vastikkeellinen sosiaaliturva

työtön

Minusta ihan hyvä juttu tuo vastikkeellinen sosiaaliturva. Itse ihan mielellään meen tekee töitä tukien eteen. Tylsäähän se on vaan kotona maata ja on se ihan mukava, että voi olla edes jotenkin hyödyksi yhteiskunnalle. En ymmärrä miks tuota vastikkeelista sosiaaliturvaakin vastustetaan niin paljon.

22

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunhan pelottelee

      No höpö höpö... mitään vastikkeellisuutta tuu...

      Miksi sinä makoilet kotona jos ei oo töitä? En mie vaan jaksa makoilla, mulla on ainakin kauheesti kotitöitä ja harrasuksia... eikö sua kyllätystä makoilla aamsuta iltaan?

      Olet varmaan eka ihminen joka makoilee koko päivän, en muita tunne.

      Sulle tekis kyl hyvää joutua pakkotöihin... jos et muuta tee kun makoilet.

      • 3:n äiti

        Kyllä sinäkin kohta joudut heräilemään klo 5 aikaan ja etsimään lenkkareita jalkaan ja 30 asteen pakkaseen vaan ja junalla hesaan duuniin. Palataan sitten asiaan.


      • AUTS!

        Näytti osuvan noin arkaan paikkaan kun noin pelästyit ja moiset itkupotkuraivarit päätit netissä vetäistä. Nyt jouduit sinäkin töihin ja loppuu makoileminen, hehee!


      • ei mitään pelkoa
        AUTS! kirjoitti:

        Näytti osuvan noin arkaan paikkaan kun noin pelästyit ja moiset itkupotkuraivarit päätit netissä vetäistä. Nyt jouduit sinäkin töihin ja loppuu makoileminen, hehee!

        No en joudu, oon ollu nyt 24 v tyttömänä joten ei ne mua minnee laita. Ja mihin laittas kun ei ole niitä töitä, mistä niitä taiotaan???

        Kyllä tässä muutaman kerran on haastatteluissak äyty, mutta kun leikki tyhmää niin ei tarvi mennä sinne minne ei halua... eikä ilmaseksi... sen verran on itse kunnioutusta ettei ilmaseksi mene minnekkään.


      • 3:n äiti
        ei mitään pelkoa kirjoitti:

        No en joudu, oon ollu nyt 24 v tyttömänä joten ei ne mua minnee laita. Ja mihin laittas kun ei ole niitä töitä, mistä niitä taiotaan???

        Kyllä tässä muutaman kerran on haastatteluissak äyty, mutta kun leikki tyhmää niin ei tarvi mennä sinne minne ei halua... eikä ilmaseksi... sen verran on itse kunnioutusta ettei ilmaseksi mene minnekkään.

        Kyllä minä sen uskon että olet ilman tyttöä ollut ikäsi eikä sun siellä haastattelussa tarvi edes leikkiä, olet vain oma itsesi.


      • Kiitos paljon!
        3:n äiti kirjoitti:

        Kyllä minä sen uskon että olet ilman tyttöä ollut ikäsi eikä sun siellä haastattelussa tarvi edes leikkiä, olet vain oma itsesi.

        Kiitos! Olen aina oma itseni, miksi näytellä muuta mitä on. Ei kannata mennä työhön mikä on liian ala arvoista ja liian huonosti palkattua, siinä kräsii minuus ja itsetunto ja kunnia.

        Hyvä palkka ja sisiti sisätyö, siinä on mitä odotella. Ei löydy ei, siksi olenkin ottanut mallia eduskunnasta, kun olet vaan ja huijaat saat enemmän. Ja se on ihan totta. Olemalla vaan ja tekemällä kotitytö, saat todellakin enemmän.

        Nautin tästä ajasta, enkä haikaile kodinulkopuolista työstä, näin pärjää paremmin.


    • oma mielipiteeni

      Vastikkeeton sosiaaliturva on jostain ihan syvältä, etenkin kun se riittää muuhunkin kuin pieneen ja ankeaan solukämppään, välttämättömään ruokaan, vaatteisiin, hygieniaan ja terveydenhuoltokustannuksiin. Musta ois oikeesti parempi että työttömät pantaisiin tukia saadakseen vaikka kaivamaan kuoppia ja täyttämään ne, vaikka turhempaa touhua saa hakea. Tiedän kyllä että moni on työttömänä vasten tahtoaan kun töitä ei vaan löydy kaikille, mutta myös elämäntapatyöttömiä on ihan liikaa. Ei ole oikein että työtä tekevät ihmiset maksaa paljon veroja, jotta muut saa elää mukavaa elämää yhteiskunnan siivellä. Kaikkien pitäisi tehdä jotain leipänsä eteen, vaikka sitten jotain turhaa jos ei muuta.

      • Puhu kynäniskoille!

        Menes asiasta avautumaan vaikka kykypuolueen Stupille? Mitä täällä vingut? Minäkin olin töissä ja tienasinkin sen 35 000€ vuosi, mutta sitten sanottiin ettei tarvitse enää tulla! Meitä oli monta joille niin sanottiin!


    • tuollalailla

      Minusta ihan hyvä juttu tuo vastikkeellinen sosiaaliturva. Itse ihan mielellään meen tekee töitä tukien eteen.
      Ja firman piikkiin auto ja vakuutusmaksut ja bensa , Sitten menen iloisella mielellä niihin orjahommiin.

    • Verryhousu kotona

      Aloittajalle valkenee jotain, kun hän maksaa matkat osallistavaan 10€ sivu ja saa kulukorvauksen 9€/pv! Harva asuu "työpaikkansa" vieressä. Ja sitten vaatteet ja ruoka tarvitaan myös, ei töihin verryissä mennä.

      Ite voisin ajatella osallistavaa, jos saisin vaikka hammashoitoa tai silmälääkärikäynnin sillä kuitattua.

      Turhan tekeminen, kuopan teko ja täyttö; käsittämätön ajatus, kalliimmaksi se pöhköily tulee kuin tukien maksu kotiin. Ja siinä kaivaessa menee joltakulta selkä, ja niin taas tarvitaan lääkäriä ja se vasta maksaakin ja tekee lisää jonoja terveydenhoitoon.

      • Toinen näkökulma

        "Turhan tekeminen, kuopan teko ja täyttö; käsittämätön ajatus, kalliimmaksi se pöhköily tulee kuin tukien maksu kotiin."

        Toisaalta niin, mutta toisaalta sellainen touhuaminen pitää kiinni normaalissa elämässä paremmin kuin sohvan pohjalla makaaminen. Motivaatio töiden etsimiseen ja niiden perässä muuttamiseen, lisäkouluttautumiseen tai vaikka yrittäjäksi ryhtymiseen kasvaa, kun vaihtoehtona on päivien täyttäminen jollain turhalla ja muutenkin turhauttavalla "työllä"...

        "Ja siinä kaivaessa menee joltakulta selkä, ja niin taas tarvitaan lääkäriä ja se vasta maksaakin ja tekee lisää jonoja terveydenhoitoon."

        Entäs jos siinä saakin lusmut sohvaperunat tarvitsemaansa liikuntaa ja lääkärikuluja säästyy, kun diabetekset ja muut pysyy poissa? Lisäksi työtä tekevän syrjäytymisriski pienenee, kun kuoppien kaivelu porukalla on sosiaalista touhua, ja työtä tekevän sairastumiset ja muut ongelmat huomataan helpommin -> niihin pystytään puuttumaan ajoissa -> rahaa säästyy taas.


      • Verryhousu kotona
        Toinen näkökulma kirjoitti:

        "Turhan tekeminen, kuopan teko ja täyttö; käsittämätön ajatus, kalliimmaksi se pöhköily tulee kuin tukien maksu kotiin."

        Toisaalta niin, mutta toisaalta sellainen touhuaminen pitää kiinni normaalissa elämässä paremmin kuin sohvan pohjalla makaaminen. Motivaatio töiden etsimiseen ja niiden perässä muuttamiseen, lisäkouluttautumiseen tai vaikka yrittäjäksi ryhtymiseen kasvaa, kun vaihtoehtona on päivien täyttäminen jollain turhalla ja muutenkin turhauttavalla "työllä"...

        "Ja siinä kaivaessa menee joltakulta selkä, ja niin taas tarvitaan lääkäriä ja se vasta maksaakin ja tekee lisää jonoja terveydenhoitoon."

        Entäs jos siinä saakin lusmut sohvaperunat tarvitsemaansa liikuntaa ja lääkärikuluja säästyy, kun diabetekset ja muut pysyy poissa? Lisäksi työtä tekevän syrjäytymisriski pienenee, kun kuoppien kaivelu porukalla on sosiaalista touhua, ja työtä tekevän sairastumiset ja muut ongelmat huomataan helpommin -> niihin pystytään puuttumaan ajoissa -> rahaa säästyy taas.

        Perheessäni on diabetestä, johon vaikuttaa työstressi paljon (lähes kokonaan).
        Ite olen valmis kokeilemaan, kuten tuossa kerroin. Ei ole mahdoton matka, kuten valtaosalla kunnassani. Sohvalla en makaa, on oma puutarha, missä voi kaivaa niitä kuoppiakin!
        Kuka huomaa työttömän, vaikka "työllistetyn" ongelmat ja puuttuu niihin. Ei kukaan halua sekaantua toisen elämään. Miksi kouluttautua tai muuttaa työn perässä?
        Työttömyyttä on joka paikassa ja perhe pitää ainakin minut täällä, missä on jonkinlaista verkostoa.


    • nuukuus kunniaan

      On selvää, että vastikkeetonta sosiaaliturvaa tarvitaan, ja onneksi maallamme on vielä varaa siihen. Sitä tarvitsevat vanhukset, sairaat, vammaiset ja lapset, ylipäätään työkyvyttömät.
      Sen sijaan on hirveää, että terveille riskeille ihmisille jaellaan rahaa ilman mitään vastinetta. Ihmisiä ei saisi kyykyttää ja kastroida pullasorsiksi.

      • kaikkeen ei pidä suo

        Se olisi rangaistus ihmisille, jotka eivät saa oikeita töitä Halitus vaan rankisee omista mokista kaikkia muita paitsi itseään.

        Jos ihmiset suostuu isiihen sehän jatkuu, joten monet suostuvat ihmiset tekee karhunpalveluksen itselleen ja muille.
        Jos ei ole itsekunniotusta niin minkä sille tekee, olkoot köyhiä ja tehkööt töitä ilmaiseksi, siinähän rikastuu firmat ei se työntekijä, joka kituuttelee päivästä toiseen.. sairasta.


    • 1111

      ...jotka eivät saa oikeita töitä.....pitäisiköhän olla jotka eivät HALUA oikeita töitä.Sillä heitähän se tulee ensisijaisesti koskemaankin. Ei muita.

      • Verryhousu kotona

        Ja koskee niitä, jotka odottavat tk-eläkepäätöstä sitä koskaan saamatta terveys edelleen heikentyen. Ja niitä, jotka hoitavat omaistaan saamatta omaishoitajatukea ja elävät työmarkkinatuella sossutuella.

        Jos osallistava auttaisi työuran alkuun jonkun, voisin sitä kannattaakin jonkun nuoren kohdalla, mutta käytännössä niin tuskin käy.


    • kysymys!

      Mitähän kirjoittaja tarkoittaa käsitteellä "vastikkeellinen sosiaaliturva"?

      • ilmaiseksi teet työt

        Sitä että joudut tekemään palkatta toiselle työtä joka hyötyy sinusta mutta sinä menetät. Joudut maksamaan työmatkasi itse, et saa työpaikkalääkäriä, vaan joudut maksulliseen terveyskeskukseen, et saa mitään työntekijäno ikeuksia työssäsi, joudt omalla autolla ajelemeaan firman asioita...

        Saat siis vähemmän käteen rahaa kuin työttömänä ollessa. Asumistukesi laskee, tt tukea syynätään entistä tarkemmin.. karenssi uhka on tiukemmin päällä... asiat siis huononevat.


      • kysymys!
        ilmaiseksi teet työt kirjoitti:

        Sitä että joudut tekemään palkatta toiselle työtä joka hyötyy sinusta mutta sinä menetät. Joudut maksamaan työmatkasi itse, et saa työpaikkalääkäriä, vaan joudut maksulliseen terveyskeskukseen, et saa mitään työntekijäno ikeuksia työssäsi, joudt omalla autolla ajelemeaan firman asioita...

        Saat siis vähemmän käteen rahaa kuin työttömänä ollessa. Asumistukesi laskee, tt tukea syynätään entistä tarkemmin.. karenssi uhka on tiukemmin päällä... asiat siis huononevat.

        Kommenttiani kommentoinut ei taida olla sama kirjoittaja, joka aloituksessa ylisti kokoomushallituksen vastikkeellista sosiaaliturvauudistusta, vaiko kuinka? Kuitenkin sellaiseen kirjoitukseen kommenttini oli, eli aloitukseen missä joku ylisti vastikkeelliseksi ajateltua uudistusta pienimmille sosiaalituen muodoille ja esitti olevansa työtön ja tyytyväinen työttömien tukien määriin.

        Ilman minkäänlaista provokaatiota sanon, että en minäkään ole sitä mieltä, että valtionhallinnon nykyiset uudistamiset pienituloisimpien kurjistamiseksi olisi hyvä juttu. Eritotenkaan siksi en ole sitä mieltä, että kun oma perheeni tarkoitan lapsuuden perhettäni on kyllästynyt elättämään minua siksi että Suomelta saamillani tuillani en pysy hengissä ja he ovat veronmaksajia mistä varmaan koko suvusta minä olen ainoa joka olen joutunut käymään sosiaalitoimistossa koskaan, niin pelottaa, että kun pienimmät sosiaalituet nykyisinkään eivät riitä itsessään kenenkään hengissä pysymiseen, niin että odotetaanko valtiossa Suomi jatkossa yksityisten läheisten hyväntekeväisyyden ja armon varassa jatkossa olevan koko köyhimpien hengissäpysymisen.

        Minulla on kyllä kokemusta halvalla palkalla työssä käymisestä. Lakia en koskaan ole rikkonut, enkä riko, että ei sellaista, mutta minulle ei tarvitse tulla kertomaan mitä tarkoittaa, kun ei hae työttömyyskorvausta ja kun menee hyväuskoisesti töihin johonkin paikkaan tarkoituksella, että ei tarvitse turvautua sosialitukiin kun työpaikan vaan ottaa vastaan ja kun on riittävän ahkera ja josta täydellä kuukausityöjalla saatu maksimipalkkakin on maksimissaan bruttona alle 1500. Tottakai siitä sitten menee kaikki ne vähätkin sosiaaliavut minimiin, mitä köyhät vähiten edes saa. Tosin ne työpaikat oli sellaisia, että yhteenkin jouduin läheisiltäni ruikuttamaan rahaa jopa matkustuskorvauksiin, kun muuten olis ollut neljäsataa miinuksella ennen ensimmäistä palkkaakaan, ja toisessakin akateemisessa työssä tein akateemisia töitä samalla työajalla ja työvastuulla, kuin jotkutt, jotka tienasi siitä 6000 euroa samasta työajasta ja työn älyllisestävaativuudesta,mistä minä tienasin nettona noin tuhat euroa kuukaudessa. Otin siis yhdestäkin työpaikasta persnettoa, tai itseasiassa mun ylempää keskiluokkaa edustavat rakkaat läheiseni otti, kun siitä että maksoin laissa riittävän määrän veroja halpatyöstä, ei valtio millään tavoin tukenut. No mukava tietysti, että cv:ssa lukee ihan kiva asia, mutta kalliiksi se tuli.

        Minä en koskaan ole ollut sellaisten työetujen piirissä, että minulla olisi ollut työpaikkalääkäripalvelut. Akateemisten lääkäreidenkin säätiöpellet antaa ymmärtää, että mene v*ttuun täältä, kun me tuetaan vaan alle 25- vuotiaita. Ja sairastuin todella pahasti harvinaiseen fyysiseen sairauteen aikoinaan siksi, että juuri jonkun ykstyistetyn akateemisten opiskelijahuollon läskipäät lääkärit ei tee mitään muuta, kuin rahastaa ihmisistä. Kesti keskussairaalassa aika kauan korjata niiden virheet, jotka ei laittaneet jatkotutkimuksiin.

        No palkatta maassa ei toivottavasti koskaan kukaan joudu tekemään töitä.


    • kloiu

      Vastikkeellinen sosiaaliturva voisi olla sitä että viikon ajan harjoittelet palkatta ja seuraavan viikon ajan saisit normaalia palkkaa. ja asteittain harjotusjaksot pieinisivät .

    • KKHS

      Osallistuvasta puhutaan paljon, vastikkeellisesta vain foorumeilla. Hyvä uutinen on että pidät varmasti osallistuvasta vielä enemmän.

    • hankala työtön.

      Jos joudun sellaseen niin teen kaiken huonosti ja hajotan tahallani työkaluja ja mitä vaan mulle annetaan. Olen mahdollisimman hankala, sen mä meinaa osaan.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2143
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1812
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1659
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1566
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1487
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      118
      1387
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1341
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe