Kirkko luopumustilassa

Nyt Turku pride on Kari Mäkinen mukana. En ensin ollut uskoa kun luin tuon jutun, ja hieraistuani silmiäni oli todettava että kyllä se on totta.


https://twitter.com/turkupride/status/506843727697305600

Kari Mäkinen: "Iloitsen kanssanne Jumalan antaman elämän rikkaudesta ja moninaisuudesta." Kari Mäkinen, Arkkipiispa. pic.twitter.com/nYm9RMwVzz

34

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuusonnäin

      On se. Se luopuu vanhoista eriarvoistavista ja epäoikeudenmukaisista käytännöistään ja lähenee uskontoonkin kuuluvaa lähimmäisenrakkauden käskyä.

    • totta 1

      Totta elämän rikkauksista tulee iloita ja olla kiitollinen siitä mitä on. Sitten on muita rikkauksia joita ihmismieli on oman järkensä vajavaisuudesta johtuen kehittänyt sellaisia rikkauksia jotka on Jumala sanassaan kieltänyt harjoittamasta.
      Ihmisiä kulkee eksyksissä monin eri tavoin ja tekevät jotain jota Jumala ei katso hyvällä eikä suvaitse siksi Jumala on sellaisen kieltänyt. Siksi monet jotka noudattavat Jumalan tahtoa ovat tehneet parannusta teoistaan eli ovat uskonsa voimalla ja Pyhän-Hengen avulla valinneet sen mikä hyvää on ja jättäneet sen mikä syntiä on. Toivon hyville valinnoille edelleen vahvaa voimaa pysyä sillä tiellä joka on
      tie totuus ja elämä.
      Pitää muistaa että usko edellyttää heikkojen tukemista ja lähetyskäskyn mukaista totuuden puhumista mitä Raamattu opettaa sillä ilman totuutta ei ole uskoa.
      Muistetaan että Jumala on jo aikojen alusta sanonut mitä Hän meiltä vajavaisilta ihmisiltä vaatii niin meille on näin tullut se osa jonka tulee toteuttaa elämäänsä siten että meidän kaikkinainen elämämme on oltava sitä minkä Jumala meiltä vaatii. Mitä Jumala vaatii se selviää meille Raamatusta koska meidän oma järkemme ei riitä eikä oma tahtomme myöskään siksi tulkitkaamme Raamatusta mikä on meidän elämämme tarkoitus että pelastuisimme. Paljon on jo ymmärretty kun ymmärrämme että synneistä on eroon pyrittävä siinä auttaa myös se kun opetustehtävissä olevat tuovat sen riittävän voimakkaasti esiin mikäli ammattitaito riittää eikä olla marjareissulla joka koituu itselle vahingoksi. Kaikkea hyvää kaikille
      Uskossa ja totuudessa.

    • dfa

      Kirkko on aina ollut tienaamistilassa et vaan ole huomannut sitä kun olet ollut uskonnon pauloissa.

    • vuffrrRRÄÄYYYHH

      Ikävää kun tekokristityt
      eivät osaa/pysty/kykene
      iloitsemaan elämästään jos maailman missään kolkassa on homoja.

      Ihan Bangogiin asti lähetetään epäilyjä arrkipiispan riettailuista siellä---

      voi-voi ,
      ootte varmaan niitä jotka ei huomaa ees samassa rapussa asuvan avuntarvetta
      kun teillä on kiire kuolata netissä Bangokin residenssien arkkipiispoja.

      no joo,
      * tappakoon naapuri jos ei jaksa enää,
      haukutaan me vaan homppeleita.*

    • pridessa kivaa

      Mäne sinäkii Sanamies kulkueeseen mukaan
      kaappihomohan olet näköjään
      kun niin kovasti ulajat homo-asioista turhautuneena.

      Vaimosi lähtivät kun sua kiinnostaa homojutut enemmän
      kuin oma kaunis vaimo?

      heiluttelet sit vaix Israelin lippua ja huudat
      ** HALLELUJAA,
      homot pois Iisraelista**

      -nootä onkin siellä yllättävän paljon
      median kertomman mukaan :D

      • edistystä:

        Mooseksen Laki kehottaa
        poistamaan homppelit pois muonavahvuudesta.

        Nyky-Israel onkin ihan
        toista mieltä...


      • Israel fany
        edistystä: kirjoitti:

        Mooseksen Laki kehottaa
        poistamaan homppelit pois muonavahvuudesta.

        Nyky-Israel onkin ihan
        toista mieltä...

        Ei Homoutta sallita Israelissa


      • Jaa ex- vaimokin on nyt muuttunut kauniiksi ennen eroa se oli teidän mielestä kaikkea muuta. Täällä joku väitti myös minun olleen kaunis ja itsetuntoni kohosi hetkeksi mutta vain hetkeksi kun ei naiset ole koskaan huomanneet tuota minun kauneuttani aina olen saanut olla ilman tyttöystävää tai seurustelu kumppania tai vaimoa.


        Melkoista muuttumis leikkiä on teillä


      • Väärin arvasit

      • Väärin arvasit kirjoitti:

        http://www.haaretz.com/news/national/.premium-1.598552

        Israelin homoparaatissa 100 000 osallistujaa.

        Ei ole Israelissa, mutta saa Israelissa mieltä osoittaa toisin mitä arbabeissa


      • whaT??
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Ei ole Israelissa, mutta saa Israelissa mieltä osoittaa toisin mitä arbabeissa

        Eikö sinusta Tel Aviv ole Israelissa??


      • whaT?? kirjoitti:

        Eikö sinusta Tel Aviv ole Israelissa??

        Kyllä on Israelia ja Israelissa saa osoittaa mieltä toisin on naapurinmaissa siellä mutta homoutta ei Israelissa salliat


      • ikävä kyllä...
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Kyllä on Israelia ja Israelissa saa osoittaa mieltä toisin on naapurinmaissa siellä mutta homoutta ei Israelissa salliat

        Ikävä kyllä Tel Avivissa on paljon homoja, ja homot menevät Israelissa naimisiinkin. Suurin osa israelilaisista on maallistuneita, mutta onneksi moni löytää Messiaansa!


      • Hyvä Israel!
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Kyllä on Israelia ja Israelissa saa osoittaa mieltä toisin on naapurinmaissa siellä mutta homoutta ei Israelissa salliat

        Toorassa kiellettiin sodomia, ei muu miesten välinen... Homous sallittiin Israelissa 1988.


      • igotnewsforyakid

      • igotnewsforyakid kirjoitti:

        Tel Aviv äänestettiin ylivoimaisesti parhaaksi homokaupungiksi.

        http://www.dailymail.co.uk/news/article-2088319/Tel-Aviv-trumps-New-York-named-worlds-best-gay-city.html

        Taitaa olla taas kts laittamassa huuhaa juttuja. Ei koskaan Israelissa sallittaisi homoliitoja jo orttodoksi Juutalaiset sen lain saisi kumottua. Ei sellaista maata ole valitettavasti edes olemassa missä ei homoja ole ja valitettavasti vain meillä Suomessakin homojen määrä rähjähdysmäisesti kasvaa että olemme uusi sodoma


      • dfa
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Taitaa olla taas kts laittamassa huuhaa juttuja. Ei koskaan Israelissa sallittaisi homoliitoja jo orttodoksi Juutalaiset sen lain saisi kumottua. Ei sellaista maata ole valitettavasti edes olemassa missä ei homoja ole ja valitettavasti vain meillä Suomessakin homojen määrä rähjähdysmäisesti kasvaa että olemme uusi sodoma

        Siellä on jo nyt laillistettu homoavioliitot ja homoseksuaalisuus. Tosin joutuvat käymään maassa jossa avioliitto samaa sukupuolta oleville on jo sallittu kuten jenkeissä tai Kanadassa suorittamassa seremoniat. Aiheesta löytyy niin paljon tietoa että täytyy todella haluta ummistaa silmänsä totuudelta jos ei kyseistä faktaa hyväksy.


      • dfa kirjoitti:

        Siellä on jo nyt laillistettu homoavioliitot ja homoseksuaalisuus. Tosin joutuvat käymään maassa jossa avioliitto samaa sukupuolta oleville on jo sallittu kuten jenkeissä tai Kanadassa suorittamassa seremoniat. Aiheesta löytyy niin paljon tietoa että täytyy todella haluta ummistaa silmänsä totuudelta jos ei kyseistä faktaa hyväksy.

        Ei ole älä valehtele. Taitaa olla valehtelijoiden kungku oikea super valehtelija kta asialla. Mikä levittää Israelista kaikkea vale probakandaa


      • Istrel
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Ei ole älä valehtele. Taitaa olla valehtelijoiden kungku oikea super valehtelija kta asialla. Mikä levittää Israelista kaikkea vale probakandaa

        Israel on maailman homomyönteisin maa ja siellä saa homot mennä naimisiin Jeesuksen kuolinluolassakin jos tarpeaksi maksaa.

        http://www.gaytlvguide.com/

        Etkö sinä totuusvoittaaaina tätäkään asiaa tiennyt?

        http://www.gaytlvguide.com/component/content/article/12-fp-articles/70-gay-pride-parade-tel-aviv-2014

        Ihmetyttää aina välillä että missä limaisessa tynnyrissä se totuusvoittaaaina elää.


    • S24 säännöt rikottu

      onpa rivoja kielikuvia
      kera herjauksien täällä.

      eikä poisteta vaikka valituksia tehty.

    • voi arto arto

      Artohan on ev.lut kirkosta eronnut jo aikoja sitten. Lutku-säätiön seonnut fundamentilistihan se nykyään on :)

      • utkktutku

        Uskovista uskolliset ja Jualaa tottelevaisimat ovat konservatiiveja. Olen liberaalien kanssa jutellut ja on muuten todella puupäisyys näkyvillä heissä. Ei pahalla mutta kun juttelee liberaalin kanssa niin ei voi muuta kuin ihmetellä sitä hengellistä tyhmyyttä ja Jumalan röyhkeää tottelemattomuutta. Kelvottomien ihmisten keksimiä valheita toistelevat muutamissa teemoissa.


      • Lähdin pois baabelista etten huku sodomassa


      • sfsefsf
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Lähdin pois baabelista etten huku sodomassa

        Muuttaisit Israeliin niin voit mennä miehen kanssa naimisiin.


    • eihyväei
    • vaarallinen

      Kun homous sallittiin joskus 1970-luvulla ja homoliitot vuonna -97. Alkoi yhteiskunnan romahdus. Kohta enemmistö kaikista "aviopareista" on homoja tai lesboja. Muista miten Sodoman ja Gomorran kävi,

      nimim. Romahdus kirjoitti alun mietteet ja

      "meno rakkaudetonta" jatkoi:Ylikirkko mukautui ihmisen lihan heikkouteen ja lähti rohkaisemaanhomoilua. Syyllisyyskompleksista syytetään saarnaajia, kun ne sanovat, että pitäisi tehdä parannus ja kääntyä, ettei Suomi joutuisi vieläkin syvemmälle riettauteen, vaan saisimme jälleen kokea virvoituksen aikoja.

      Kirkon uusi oppi väittää raamatun vastaisesti, että homous on jumalan lahja.

      https://www.youtube.com/watch?v=7Y8C2oqE9Rc tässä 20 minutin videossa kerrotaan missä ollaan todella menemässä.

      • lukija.

        Lopun ajat ovat olleet alusta asti.


      • Mutta suosittelen
        lukija. kirjoitti:

        Lopun ajat ovat olleet alusta asti.

        Tuossa youtubessa Helppi kertoo, että homous on eräs räikeimmistä maailmanlopun merkeistä,

        Jeesushan sanoi: että hänen tulemuksensa päivinä elävät ihmiset samoin kuin Sodomalaiset ja Gomorolaiset.

        Katso ensin video joka ei tietenkään sovellu heikkohermoisille.


      • hohhoijaaaaaa
        Mutta suosittelen kirjoitti:

        Tuossa youtubessa Helppi kertoo, että homous on eräs räikeimmistä maailmanlopun merkeistä,

        Jeesushan sanoi: että hänen tulemuksensa päivinä elävät ihmiset samoin kuin Sodomalaiset ja Gomorolaiset.

        Katso ensin video joka ei tietenkään sovellu heikkohermoisille.

        Jonkun koulujakäymättömän fundamentalistikristityn aivopierut mielikuvitusjumalasta ei sovi kenellekkään.


    • Maisalis

      Hieno teko arkkipiispaltamme! Hän osoittaa rakkautensa ja rohkeutensa puolustaessaan niitä, joita yhteiskunnassamme on eniten sorrettu ja syrjitty.

      • 64uq46

        Häpeä pahaa kirjoitteluasi. Jumala vihaa homostelua.


      • satuahannevain
        64uq46 kirjoitti:

        Häpeä pahaa kirjoitteluasi. Jumala vihaa homostelua.

        mielikuvitusjumalasi mielipiteistä ei kukaan välitä


    • klpo

      Usko Jumalaan on edellleen ja Jeesus Vapahtajana ja Pyhä Henki Evankeliumin julistajana!

      • totuusonnäin

        Helluntailaisuuteen kuuluvaa hihhulitouhua tämä salakavalasti evl.kirkkoa herjaava touhu! Miksette tee työtänne rehellisesti ilmoittaen seurakunnan mihin kuulutte ja missä hengessä toimitte? Myös helluntailaisuuspalsta on olemassa jonne nämä sepustuksenne kuuluvat paremmmin kuin tänne.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe