JEESUS ON KAIKEN ALKUPER

" Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan,
vaikka, joku nousisi kuolleista." ( Luuk 16:31)
" Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua, sillä juuri minusta
hän on kirjoittanut." ( Joh 5:46)
" Ja hän selitti heille Mooseksesta ja kaikista profeetoista alkaen,
mitä hänestä on kaikissa kirjoituksissa sanottu."
***
Johtoajatus: " Jota yksikään ihminen ei ole nähnyt, eikä voi nähdä." (1Tim 6:16)
Eli siis kuka on tämä Sana eli kreikaksi Logos = Kaiken alkuperä, järjellinen ilmaus tai
hebreaksi `Davar`= asia
Siis kuka on tämä "Jumalan kasvojen ruhtinas" , " Herran enkeli " tai oikeammin " Lähettiläs " !
niin kuin hebrea sanan käsittää...
Oliko Jeesus siis vai sittenkin vain ihminen, jolla oli suuri suu ja suuret puheet ?
Vai olisiko Jeesus ollut sittenkin Jumala, Kaikkivaltias Herra, Jumala ihmisenä ?
Tässä on monta kysymystä ja kaikille näille löytyy kannattajia ihmisistä, jotka ovat
lukeneet joskus raamattua tai kuulleet sitä jioltakin muilta ihmisiltä.
Mutta lähtekäämme nyt tutkimusmatkalle raamattuun ja sieltä kysymään uskomme
juuria ja etsimään Messiasta, Kristusta eli sitä Jumalan voideltua.

19

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkuu....
      Mitä siis Jeesus tarkoitti, kun hän mainitsi, että" jos uskoisitte Moosesta, uskoisitte minua, sillä juuri minusta hän on kirjoittanut." ???
      Siis...Voiko juutalainen vielä tänäkin päivänä löytää Messiaan...Jeesuksen... ?!
      Löytyykö sieltä apostoli Paavalin mainitsema Kristuksen salaisuus, " joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista" ja " ilmoittamatta kautta
      ikuisten aikojen " ( Kol 1:26, 1Kor 2:7, Room 16:25 ) " joka tosin on edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista." (1 Piet 1:20 )
      Lähtekäämme siis hetkeksi juurillemme Juutalaiseen Messias odotukseen ja tutkimaan sitä mitä Juutalainen ajattelee Messiaansa
      olevan kirjoitusten valossa....
      Messiaan, joksi Jeesuksen ajateltiin olevan aivan liian halpa, " Joosefin poika "....
      1 Moos 32 luku kertoo meille käänteentekevän muutoksen Jaakobin elämässä, kun hän näkee `Penuelin` = "Jumalan kasvot "...
      Siis kuka oli tämä Mies, " lähettiläs ", " Herran enkeli ", tämä Penuel, josta Jaakob sanoi : " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut" ; siis kuka tämä välimies, joka on kuin Jumala, Mies, Enkeli yhtä aikaa ?
      eli (sananl. 30:4) " Kuka on noussut taivaaseen ja palannut sieltä ? Kuka koonnut käsiinsä tuulen ? Kuka pannut paikoilleen maan ääret ?
      mikä on hänen nimensä, mikä hänen poikansa nimi ? Sinä tiedät kyllä." ?!?!
      Kristityt uskovat tämän tietävät mutta tietävätkö juutalaiset Messiaansa nimen ???
      Onko meillä viisautta tuntea tätä Kristusta johon " Kaikki tiedon aarteet on kätkettynä ", tätä viisautta, jonka " herra omisti ennen kaikkea muuta luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata." (sananl 8:22)
      Riittääkö meillä ymmärrystä nähdä Jeesus Jumalan Poikana ja myös Jumalana ja ihmisenä yhtä aikaa ja ajasta aikaan...?!
      Vai onko ns." luonnollinen ihminen" vain sokea tälle kaikelle ? ja onko tämä nykypäivän liberaaleille teologeillekin " hullutusta " ?!
      Lainaan tässä hiukan Riston Santalan kirjasta Juuret 1 hebrealaisten ajatuksia Messiaasta; Santalan mukaan Messiaan olemusta ja sen salattuja piirteitä kuvataan ohimennen myös Talmudissa ja Midrash-kirjallisuudessa, mutta eniten 5 mooseksen liittyvässä " Zohar"-traditiossa !
      Juutalainen kirjallisuus käyttää Messiaasta aramealaista nimitystä Jumalan "Mimra" eli SANA ! ja Joonatanin targumin mukaan Mooseksen ylentämä vaskikäärme on Salomonin Viisauden mukaan merkinnyt " pelastuksen merkkiä ". ja näin Joonatanin targum sanookin samasta
      asiasta, että " joka suuntaa sydämensä Herran Mimran puoleen, on jäävä eloon." Myös Juutalainen kuuluisa professori Gottlieb Klein samaisti Messiaan nimen Metatronin Jahven Sanaan eli Mimraan !
      Ja näin myös juutalainen filosofi Filon, joka eli suunnilleen Jeesuksen aikoihin; Hän piti Logosta (Sanaa ) Jumalan edusmiehenä, hänen lähettinään ja enkelinään, joka " rukoilee ylimmäisenä pappina Jumalan tykönä maailman puolesta ".
      Mimra eli Sana-käsite esiintyy targumeissa 596 kertaa mutta ei kertaakaan talmudissa. Mimran puuttuminen talmudista johtunee siitä, että ensimmäiset kristityt selittivät sen tarkoittavan Kristusta. Mutta mikä tärkeää kristityn kannalta on se, että rabbien tulkinnassa targumit antavat alkuperäisimmän tiedon.
      Sana (kreik.Logos) = Mimra esiintyy targumeissa mm. näissä yhteyksissä:
      (1Moos 1:27) tulkitaan: " Ja Herran Mimra loi ihmisen "(targ.Jer) / (1Moos 16:13) Haagar puhuu " Herran Enkelin" kanssa ja " kutsuu häntä Herran Mimraksi" / (1Moos 22 luku) Aabraham keskustelee Herran Enkelin kanssa, ja tätä kutsutaan " Herran Mimraksi " ja (jae8) " Herran Mimra on katsova itselleen karitsan polttouhriksi." / (1Moos 28:20) Jaakob lupaa " Jos Herran Mimra on kanssasi...silloin Herran Mimra on oleva Jumalani." / (1Moos 20:1) Targum selittää lain antamisen yhteydessä, että "Ja Herran Mimra puhui nämä sanat."...
      Eli mitä jo näistäkin esimerkeistä voimme todeta ?
      Noh tietenkin sen, että jo muinainen rabbinistinen usko uskoi Messiaan olevan Jumalan Mimra eli Jumalan Sana !!!!
      Se että juutalaiset eivät yhditä Jeesusta Jumalan Mimraksi on sitten toinen juttu ja todellinen " luokkauskivi " !!!
      " Minä olen ollut ennen kuin teidän isänne Aabraham oli. " !!!..näinhän Jeesus toteaa...
      Mielenkiintoista on myös se, että essealaiset tunsivat samantapaisen " Sana"-teologian ja siitä todisteina meillä on Qumranin kirjakääröt joissa korostetaan, että kaikki on saanut syntynsä Jumalan aivoituksesta " ja ilman häntä ei ole tehty mitään" - " Sinun sanasi kautta on kaikki saanut syntynsä ja ilman sinua ei ole mitään tehty."
      Huomion arvoinen asia tässä on se, että Essealaisten lahko esiintyi hieman ennen kristinuskon syntyä, n.200 ekr !
      Talmud kertoo meille, että Messiaasta on käytetty myös nimeä METATRON, joka johtuu kreikan sanoista "Meta thronon" eli " Valtaistuimella istuva." Talmudin mukaan metatron istuu Kaikkein Pyhimmässä ja toimii Jumalan edusmiehenä.

      • ...jatkuu...
        Juutalaisessa kirjallisuudessa Metatronia kuvataan näin: " Metatron on Jumalaa lähimpänä oleva palveleva henki, toisaalta hänen uskottunsa ja edustajansa, toisaalta Israelin edusmies Jumalan tykönä... Metatron on myös nimeltään Sar ha-paniim eli Kasvojen Ruhtinas ja hän istuu Jumalan sisismmässä huoneessa." Professori Kleinin mukaan tämä Metatron samaistetaan usein Sanaan eli Logoksen...
        Zohar-traditio kertoo myös Metatronista mielenkiintoisia puolia:
        " Metatron " on Kasvojen ruhtinas niminen Enkeli, kunnian ruhtinas Enkeli, pyhäkön ruhtinas Enkeli, kuninkaitten ruhtinas Enkeli."
        Huom. Israelilaisten tulisi esittää kaikki esirukouksensa tämän Kasvojen ruhtinaan nimissä... Mutta jälleen kerran meidän tulee muistaa se, että hebrean " Enkeli"-sana merkitsee " Lähettilästä" eikä siis välttämättä aina pelkkää enkeliä muuten Hebr 1:4 olisi ristiriitainen tämän tulkinnan kanssa: " Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi." !!!
        Ja nyt kun huomaamme hengellisestä perinnöstämme, että Messias nimi saa monia vivahteita niin kuin myös Jes 9:5 kertoo:
        " Ihmeellinen neuvonanataja ", " Väkevä Jumala ", Iankaikkinen Jumala", " Rauhan Ruhtinas ", niin seurataanpa nyt muutamaa
        näennäisesti ristiriitaista raamatun lukua:
        2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Moose kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
        No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki... mutta mennään eteenpäin 2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy
        Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi " ja tähän Herra vastaa: " Minä annan minun kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
        Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:
        (Joh 10:30) " Minä ja Isä olemme yhtä "
        (Joh 14:10 ) " Minä olen Isässä ja että Isä on minussa "
        (17:5) " Isä kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan."
        (17:24) " Isä mimä tahdon...että he näkisivät minun kirkkauteni...olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."
        Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!


      • otakoppi kirjoitti:

        ...jatkuu...
        Juutalaisessa kirjallisuudessa Metatronia kuvataan näin: " Metatron on Jumalaa lähimpänä oleva palveleva henki, toisaalta hänen uskottunsa ja edustajansa, toisaalta Israelin edusmies Jumalan tykönä... Metatron on myös nimeltään Sar ha-paniim eli Kasvojen Ruhtinas ja hän istuu Jumalan sisismmässä huoneessa." Professori Kleinin mukaan tämä Metatron samaistetaan usein Sanaan eli Logoksen...
        Zohar-traditio kertoo myös Metatronista mielenkiintoisia puolia:
        " Metatron " on Kasvojen ruhtinas niminen Enkeli, kunnian ruhtinas Enkeli, pyhäkön ruhtinas Enkeli, kuninkaitten ruhtinas Enkeli."
        Huom. Israelilaisten tulisi esittää kaikki esirukouksensa tämän Kasvojen ruhtinaan nimissä... Mutta jälleen kerran meidän tulee muistaa se, että hebrean " Enkeli"-sana merkitsee " Lähettilästä" eikä siis välttämättä aina pelkkää enkeliä muuten Hebr 1:4 olisi ristiriitainen tämän tulkinnan kanssa: " Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi." !!!
        Ja nyt kun huomaamme hengellisestä perinnöstämme, että Messias nimi saa monia vivahteita niin kuin myös Jes 9:5 kertoo:
        " Ihmeellinen neuvonanataja ", " Väkevä Jumala ", Iankaikkinen Jumala", " Rauhan Ruhtinas ", niin seurataanpa nyt muutamaa
        näennäisesti ristiriitaista raamatun lukua:
        2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Moose kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
        No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki... mutta mennään eteenpäin 2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy
        Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi " ja tähän Herra vastaa: " Minä annan minun kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
        Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:
        (Joh 10:30) " Minä ja Isä olemme yhtä "
        (Joh 14:10 ) " Minä olen Isässä ja että Isä on minussa "
        (17:5) " Isä kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan."
        (17:24) " Isä mimä tahdon...että he näkisivät minun kirkkauteni...olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."
        Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!

        jatkuu...
        " Heureka " !!!! Olen löytänyt, tässä oleva Herra onkin ystävämme JEESUS !!!!
        Messias, Kristus, Sana, Mimra, Metatron, Kasvojen Ruhtinas, Ihmeellinen Neuvonantaja !!!!!!
        Meidän ikiomamme hevostallin "Joosefin poika", joka ei sittenkään tainnut olla vain joku
        päätään aukova suuri tyhjä suu !!!!!!!!!!! :))))
        Mutta jatketaan....
        Toinen tässä käsittelemässäni " näennäisesti ristiriitainen " raamatun lause löytyy Jobin kirjasta kohdasta, jossa
        Herra ilmestyy Jobille ja kertoo asioiden todellisen laidan.
        siis Job 40:9, jossa tämä kyseinen Herra kysyy Jobilta: " Onko sinun käsivartesi kuin Jumalan käsivarsi ? Jyliseekö sinun äänesi niin kuin
        hänen äänensä jylisee ? "
        Huom...näissä lauseissa näyttää taas esiintyvän 3 eri persoonaa; Herra joka puhuu; Job, joka kuuntelee; ja JUMALA, josta puhutaan !
        Ja mikä tässä Herrassa taas on mielenkiintoista, sen kertoo meille Job itse: " Minä se olen, olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joita en käsitä... Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut". (jae3,5)
        Eli mitäpä se Jeesus nyt sanoikaan (Joh 5:46):
        " Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua, sillä juuri minusta hän on kirjoittanut." !!!!
        Siis mitä tästä edellä tutkimastamme asiasta voimmekaan huomata.....
        Eli... Jeesus on ollut jo ammoisista ajoista Mooseksen " Herra ", Jaakobin " Jumalan Kasvot ", Jobin " Vapahtaja " tai niin kuin
        Daavid sanoi: " HERRA sanoi minun HERRALLENI. " (Psalmi 110:1)
        ja " Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä." (Psalmi 2:12)
        tai niin kuin aivan alussa oli ( 1 Moos 1:3)
        " Ja Jumala sanoi: TULKOON VALKEUS " !!! Ja Daavid jatkaa ( 1938 oikein käännetyssä) Psalmi 36:10:
        " Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; Sinun VALKEUDESSASI me näemme VALKEUDEN. "
        Siis Totisesti = Amen.... Mitä siis voimme nähdä !!!!!!!!!

        God Bless You All ! ♥
        T. Jamppe (*J*)


      • Otakoppi.
        otakoppi kirjoitti:

        jatkuu...
        " Heureka " !!!! Olen löytänyt, tässä oleva Herra onkin ystävämme JEESUS !!!!
        Messias, Kristus, Sana, Mimra, Metatron, Kasvojen Ruhtinas, Ihmeellinen Neuvonantaja !!!!!!
        Meidän ikiomamme hevostallin "Joosefin poika", joka ei sittenkään tainnut olla vain joku
        päätään aukova suuri tyhjä suu !!!!!!!!!!! :))))
        Mutta jatketaan....
        Toinen tässä käsittelemässäni " näennäisesti ristiriitainen " raamatun lause löytyy Jobin kirjasta kohdasta, jossa
        Herra ilmestyy Jobille ja kertoo asioiden todellisen laidan.
        siis Job 40:9, jossa tämä kyseinen Herra kysyy Jobilta: " Onko sinun käsivartesi kuin Jumalan käsivarsi ? Jyliseekö sinun äänesi niin kuin
        hänen äänensä jylisee ? "
        Huom...näissä lauseissa näyttää taas esiintyvän 3 eri persoonaa; Herra joka puhuu; Job, joka kuuntelee; ja JUMALA, josta puhutaan !
        Ja mikä tässä Herrassa taas on mielenkiintoista, sen kertoo meille Job itse: " Minä se olen, olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joita en käsitä... Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut". (jae3,5)
        Eli mitäpä se Jeesus nyt sanoikaan (Joh 5:46):
        " Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua, sillä juuri minusta hän on kirjoittanut." !!!!
        Siis mitä tästä edellä tutkimastamme asiasta voimmekaan huomata.....
        Eli... Jeesus on ollut jo ammoisista ajoista Mooseksen " Herra ", Jaakobin " Jumalan Kasvot ", Jobin " Vapahtaja " tai niin kuin
        Daavid sanoi: " HERRA sanoi minun HERRALLENI. " (Psalmi 110:1)
        ja " Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä." (Psalmi 2:12)
        tai niin kuin aivan alussa oli ( 1 Moos 1:3)
        " Ja Jumala sanoi: TULKOON VALKEUS " !!! Ja Daavid jatkaa ( 1938 oikein käännetyssä) Psalmi 36:10:
        " Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; Sinun VALKEUDESSASI me näemme VALKEUDEN. "
        Siis Totisesti = Amen.... Mitä siis voimme nähdä !!!!!!!!!

        God Bless You All ! ♥
        T. Jamppe (*J*)

        Aiheeseen liittyvää musiikkia !

        http://www.youtube.com/watch?v=-EDnrwN9DwM


      • Merkkinimi
        otakoppi kirjoitti:

        jatkuu...
        " Heureka " !!!! Olen löytänyt, tässä oleva Herra onkin ystävämme JEESUS !!!!
        Messias, Kristus, Sana, Mimra, Metatron, Kasvojen Ruhtinas, Ihmeellinen Neuvonantaja !!!!!!
        Meidän ikiomamme hevostallin "Joosefin poika", joka ei sittenkään tainnut olla vain joku
        päätään aukova suuri tyhjä suu !!!!!!!!!!! :))))
        Mutta jatketaan....
        Toinen tässä käsittelemässäni " näennäisesti ristiriitainen " raamatun lause löytyy Jobin kirjasta kohdasta, jossa
        Herra ilmestyy Jobille ja kertoo asioiden todellisen laidan.
        siis Job 40:9, jossa tämä kyseinen Herra kysyy Jobilta: " Onko sinun käsivartesi kuin Jumalan käsivarsi ? Jyliseekö sinun äänesi niin kuin
        hänen äänensä jylisee ? "
        Huom...näissä lauseissa näyttää taas esiintyvän 3 eri persoonaa; Herra joka puhuu; Job, joka kuuntelee; ja JUMALA, josta puhutaan !
        Ja mikä tässä Herrassa taas on mielenkiintoista, sen kertoo meille Job itse: " Minä se olen, olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joita en käsitä... Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut". (jae3,5)
        Eli mitäpä se Jeesus nyt sanoikaan (Joh 5:46):
        " Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua, sillä juuri minusta hän on kirjoittanut." !!!!
        Siis mitä tästä edellä tutkimastamme asiasta voimmekaan huomata.....
        Eli... Jeesus on ollut jo ammoisista ajoista Mooseksen " Herra ", Jaakobin " Jumalan Kasvot ", Jobin " Vapahtaja " tai niin kuin
        Daavid sanoi: " HERRA sanoi minun HERRALLENI. " (Psalmi 110:1)
        ja " Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä." (Psalmi 2:12)
        tai niin kuin aivan alussa oli ( 1 Moos 1:3)
        " Ja Jumala sanoi: TULKOON VALKEUS " !!! Ja Daavid jatkaa ( 1938 oikein käännetyssä) Psalmi 36:10:
        " Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; Sinun VALKEUDESSASI me näemme VALKEUDEN. "
        Siis Totisesti = Amen.... Mitä siis voimme nähdä !!!!!!!!!

        God Bless You All ! ♥
        T. Jamppe (*J*)

        Mielenkiintoista. Tuota täytyykin hieman enemmän pohtia ja sisäistää.


      • lirho
        otakoppi kirjoitti:

        jatkuu...
        " Heureka " !!!! Olen löytänyt, tässä oleva Herra onkin ystävämme JEESUS !!!!
        Messias, Kristus, Sana, Mimra, Metatron, Kasvojen Ruhtinas, Ihmeellinen Neuvonantaja !!!!!!
        Meidän ikiomamme hevostallin "Joosefin poika", joka ei sittenkään tainnut olla vain joku
        päätään aukova suuri tyhjä suu !!!!!!!!!!! :))))
        Mutta jatketaan....
        Toinen tässä käsittelemässäni " näennäisesti ristiriitainen " raamatun lause löytyy Jobin kirjasta kohdasta, jossa
        Herra ilmestyy Jobille ja kertoo asioiden todellisen laidan.
        siis Job 40:9, jossa tämä kyseinen Herra kysyy Jobilta: " Onko sinun käsivartesi kuin Jumalan käsivarsi ? Jyliseekö sinun äänesi niin kuin
        hänen äänensä jylisee ? "
        Huom...näissä lauseissa näyttää taas esiintyvän 3 eri persoonaa; Herra joka puhuu; Job, joka kuuntelee; ja JUMALA, josta puhutaan !
        Ja mikä tässä Herrassa taas on mielenkiintoista, sen kertoo meille Job itse: " Minä se olen, olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joita en käsitä... Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut". (jae3,5)
        Eli mitäpä se Jeesus nyt sanoikaan (Joh 5:46):
        " Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua, sillä juuri minusta hän on kirjoittanut." !!!!
        Siis mitä tästä edellä tutkimastamme asiasta voimmekaan huomata.....
        Eli... Jeesus on ollut jo ammoisista ajoista Mooseksen " Herra ", Jaakobin " Jumalan Kasvot ", Jobin " Vapahtaja " tai niin kuin
        Daavid sanoi: " HERRA sanoi minun HERRALLENI. " (Psalmi 110:1)
        ja " Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä." (Psalmi 2:12)
        tai niin kuin aivan alussa oli ( 1 Moos 1:3)
        " Ja Jumala sanoi: TULKOON VALKEUS " !!! Ja Daavid jatkaa ( 1938 oikein käännetyssä) Psalmi 36:10:
        " Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; Sinun VALKEUDESSASI me näemme VALKEUDEN. "
        Siis Totisesti = Amen.... Mitä siis voimme nähdä !!!!!!!!!

        God Bless You All ! ♥
        T. Jamppe (*J*)

        Jeesus on Jumala ja Jumala on Jeesus.Niin hän sanoi ja niin se on.
        Jumala on Henki ja Sinä olet henki.Kaikki elävät ovat henkeä,on vain yksi Henki.
        Islamilaiset ovat henkiä,henkeä.On vain yksi maapallo.Yksi Henki.Jumala.

        Tärkeää on hengen yksilönä löytää lahimmäisenrakkaus,silloin henki loistaa.

        Timo Urho


    • otakops

      Siis muistakaamme, että Jeesus on tämä !

      Joh.Ilm22:13 " Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu." !!!!

      • otakops

    • höpötys on turhaa

      Lapsellista höpötystä. Vain teoilla on Jeesuksen mukaan merkityksiä. Ajatukset , oikeat ja syvälliset , johtavat tekoihin. Teoretisointi on muutettava konkretiaksi.

      • otakops

      • Netpunk

        Varsinaisia ajatuspoliiseja nämä kristityt. Lieneekö samanlaista ajattelun kontrollia muualla kuin Pohjois-Koreassa ja kristittyjen piireissä. Kyse on mekanismiltaan samanlaisesta ilmiöstä. Koreassa väärä ajattelu on kriminalisoitu. Kristityssä maailmassa sitä kutsutaan synniksi.Pohjois-Koreassa tapetaan ihmisiä väärien ajatusten takia. Kristityt polttavat toisinajattelijat vasta kuvitteellisissa helvetin tulissa. Nykyään kun ei oikein voi ryhtyä länsimaissa noitavainoihin. Niihin olisi helppoa saada mestaaajia. Fundamentalistit typerin, mutta samanaikaisesti halukkain väkivaltaan


    • Joh Ilm 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
      21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. "

    • NÄISSÄ JAKEISSA JUURI JEESUS OSOITTAA RAAMATUSSA JUMALLISEN ALKUPERÄNSÄ !

      Joh 8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
      8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

      "Eimi" = I am, exist. = "Minä olen, olemassa"

      Eli tässä juuri Jeesus paljastaa Jumalallisen alkuperänsä kertomalla olleensa olemassa jo ennen kuin teidän isänne Aabraham !

      Samoin tässä Matteuksen kohdassa Jeesus osoittaa Jumalallisen alkuperänsä ja sen tähden juuri Jeesus ristiinnaulittiin kun Juutalaisen papiston mielestä hän silloin syyllistyi ns. "Jumalan pilkkaan" ja sen johdosta oli oikeus tuomita kuolemaan !

      Vrt. Matt 26:63 Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika".
      26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
      26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.
      26:66 Miten teistä on?" He vastasivat sanoen: "Hän on vikapää kuolemaan".

      • Eli tässä Joh 8:58 kohdassa Jeesus juuri käyttää itsestään Jumalan lausumatonta nimeä mitä ei Juutalaisuudessa saanut sanoa ääneen eli "Minä Olen" ja tämän nojalla ihminen saatiin tuomita Jumalan pilkasta kuolemaan !

        Gal :13 Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun."

        5 Moos 21:22 "Jos joku rikoksesta kuolemaan tuomittu surmataan ja hänen ruumiinsa ripustetaan paaluun,
        21:23 ruumista ei saa jättää siihen yöksi, vaan se on haudattava vielä samana päivänä, sillä puuhun ripustettu on Jumalan kiroama. Älkää saastuttako maata, jonka Herra, teidän Jumalanne, antaa teille omaksi.


    • JA HUOMATKAAMME VIELÄ MUUTAMA SEIKKA:

      Kol 1:16 Sillä HÄNESSÄ LUOTIIN KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
      1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

      ELI NÄMÄ JAKEET OSOITTAVAT JEESUKSEN JUMALUUTTA !

      Mutta kun menemme vastaavasti esim. Jeesuksen Jumaluuden kieltävien Jehovan todistajien raamatun samaan kohtaan niin näemmekin jotain outoa:

      16 sillä hänen välityksellään luotiin kaikki muu*, mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvät ja näkymättömät, olkootpa ne valtaistuimia tai herrauksia tai hallituksia tai valtoja. Kaikki muu on luotu hänen välityksellään ja häntä varten. 17 Hän on myös ennen kaikkea muuta, ja hänen välityksellään kaikki muu saatettiin olemaan,
      http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/kolossalaisille/1/


      Eli nyt tähän Jehovien raamattuun on ilmestynyt tällainen lisäsana kuin "MUU" kahteen kertaa osoittamaan tavallaan, että Jeesus kuuluu tähän luomakuntaan ja hänen kauttaan luodaan kaikki "muu" ! Tätä "Muu" sanaa ei alkukielessä ole !
      http://biblehub.com/lexicon/colossians/1-16.htm


      JA TOINEN KOHTA

      Kol 2:9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

      Ja Jehovien raamattu...
      "9 sillä hänessä asuu jumalallisen ominaisuuden* koko täyteys ruumiillisesti"

      Alkukielessä ei ole mitään "ominaisuuksia" tarkoittavaa sanaa vaan sana
      "theotés" joka tarkoittaa deity, Godhead, fullness of deity = jumaluus, jumaluuden, Jumaluuden koko täyteys
      http://biblehub.com/lexicon/colossians/2-9.htm


      Eli tällä ominaisuudet lisäsanalla Jehovat yrittävät todistella että Jeesus olisi luotu olento eikä Jumala niin kuin alkukieli sen esittää !

      Jeesus on kuitenkin Jehovan todistajista huolimatta Herra ja Jumala ja "HÄNESSÄ LUOTIIN KAIKKI mikä taivaissa ja mikä maan päällä on" ! :O

      JA KOLMANNEKSI VIELÄ SIITÄ MITÄ RUKOILLAAN JA KENELTÄ ANOTAAN !

      Joh 14:14 "Jos te anotte MINULTA jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen."

      ELI TULEE RUKOILLA JEESUKSEN NIMESSÄ JA PYYTÄÄ JEESUKSELTA JOLLA ON VALTA TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ! :O

      Mutta mitä sanoo Jehovien raamattu
      14 Jos pyydätte* mitä tahansa minun nimessäni, niin teen sen.

      Jehovat siis ovat jättäneet tämän "Minulta" sanan pois koska he rukoilevat Jehovan nimissä eikä pyydä Jeesukselta mitään !

      "mou" = "Of me" = "Minulta"
      http://biblehub.com/text/john/14-14.htm

      • JA SAMAA AIHEESEEN VIELÄ JUMALAN KOLMANNESTA PERSOONASTA ELI PYHÄSTÄ HENGESTÄ !

        4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        4:2 Tästä te tunnette JUMALAN HENGEN: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        VERTAA JEHOVIEN RAAMATTU:

        4 Rakkaat, älkää uskoko jokaista henkeytettyä ilmausta,* vaan koetelkaa henkeytetyt ilmaukset* nähdäksenne, ovatko ne Jumalasta, koska monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Jumalalta tulleen henkeytetyn ilmauksen tunnette tästä: jokainen henkeytetty ilmaus, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen tulleen lihassa, on Jumalasta, 3 mutta yksikään henkeytetty ilmaus, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta

        ELI KUTEN NÄEMME TÄMÄ JUMALASTA LÄHTEVÄ HENKI ("pneuma") NYT MUUTTUUKIN VAIN JOKSIKIN "henkeytetyksi".... :O


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        JA SAMAA AIHEESEEN VIELÄ JUMALAN KOLMANNESTA PERSOONASTA ELI PYHÄSTÄ HENGESTÄ !

        4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        4:2 Tästä te tunnette JUMALAN HENGEN: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        VERTAA JEHOVIEN RAAMATTU:

        4 Rakkaat, älkää uskoko jokaista henkeytettyä ilmausta,* vaan koetelkaa henkeytetyt ilmaukset* nähdäksenne, ovatko ne Jumalasta, koska monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Jumalalta tulleen henkeytetyn ilmauksen tunnette tästä: jokainen henkeytetty ilmaus, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen tulleen lihassa, on Jumalasta, 3 mutta yksikään henkeytetty ilmaus, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta

        ELI KUTEN NÄEMME TÄMÄ JUMALASTA LÄHTEVÄ HENKI ("pneuma") NYT MUUTTUUKIN VAIN JOKSIKIN "henkeytetyksi".... :O

        JA HUOMATKAAMME VIELÄ : 1 Johanneksen kirje 4:2

        " joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeKSI, on Jumalasta;"

        MUTTA JEHOVAT KÄÄNTÄÄKIN NÄIN:

        "joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen tulleen lihaSSA, on Jumalasta"

        ELI HUOMAA JEHOVAN TODISTAJAT IKÄÄNKUIN MAALLISTAVAT JEESUKSEN POIS ALKUPERÄISESTÄ JUMALISESTA OMINAISUUDESTA !

        KUN TAAS RAAMATTU SANOO JEESUKSEN TULLEEN JUMALALLISESTA OMINAISUUDESTA LIHAKSI !


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      220
      1883
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1179
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe