Halusin tietää teidän 'terveiden' mielipiteitä vammasista.. Itse olen 16v. just lukion alottanu tyttö ja minulla on harvinainen lihassairaus. En kävele, mutta aivoni toimii ihan normaalisti. Mua raivostuttaa tosi paljon se, että 'terveet' kuvittelee, että kehitysvammaset ja liikuntavammaset on sama asia. Ei todellakaa oo!! Kehitysvammasilla on oikeesti 'vikaa päässä', niillä on keitys puolitiessä, eikä ne tajuu kaikkee.. Mut miks kaikki kuvittelee, et jos on vammanen, nii sit on myös vikaa päässä. Haluisin, et 'terveet' tajuis keharin ja liikuntavammasen eron! Ei kaikki vammaset oo kolme-vuotiaan tasolla, vaik ei pysty kävelee..!!
Ottakaa kantaa!!
Mitä mieltä vammaisista..
8
598
Vastaukset
- Palstalainen
Ei kaikilla kehitysvammaisilla ole "vikaa päässä". Vamma voi olla esim. liikuntakykyyn tms. vaikuttava. Fyysinen kehitysvamma ei vaikuta henkiseen suorituskykyyn.
- selma
Luulin, että kehitysvammaiset ovat juuri niitä joilla on ns päässä vikaa, eikä välttämättä fyysistä vikaa ollenkaan ja liikuntavammaiset ovat sitten älynsä puolesta tietenkin normaaleja.
selma kirjoitti:
Luulin, että kehitysvammaiset ovat juuri niitä joilla on ns päässä vikaa, eikä välttämättä fyysistä vikaa ollenkaan ja liikuntavammaiset ovat sitten älynsä puolesta tietenkin normaaleja.
Selma on oikeassa.
- Palstalainen
selma kirjoitti:
CP-vammaisia!
- ooooooooo
selma kirjoitti:
Kehitysvammaiset ovat niitä joilla on jokin synnynnäinen vika joka estää normaalin kehityksen. Kehitysvammaisen vika voi olla älykkyyteen vaikuttava, mutta voi olla myös ettei se ole. Samoin kehitysvamma voi vaikuttaa liikuntakykyyn tai sitten ei. Kyse voi olla myös molempiin tai ei kumpaankaan vaikuttavasta vammasta.
Liikuntavammainen on henkilö, jonka liikuntakyky on rajoittunut. Kyse voi olla joko kehitysvammaisuudesta tai sitten myöhemmällä iällä sattuneen tapaturman aiheuttamasta vammasta.
"Mut miks kaikki kuvittelee, et jos on vammanen, nii sit on myös vikaa päässä."
Eivät kaikki näin kuvittele. Ainoastaan ymmärrysvammaiset.- mä vaan
..mitä nämä herrat tällä sivustolla ajattelee vammaisista.... turha sitä on kysyä edes.
- Duke
Harvemminpa se vammaisuus on vammaisen oma vika, joten ainakin itse tunnen enemmän myötätuntoa vammaisia kohtaan kuin vaikkapa pakolaisia.
Aika pöljä pitää ihmisen olla, ellei tajua että vammaisiakin on monenlaisia. Että eipä tässä muuta. Jaksamisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760