Onko se haamu/viivanpaikka vai olenko raskaana?

Pelokas15w

Hei olen 15 vuotias tyttö ja harrastin entisen poikaystäväni kanssa seksiä (hän petti minua ja suhde jäi siihen) mutta nyt epäile että saatan olla raskaana. Menkat ovat melkein kaksi viikkoa myöhässä ja lievää pahoinvointia ja ruumiinlämpö noussut puoli antetta yms. Menkkani alkoivat viimeksi 23.7 ja harrastin seksiä 30.7. Joten menkkani olisivat pitäneet alkaa 20-23.8 ja nytten on jo 4.9. Tein tänään aamulla raskaustestin (pregcheck) ja alussa tuli vain yksi viiva ja huokaisin helpotuksesta. Mutta sitten illemmalla rupesin katsomaan sitä tarkemmin ja huomasin että siinä on sen toisen viivan kohdalla sellainen ihan tosi haalea viiva. Siis se on oikeasti todella haalea mutta mietin et onkohan se vain haamu tai viivanpaikka. Jos sitä noin äkkiseltään katsoo niin ei näe sitä viivaa mutta jos katsoo tarkemmin niin haalea viiva siinä on.

7

4370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tee uusi testi

Tee uusi testi parin päivän päästä.. Raskaustestejä ei pidä katsoa enää testiajan jälkeen. Juuri sen takia että niihin voi ilmestyä roskishaamuja kun testi kuivuu :)

• Pelokas15w

Kiitos vastauksesta! :) Joo minä teen uuden testin viimeistään viikon päästä että jos ei kuukautisia silloin ala näkyä. Olin typerä ja en katsonut sitä tarkkaan kun testiaika ei ollut mennyt umpeen. Katsoin vain että yksi viiva siinä oli (tein sen koulussa kavereittenki kanssa ennenkuin koulu alkoi, enkä viitsinyt koulun roskikseen sitä testiä heittää joten pidin sen ja olin heittämässä kotona roskiin. Mutta kyllä minä luulen että se on negatiivinen koska se oli niin himmeä! Mutta kannattaahan se varmuuden vuoksi tehdä uusi! Katsoo nyt näkyykö niitä menkkoja ennen viiikkoa

AP

• Testi123456

Minä tein yhteensä neljä testiä, yhdessä pakkauksessa kun on kaksi. Aamuvirtsasta näytti juurikin tuollaista todella haaleaa viivaa. Miehen kanssa tiirattiin molemmat valoa vasten näkyykö siinä mitään. Mietittiin onko se "viivanpaikka" vai valoko siitä heijastuu, mutta kyllä se viiva oli. Päivätesteissä ei näkynyt viivaa ollenkaan. Viikon päästä tein taas testin ja selkeä viiva tuli. Luin jostain, ettei pidä paikkaansa testien lupaus, että raskauden voi todeta jo kuukautisten alkamispäivänä. Hormooniahan ne testit mittaa ja alussa sitä on niin vähän, ettei testit reagoi.

• Pelokas15W

Minä kävin tänään ostamassa uusia testejä (rfsu jossa tuli kolme liuskaa pakkauksessa) Ja joo tein itsekkin aamupissistä sen mutta teen maanantaina uuden testin ja sit torstaina jos on epäselvä taaas. Itse en ole päivällä tehnyt, koska aamullahan se hormonitaso on korkeampi, niin ajattelin että tulee varmempi aamusta. Olitko sitten raskaana vai tuliko jotenki virheellinen se tulos?

AP

• Testi123456

Olin raskaana, eli oikein testi näytti, vaikka todella hankala oli viivaa nähdä. Soitin testin jälkeen vielä terveyskeskukseen, että jos pääsisin sinne varmistamaan asian. Hoitaja sanoi, että kyllä ihan haaleakin viiva tarkoittaa positiivista, enkä sinne sitten testiin päässyt. Mutta tosiaan sinulla on kuukautisista aikaa jo noin paljon, luulisi että testi näyttäisi jo ihan selkeää viivaa. Itse tein siis päivän-pari sen jälkeen, kun kuukautisten piti alkaa. Voisiko olla, että stressaat asiaa niin paljon, että kehokin reagoi ja kuukautiset jää pois?

• Pelokas15w
        Testi123456 kirjoitti:

Olin raskaana, eli oikein testi näytti, vaikka todella hankala oli viivaa nähdä. Soitin testin jälkeen vielä terveyskeskukseen, että jos pääsisin sinne varmistamaan asian. Hoitaja sanoi, että kyllä ihan haaleakin viiva tarkoittaa positiivista, enkä sinne sitten testiin päässyt. Mutta tosiaan sinulla on kuukautisista aikaa jo noin paljon, luulisi että testi näyttäisi jo ihan selkeää viivaa. Itse tein siis päivän-pari sen jälkeen, kun kuukautisten piti alkaa. Voisiko olla, että stressaat asiaa niin paljon, että kehokin reagoi ja kuukautiset jää pois?

hmmm... No teen huomenna aamulla testin ja se testin pitäisi olla 99.9% varma. Eli pitäisi olla varma. Eilen tuli kaksi viikkoa menkkojen oletetusta alkamisesta. Tein 4 päivää sitten testin ja huomenna uuden, eli luulisi että jos olen raskaana niin viiva olisi selkeämpi. Voihan se toki olla että kuukautisieni poisjääminen johtuu jostain ihan muusta. Mutta miksi menkkani eivät olisi alkaneen milloinkaan koska en minä koko ajan stressaa. Välillä aina, mutta sitten on myös päiviä jolloin ei mikään stressaa. Onko se yksilöllistä miten paljon sitä hormonia erittyy? Vai pitäisikö kaikilla erittyä suurinpiirtein saman verran?

AP

• Testi123456
        Pelokas15w kirjoitti:

hmmm... No teen huomenna aamulla testin ja se testin pitäisi olla 99.9% varma. Eli pitäisi olla varma. Eilen tuli kaksi viikkoa menkkojen oletetusta alkamisesta. Tein 4 päivää sitten testin ja huomenna uuden, eli luulisi että jos olen raskaana niin viiva olisi selkeämpi. Voihan se toki olla että kuukautisieni poisjääminen johtuu jostain ihan muusta. Mutta miksi menkkani eivät olisi alkaneen milloinkaan koska en minä koko ajan stressaa. Välillä aina, mutta sitten on myös päiviä jolloin ei mikään stressaa. Onko se yksilöllistä miten paljon sitä hormonia erittyy? Vai pitäisikö kaikilla erittyä suurinpiirtein saman verran?

AP

En tiedä hormooneista. Tietysti jokaisen keho on vähän erilainen, mutta kyllä nykyajan testit on kaikki lähes satavarmoja jos ovat oikein tehty. Tarkoittaa siis, että väärää negatiivista voi näyttää, mutta ei ikinä väärää plussaa. (Vai olikohan, että jotkut lääkkeet voi näyttää väärää plussaa, mutta ei muuten.) Itselläni on ollut alusta asti säännöllinen kuukautiskierto, mutta on muutama kerta, kun ovat olleet myöhässä viikon tai vähän yli. Eikä siihen välttämättä mitään stressiä tarvita. Monesti vaan sanotaan, että stressaat liikaa ja siksi on myöhässä... Olit sitten raskaana tai et, niin kannattaa varmaan käydä kouluterkkarilla juttelemassa ja hoitaa ainakin ehkäisyasiat siellä kuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe