin sairastuu. tulee eläinlääkäri tilalle - eläimiä ei viedä eläinlääkäriin. Eläinten virikkeitä on monenlaisia - jopa ihminen toimii virikkeenä. Toimiihan eläinkin ihmiselle virikkeenä.
        Entäpä ne nälkiintyneet lemmikit......


    • myösnturkis tarhaaja

      Onko naaali eläin? En oo koskaan kuullutt. Minustase on kyllä tavaraa. kissa on kyllä eläin jakoira näin olen kuullut puhuttavan..voiko joku kertoa että onko maggarakin eläin. minä ssyön vain maggarraa ja juon kossua.

    • Eläin vai ei

      Koti ja rakentaminen- palstalta kopsasin: "Kanojen, lehmien, kettujen jopa sikojen pidolle sekä olosuhteille on tarkemmat ohjeet ja säädökset kuin ihmisten asumistasolle.
      Kunnan eläinlääkäri ja viranomaiset tutkivat jatkuvasti, että näitä säädöksiä myös noudatetaan.
      Onko kunnassa lääkäriä ja viranomaisia jotka tutkivat jatkuvasti ja tarkastavat asuntojen ilmanvaihtoa/ sisäilman laatua, kosteus / homevaaroja, lämpötiloja jne."

      • Eläin vai ei

        Moi!

        Piti vielä sanoa, että oon tällänen trolli vaan. Minua ei kiinnosta eläinten suojelusta keskustelu. Siksi trollaan ja esitän tyhmiä kysymyksiä, kuten "miksei tarkasteta koteja, koirille määrätään psyykelääkkeitä, rotatkin ovat häkissä" jne. jne.

        Hih hih. :)


    • Jagdpanther

      Taso on näköjään noussu vaan muutamassa kuukaudessa...

      • asdfasdf

        minä taas luulen että vihernarsistit ovat taantuneet entisestään,tarhauksesta vain rankuttavat entiseen malliin vaikka eduskuntakin päätti että se on laillinen elinkeino siinä missä muutkin,vielä 10 vuoden päästäkin sama jaanaaminen jatkuu?


      • huhuhuuu
        asdfasdf kirjoitti:

        minä taas luulen että vihernarsistit ovat taantuneet entisestään,tarhauksesta vain rankuttavat entiseen malliin vaikka eduskuntakin päätti että se on laillinen elinkeino siinä missä muutkin,vielä 10 vuoden päästäkin sama jaanaaminen jatkuu?

        Häkissä on hyvä pitää eläimet.
        Niinhän se haavistokin varmaan toi sen "marakattinsa" aikanaan häkissä etelän lomilta


      • Nyyh.....
        huhuhuuu kirjoitti:

        Häkissä on hyvä pitää eläimet.
        Niinhän se haavistokin varmaan toi sen "marakattinsa" aikanaan häkissä etelän lomilta

        hmiset, miksi ostatte meitä rottia ja gerbiilejä ja hiiriäkin ja pidätte meitä pienissä häkeissä? Miksi, miksi?
        Me haluaisimme olla vapaana millloin haluamme. Silti vaan pidätte meitä vankeinanne - me hiiretkään emme pääse vapaasti juoksentelemaan ulos.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2265
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      68
      1897
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1715
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1631
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1604
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      145
      1583
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe