Postiko kulkee?

ja kusti polkee

Muutin noin 4kk sitten opiskelu aikaisesta ausnnosta pois ja siirsin osoitteeni vanhempien osoitteeseen. Muutin kuitenkin uuteen paikkaan opiskelun takia, ja tein väliaikaisen osoitteenmuutoksen uuteen paikkaan. Kotikuntani olisi siis edelleen vanhempieni kunta. Noh, en ikinä maksanut sitä postille ilmoittamista, koska siinä oli ilmoitettavana joitain vanhoja asioita, jotka olivat jo muuttuneet.

Osoitteenmuutoksen siis ilmoitin maistraattiin kotikuntani vanhempien ja opiskelukunta eräs toinen.

Tilasin pari viikkoa sitten kännykkäliittymän vanhempieni osoitteeseen. Yllätys yllätys, vanhasta asunnostani soitti eräs henkilö joka ilmoitti minulle tulleen postia.

Kysympä näin. Miksi ihmeessä postin tekoäly ei toimi, vaan sieltä on lähetetty pahvisessa kirjekuoressa eri osoitteen liittymäkuori vanhaan osoitteeseen?

3

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • posteljooni

      Väliaikainen muutoksesi on siis voimassa?posteljooni ei ole älykone vaan ihminen ja ihminen tekee myös virheitä. Ja tietokonetöppien takia kaikki tieto ei aina siirry tälle ihmisellekään, ota ihmeessä selvää lähtöosoitteesi lajittelijalta jos mieltäsi painaa asia.
      postin yleinen palvelunumero: 0200 71000
      Parempi olisi ehkä kyllä soittaa suoraan lähtöpaikan postikonttoriin tuo on yleinen

      • Mr Threepwood

        Postin konttoreihin ei voi soittaa, on vain mainitsemasi palvelunumero, konttoreiden numeroja ei ole edes luetteloissa. Ihme systeemi, on perusteltu, jollain ettei "työntekijät rupattele yksityisasioita työajalla". Tosin kyllä omat asiani postin suuntaan ovat aina hoituneet palvelunumeron kautta.


      • posteljooni
        Mr Threepwood kirjoitti:

        Postin konttoreihin ei voi soittaa, on vain mainitsemasi palvelunumero, konttoreiden numeroja ei ole edes luetteloissa. Ihme systeemi, on perusteltu, jollain ettei "työntekijät rupattele yksityisasioita työajalla". Tosin kyllä omat asiani postin suuntaan ovat aina hoituneet palvelunumeron kautta.

        kyllä niihin numerot ovat takavuosina ainakin meillä löytyi luettelosta, mut en oo moneen vuoteen katsonut enää. Toki se olis posteljooninkin kannalta parempi, et sais kommentin suoraan, sillä noista palvelunumeroista kun kommentti lopulta tulee, niin asia on aikatavalla erinlainen, kun asiakas on alunperin tarkoittanut, mutta toisaalta meillä ei kyl paljoa ole aikaakaan olla puhelimessa, sillä painoistus joka suunnalta urakointiin, että monet ei ehdi edes päivän taukojaan pitää, mut oikeasti kun asiakkaat ovat tyytyväisiä, niin posteljoonikin on! Minulle kommentit tulevat aika usein suoraan ja se on ihannetilanne kun taas palvelunumeron kautta tulee vain paperinpala jossa kerrotaan se, mitä vieras henkilö(joka ehkä ei edes postia ole jakanut koskaan?) on asiasta ymmärtänyt


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe