Mikä on syntiä? Sanassaan Jumala ilmoittaa mitä synti on, tarkasti luetellen ja luokitellen - myös että jokainen on syntiä tehnyt ja on Jumalan kirkkautta vailla. Jokainen on synnissä kiinni syntymästään lähtien.
Onko siis iäisyytesi kannalta merkitystä mikä on syntiä tahi mitä olet tehnyt? Ei [tältä kannalta].
Millä sitten on merkitystä? Otatko pelastajasi tänään vastaan, pelastus Kristuksen Veren tähden on nyt tarjolla jokaiselle.
Kristus sovitti ristillä kaikkien synnit, myös sinun - Suurin asia on tarjolla oleva pelastus: Kuka tahansa vastaanottaa sovituksen, hänen syntinsä poispyyhitään Kristuksen työhön perustuen. Henkilöön tai tekoihinsa katsomatta.
Sen joka pitää synnistään kiinni, on syytä muistaa että kaiken synnin palkka on iäinen, ajaton tulinen pätsi - todellinen lukittu paikka nimeltä helvetti.
"Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." Joh.3:36.
Synti. Mitäseon?
28
549
Vastaukset
- Syynäten
Synti on vahvasti kristinuskoon liittyvä käsite. Tulisikin puhua mieluummin pahan tekemisestä. Synti on yksinkertaisesti pahan tekemistä.
Synti on ensisijaisesti rikkomista itseään vastaan. Synti on toissijaisesti rikkomista toisia, sekä lakeja ja sääntöjä vastaan. Syntiä on se että teko mainitaan synniksi, vaikka se ei itseasiassa riko ketään vastaan.
Jokainen on itse tilivelvollinen Jumalalleen. Jokaisella on oma Jumalansa. Olipa se Jeesus, Jahve, Buddha, Allah, Krishna, mikä vaan. Tai oma itsensä. Jumalakin on suhteellinen käsite. Tilivelvollisuus tässä yhteiskunnassa on toinen juttu.
Syntiä on ennen kaikkeaa ilmoittaa, että vain yksi yllämainituista on ainoa absoluuttinen totuus. Sillä kukaan ei tiedä. On vain usko.- Verna
Synti Nykysuomen sanakirjan mielestä:
Synti = ajatuksissa, sanoissa tai teoissa tapahtuva jumalallisen tai moraalisen käskyn rikkominen, rikos, rikkomus, lankeemus, paha teko.
"Jokaisella on oma Jumalansa." Jos ollaan pikkutarkkoja, niin näin ei ole, sillä Jumala on kristinuskon jumala eikä jokaisella voi olla omaa Jumalaa. ( Myös esim. tuuli ja Tuuli ovat kaksi eri asiaa. ) - Syynäten
Verna kirjoitti:
Synti = ajatuksissa, sanoissa tai teoissa tapahtuva jumalallisen tai moraalisen käskyn rikkominen, rikos, rikkomus, lankeemus, paha teko.
"Jokaisella on oma Jumalansa." Jos ollaan pikkutarkkoja, niin näin ei ole, sillä Jumala on kristinuskon jumala eikä jokaisella voi olla omaa Jumalaa. ( Myös esim. tuuli ja Tuuli ovat kaksi eri asiaa. )Ole sinä vaan pikkutarkka omine mielipiteinesi, ja anna minun pitää omani. Et sinä minulle totuutta edusta, vaikka ehkä niin toivoisit.
- Verna
Syynäten kirjoitti:
Ole sinä vaan pikkutarkka omine mielipiteinesi, ja anna minun pitää omani. Et sinä minulle totuutta edusta, vaikka ehkä niin toivoisit.
Asia selvä. So long!
- freeD
"Synti minun mielestäni"
Synti -käsite nousee Raamatun sanasta, muut eivät halua sitä edes tunnistaa. Raamattu on siis ainoa auktoriteetti määrittämään sen - se tekeekin määritteen tarkasti.
Toissijaista eli täysin merkityksetöntä on kuinka ihmiset (jotka on itse ovat 'sairaita synnistä') sairautensa määrittävät. Ihminen itse ei voi itseään puhdistaa, kaikki ovat syntiä tehneet.
Tärkeintä on se että synnistä on vapahdus; saa elää -ikuisesti- taakasta vapaana.
Onhan epäjumalia lukuinen joukko. Vain yksi Jumala on luonut taivaan ja maan. Hänen edessään jokainen seisoo kerran ratkaisunsa kanssa.
Siksi Hän lähetti Sanansa: kukaan ei voi puolustella ratkaisujaan tietämättömyydellä. - Syynäten
freeD kirjoitti:
"Synti minun mielestäni"
Synti -käsite nousee Raamatun sanasta, muut eivät halua sitä edes tunnistaa. Raamattu on siis ainoa auktoriteetti määrittämään sen - se tekeekin määritteen tarkasti.
Toissijaista eli täysin merkityksetöntä on kuinka ihmiset (jotka on itse ovat 'sairaita synnistä') sairautensa määrittävät. Ihminen itse ei voi itseään puhdistaa, kaikki ovat syntiä tehneet.
Tärkeintä on se että synnistä on vapahdus; saa elää -ikuisesti- taakasta vapaana.
Onhan epäjumalia lukuinen joukko. Vain yksi Jumala on luonut taivaan ja maan. Hänen edessään jokainen seisoo kerran ratkaisunsa kanssa.
Siksi Hän lähetti Sanansa: kukaan ei voi puolustella ratkaisujaan tietämättömyydellä.Minä taas pidän kiinni omasta mielipiteestäni enkä vetoa raamattuun. Toki raamattu voi auttaa oman käsityksen muodostamisessa. Synti on mielestäni universaali ilmiö, jonka voisi tulkita pahan tekemiseksi.
- freeD
Syynäten kirjoitti:
Minä taas pidän kiinni omasta mielipiteestäni enkä vetoa raamattuun. Toki raamattu voi auttaa oman käsityksen muodostamisessa. Synti on mielestäni universaali ilmiö, jonka voisi tulkita pahan tekemiseksi.
...ei saa tukea Raamatusta. Jos synti -käsite on lähtöisin Raamatusta, niin silloin vain se voi määrittää asian. Jos se käsite tulee jostain muusta lähteestä, etsi ja koettele.
Mielipide on aina koeteltava, olipa se oma tahi muiden. Jos se kestää koetuksen, pidä kiine:) itsees tahi mukavaan tekstiin älä luota...
-----------------------------
Hypoteesi: 1. MINÄ en usko pyramideihin 2. SINÄ uskot pyramideihin 3. jussi sanoo että ne on pyöreitäh.
No pyramidit ei paljon piittaa meiän (1-3) mielipiteistä. Ne ON.
Kaiken luoja on hiukkasen isompi - Hän ON riippumatta ihmisten (6mrd) mielipiteistä. Siis pienen yksilön (sie&mie) kannattaa etsiä mikä oikein on, koetella kaikki, pitää se mikä hyvä on [=tieteellinen todennusmenetelmä]
---------------------------------
Synti on universaali. Oikein meni. ---> ihminen on osa sitä.
-------------------------------
Kaikkein Tärkein Seikka Universumissa minälle Tänään: jos kaikki synti poispyyhitään ja lukitaan ikuisuudeksi tulikivijärveen (kts. Raamattu) ...niin mikä on suhteeni siihen? - Syynäten
freeD kirjoitti:
...ei saa tukea Raamatusta. Jos synti -käsite on lähtöisin Raamatusta, niin silloin vain se voi määrittää asian. Jos se käsite tulee jostain muusta lähteestä, etsi ja koettele.
Mielipide on aina koeteltava, olipa se oma tahi muiden. Jos se kestää koetuksen, pidä kiine:) itsees tahi mukavaan tekstiin älä luota...
-----------------------------
Hypoteesi: 1. MINÄ en usko pyramideihin 2. SINÄ uskot pyramideihin 3. jussi sanoo että ne on pyöreitäh.
No pyramidit ei paljon piittaa meiän (1-3) mielipiteistä. Ne ON.
Kaiken luoja on hiukkasen isompi - Hän ON riippumatta ihmisten (6mrd) mielipiteistä. Siis pienen yksilön (sie&mie) kannattaa etsiä mikä oikein on, koetella kaikki, pitää se mikä hyvä on [=tieteellinen todennusmenetelmä]
---------------------------------
Synti on universaali. Oikein meni. ---> ihminen on osa sitä.
-------------------------------
Kaikkein Tärkein Seikka Universumissa minälle Tänään: jos kaikki synti poispyyhitään ja lukitaan ikuisuudeksi tulikivijärveen (kts. Raamattu) ...niin mikä on suhteeni siihen?Sori vaan ilmaisin oman mielipiteeni, ja haistatan edelleen pitkät sinun käsityksellesi asiasta. Sinun on kai vain kestettävä tämä "koettelu".
Sanonkin ensimmäisessä viestissäni kyllä, että synti on käsitteenä enemmänkin kristinuskoon liittyvä, mutta yleisesti siitä voitaisiin mielestäni puhua pahan tekemisenä.
Kumma juttu kun selvästi ilmoittaen sanon nyt oman mielipiteeni siitä mitä synti on, niin heti alkaa joku besser-wisser puhua niinkuin olisin käyttänyt laittomasti rekisteröityä tavaramerkkiä nimeltään synti®.
Ja kyllä asiat melko huonosti on jos ei itseensä voi luottaa! - epäilijä
Verna kirjoitti:
"Jokaisella on oma Jumalansa." Jos ollaan pikkutarkkoja, niin näin ei ole, sillä Jumala on kristinuskon jumala eikä jokaisella voi olla omaa Jumalaa. ( Myös esim. tuuli ja Tuuli ovat kaksi eri asiaa. )Koska raamtussa on selkeästi ilmoitettu mikä on syntiä, miksi lakeja pitää noudettaa ja miten käy
jos noudattaa omaa moraali kästystään.
Joten ajattelin tuoda tähän keskusteluun raamatun suoraa sanomaa asiasta.
http://www.thebricktestament.com/the_law/index.html
Käykää läpi kohdat: How to keep the law, Why keep the law ja following your own moral compass. - Esim
Syynäten kirjoitti:
Sori vaan ilmaisin oman mielipiteeni, ja haistatan edelleen pitkät sinun käsityksellesi asiasta. Sinun on kai vain kestettävä tämä "koettelu".
Sanonkin ensimmäisessä viestissäni kyllä, että synti on käsitteenä enemmänkin kristinuskoon liittyvä, mutta yleisesti siitä voitaisiin mielestäni puhua pahan tekemisenä.
Kumma juttu kun selvästi ilmoittaen sanon nyt oman mielipiteeni siitä mitä synti on, niin heti alkaa joku besser-wisser puhua niinkuin olisin käyttänyt laittomasti rekisteröityä tavaramerkkiä nimeltään synti®.
Ja kyllä asiat melko huonosti on jos ei itseensä voi luottaa!Tuoksahtaa palstahomon perimältä, kiitokset käytännön esimerkistä.
- Syynäten
Esim kirjoitti:
Tuoksahtaa palstahomon perimältä, kiitokset käytännön esimerkistä.
Haistapa sinäkin vaikka iso haiseva paska.
Tekstisi lemahtaa palstanatsin perimältä, kiitokset itsellesi. Heil Hitler! :P
- Foobar
Minulla on tässä toinen kirja jossa kehotetaan ottamaan iisisti ja pyrkimään tekemään hyvää pyrkimättä kontrolloimaan muiden ajatuksia. Hyvä kirja.
- freeD
Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.
Nauraessakin voi sydän kärsiä, ja ilon lopuksi tulee murhe. Snl.14
- maiqqu
Voitaisiin myös miettiä sen vastakohtaa. Mitä on olla synnitön?
- freeD
Synnittömyys on Synnin määrittäjän -Raamattu- mukaan ihmiselle mahdoton tila. Synti on itse asiassa rikkomus Jumalaa kohtaan; tuo kapinahan ihmisessä on aina sisäänrakennettuna.
Jotta ihmissuku tuosta tilasta voitaisiin pelastaa, tarvittiin synnitön kärsimään synnille Lakiin kirjattu rangaistus.
Siksi Jumalan Pojan Kristuksen tuli astua taivaan kirkkauden puhtaudesta [=synnittömyys], syntisen maailman ulkopuolelta tänne syntisen langenneen ihmissuvun sekaan. Ei löytynyt maasta kelvollista supermiestä...
Muutama auktoriteetin ote aiheesta:
Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; ... Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
Kriittinen testi ihmiselle tänään: Odotanko Häntä? Onko Hän siis minulle pelastajana syntisiä kohtaavasta tuomiosta? (Tämä ei tarkoita sitä että Jeesuksen vastaanottanut olisi syytön, vaan sitä että on armahdettu kuolemantuomiosta.) - itseänne harhaan
freeD kirjoitti:
Synnittömyys on Synnin määrittäjän -Raamattu- mukaan ihmiselle mahdoton tila. Synti on itse asiassa rikkomus Jumalaa kohtaan; tuo kapinahan ihmisessä on aina sisäänrakennettuna.
Jotta ihmissuku tuosta tilasta voitaisiin pelastaa, tarvittiin synnitön kärsimään synnille Lakiin kirjattu rangaistus.
Siksi Jumalan Pojan Kristuksen tuli astua taivaan kirkkauden puhtaudesta [=synnittömyys], syntisen maailman ulkopuolelta tänne syntisen langenneen ihmissuvun sekaan. Ei löytynyt maasta kelvollista supermiestä...
Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; ... Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
Kriittinen testi ihmiselle tänään: Odotanko Häntä? Onko Hän siis minulle pelastajana syntisiä kohtaavasta tuomiosta? (Tämä ei tarkoita sitä että Jeesuksen vastaanottanut olisi syytön, vaan sitä että on armahdettu kuolemantuomiosta.)>>Raamattu- mukaan ihmiselle mahdoton tila.>>
Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. 1. Johanneksen kirje 3
Yritätkö selittää tyhjäksi miten tämän raamatunpaikan? - freeD
itseänne harhaan kirjoitti:
>>Raamattu- mukaan ihmiselle mahdoton tila.>>
Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. 1. Johanneksen kirje 3
Yritätkö selittää tyhjäksi miten tämän raamatunpaikan?En tee tyhjäksi tuota paikkaa. Tässä juuri onkin Kristinuskon mysteeri: "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla" Room.3
Vanhurskaus ei ole synnittömyyttä, vaan puhtautta sentähden mitä Kristus teki: "Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä." 1Joh1:10
Pelastus: Yksin Armosta, Kristuksen kautta. - itseänne harhaan
freeD kirjoitti:
En tee tyhjäksi tuota paikkaa. Tässä juuri onkin Kristinuskon mysteeri: "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla" Room.3
Vanhurskaus ei ole synnittömyyttä, vaan puhtautta sentähden mitä Kristus teki: "Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä." 1Joh1:10
Pelastus: Yksin Armosta, Kristuksen kautta.>>Js sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."
- freeD
>>Js sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."
"Armo on juuri synnittömyyttä" --->Tälläistä kohtaa ei KR-38 tahi alkuteksti tunne.
Sensijaan Raamattu tuntee Paavalin, syntisen Armon saarnaajan: "Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Room.7
Kristuksen täytettyyn työhön perustuu syntisen pelastuminen synnin tuomiosta; tuomiota ei ole Jeesuksessa Kristuksessa. Snl.24: Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.
Jos olet pelastunut, rauhallista yöunta! Jos et, Kristuksen puoleen voit kääntyä tänään synnit tunnustain. Aiheetta enempään. - maiqqu
freeD kirjoitti:
"Armo on juuri synnittömyyttä" --->Tälläistä kohtaa ei KR-38 tahi alkuteksti tunne.
Sensijaan Raamattu tuntee Paavalin, syntisen Armon saarnaajan: "Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Room.7
Kristuksen täytettyyn työhön perustuu syntisen pelastuminen synnin tuomiosta; tuomiota ei ole Jeesuksessa Kristuksessa. Snl.24: Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.
Jos olet pelastunut, rauhallista yöunta! Jos et, Kristuksen puoleen voit kääntyä tänään synnit tunnustain. Aiheetta enempään.Ihminen on pakostikin syntinen, mutta mahdollista on löytää itsestään se mikä on aina synnitön. Mikäli ei löydä, syyllisyys jatkuu, mutta kun löytää sen pienen kipinän itsestään mikä on jumalasta on kuin armo laskeutuisi. : )
- itseänne harhaan
freeD kirjoitti:
Jos olet pelastunut, rauhallista yöunta! Jos et, Kristuksen puoleen voit kääntyä tänään synnit tunnustain. Aiheetta enempään.Olet ilmeisesti ymmärtänyt asian synnistä, koska painotit Kristusta.
Kristuksen täytettyyn työhön perustuu syntisen pelastuminen, sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
Jumalasta syntyminen on tärkeää, silloin hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
Ilman Jumalasta syntymistä, asiat on huonosti, kaikki teot on silloin syntiä, "Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. freeD kirjoitti:
Kriittinen testi ihmiselle tänään: Odotanko Häntä? Onko Hän siis minulle pelastajana syntisiä kohtaavasta tuomiosta? (Tämä ei tarkoita sitä että Jeesuksen vastaanottanut olisi syytön, vaan sitä että on armahdettu kuolemantuomiosta.)"Synnittömyys on Synnin määrittäjän -Raamattu- mukaan ihmiselle mahdoton tila. Synti on itse asiassa rikkomus Jumalaa kohtaan; tuo kapinahan ihmisessä on aina sisäänrakennettuna."
Kuinka kätevää kristinusko kannalta...kuinka te koskaan keksitte tuon pikkuvalheen?
"Jotta ihmissuku tuosta tilasta voitaisiin pelastaa, tarvittiin synnitön kärsimään synnille Lakiin kirjattu rangaistus."
Toinen pieni kätevyys...yksi on ymmärrettävä, toinen hieman epäilyttävä...
"Siksi Jumalan Pojan Kristuksen tuli astua taivaan kirkkauden puhtaudesta [=synnittömyys], syntisen maailman ulkopuolelta tänne syntisen langenneen ihmissuvun sekaan."
...kolmas takuuvarmasti suunniteltu kätevyys.
"Muutama auktoriteetin ote aiheesta:"
Siis sinun auktoriteetin, joka ei ole välttämättä kenenkään muun auktoriteetti. Jos nyt tarkkoja ollaan >;)>
"Odotanko Häntä?" Ketä?
"Onko Hän siis minulle pelastajana syntisiä kohtaavasta tuomiosta?" Ei voi olla, koska ei ole syntisiä, syntiä eikä syntisille tarkoitattua tuomiota saati siltä tuomiolta pelastajaa. Sinun tulee osoittaa kaikkien noiden olemassaolo, jotta kukaan sinua uskoisi. Paska tsägä >;)>- maiqqu
Olet ilmeisesti ymmärtänyt asian synnistä, koska painotit Kristusta.
Kristuksen täytettyyn työhön perustuu syntisen pelastuminen, sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
Jumalasta syntyminen on tärkeää, silloin hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
Ilman Jumalasta syntymistä, asiat on huonosti, kaikki teot on silloin syntiä, "Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää.Emme tule ilkialastomina,
vaan loistavin pilvilaahuksin
Jumalasta, kotoamme.
Jokainen meistä.
Olemme henkiolentoja, hengen maailmassa ei ole muuta kuin rakkaus. Tämä ruumiillinen maailmamme on harhaa, synti on harhaa. Mutta tuntuvat todellisilta niin kauan kuin niihin uskomme.
Onneksi olen uskonnoton ateisti, johon ei kristinuskonnon sisäinen käsite vaikuta, ei sitten mitenkään.
Eihän islamin käsitteet vaikuta kristittyihin...- freeD
"Tosi on" sanoi Oravapankki.
?
Tuota "totuutta" ei enää ole. Näin käy jokaiselle mielipiteistä riippumatta. Jokainen astuu yksin rajan taa - tästä Raamattu kertoo. Etsi. Jumala ei piittaa siitä miten mahtava oletkaan, mutta Hän rakastaa ja etsii sieluasi ja tekee kaikkensa ettet joutuisi kadotukseen.
islam on huumehörhö massamurhaajan murhanhimoinen sekava ajatuskokoelma ihmismassojen hallintaa varten. Sen rautaotteessa yksilöllisyys tuhotaan, armoa ei ole: keskeinen opetus on että ihmiset pakotetaan kostamaan - Kristinuskon vastakohta: Raamatun mukaan kosto on Jumalan. - Heguli
freeD kirjoitti:
?
Tuota "totuutta" ei enää ole. Näin käy jokaiselle mielipiteistä riippumatta. Jokainen astuu yksin rajan taa - tästä Raamattu kertoo. Etsi. Jumala ei piittaa siitä miten mahtava oletkaan, mutta Hän rakastaa ja etsii sieluasi ja tekee kaikkensa ettet joutuisi kadotukseen.
islam on huumehörhö massamurhaajan murhanhimoinen sekava ajatuskokoelma ihmismassojen hallintaa varten. Sen rautaotteessa yksilöllisyys tuhotaan, armoa ei ole: keskeinen opetus on että ihmiset pakotetaan kostamaan - Kristinuskon vastakohta: Raamatun mukaan kosto on Jumalan.kunhan Höböduuri tulee sinua puolustamaan.
Jo saa kaikki kuulla kunniansa paisti ristinusko.
Siinä meillä Don Q ja Sancho P. freeD kirjoitti:
?
islam on huumehörhö massamurhaajan murhanhimoinen sekava ajatuskokoelma ihmismassojen hallintaa varten. Sen rautaotteessa yksilöllisyys tuhotaan, armoa ei ole: keskeinen opetus on että ihmiset pakotetaan kostamaan - Kristinuskon vastakohta: Raamatun mukaan kosto on Jumalan."Tuota "totuutta" ei enää ole. Näin käy jokaiselle mielipiteistä riippumatta."
Siis mikä totuus ja mitä käy jokaiselle?
"Jokainen astuu yksin rajan taa - tästä Raamattu kertoo."
Jos nyt tarkoitat kuolemaa, niin ei Raamattua tarvita kertomaan sitä.
"Etsi."
Etsin, enkä löytänyt mitään jumalaa.
"Jumala ei piittaa siitä miten mahtava oletkaan..."
Kuinka olematon voi piitata mistään?
"...mutta Hän rakastaa..."
Siis Raamatun jumala rakastava? Älä kuule jauha paskaa. Se olento on pahuuden ruummillistuma, onneksi ei ole olemassa.
"...ja etsii sieluasi ja tekee kaikkensa ettet joutuisi kadotukseen."
Sielu? Kadotus? Eihän noita ole olemassa? Niiden olemassaolo ei ainakaan ole koskaan varmistunut.
- Mirka... ...
Synti on uskishöpötystä. Meille ateisteille sana "synti" on vain harhaisten uskovaisten HÖPÖTYSTÄ. Siis H Ö Ö P Ö Ö T Y Y S T Ä Ä.
Pyhän hengen pilkka on kuulma pahin synti, sekään ei toimi.
HEH HEH HEH ... Onneksi en ole uskis ....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925931
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754