Haeckel ja elämän ihmeet

söin hänet

Kas tässä Ernst Haeckelin luonnonfilosofiaa:

http://www.gutenberg.org/ebooks/46652

Kreationisteille tämä lienee hyvinkin kuranttia tavaraa, koska se on ilmestynyt aivan vastikään eli vuonna 1905. :-)

22

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vitsi kun on hauskaa

      Sinänsä ihanaa on tietää että evokit vannoivat Heckelin nimeen 50 v. ja enemmänkin, vieläpä 1970- luvullakin meidän bg-ope vannoi Haeckelin nimeen.

      Joten bg-ope, mitäs sanot tähän kun tiede lähestyy Creaattoria? Hehehe.

      • En ole bg-ope (isäni kyllä oli biologian ja maantiedon lehtori), eivätkä "evokit" vanno tarkoittamassasi mielessä kenenkään nimiin, eivätkä Haeckelin omat rekapitulaatiokäsitykset ole koskaan sisätyneet evoluutioteoriaan, mutta silti sanottakoon, että Ernst Haeckelin tieteellisistä töistä suuri osa on täysin validia ja hänen ansionsa biologian saralla mennen tullen ylittävät kenen tahansa viimeisen 150 vuoden ajan aikana eläneen kreationistin vastaavat.

        Kuten muutama vuosi sitten kirjoitin:

        >>
        Haeckel on saanut paljon lokaa sekä virheellisestä rekapitulaatioteoriastaan että tuosta sikiöpiirroksestaan (joka on tehty aikana ennen röntgeniä), mutta nykyään aika harvoin muistetaan, että hän teki aivan oikeaakin tiedettä valtavat määrät.

        Monet biologian peruskäsitteistä ovat nimenomaan Haeckelin alkujaan määrittelemiä, samoin tuhannet lajit ovat alkujaan hänen kuvaamiaan ja nimeämiään. Eikä hän ollut yksinomaan merkittävä biologi vaan myös esim. filosofi, fyysikko ja taitelija.

        Haeckelin piirroksetkin ovat parhaimmillaan suorastaan loistavia.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Kunstformen_der_Natur


      • bg-ope,

        No minuthan on vaan aivopesty uskomaan pienenä satuihin ja aikuisena muihin valheisiin, ei edes kipeää tehnyt.


      • illun erheet
        illuminatus kirjoitti:

        En ole bg-ope (isäni kyllä oli biologian ja maantiedon lehtori), eivätkä "evokit" vanno tarkoittamassasi mielessä kenenkään nimiin, eivätkä Haeckelin omat rekapitulaatiokäsitykset ole koskaan sisätyneet evoluutioteoriaan, mutta silti sanottakoon, että Ernst Haeckelin tieteellisistä töistä suuri osa on täysin validia ja hänen ansionsa biologian saralla mennen tullen ylittävät kenen tahansa viimeisen 150 vuoden ajan aikana eläneen kreationistin vastaavat.

        Kuten muutama vuosi sitten kirjoitin:

        >>
        Haeckel on saanut paljon lokaa sekä virheellisestä rekapitulaatioteoriastaan että tuosta sikiöpiirroksestaan (joka on tehty aikana ennen röntgeniä), mutta nykyään aika harvoin muistetaan, että hän teki aivan oikeaakin tiedettä valtavat määrät.

        Monet biologian peruskäsitteistä ovat nimenomaan Haeckelin alkujaan määrittelemiä, samoin tuhannet lajit ovat alkujaan hänen kuvaamiaan ja nimeämiään. Eikä hän ollut yksinomaan merkittävä biologi vaan myös esim. filosofi, fyysikko ja taitelija.

        Haeckelin piirroksetkin ovat parhaimmillaan suorastaan loistavia.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Kunstformen_der_Natur

        Luonnonvalinta tuottaa uusia mutaatioita ihan niinkuin evoluutioteoria ennustaa.
        Jopa ihan ilmestysten kera.
        Tähän ei uskontokaan pysty.

        Fukushiman säteilyn salakavalat vaikutukset

        http://www.natureworldnews.com/articles/8571/20140815/fukushima-effect-insidious-radiation.htm
        "The Fukushima Effect: Insidious Radiation Impact"

        Uudet tutkimukset osoittavat, että mm. kaikki tietyntyyppiset linnut, kasvit ja hyönteiset Japanissa kärsivät ydinlaskeuman vaikutuksista.
        Myös esim. Fukushima prefektuurissa alhainen gammasäteily muutti terveitä riisintaimenia geneettisellä tasolla vain kolmessa päivässä.


      • Mari Netti
        illuminatus kirjoitti:

        En ole bg-ope (isäni kyllä oli biologian ja maantiedon lehtori), eivätkä "evokit" vanno tarkoittamassasi mielessä kenenkään nimiin, eivätkä Haeckelin omat rekapitulaatiokäsitykset ole koskaan sisätyneet evoluutioteoriaan, mutta silti sanottakoon, että Ernst Haeckelin tieteellisistä töistä suuri osa on täysin validia ja hänen ansionsa biologian saralla mennen tullen ylittävät kenen tahansa viimeisen 150 vuoden ajan aikana eläneen kreationistin vastaavat.

        Kuten muutama vuosi sitten kirjoitin:

        >>
        Haeckel on saanut paljon lokaa sekä virheellisestä rekapitulaatioteoriastaan että tuosta sikiöpiirroksestaan (joka on tehty aikana ennen röntgeniä), mutta nykyään aika harvoin muistetaan, että hän teki aivan oikeaakin tiedettä valtavat määrät.

        Monet biologian peruskäsitteistä ovat nimenomaan Haeckelin alkujaan määrittelemiä, samoin tuhannet lajit ovat alkujaan hänen kuvaamiaan ja nimeämiään. Eikä hän ollut yksinomaan merkittävä biologi vaan myös esim. filosofi, fyysikko ja taitelija.

        Haeckelin piirroksetkin ovat parhaimmillaan suorastaan loistavia.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Kunstformen_der_Natur

        Hackelin piirustukset ovat evokkitaiteen huippua mutta ihmiskunnan taiteeseen verrattuna luolamiesten töherrystä.
        Mistä teitä lahjattomia sikiää?


      • study shows

      • evokki

      • illun erheet kirjoitti:

        Luonnonvalinta tuottaa uusia mutaatioita ihan niinkuin evoluutioteoria ennustaa.
        Jopa ihan ilmestysten kera.
        Tähän ei uskontokaan pysty.

        Fukushiman säteilyn salakavalat vaikutukset

        http://www.natureworldnews.com/articles/8571/20140815/fukushima-effect-insidious-radiation.htm
        "The Fukushima Effect: Insidious Radiation Impact"

        Uudet tutkimukset osoittavat, että mm. kaikki tietyntyyppiset linnut, kasvit ja hyönteiset Japanissa kärsivät ydinlaskeuman vaikutuksista.
        Myös esim. Fukushima prefektuurissa alhainen gammasäteily muutti terveitä riisintaimenia geneettisellä tasolla vain kolmessa päivässä.

        Tämäpä jännittävää, kerro vielä miten tuo lässytyksesi liittyy edeltävään viestiini?


      • Mari Netti kirjoitti:

        Hackelin piirustukset ovat evokkitaiteen huippua mutta ihmiskunnan taiteeseen verrattuna luolamiesten töherrystä.
        Mistä teitä lahjattomia sikiää?

        Ahaa, siinäpä tuli taas nasakasti uutta tietoa. Minä kun luulin "evokkien" olevan osa ihmiskuntaa.

        Meinasin myös kysyä, mistä teitä lahjattomia sikiää, mutta muistinkin tietäväni vastauksen: perseestähän teitä kaivetaan.


      • illun erheet(jatkoa)
        illuminatus kirjoitti:

        Tämäpä jännittävää, kerro vielä miten tuo lässytyksesi liittyy edeltävään viestiini?

        Osoitus siitä että luonnonvalintaselityksenne on väärää.
        Olette väittäneet ettei perimä muutu hankittuna eli olosuhteiden kautta.
        Nuo muutokset periytyvät ja saattavat jopa siirtyä lajipopulaatioon pysyviksi vaikka ne eivät edistäkään lisääntymiskelpoisuutta. Eikä ole missään oloissa lajille etu.
        Sinuun se liittyy näinollen uskottavuuspuutteen osoittamisen kautta.
        Kannatat evoluutioteoriaa joka on tälläkin viestillä todistettu vääräksi.
        Luomisoppi on tämänkin ennustanut.


      • illun erheet(jatkoa) kirjoitti:

        Osoitus siitä että luonnonvalintaselityksenne on väärää.
        Olette väittäneet ettei perimä muutu hankittuna eli olosuhteiden kautta.
        Nuo muutokset periytyvät ja saattavat jopa siirtyä lajipopulaatioon pysyviksi vaikka ne eivät edistäkään lisääntymiskelpoisuutta. Eikä ole missään oloissa lajille etu.
        Sinuun se liittyy näinollen uskottavuuspuutteen osoittamisen kautta.
        Kannatat evoluutioteoriaa joka on tälläkin viestillä todistettu vääräksi.
        Luomisoppi on tämänkin ennustanut.

        Perimä muuttuu rekombinaatioiden ja mutaatioiden kautta, ja mutaatioita voivat aiheuttaa myös ulkoiset syyt, ja tuota tiede on sanonut kauemmin kuin sinä olet elänyt.

        Summa summarum: puhut täyttä sontaa.

        Tuo lässytyksesi ei muuten edelleenkään liittynyt Haeckel-viestiini mitenkään.


      • illun erheet
        illuminatus kirjoitti:

        Perimä muuttuu rekombinaatioiden ja mutaatioiden kautta, ja mutaatioita voivat aiheuttaa myös ulkoiset syyt, ja tuota tiede on sanonut kauemmin kuin sinä olet elänyt.

        Summa summarum: puhut täyttä sontaa.

        Tuo lässytyksesi ei muuten edelleenkään liittynyt Haeckel-viestiini mitenkään.

        Häkkelihän oli valehtelijanakin varsin kuuluisa.
        Monilahjattomuus näköjään kasautuu yksilöihin.
        Hänen seuraajansa jatkavat itsepintaisesti häkkelin heikkotasoisten taideteosten julkaisemista.
        Niitä on julkaistu jopa nyttemmin huuhaaksi todettujen oppikirjojen sivuilla.


      • illun erheet kirjoitti:

        Häkkelihän oli valehtelijanakin varsin kuuluisa.
        Monilahjattomuus näköjään kasautuu yksilöihin.
        Hänen seuraajansa jatkavat itsepintaisesti häkkelin heikkotasoisten taideteosten julkaisemista.
        Niitä on julkaistu jopa nyttemmin huuhaaksi todettujen oppikirjojen sivuilla.

        Höpötyksesi vaan jatkuu.

        Haeckel uskoi olevansa oikeassa, joten en kutsuisi häntä valehtelijaksi vaikka hän omassa teoriassaan olikin väärässä ja hänen sikiökuvansa kovin suurpiirteisiä.

        Sinua sen sijaan kutsun valehtelijaksi, koska sinulle on kerrottu Haeckelin kiistattomat ansiot ja siitä huolimatta kutsut häntä monilahjattomaksi.

        Niitä Haeckelin sikiökuvia (tai oikeastaan niitä vastaavia kollaaseja) käytetään kuvaamaan selkärankaisten rakenteellista samankaltaisuutta tietyissä varhaisissa kehitysvaiheissa, ei esittelemässä Haeckelin rekapilaatioteoriaa. Tuo samankaltaisuus on faktaa ja kuvat ovat hyvä tapa asian opettamiseen. Esim. Leikolan oppikirjat ovatkin todella mainioita.


      • illun erheet
        illuminatus kirjoitti:

        Höpötyksesi vaan jatkuu.

        Haeckel uskoi olevansa oikeassa, joten en kutsuisi häntä valehtelijaksi vaikka hän omassa teoriassaan olikin väärässä ja hänen sikiökuvansa kovin suurpiirteisiä.

        Sinua sen sijaan kutsun valehtelijaksi, koska sinulle on kerrottu Haeckelin kiistattomat ansiot ja siitä huolimatta kutsut häntä monilahjattomaksi.

        Niitä Haeckelin sikiökuvia (tai oikeastaan niitä vastaavia kollaaseja) käytetään kuvaamaan selkärankaisten rakenteellista samankaltaisuutta tietyissä varhaisissa kehitysvaiheissa, ei esittelemässä Haeckelin rekapilaatioteoriaa. Tuo samankaltaisuus on faktaa ja kuvat ovat hyvä tapa asian opettamiseen. Esim. Leikolan oppikirjat ovatkin todella mainioita.

        Mistä sinä uskon tähän vedit?
        Eikö häkkeli ollutkaan evokki?


      • illun erheet kirjoitti:

        Mistä sinä uskon tähän vedit?
        Eikö häkkeli ollutkaan evokki?

        Tietysti oli, ja innokas evoluutioteorian advokaatti, mutta hänen oma rekapitulaatioteoriansa (oik. hypoteesi, ei teoria) ei koskaan ole ollut evoluutioteorian osa vaan Haeckelin oma uskomus. Tuo uskomus on se, johon tuolla "uskomisella" viittasin.


      • illun erheet kirjoitti:

        Luonnonvalinta tuottaa uusia mutaatioita ihan niinkuin evoluutioteoria ennustaa.
        Jopa ihan ilmestysten kera.
        Tähän ei uskontokaan pysty.

        Fukushiman säteilyn salakavalat vaikutukset

        http://www.natureworldnews.com/articles/8571/20140815/fukushima-effect-insidious-radiation.htm
        "The Fukushima Effect: Insidious Radiation Impact"

        Uudet tutkimukset osoittavat, että mm. kaikki tietyntyyppiset linnut, kasvit ja hyönteiset Japanissa kärsivät ydinlaskeuman vaikutuksista.
        Myös esim. Fukushima prefektuurissa alhainen gammasäteily muutti terveitä riisintaimenia geneettisellä tasolla vain kolmessa päivässä.

        >>Luonnonvalinta tuottaa uusia mutaatioita ihan niinkuin evoluutioteoria ennustaa.


      • se tuli mieleen
        illuminatus kirjoitti:

        Tietysti oli, ja innokas evoluutioteorian advokaatti, mutta hänen oma rekapitulaatioteoriansa (oik. hypoteesi, ei teoria) ei koskaan ole ollut evoluutioteorian osa vaan Haeckelin oma uskomus. Tuo uskomus on se, johon tuolla "uskomisella" viittasin.

        Eikös nyt evokki ollutkaan kreationistien keksintö?
        Evokithan ovat väittäneet etteivät tiedä mitä evokki tarkoittaa.


      • se tuli mieleen kirjoitti:

        Eikös nyt evokki ollutkaan kreationistien keksintö?
        Evokithan ovat väittäneet etteivät tiedä mitä evokki tarkoittaa.

        Termi on Lawrence Kasdanin ja George Lucasin keksintö. Eivät taida olla kreationisteja kumpikaan.


      • mnvb
        illuminatus kirjoitti:

        Termi on Lawrence Kasdanin ja George Lucasin keksintö. Eivät taida olla kreationisteja kumpikaan.

        Tietääkseni kumpikaan ei osannut suomenkieltä.
        Voin olla väärässäkin.


    • qydfyfqyf

      Tuhkimo-sadussakin ennustettiin että hiiret muuttuvat hevosiksi ja simpsalapimppipom, niin tapahtui.

    • uteljain

      Kreationistien luonnontieteen tuntemus suorastaan häikäisee... ei kun se olikin kreationistien omatekoinen sädekehä.

    • Kiinnostava kirja oman aikansa dokumenttina, sikäli kuin olen alkupuolta lukenut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      126
      1288
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      963
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe