Miten joku voi yhden päivän aikana viedä toiselta itsekunnioituksen, arvostuksen ja kaikki mitä voi vaan toiselta viedä ;(
Olen lapamato - loinen millä ei ole mitään väliä ja voi kohdella miten haluaa.
Haukuttu, haukuttu ja haukuttu.
Vaatteeni eivät kuulu naulakkoon, eikä työvaatekaappiin vaan jätesäkkiin pihavarastoon.
Yöllä herätettiin - olenko antanut luvan tulla sänkyyn nukkumaan ja ei kun tyynyn ja peiton kanssa sohvalle.....
Satuttavimmat sanat olivat kuitenkin että hänen tekisi mieli .......... minut, mutta ei voi kun siitä saa saman tuomion kuin ihmisestä.
Onneksi on taas viikko aikaa saada kaikki voimani takaisin, että jaksaa taas ensi viikonlopun taistella.
Viikonlopun kirous
12
220
Vastaukset
- oma osuutesi?
Ihmettelen ettei kukaan ole vastannut sinulle tähän kirjoitukseen.
Itselleni ainakin tuli paha olo tuosta.
Mutta tosiaan, jos noin kohdellaan, niin ei voi olla muuta tietä kuin eri tie. Jos et ole antanut aihetta pahoille sanoille? - Miksi ihmeessä aiot
"että jaksaa taas ensi viikonlopun taistella. "
Miksi ihmeessä aiot taistella ensiviikonloppuna ja mistä?Niin jostain mielen lokeroista tuli mieleen, että olen lukenut aiemminkin yhden kirppusen kommentin täältä ja laitoin nimmarin tuohon hakuun...
Tässä hänen tarinansa ja syykin miksi
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12028894#comment-66092166
"Lähtisin jos olisi varaa - sillä olen joutunut ostamaan kotiin kaiken, ja sen hän myös tietää - ei ole varaa lähteä."
Niin itsekukin nuo asiat päättää tykönään...
Omasta kokemuksestani sanon, että itse aikoinaan lähdin avioliitostani suurinpiirtein tyhjin käsin, vielä kahden silloin alaikäisen tyttären kanssa, sinne jäi talo ja tavarat...
Mutta voin sanoa pärjänneeni, pikku hiljaa se uusi kotikin vaikkakin vuokra asunnossa kalustui, osin käytetyillä huonekaluilla ja tavarakin alkoi lisääntymään...
Nää on näitä asioita, joutuu miettimään mikä on tärkeää ja minkä hinnan siitä on valmis maksamaan...
- Ei pidä alistua
Kannattaako tuollaisessa suhteessa olla? Hanki uusi asunto, pakkaa tavarat ja muuta pois. Kynnysmattona ei kannata kenenkään elää.
- Voi kirppunen. Asia
Voi kirppunen. Asia on niin, että se mies ei itsellään tuosta ala paremmaksi muuttumaan. Kaikkien ennusmerkkien mukaan ja palstaviisauden mukaan, tuollaista ei muuta mikään.
Eihän kenelläkään ole mitään mieltä kohdella ketään noin. Olet tekemisissä hyvin, hyvin syvästi sairaan henkilön kanssa.
Kaikesta päätellen tarvitset apua selvitäksesi tuosta. Terveyskeskus on ainakin yksi paikka minne voit asiasi kanssa mennä. Ymmärrän, että viikon aikana tokenet tuosta ja se on tietenkin hyvä, mutta viikon aikana ehtisit myös järjestellä omia asioitasi.
Mikä sinut pakottaa jättämään itse ostamasi omaisuutta hänen haltuunsa, jos lähdet? Ota omasi ja muuta riittävän kauas, tiedot salaisiksi ensi alkuun ainakin jne. - kirppunen1
siinähän se - minun tavaroitani on vuosien varrella laitettu eteen päin, milloin hänen siskolleen sukulaiselleen kaverilleen yms. Ja jos kahden ihmisen kk ruokalasku on yli 1500 € niin voitte kuvitella mitä hän vaatii ja silti mikään ei ole riittävä. Tarkoitin että ei ole varaa lähteä - minun palkkani ei ainakaan riitä ko. laskuihin yms. kuluihin joten velkaa tullut velan päälle. Ja minulla ei olisi tällä hetkellä varaa maksaa edes vuokraa. Selviän juuri kun maksan laskuni pois ja siihen sen jääkin.
Aiheutan riidan kyllä itse - jos heitän katkenneen henkarin roskiin ja jälkeen päin saan huutia että hänen tavaroitaan ei heitetä ilman lupaa.....- Haloo! Menet sossuun
Haloo! Menet sosuun myös ja kyselet velkaneuvojan perään. Miten nyt näet tulevaisuutesi? Kirjoituksesi perusteella sinulla ei ole ensimmäistäkään syytä asua hänen kanssaan. Jos hän on antanut ostamasi tavarat eteen päin, otat sitten tilalle sen minkä saat.
Ketään ei varmaan kiinnosta, tuleeko teille henkarista riita vai ei. Sinuakaan ei pitäisi kiinnostaa. Sinua pitäisi kiinnostaa, miten pääset hänestä eroon. Nyt apua hakemaan. Mars mars. Kerrot rehellisesti, mikä on tilanteesi jne. Kenenkään ei ole pakko alistua tuollaiseen.
Kuulostaa siltä, että jos asiaa oikeudessa puitaisiin, niin mies olisi sinuun päin valtavasti korvausvelvollinen. Älä anna hänen pelotella itseäsi. Hänellä ei ole mitään mahdollisuuksia, jos nyt ymmärrät toimia.
Sinua on kiristetty ja sinun omaisuuttasi on kavallettu. - älä pitkitä
Haloo! Menet sossuun kirjoitti:
Haloo! Menet sosuun myös ja kyselet velkaneuvojan perään. Miten nyt näet tulevaisuutesi? Kirjoituksesi perusteella sinulla ei ole ensimmäistäkään syytä asua hänen kanssaan. Jos hän on antanut ostamasi tavarat eteen päin, otat sitten tilalle sen minkä saat.
Ketään ei varmaan kiinnosta, tuleeko teille henkarista riita vai ei. Sinuakaan ei pitäisi kiinnostaa. Sinua pitäisi kiinnostaa, miten pääset hänestä eroon. Nyt apua hakemaan. Mars mars. Kerrot rehellisesti, mikä on tilanteesi jne. Kenenkään ei ole pakko alistua tuollaiseen.
Kuulostaa siltä, että jos asiaa oikeudessa puitaisiin, niin mies olisi sinuun päin valtavasti korvausvelvollinen. Älä anna hänen pelotella itseäsi. Hänellä ei ole mitään mahdollisuuksia, jos nyt ymmärrät toimia.
Sinua on kiristetty ja sinun omaisuuttasi on kavallettu.Kun aikoinani menin narskun kanssa yhteen, hän halusi että myyn kaikki, huonekaluista autoon. Onneksi en niin tehnyt. Elämäni viikonloput hänen kanssaan oli pelkkää riitaa. Pakkasin joka viikonlopuksi kassin valmiiksi, jotta pääsin tarvittaessa pois (tuli jopa nukuttua autossa). Maanantaina minun olisi pitänyt pystyä olemaan aivan normaali. Tätä kun jatkui, en pystynyt enään taistelemaan, vaan rupesin selvittämään miten pääsen pois.
Minulla on nykyään oma vuokra-asunto, velkaa pilvin pimein, nyt on menossa nimi. En välitä, sillä selvisin siitä parisuhdehelvetistä hengissä. Yritän olla kaikessa säästäväinen, että selviän seuraavaan kuukauteen.
Muuta mahdollisimman pian pois. On kyseessä sinun hyvinvointisi !! "Tarkoitin että ei ole varaa lähteä - minun palkkani ei ainakaan riitä ko. laskuihin yms. kuluihin joten velkaa tullut velan päälle. Ja minulla ei olisi tällä hetkellä varaa maksaa edes vuokraa. Selviän juuri kun maksan laskuni pois ja siihen sen jääkin."
Kuule kun ed. mainittujen ongelmien ratkaisemiseksi on olemassa mm. asumistuki ja talous-ja velkaneuvonta...
http://www.kela.fi/yleinen-asumistuki_maara-ja-verotus
http://www.takuu-saatio.fi/hae_apua/talous-ja_velkaneuvonta/
Mitä tulee tuohon ruokalaskuun 1500 euroa kuussa kahdelta hengeltä, niin se kuullostaa kyllä käsittämättömältä, jopa epäuskottavalta...
Siiitäkin summasta jo jäisi sinulle reilusti yli tuhat euroa siihen asumiseen...- Melissa73
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Tarkoitin että ei ole varaa lähteä - minun palkkani ei ainakaan riitä ko. laskuihin yms. kuluihin joten velkaa tullut velan päälle. Ja minulla ei olisi tällä hetkellä varaa maksaa edes vuokraa. Selviän juuri kun maksan laskuni pois ja siihen sen jääkin."
Kuule kun ed. mainittujen ongelmien ratkaisemiseksi on olemassa mm. asumistuki ja talous-ja velkaneuvonta...
http://www.kela.fi/yleinen-asumistuki_maara-ja-verotus
http://www.takuu-saatio.fi/hae_apua/talous-ja_velkaneuvonta/
Mitä tulee tuohon ruokalaskuun 1500 euroa kuussa kahdelta hengeltä, niin se kuullostaa kyllä käsittämättömältä, jopa epäuskottavalta...
Siiitäkin summasta jo jäisi sinulle reilusti yli tuhat euroa siihen asumiseen...Meilläkin oli nuo viikonloput sellaisia, että mitättömästä asiasta nousi kamala show. Esim.pyysin tulemaan perähuoneesta pois tietokoneelta, että tulisi olohuoneeseen viettämään lasten kanssa aikaa. Haukkuen minua lähti ovet paukkuen ja saattoi sylkeä ja sanoa, että "hakkaan jos oot vielä täälä kun tuun". Minulle mies sanoi, että en pärjää rahallisesti jos lähden. Pärjään rahallisesti nyt paremmin,bensakulutkin pienenivät radikaalisti,asuimme aiemmin aika "metsässä". Minullekkin on tulossa velkaa, paljon, menin takaamaan miehen lainaa:90 000e! Silti muutin pois, ei nuo minua estäneet,ettenkö sentakia rahallisesti pärjäisi. Ei kannata katsella tuollaista käytöstä, sossu järjestää asunnon. Tai jos on turvaton olo, turvakodin kautta uuteen asuntoon. Niin minäkin tein, turvakodista sain valtavasti voimaa.
kirppunen1 täällä on kirjoitettu hyvin useassa kommentissa rohkaisevia sanoja ja neuvoja siitä miten tilanteeseesi voisi löytyä apua.
Mieleeni tuli sosiaalisessamediassa vahvasti pyörivä (eri-ikäisten ihmisten toimesta) #kutsumua - kampania. Sen on aloittanut Suomen Lukiolaisten liitto. Jos et halua jakaa missään omaa #kutsumua kylttiä niin tekisitkö itsellesi oman? Se voisi olla sinulle konkreettinen esimerkki siitä, miten sinua ei kohdella.
http://www.lukio.fi/kutsumua/
mono-ohjus"kirppunen1 täällä on kirjoitettu hyvin useassa kommentissa rohkaisevia sanoja ja neuvoja siitä miten tilanteeseesi voisi löytyä apua. "
Niin pakko lisätä tähän, että kotiseurakuntasi diakoniatoimisto on myös yksi kanava johon voit mennä kertomaan tilanteestasi ja josta voit saada myös apua taloudellisiin ongelmiin...
"Diakoniatyöntekijän puoleen voi kääntyä käytännöllisen ja taloudellisen tuen tarpeessa, mutta myös yksinäisyyden, mielenterveysongelmien, päihteiden, ihmissuhdevaikeuksien, elämän kriisien ja muiden ongelmien paineessa - oikeastaan kaikissa elämän vaikeissa asioissa"
https://evl.fi/evlfi.nsf/Documents/397185B9DADB18B3C22570270045740E
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2902987- 2101181
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1281179- 841173
- 881134
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051050- 65872
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?25765- 71747
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?59627