Ota yhteyttä Petri Paavolaan!

juuhhuuuuhh

Sain Petri Paavolalta viestin, jossa hän kertoo, ettei sekaannu suomi24-palstan keskusteluihin. Hän toivoo, että mikäli jollakin on asioita ja kysymyksiä hänelle, niin ottaisi häneen suoraan yhteytä. Petri Paavola keskustelee mielellään ihan henkilökohtaisella tasolla uskonasioista. Tässä ielä Petri Paavolan viesti sanasta sanaan:

"Rauhaa uskon ystävä,

Suomi24.fi palstalla on avattu minua koskeva keskustelu osoitteessa: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12401916

Olen tästä ketjusta tietoinen sekä olen saanut myös tästä tietoa. Siellä monet toivovat minun osallistuvan keskusteluun, mutta en aio osallistua siihen keskusteluun, enkä ole kirjoittanut siellä nimimerkillä paavola (joku on käyttänyt siellä väärin henkilöllisyyttäni). Syy miksi tuon tämän esille on se, että en aio osallistua siihen riitaan ja toraan, mikä tuosta ketjusta tulee esille. Jos joku haluaa keskustella kanssani ilman riidanhaastamista, niin minut tavoittaa sivuillani olevien yhteistietojen sekä anna palautetta sivun kautta. Olen avoin keskustelemaan jokaisen kanssa, jos se on vain on mahdollista ilman riitaa ja toraa sekä katkeruutta.

2 Tiit 2:
23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden

En pakene, enkä pelkää mitään, mutta on viisautta välttää riita ja tora sekä suuri negatiivisuus, joka ketjusta huokuu. Jos jollakulla on asiaa ja haluaa kysellä minulta asioista (mitä uskon, mitä opetan, miten ymmärrän sen ja sen asian jne.), niin minuun voi ja saa ottaa yhteyttä.

Ps. Jos joku haluaa, niin hän voi välittää tämän viestin kyseiseen suomi24.fi ketjuun, kunhan tekee sen selväksi ettei se ole minun lähettämäni, koska en aio osallistua tuollaiseen riitelyyn mitä tuolla uskovatkin harrastaa.


Jumalan siunausta t:Petri Paavola

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Messias Herrassa Jeesuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!"

Petri Paavolaan saat helpoiten yhteyden ensimmäistä kertaa tämän linkin kautta:

http://www.kotipetripaavola.com/Anna palautetta.html

114

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi nimimerkitön

      Ennakkokäsitys on tora ja siksi ei voi täällä olevia lähimmäisiä kohdata ja keskustella?

      Jos ei ole salattavaa, uskaltaa rantautua ihmisten keskelle.
      Suomi24 palstalla on lähimmäisesi Petri Paavola.

      Linkityksen Paavolan opetuksista voi siis lopettaa suomi24 palstalla, koska et siellä vastaa opetuksistasi, vaikka sinne opetuksiasi tuot, kiitos.

      Tämänkin viestin voi välittää Petri Paavolalle, yksityisviesteihin en ala, mutta keskustelemaan saa tulla lähimmäisten keskuuteen tänne missä he ovat, jalkautua aidosti ihmisten keskelle.

      • jo riitti

        "Linkityksen Paavolan opetuksista voi siis lopettaa suomi24 palstalla, koska et siellä vastaa opetuksistasi, vaikka sinne opetuksiasi tuot, kiitos."

        Samat sanat. Pysy omassa poterossasi, koska et suostu julkisesti puolustamaan törkeitä valheitasi, joita näille kristinuskosivuille suolletaan.

        Aikuiset ihmiset eivät suostu sinun manipulointiisi - nytkin pitäisi jonnekin sinun sivuillesi tulla.

        Ei kiitos!


      • Ota yhteyttä.

    • ml213.

      2 Tiit 2:
      23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
      24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
      25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden

      Petrillä lie vaikeutta ymmärtää sanojen sisältöä ja siten sorvaa ilmoitukset käyttäytymiselleen sopivaksi. Jos vastapuoli riitelee, niin itse ei tarvitse riidellä osallistuessaan keskusteluun.

      24 Mutta Herran palvelijan EI SOVI RIIDELLÄ, VAAN HÄNEN TULEE OLLA LEMPEÄ kaikkia kohtaan, KYETÄ OPETTAMAAN ja pahaa kärsimään;
      25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita;

      Petri ei ymmärrä, miten hänen käyttäytymisensä jos estää olla opettaja.Pakeneminen.

    • Petri kyllä ymmärtää ja on Hengellistä viisauutta väistää riitely ja jankaamista.

      • ml213.

        Mutta, punainen lanka on mistä syvyyksistä viisaus kumpuaa. Todellisuus on,- jos ajatellaan laaja-alaisesti asiaa, niin ihmiselle on parasta tämä. KASVUN KAUTTA.

        24 Mutta Herran palvelijan EI SOVI RIIDELLÄ, VAAN HÄNEN TULEE OLLA LEMPEÄ kaikkia kohtaan, KYETÄ OPETTAMAAN ja pahaa kärsimään;
        25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita;

        Vaati todella kasvua ajan saatossa. Niin, huvittaa, miten Petri ratkaisee ongelma pakenemalla paikalta. Ilmentääkö käyttäytyminen Pyhässä Hengessä vaeltamista? Ei,.- koska käyttäytyminen on ristiriidassa JUMALAN ilmoituksen kanssa.

        Niin, kaikki lienemme yhtämieltä tästä;
        24 Mutta Herran palvelijan EI SOVI RIIDELLÄ, VAAN HÄNEN TULEE OLLA LEMPEÄ kaikkia kohtaan, KYETÄ OPETTAMAAN ja pahaa kärsimään;
        25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita;

        Niin, Petri sorvaa itselleen mieleisensä tilannekäyttäytymisen.Käyttäytyminen, joka ilmentää , ettei mahdollistu opettamaan.Ilmoituksen sanojen sisältö on todisteena tästä.


      • Heh,heh.

        Näin Raamattu. Matt.10:34-35. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaa. Luuk.12:51-53.


      • irtojae...
        Heh,heh. kirjoitti:

        Näin Raamattu. Matt.10:34-35. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaa. Luuk.12:51-53.

        Tuo ilmoitus ei sovi tähän kokonaisuuteen. Liittyy uskovan ja hänen lähiomaisiin.


    • oikeudenmukaisuus...

      Jospa tämä paavola sotku ratkeaisi siten, ettei hänen kirjoituksiaan linkitetä enää Suomi 24 foorumeille. Tutkikaa niitä yhdessä paavolan kanssa uskonaskel foorumilla. Siellä paavolalla riittää rohkeus käsitellä kommentoijia.

      • aske

        Saatte kyllä käsitellä asianne ihan jossain muualla.


      • höhhög

        Sulla ei taida olla munaa jutella suoraan ihminen ihmiselle vaan pitää täällä huudella puskasta?


      • Kyllä näin,

        on. On lopetettava julkinen työ, jos ei voi kantaa seurauksia opettajana. Se on vastuullinen tehtävä, jossa ei voi yläpuolelta vain sanella ja jättää kuuntelematta sitä kansanjoukkoa, joille lähettää opetuksiaan.


      • aske
        höhhög kirjoitti:

        Sulla ei taida olla munaa jutella suoraan ihminen ihmiselle vaan pitää täällä huudella puskasta?

        Voin mä sun kanssas jutella :)

        Mistäs haluaisit puhua?


      • yksi nimimerkitön
        höhhög kirjoitti:

        Sulla ei taida olla munaa jutella suoraan ihminen ihmiselle vaan pitää täällä huudella puskasta?

        Tässä ei ole kyse puskahuutelusta vaan siitä, että Petri Paavola lähettää opetuksiaan tänne palstoille ja toimii opettajana, mutta ei itse alistu arvionnin edessä.

        Ihminen voi etsiä ekstyksiä muista, mutta jotta ei omia toimia paljastettaisi, pysyy piilossa, mitä se kertoo?


      • kasdlfakdjfpa
        aske kirjoitti:

        Voin mä sun kanssas jutella :)

        Mistäs haluaisit puhua?

        Juuri sinun kaltaistesi "keskustelijoiden" vuoksi Petri ei keskustele täällä. Hän on valmis keskusteluun henkilökohtaisesti, mutta olkoon, huomaan, ettei sinua keskustelu kiinnosta, provoilu vain. Provoiluun ja turhaan nettilätinään ei kenelläkään järkevällä ihmisellä aika riitä.


      • aske
        kasdlfakdjfpa kirjoitti:

        Juuri sinun kaltaistesi "keskustelijoiden" vuoksi Petri ei keskustele täällä. Hän on valmis keskusteluun henkilökohtaisesti, mutta olkoon, huomaan, ettei sinua keskustelu kiinnosta, provoilu vain. Provoiluun ja turhaan nettilätinään ei kenelläkään järkevällä ihmisellä aika riitä.

        Siis mille nimimerkille vastasit>?


      • pöhlö
        aske kirjoitti:

        Siis mille nimimerkille vastasit>?

        Sinulle, joka olet vastuussa yli 50% kommenteista täällä, ehkä jopa eri nikeillä. Et ole kiinnostunut keskustelemaan Paavolan kanssa, mieluummin haukut häntä anonyyminä. Raukkamaista. Ymmärrän Paavolaa.


      • aske
        pöhlö kirjoitti:

        Sinulle, joka olet vastuussa yli 50% kommenteista täällä, ehkä jopa eri nikeillä. Et ole kiinnostunut keskustelemaan Paavolan kanssa, mieluummin haukut häntä anonyyminä. Raukkamaista. Ymmärrän Paavolaa.

        Anteeksi vaan, olen jutellut Petrin kanssa puhelimessa ja naamatusten elämäni aikana varmaan satoja satoja tunteja.

        Enkä ole koskaan häntä haukkunut, vaikka joskus olen erimieltä hänen kanssaan ollutkin. Ei kuulu minun tapoihin haukkua muita eikä tällainen tapa tulisi kuulua kenellekkään uskovalle.

        Lisäksi en juurikaan kirjoittele täällä. Viimeksi taisin jotain keväällä kirjoitella joten en usko että 50% kommenteista olisi minun.

        Joten taitaa olla jonkin sortin väärinkäsitys kyseessä?


      • Sitähän se
        pöhlö kirjoitti:

        Sinulle, joka olet vastuussa yli 50% kommenteista täällä, ehkä jopa eri nikeillä. Et ole kiinnostunut keskustelemaan Paavolan kanssa, mieluummin haukut häntä anonyyminä. Raukkamaista. Ymmärrän Paavolaa.

        epäluuloisuus teettää... mistä sinä tiedät kuinka moni tähänkin ketjuun on kirjoittanut? Muuta kuin arvailemalla :/ ja samahan se olisiko kirjoittajia yksi tai seitsemän, joka tapauksessa tulisi pystyä kohtaamaan ihminen ihmisenä.


      • Pölhö
        aske kirjoitti:

        Anteeksi vaan, olen jutellut Petrin kanssa puhelimessa ja naamatusten elämäni aikana varmaan satoja satoja tunteja.

        Enkä ole koskaan häntä haukkunut, vaikka joskus olen erimieltä hänen kanssaan ollutkin. Ei kuulu minun tapoihin haukkua muita eikä tällainen tapa tulisi kuulua kenellekkään uskovalle.

        Lisäksi en juurikaan kirjoittele täällä. Viimeksi taisin jotain keväällä kirjoitella joten en usko että 50% kommenteista olisi minun.

        Joten taitaa olla jonkin sortin väärinkäsitys kyseessä?

        Jaahas, my bad. Anteeksi. Olen pölhö ;-)


      • kiinnostaatietää
        aske kirjoitti:

        Anteeksi vaan, olen jutellut Petrin kanssa puhelimessa ja naamatusten elämäni aikana varmaan satoja satoja tunteja.

        Enkä ole koskaan häntä haukkunut, vaikka joskus olen erimieltä hänen kanssaan ollutkin. Ei kuulu minun tapoihin haukkua muita eikä tällainen tapa tulisi kuulua kenellekkään uskovalle.

        Lisäksi en juurikaan kirjoittele täällä. Viimeksi taisin jotain keväällä kirjoitella joten en usko että 50% kommenteista olisi minun.

        Joten taitaa olla jonkin sortin väärinkäsitys kyseessä?

        No onko P.P haukkunut sua kun ootte ollut eri mieltä tai eristäny ja syrjiny sua?


      • aske
        kiinnostaatietää kirjoitti:

        No onko P.P haukkunut sua kun ootte ollut eri mieltä tai eristäny ja syrjiny sua?

        No ei oo kyllä koskaan tuollaista toimintaa ilmennyt. Miksi olisi ?.


      • outoahommaa
        aske kirjoitti:

        No ei oo kyllä koskaan tuollaista toimintaa ilmennyt. Miksi olisi ?.

        Kysyin ku täällä joku väittää et se eristää ja vainoaa sen kanssa eri mieltä olevii. Eipä näytä noissa sitten olevan mittään perää.


    • nettihahmo

      Jos tekee itsensä nettihahmoksi, sen seuraukset on myös otettava vastaan.

    • Keskustelua

      lähimmäisten kanssa se tämäkin on. Petri lähettää viestinsä ystäviensä toimesta, jossa ilmoittaa tämän tiettäväksi:

      Itse hän ei voi tulla, koska täällä on toraisaa ja negatiivisuutta.

      Ei ole oikein arvostella uskovia ja etsiä eksytyksiä, jos itse piiloutuu ihmisiltä, eikä uskalla julkisesti seistä opettajana ja kaitsijana. Silloin pitää lopettaa muiden arvostelu, jos ei itse voi olla arvosteltavana. Sillä ei ole merktystä, jos joku ei asiaa ymmärrä ja tahtoisikin riidellä, vaan sillä, että seisoo Jumalan ja ihmisten edessä vakaana, sanojensa ja tekojensa seurauksia kantaen.

      • ml213.

        24 Mutta Herran palvelijan EI SOVI RIIDELLÄ, VAAN HÄNEN TULEE OLLA LEMPEÄ kaikkia kohtaan, KYETÄ OPETTAMAAN ja pahaa kärsimään;
        25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita;

        Mutta, minkäs teet, jos hän ei mahdollistu toteuttamaan tässä ilmoituksessa olevaa ihmisen käyttäytymistä.

        Moni ymmärtää väärin tuon/kin JUMALAN ilmoituksen. Niin, riitelyyn osalistumisen estää vain ja ainoastaan sillä, ettei itse riitele. On siis tilanteessa, mutta ei omaa riitelevää käyttäytymistä kuten sanojen sisältö antaa ymmärryksen. No, uskomisesta onkin kysymys.

        Sama asia, jos jolla kulla ei ole musikaalisuutta. Sävel / rytmitajua, niin puristaminen ihmisestä on väärin ja mahdoton suoriutettavaksi.


    • Tiestä

      Jos Paavola haluaa toimia vain teidän hänen ystäviensä kautta, niin ehkäpä te ystävät vastaatte kysymyksiin kysyen Paavolalta vastauksia ja samalla kerrotte oman mielipiteenne kyseessä olevasta asiasta.

      Ensimmäiseksi voitte kysyä häneltä sitä, että saako syntinen hänen mukaansa tulla Jeesuksen opetuslapseksi. Saako vaikka homo tulla Jeesuksen opetuslapseksi, vai vaatiiko Paavola ihmisen kykenevän ensin itsensä parantamaan ennnen kuin saa tulla ottamaan vastaan Jumalan Sanaa seurakuntaan.

    • Petri Paavola näkyy saaneen varoituksen hänen opetuksiaan julkaisevalta Uskonaskel -foorumilta. Ollanko opetuslasten joukossakin jo kyllästyneitä Petri Paavolan opetuksiin ja sääntörikkomuksiin?

    • notafan

      Tää kiinnosti mua. Googlasin Paavola homo valinta. Tuli tommonen.

      Raamatun opetus on selvä ja kiistaton, sanoen homoseksuaalisuuden olevan syntiä ja Jumalan tahdon vastainen seksuaalisuuden harjoittamisen muoto. Millä tavalla sinun tulee suhtautua homoseksuaaliseen ihmiseen? Raamatun opetuksen mukaan homoseksuaaleja tulee rakastaa lähimmäisinään.

      Tämä tarkoittaa sitä, että Herran Jeesuksen opetuslapsi ei saa vihata, eikä kohdella homoseksuaaleja negatiivisella tavalla, sillä jokainen ihminen on Jumalan luomana arvokas ja tärkeä, myös homoseksuaali. Jumalan tahto on kuitenkin, että kaikki ihmiset kaikkialla tekisivät parannuksen synneistään, olkoon se sitten homoseksuaalisuus, katkeruus, kateus, tai ahneus.

      Oli tuolta http://www.kotipetripaavola.com/homoseksuaalisuusRaamattuLuojantekijanoikeudet.html

      Ei se opeta kaikessa oikein mut tossa kyl menee niinku raamatun linjan kaa oikeen.

      • Tiestä

        Luin tuon tuomasi kohdan tuosta Paavolan opetuksesta ja se on aivan oikein. Olen kuitenkin lukenut hänen kirjoituksestaan sen, että HOMO EI KELPAA JEESUKSEN OPETUSLAPSEKSI ja nyt aikaisemmin kirjoittamani viesti koskee tuota asiaa, että kelpaako homo Jeesuksen opetuslapseksi.

        En lukenut tuomaasi ketjua, vaan vain tuon kohdan, jonka olit kopioinut, joten koko opetuksesta en anna minkäänlaista arvostelua, vaan vain kopioimastasi kohdasta annan arvioinnin, että se on oikein Raamatun opetusten mukainen.

        Edellisessä kysymyksessäni siis on eri asia kyseessä, eli se, että kelpaako homo opetuslapseksi ja tuo kopioimasi kohdan opetus ei vastaa siihen kysymykseen.


    • pöyhintää
    • _greeeeen

      Hieman kyllä jäi mietityttämään tämä kohta ->

      >>Ps. Jos joku haluaa, niin hän voi välittää tämän viestin kyseiseen suomi24.fi ketjuun, kunhan tekee sen selväksi ettei se ole minun lähettämäni, koska en aio osallistua tuollaiseen riitelyyn mitä tuolla uskovatkin harrastaa.

      • _greeeeen

        Lisään tähän, että Paavolan toiminta tässä asiassa ihmetyttää entistäkin enemmän, kun peilaa sitä siihen, miten hän itse käsittelee monien muiden ihmisten sanomisia ja oppeja itse hallinnoimillaan foorumeilla, esim. täällä ->

        http://pienoinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/

        Onko Paavolan mielestä siis niin, että hän voi arvioida muita ihan missä tahtoo, mutta hänen opetustensa arviointi muualla kuin hänen määrittelemissään ja hallinnoimissaan paikoissa on väärin?

        Minusta on niin, että kun Paavola toimii ja opettaa oppejaan julkisesti, tulee hänen olla valmis myös julkiseen arviointiin julkisilla foorumeilla, muillakin kuin itse määrittelemillään. Tämä ei luonnollisestikaan tarkoita kuitenkaan mihinkään törkyviesteihin alistumista, mutta ei ole oikein maalailla asiallistakin keskustelua vääräksi toiminnaksi, johon 'oikea uskova ei vain voi osallistua'.


      • Paavolalaisuus täyttää osin lahkon määritelmän jo sen vuoksi, että liikkeen johtaja ei kestä arvostelua hänen opetuksiensa suhteen. Tämän lisäksi Paavola ei kuulu tietääkseni mihinkään kristilliseen seurakuntaan. Eräs syy tähän voi olla se, ettei henkilö kertakaikkiaan sopeudu riitaisana mihinkään seurakuntaan.


      • näinnäen
        _greeeeen kirjoitti:

        Lisään tähän, että Paavolan toiminta tässä asiassa ihmetyttää entistäkin enemmän, kun peilaa sitä siihen, miten hän itse käsittelee monien muiden ihmisten sanomisia ja oppeja itse hallinnoimillaan foorumeilla, esim. täällä ->

        http://pienoinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/

        Onko Paavolan mielestä siis niin, että hän voi arvioida muita ihan missä tahtoo, mutta hänen opetustensa arviointi muualla kuin hänen määrittelemissään ja hallinnoimissaan paikoissa on väärin?

        Minusta on niin, että kun Paavola toimii ja opettaa oppejaan julkisesti, tulee hänen olla valmis myös julkiseen arviointiin julkisilla foorumeilla, muillakin kuin itse määrittelemillään. Tämä ei luonnollisestikaan tarkoita kuitenkaan mihinkään törkyviesteihin alistumista, mutta ei ole oikein maalailla asiallistakin keskustelua vääräksi toiminnaksi, johon 'oikea uskova ei vain voi osallistua'.

        Uudessa suomessa se tosi maltillisesti vastaili porukoille.


    • Toivomus

      Petri Paavolan ongelma on, että hän ei ole raamatullinen. Petri Paavola väittää itse että on raamatullinen, mutta taktiikka on sama kuin Jehovan todistajilla. Eli ensin siteerataan Raamattua, selitetään sen kohdan sanoma miten sattuu ja sitten käytetään tätä OMAA SELITYSTÄ tukena ja väitetään että kyseessä on Raamatun siteeraus.

      Parhaiten tämä "jehovataktiikka" tulee esiin, kun Petri Paavola argumentoi Torinon käärinliinaa vastaan muka raamatullisin perustein. Hän ei faktisesti löydä ainuttakaan Raamattuun suoraan perustuvaa tukea väitteelleen, mutta selitys vaan jatkuu kuten poliitikoilla ikään. Itse en sano tästä Torinon käärinliinasta sitä enkä tätä, mutta tuo muka Raamattuun perustuva argumentointi on kamalaa luettavaa.

      Toinen on Petri Paavolan ongelma on tämä inkvisitiokristillisyys, jossa uhrin sanomiset ensin väännetään tiesmillaisiksi ja sitten hänet tuomitaan Petri Paavolan itsekeksimin asioiden kautta. Kolmanneksi Petri Paavola ei hyväksy armoa Kristuksessa uhriensa kohdalla. Petri Paavola vaatii, että juuri hänen edessään tulee katua taikka julkisesti siten, että Petri Paavolaa myös informoidaan tästä katumisesta. Muussa tapauksessa Petri Paavola tuomitsee tämän uhrinsa muka raamatullisin perustein.

      Edelleen kun Petri Paavola siteeraa Raamattua niin lukijan tulee olla tarkka ihan jokaisen - siis JOKAISEN - Petri Paavolan tuoman siteerauksen kohdalla ja tarkata, että tulkitseeko Petri Paavola ko. kohdan kuten on kirjoitettu vai vääntääkö Petri Paavola tuon kohdan mieleisekseen tyyliin Jehovan todistajat. Nimittäin en ole löytänyt Petri Paavolan teksteistä ainuttakaan Raamatun siteerausta, jossa Petri Paavola opettaisi kuten on kirjoitettu. Jos joku on löytänyt tällaisen Petri Paavolan siteerauksen niin tuokoot sen tänne ja tarkastellaan täällä.

      Ja lopuksi tulee muistuttaa, että emme sorru Petri Paavolan vyörytykseen. Hän nimittäin vyöryttää pitkiä tekstejä foorumeille jotta porukka ei jaksaisi kommentoida loputtomia jaarituksia. Jos tänne tuodaan Petri Paavolan tekstiä, niin vähän kerrallaan, että ehdimme sen käsitellä. Petri Paavolan lahkon jäsenet voivat myös tuoda tänne varmoiksi katsomiaan kohtia tarkasteltavaksi ja näin saamme tilaisuuden vähän kommentoida myös itse asiaa.

      • tutkitaatätä

        Mua kiinnostaa mikä on totuus käärinliinasta. Tsekkasin. Ja tällaista haastelee.

        Joh 11:44 Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittyinä (keiria), ja hänen kasvojensa ympärille oli kääritty hikiliina (soudarion). Jeesus sanoi heille: "Päästäkää hänet ja antakaa hänen mennä".

        Joh 19: 40 Niin he ottivat Jeesuksen ruumiin ja käärivät sen hyvänhajuisten yrttien kanssa käärinliinoihin (othonion), niinkuin juutalaisilla on tapana haudata.

        Joh 20:
        6 Niin Simon Pietarikin tuli hänen perässään ja meni sisälle hautaan ja näki käärinliinat (othonion) siellä
        7 ja hikiliinan (soudarion), joka oli ollut hänen päässään, ei pantuna yhteen käärinliinojen (othonion) kanssa, vaan toiseen paikkaan erikseen kokoonkäärittynä.

        Raamattu todistaa, että Herran Jeesuksen keho, kädet ja jalat käärittiin käärinliinoihin sekä pää erillisellä kasvoliinalla. Lasaruksen kohdalla alkuteksti käyttää sanaa keiria, joka on Joh 11:44 monikossa. Tämä tarkoittaa sitä, että Lasaruksen keho, kädet ja jalat käärittiin usealla liinalla. Joh 11:44 hikiliina on alkutekstissä soudarion, joka on yksikössä. Joh 11:44 mukaan Lasaruksen pää käärittiin erillisellä liinalla kuin muut ruumiinosat. Shimon Gibsonin arkeologisen löydön vainaja oli haudattu täsmälleen samoin kuten Lasarus ja Jeesus.

        Joh 19:40 käärinliina sana on alkutekstissä othonion, joka esiintyy tässä monikossa. Joh 20:6 käärinliina sana on othonion, joka on tässä jakeessa monikossa. Joh 20:7 hikiliina on alkutekstissä soudarion, joka on yksikössä. Shimon Gibsonin arkeologinen löytö on yhtäpitävä Raamatun todistuksen kanssa, sillä Herran Jeesuksen ruumis, kädet ja jalat käärittiin alkutekstiin mukaan usealla käärinliinalla sekä Hänen päässään oli ollut erillinen kasvoliina.

        Torinon käärinliinan teorian mukaan Jeesus oli käärittynä tähän yhteen käärinliinaan. Raamatun todistuksen perusteella Torinon käärinliina on huijaus ja väärennös.

        oli tossa http://www.kotipetripaavola.com/torinonkaarinliina.html

        Kyl raamatun sanan kautta Torinon käärinliina teoriat on humpuukia.


    • Tulisko lisää

      "Kyl raamatun sanan kautta Torinon käärinliina teoriat on humpuukia."

      Näin ei Raamatussa missään todeta!!

      Jeesustahan ei voitu kääriä kovan kiireen takia normaalisti, vaan Hänet käärittiin hikiliinaan ja sitten käärinliinoihin, joista yksi voi olla juuri tämä Torinon käärinliina. Raamattu ei sulje pois tätä vaihtoehtoa vaan tämä vaihtoehto on Petri Paavolan oma keksintö tyyliin Jehovan todistajat.

      Vasta eka päivänä haudalle kiirehtivien naisten tarkoitus oli hoitaa tämä kääriminen ja voiteleminen asianmukaisesti oikein ajan kanssa.

      • kyselevä

        Missäs raamatussa niin lukee?


    • Ihmettelijä

      Niin siis P.P kirjoittaa lähes joka opetuksensa loppuun:

      Tutkikaa ja koetelkaa Sanan ja rukouksen kera.

      Myös P.P tuo selvästi myös sen asian julki, että hänen kanssaan ei tarvitse olla samaa mieltä ja että ei tarvitse uskoa samoin niin kuin hän uskoo.

      Mistä tulee muuten ilmi, että P.P:llä olisi joku lahko?

      • miksi näin?

        "Niin siis P.P kirjoittaa lähes joka opetuksensa loppuun:

        Tutkikaa ja koetelkaa Sanan ja rukouksen kera."


        Ja kun sitten on tutkittu ja todettu Paavolan väitteet vääriksi, niin miksi Petri Paavola ja hänen lakeijansa käyvät näiden tutkijoiden kimppuun ja haukkuen heitä?


      • Kyselevä
        miksi näin? kirjoitti:

        "Niin siis P.P kirjoittaa lähes joka opetuksensa loppuun:

        Tutkikaa ja koetelkaa Sanan ja rukouksen kera."


        Ja kun sitten on tutkittu ja todettu Paavolan väitteet vääriksi, niin miksi Petri Paavola ja hänen lakeijansa käyvät näiden tutkijoiden kimppuun ja haukkuen heitä?

        Missä on haukuttu? Mustaa valkoisella?


      • miksi kyselet selviä
        Kyselevä kirjoitti:

        Missä on haukuttu? Mustaa valkoisella?

        Nettifoorumeilla - myös tällä foorumilla. Kts. muut Petri Paavolaa arvioivat ketjut.


    • Surullista

      "Torinon käärinliinan teorian mukaan Jeesus oli käärittynä tähän yhteen käärinliinaan."

      Tämä lause ajaa Petri Paavolan harhaan. Torinon käärinliina- teoria ei väitä etteikö käärinliinoja Jeesuksen yllä olisi ollut useitakin. Torinon käärinliina-teoria kyselee ja tutkii että voisiko tämä Torinon käärinliina olla yksi niistä käärinliinoista joihin Jeesus käärittiin.

      Tällainen argumentointi on Petri Paavolalle yleistä. Hän - kuten Jehovan todistajat - itse keksii väitteet, käy niitä vastaan ja todistaa nämä itsekeksimänsä väitteet vääriksi ja panee ne uhrinsa kontolle.

    • kuohuntaa
    • Ihmettelijä

      Missä näkyy tämä, että P.P hakkuu jota kuta?

      • hommahaisee

        Voisko sittekii olla totta et jotkut on katkeroituneet ja sen kautta asiat vääristyy siellä oman puseron alla. Tältä vähä näyttää tää homma.


      • notafan
        hommahaisee kirjoitti:

        Voisko sittekii olla totta et jotkut on katkeroituneet ja sen kautta asiat vääristyy siellä oman puseron alla. Tältä vähä näyttää tää homma.

        Havainto sen toiminnasta.

        Olen ollut yhteydessä Kari Peitsamon kanssa koskien hänen pääsiäissaarnaansa. Pitkän keskustelumme yhteenvedoksi voin todeta, että Kari Peitsamon pääsiäissaarna oli hänen mukaansa paradoksi, joka oli kohdistettu tietyille ihmisille ja hän uskoo Jeesuksen ylösnousemukseen sekä olemassaoloon syntiemme Sovittajana.

        Itse en käytä paradoksaalisia kielikuvia, koska niistä saa helposti väärän kuvan siitä mitä haluaa sanoa, siksi olisi tärkeää kertoa evankeliumia Herrasta Jeesuksesta sekä Raamatun totuutta selkein sanoin, niin kuin Raamattukin tuo esille nämä asiat kohdistaen asiat selkeästi oikeille paikoillensa.

        Olen siten erehtynyt ja antanut Karista julkisesti väärän todistuksen. Pyydän anteeksi Karilta ja sivujeni lukijoilta väärän todistuksen antamista. Olen poistanut kirjoituksestani kohdat, joissa oli väärää tietoa Karista. Olen tehnyt tässä asiassa julkisen parannuksen tunnustamalla tehneeni syntiä väärän todistuksen kautta.

        otin tosta http://www.kotipetripaavola.com/uskonnollisuusjumalisuudenulkokuori.html

        Niin toi vaan vahvistuu et joku on ottanut porot nokkaansa ja nyt sitten kostetaan. Tossa mies tekee julkisen parannuksen ei siis ollenkaan kuulosta sellaselta hirviöltä ku täällä sanotaan. Ei se oo kaikessa oikeessa mut ei se näytä niin pahalta ku täällä sanotaa.


      • Tiestä
        hommahaisee kirjoitti:

        Voisko sittekii olla totta et jotkut on katkeroituneet ja sen kautta asiat vääristyy siellä oman puseron alla. Tältä vähä näyttää tää homma.

        Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja kirkkautta vailla. Joka tunnustaa syntinsä saa ne anteeksi, mutta joka ei tunnusta syntejään ei voi niitä myöskään anteeksi saada. Raamattu kertoo niiden, jotka tunnustavat syntinsä tulevan siihen elämään, jonka päämärä usko onkin, eli elämään Jeesuksessa. Jeesuksessa ei ole syntiä ja sen takia Raamattu kertoo, että Jumalan Siemenestä syntynyt ei saata tehdä syntiä.

        Petri Paavola kertoo kirjoituksissaan, että esim. homot eivät voi olla opetuslapsia, vaikka hän toisaalta aivan oikein käsittääkin sen, että kaikkia pitää kohdella rakkaudenlain alla. Hän ei nyt vain käsitä sitä, että kaikki ovat syntiä tehneet ja tarvitsevat Jumalan Sanan Siemenen muuttuakseen Jeesuksen kaltaisuuteen, eli elämään Jeesuksessa.
        Jos jonkin syyn takia estetään ihmistä tulemasta opetuslapseksi, niin silloin on kyseessä vastustavan hengen opetus, sillä Jeesus tuli syntisiä varten vapauttaakseen heidät synnin orjuudesta.

        Ei kukaan voi itseään parantaa. Ulkoisesti sitä voi kyllä tehdä, eli haudan voi ulkoa päin kalkita, mutta sisäinen tunnustus, eli suun tunnustus ja teot näyttävät haudan joko olevan kuolleita luita täynnä, tai sen, että kasteen haudan (Pyhän Hengen lahja ja opetus) kautta on kuljettu elämään sisälle ja elämässä sisällä olevien hauta on tyhjä.


      • katotaa
        Tiestä kirjoitti:

        Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja kirkkautta vailla. Joka tunnustaa syntinsä saa ne anteeksi, mutta joka ei tunnusta syntejään ei voi niitä myöskään anteeksi saada. Raamattu kertoo niiden, jotka tunnustavat syntinsä tulevan siihen elämään, jonka päämärä usko onkin, eli elämään Jeesuksessa. Jeesuksessa ei ole syntiä ja sen takia Raamattu kertoo, että Jumalan Siemenestä syntynyt ei saata tehdä syntiä.

        Petri Paavola kertoo kirjoituksissaan, että esim. homot eivät voi olla opetuslapsia, vaikka hän toisaalta aivan oikein käsittääkin sen, että kaikkia pitää kohdella rakkaudenlain alla. Hän ei nyt vain käsitä sitä, että kaikki ovat syntiä tehneet ja tarvitsevat Jumalan Sanan Siemenen muuttuakseen Jeesuksen kaltaisuuteen, eli elämään Jeesuksessa.
        Jos jonkin syyn takia estetään ihmistä tulemasta opetuslapseksi, niin silloin on kyseessä vastustavan hengen opetus, sillä Jeesus tuli syntisiä varten vapauttaakseen heidät synnin orjuudesta.

        Ei kukaan voi itseään parantaa. Ulkoisesti sitä voi kyllä tehdä, eli haudan voi ulkoa päin kalkita, mutta sisäinen tunnustus, eli suun tunnustus ja teot näyttävät haudan joko olevan kuolleita luita täynnä, tai sen, että kasteen haudan (Pyhän Hengen lahja ja opetus) kautta on kuljettu elämään sisälle ja elämässä sisällä olevien hauta on tyhjä.

        Tiestä muassa kiinnostaisiko nähdä se paikka missä se sanoo niin. Kopsaatko sen tänne. Jos se todellakii sanoo ettei homoilla oo mahdollisuutta pelastua nii se on paha harha. Mut jos se tarkoitti et homon tulee tehdä parannus ku uskoo Kristukseen nii se ei oo väärin. Voitkos laittaa sen paikan tänne nii katotaan mitä ukkeli opettaa.


      • Tiestä
        katotaa kirjoitti:

        Tiestä muassa kiinnostaisiko nähdä se paikka missä se sanoo niin. Kopsaatko sen tänne. Jos se todellakii sanoo ettei homoilla oo mahdollisuutta pelastua nii se on paha harha. Mut jos se tarkoitti et homon tulee tehdä parannus ku uskoo Kristukseen nii se ei oo väärin. Voitkos laittaa sen paikan tänne nii katotaan mitä ukkeli opettaa.

        Raamattu siis opettaa sen meille kaikille, että kaikki syntiset saavat tulla Jeesuksen luokse. Jeesus opettaa tien ristille lain kautta. Oletko huomannut Jeesuksen opettavan aina lain mukaan?
        Joka jättää syntinsä Jeesuksen Uhriksi tulleeseen LIHAAN (esirippu), saa mennä siitä ahtaasta portista sisään, jonka Jumalan Poika avaa ja sisällä ei olekaan enää Uhria, koska se on ennen sisälle menemistä, eli portin ulkopuolella. Sisäpuolella olevien synnit on anteeksi annetut, eikä uusia tarvitse enää tehdä. Niin ihmeellinen on Jumalan VOIMA.

        Käsittikö tämän? Sinä, minä ja kaikki ihmiset tarvitsivat parannusta, eikä yksin vain he, jotka joutuvat homouden takia kärsimään.
        Ethän vain kuulu heihin, jotka opettavat niin, että ensin, ilman Jeesusta, pitää parannus tehdä ja muuttua uudeksi, jotta kelpaa Jeesuksen opetuslapseksi?

        Ei kukaan koe muutosvoimaa ilman Jumalan Sanaa ja Pyhän Hengen Lahjaa, joka kirkastaa tuon Sanan. Ei kukaan synny uudeksi ensin ja vasta sen jälkeen ala parannusta tekemään, vaan ensin on tehtävä parannus, jotta leilistä tulee uusi ja se voi ottaa vastaan uuden viinin.

        Raamattu on kokonaissanoma, ei ositettu, paloiteltu ja pilkottu ja kokonaissanomana se tulee tunnetuksi sinne, missä tunnetaan Herra.


    • kysynpähän vaan

      Onko sulla itsellä jotain homo hommia menossa ja olet pettynyt siitä kun joku sanoo että homo ei voi olla Herran Jeesuksen opetuslapsi?

      • Tiestä

        Oliko kysymys ehkä minulle esitetty. Ei ole mitään sellaista hommaa ollut koskaan, mutta puolustan totutta ja jopa kauhulla katson, kun te teette itsenne homoja paremmaksi ja yläpuolelta heitä määräilette ja jopa tuomitsette.

        Näitä kaltaisesi tapaisi kommentteja tulee vain lahkoista. Kun ei osata oppia puolustaa ja kertoa, niin aloitetaan syytteleminen.


      • kysynpähän vaan
        Tiestä kirjoitti:

        Oliko kysymys ehkä minulle esitetty. Ei ole mitään sellaista hommaa ollut koskaan, mutta puolustan totutta ja jopa kauhulla katson, kun te teette itsenne homoja paremmaksi ja yläpuolelta heitä määräilette ja jopa tuomitsette.

        Näitä kaltaisesi tapaisi kommentteja tulee vain lahkoista. Kun ei osata oppia puolustaa ja kertoa, niin aloitetaan syytteleminen.

        Nythän sinä itse tuomitsit minut ennen kuin edes tiesit kantaani koko homo asiaan!

        Olisiko parannuksen paikka


    • näyttö

      Tiestä laita paikka näkyviin sen sivuilta missä kieltää homoilta pelastuksen.

      • Tiestä

        Mitä kummaa sinä nyt oikein tarkoitat? Etkö sinä kykene lukemaan asioita kuten ne on kirjoitettu? Homoilta ei ole kielletty pelastusta, eikä sinultakaan. Pelastus tulee puhdistuksen kautta, eli Jumalan Sana ja Pyhän Hengen Lahja on se Lähde, joka antaa peson, eli pesee uskovaisen ihmisen puhtaaksi.
        Joka tuntee Jeesuksen, tietää, että Hän siedä kivittämisiä, ei homojen, ei juutalaisten, ei sinun, eikä kenenkään kivittämistä, vaan lupaa parannuksen kautta kaikille uuden elämän. Parannuksen osaavat tehdä he, jotka tuntevat Herran ja joilla on Jumalan voima tehdä parannus. Jumala antaa kutsumilleen voiman tulla Jumalan lapsiksi.

        Homoille, sinulle ja kaikille ihmisille on luvattu pelastus, joten älä ollenkaan erottele homoja omaan kategoriaansa.


      • Ihmettelijä
        Tiestä kirjoitti:

        Mitä kummaa sinä nyt oikein tarkoitat? Etkö sinä kykene lukemaan asioita kuten ne on kirjoitettu? Homoilta ei ole kielletty pelastusta, eikä sinultakaan. Pelastus tulee puhdistuksen kautta, eli Jumalan Sana ja Pyhän Hengen Lahja on se Lähde, joka antaa peson, eli pesee uskovaisen ihmisen puhtaaksi.
        Joka tuntee Jeesuksen, tietää, että Hän siedä kivittämisiä, ei homojen, ei juutalaisten, ei sinun, eikä kenenkään kivittämistä, vaan lupaa parannuksen kautta kaikille uuden elämän. Parannuksen osaavat tehdä he, jotka tuntevat Herran ja joilla on Jumalan voima tehdä parannus. Jumala antaa kutsumilleen voiman tulla Jumalan lapsiksi.

        Homoille, sinulle ja kaikille ihmisille on luvattu pelastus, joten älä ollenkaan erottele homoja omaan kategoriaansa.

        Niin siis onko homo enää homo kun hän on tehnyt homoilusta parannuksen?


      • Tiestä
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Niin siis onko homo enää homo kun hän on tehnyt homoilusta parannuksen?

        Kysyppäs sitä homolta, että onko hän parantunut parannuksen tekemisen kautta myöskin ruumiiltaan ja muuttunut, vai onko saanut voiman hyljätä homoilun ja onko siitä saanut rauhan ja elämän ilon.
        Katsoin kerran elokuvan, jossa perhe hylkäsi poikansa sen takia, että poika tunnusti olevansa homo. Poika ei käsittääkseni etsinyt suhteita, mutta pelkkä homous riitti siihen, että perhe hylkäsi hänet. Hylkäsi oman lapsensa, kuten niin usein saattaa tapahtua. Mitä yksinäinen nuori voikaan tehdä jouduttuaan yhteiskunnan ja perheen ulkopuolelle?
        On maita, joissa homoja kivitetään ja tapetaan ja on maita, joissa ulkoisesti hyväksytään erilaisuutta, mutta sisällä oleva paha siemen vihaa kaikkea erilaisuutta. On ukonnollisuuksia, joissa vaaditaan ihmiseltä mahdottomuuksia ja on uskoa, jossa armahdetaan erilaista ihmistä.

        Jokainen saa tulla Rauhan Ruhtinaan luokse, eikä sitä voi paha siemen estää.


      • Ihmettelijä
        Tiestä kirjoitti:

        Kysyppäs sitä homolta, että onko hän parantunut parannuksen tekemisen kautta myöskin ruumiiltaan ja muuttunut, vai onko saanut voiman hyljätä homoilun ja onko siitä saanut rauhan ja elämän ilon.
        Katsoin kerran elokuvan, jossa perhe hylkäsi poikansa sen takia, että poika tunnusti olevansa homo. Poika ei käsittääkseni etsinyt suhteita, mutta pelkkä homous riitti siihen, että perhe hylkäsi hänet. Hylkäsi oman lapsensa, kuten niin usein saattaa tapahtua. Mitä yksinäinen nuori voikaan tehdä jouduttuaan yhteiskunnan ja perheen ulkopuolelle?
        On maita, joissa homoja kivitetään ja tapetaan ja on maita, joissa ulkoisesti hyväksytään erilaisuutta, mutta sisällä oleva paha siemen vihaa kaikkea erilaisuutta. On ukonnollisuuksia, joissa vaaditaan ihmiseltä mahdottomuuksia ja on uskoa, jossa armahdetaan erilaista ihmistä.

        Jokainen saa tulla Rauhan Ruhtinaan luokse, eikä sitä voi paha siemen estää.

        Eli tolla logiikalla Jumalan silmissä rikollinen on aina rikollinen. Raamattu sanoo, että homous on syntiä josta tulee tehdä parannus ja kun jostain tekee parannuksen niin siitä pääsee myös vapaaksi. Tiesä, uskotko edes Raamatun olevan kokonaan Jumalan sanaa?


      • Tiestä
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Eli tolla logiikalla Jumalan silmissä rikollinen on aina rikollinen. Raamattu sanoo, että homous on syntiä josta tulee tehdä parannus ja kun jostain tekee parannuksen niin siitä pääsee myös vapaaksi. Tiesä, uskotko edes Raamatun olevan kokonaan Jumalan sanaa?

        Tarkoitatko, että lapsi, joka on syntynyt jotenkin vajavaisena, on Jumalan silmissä aina vajaa, eikä kelpaa Jumalalle? Homoudesta on tehtävä parannus, mutta voiko parannusta tehdä itse ja yksin ja voiko parannusta tehdä syntymä ns. viasta.

        Kysynkin sinulta, että eikö homolla ole mielestäsi OIKEUTTA tulla Jeesuksen opetuslapseksi, joka tarkoittaa sitä, että jos kiellät, vaadit häntä yksinänsä muuttumaan ja noinhan muuttu vain kalkituksi haudaksi.


      • Tiestä
        Tiestä kirjoitti:

        Tarkoitatko, että lapsi, joka on syntynyt jotenkin vajavaisena, on Jumalan silmissä aina vajaa, eikä kelpaa Jumalalle? Homoudesta on tehtävä parannus, mutta voiko parannusta tehdä itse ja yksin ja voiko parannusta tehdä syntymä ns. viasta.

        Kysynkin sinulta, että eikö homolla ole mielestäsi OIKEUTTA tulla Jeesuksen opetuslapseksi, joka tarkoittaa sitä, että jos kiellät, vaadit häntä yksinänsä muuttumaan ja noinhan muuttu vain kalkituksi haudaksi.

        Petri Paavola kieltää homoilta oikeuden Jeesuksen opetuslapseuteen, eli pelastukseen. Hän kylläkin kehoittaa käsittelemään heitä lähimmäisinä ja rakstamaan heitä, mutta kieltää heiltä tärkeimmän asian. Kukaan ei voi yksin pelastua ja muuttua, vaan siihen tarvitaan Jumalan VOIMA. Kuka voi tulla tuntemaan Jumalan voiman, jos ei ole julistajia, jotka kertovat, että syntisin ja sairain saa tulla Pelastuksen Lähteen pesoon. Joka hylkää tuon Lähteen, ei voi tulla tuntemaan Jumalaa.

        Paavolan usko edustaa samaa uskoa, jossa ihmiset on aina eristetty ja eritelty hyviin, eli kelvollisiin ja pahoihin, eli kelvottomiin, vaikka kaikki, itse Paavola, minä ja kaikki tarvitsevat/ovat tarvinneet armahdusta ja peson.


      • nytsittetuot
        Tiestä kirjoitti:

        Petri Paavola kieltää homoilta oikeuden Jeesuksen opetuslapseuteen, eli pelastukseen. Hän kylläkin kehoittaa käsittelemään heitä lähimmäisinä ja rakstamaan heitä, mutta kieltää heiltä tärkeimmän asian. Kukaan ei voi yksin pelastua ja muuttua, vaan siihen tarvitaan Jumalan VOIMA. Kuka voi tulla tuntemaan Jumalan voiman, jos ei ole julistajia, jotka kertovat, että syntisin ja sairain saa tulla Pelastuksen Lähteen pesoon. Joka hylkää tuon Lähteen, ei voi tulla tuntemaan Jumalaa.

        Paavolan usko edustaa samaa uskoa, jossa ihmiset on aina eristetty ja eritelty hyviin, eli kelvollisiin ja pahoihin, eli kelvottomiin, vaikka kaikki, itse Paavola, minä ja kaikki tarvitsevat/ovat tarvinneet armahdusta ja peson.

        Nyt taidat valehella. Uskon ton vasta sitte kun laitat todisteet näkyviin. Sen sivuilta suora sitaatti missä sanoo ettei homot voi pelastua nii sit uskon ja jos nii sanoo nii silloin hää on pahasti harhassa.


      • Tiestä
        nytsittetuot kirjoitti:

        Nyt taidat valehella. Uskon ton vasta sitte kun laitat todisteet näkyviin. Sen sivuilta suora sitaatti missä sanoo ettei homot voi pelastua nii sit uskon ja jos nii sanoo nii silloin hää on pahasti harhassa.

        Petri Paavola kirjoittaa sivuillaan, että homot eivät voi olla Jeesuksen opetuslapsia. Luulen, että sinä tunnet enemmän Paavolan kirjoituksia, joten varmasti löydät sieltä tuollaisen ilmoituksen. Ei kukaan voi pelastua, jos hänen ei anneta tulla Jeesuksen opetuslapseksi, sillä vain Jumalan Sana Pyhän Hengen Lahjan kirkastuksella muuttaa ihmisen.

        Tarkoitukseni ei ole saadaa Paavolaa alennettua siltä paikalta, jossa hän nyt on, mutta toivon hänen itse alentavan itsensä niistä opetuksista, jotka ovat selkeästi vääriä ja aiheuttavat vainoja. Parempi on itsensä alentaa, kuin ylentää, sillä joka itsensä ylentää se alennetaan ja se on kova paikka.


      • Tiestä
        nytsittetuot kirjoitti:

        Nyt taidat valehella. Uskon ton vasta sitte kun laitat todisteet näkyviin. Sen sivuilta suora sitaatti missä sanoo ettei homot voi pelastua nii sit uskon ja jos nii sanoo nii silloin hää on pahasti harhassa.

        "Tuon tässä kirjoituksessa esille Raamatun sanan kohtien kanssa sen ettei Herran Jeesuksen opetuslapsi voi olla homoseksuaali. Kirjoitukseni tarkoitus ei ole riidan haastaminen, ei toisen lyöminen, eikä oma oikeassa oleminen, vaan se mikä on Raamatun opettama totuus homoseksuaalisuudesta. Tuon tähän seuraavaksi lyhyitä ajatuksia ARCUS ryhmän julkilausumasta sekä kannanotoista."

        Tässä tämä Paavolan opetus siitä, että Herran Jeesuksen opetuslapsi ei voi olla homoseksuaali. Jeesus käskee kastaa kaikki kansat opetuslapsikseen ja käskee OPETTAA kastetut tuntemaan Jumala. Vain Herran tuntemisen kautta ihminen syntyy uudeksi ja saa Jumalan antaman Pyhän Hengen kasteen. Vesikaste on opetuslapseuteen kastamista ja sen kasteen yhteydessä jokainen saa Pyhän Hengen Lahjan kirkastamaan Jumalan Sanaa. Joka ottaa tuon lahjan uskolla vastaan, saa kasvaa pelastukseen.


      • voiettäs
        Tiestä kirjoitti:

        "Tuon tässä kirjoituksessa esille Raamatun sanan kohtien kanssa sen ettei Herran Jeesuksen opetuslapsi voi olla homoseksuaali. Kirjoitukseni tarkoitus ei ole riidan haastaminen, ei toisen lyöminen, eikä oma oikeassa oleminen, vaan se mikä on Raamatun opettama totuus homoseksuaalisuudesta. Tuon tähän seuraavaksi lyhyitä ajatuksia ARCUS ryhmän julkilausumasta sekä kannanotoista."

        Tässä tämä Paavolan opetus siitä, että Herran Jeesuksen opetuslapsi ei voi olla homoseksuaali. Jeesus käskee kastaa kaikki kansat opetuslapsikseen ja käskee OPETTAA kastetut tuntemaan Jumala. Vain Herran tuntemisen kautta ihminen syntyy uudeksi ja saa Jumalan antaman Pyhän Hengen kasteen. Vesikaste on opetuslapseuteen kastamista ja sen kasteen yhteydessä jokainen saa Pyhän Hengen Lahjan kirkastamaan Jumalan Sanaa. Joka ottaa tuon lahjan uskolla vastaan, saa kasvaa pelastukseen.

        Eihän tossa sanota ettei kukaa homo voi pelastua. Eiks homonikin pidä tehdä parannus ja uskoa Kristukseen. Ja eiks raamattu sano ettei homostelemalla pääse Jumalan valtakuntaa. Musta tuntuu et oot ymmärtänyt väärin ton tai sitte ottanut nokkaporot tosta tyypistä.


      • Tiestä
        Tiestä kirjoitti:

        Petri Paavola kirjoittaa sivuillaan, että homot eivät voi olla Jeesuksen opetuslapsia. Luulen, että sinä tunnet enemmän Paavolan kirjoituksia, joten varmasti löydät sieltä tuollaisen ilmoituksen. Ei kukaan voi pelastua, jos hänen ei anneta tulla Jeesuksen opetuslapseksi, sillä vain Jumalan Sana Pyhän Hengen Lahjan kirkastuksella muuttaa ihmisen.

        Tarkoitukseni ei ole saadaa Paavolaa alennettua siltä paikalta, jossa hän nyt on, mutta toivon hänen itse alentavan itsensä niistä opetuksista, jotka ovat selkeästi vääriä ja aiheuttavat vainoja. Parempi on itsensä alentaa, kuin ylentää, sillä joka itsensä ylentää se alennetaan ja se on kova paikka.

        Joka estää toiseltaan opetuslapseus ja kasvatus osan, joutuu vastuuseen estämistään sieluista. Jumalan Sana kasvattaa pelastukseen ja siksi meidän on halattava Sanaa kuin vastasyntyneet halaavat äidinmaitoa. Jumalan Sana kehittää ihmisen uudestisyntymiseen, kuten äidin kohtu kehittää lapsen maailmaan syntymiseen. Sana tekee sisällä työtään. Ei kukaan synny maailmaankaan ilman kehitystä, eikä synnyt Jumalan lapseksi ilman Sanan siemenestä lähtevää muutosta.
        1. Pietarin kirje 2
        1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
        2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
        3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä".
        4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
        5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
        6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
        7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
        8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
        9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;


      • Tiestä
        voiettäs kirjoitti:

        Eihän tossa sanota ettei kukaa homo voi pelastua. Eiks homonikin pidä tehdä parannus ja uskoa Kristukseen. Ja eiks raamattu sano ettei homostelemalla pääse Jumalan valtakuntaa. Musta tuntuu et oot ymmärtänyt väärin ton tai sitte ottanut nokkaporot tosta tyypistä.

        Siis, nyt on kyse siitä, että KELPAAKO homo opetuslapseksi? Jos estetään jotakikaan tulemasta Jeesuksen opetuslapseksi, eli seurakuntaan ottamaan Sanaa vastaan, niin estetään pelastuminen.

        Jotenkin sinä nyt joko vääntelet tahallasi tätä keskustelua, tai sitten et kykene näkemään missä on pointi keskusteluun. Jättäkäämme nyt nämä opinalkeista, eli kasteeta alkavat opetuslapseus keskutelut, sillä sinä saat nyt aikaa miettiä rauhassa näitä asioita. Älä vain hylkää Jumalan Sanan armollisuutta ja sitä aikaa, jolloin ihmisellä on vielä oikeus tehdä parannus. Jumala ei siedä tietämättömyyttä loputtomasti.


    • nii-iiiin?

      Petri Paavola ei ole vielä vastannut Torinon käärinliinaan liittyviin vasta-argumentteihin!! EIkä hänen lakeijansakaan ole vastannut.

    • retee-renttu
      • niin kuuluuuu

        Maailmassa on paljon parannuksen tehneitä homoseksuaaleja jotka nyt kyllä elävät kiusaustensa keskellä, mutta panevat itsensä Jeesuksen armon varaan. On myös homoseksuaaleja jotka ovat tehneet parannuksen ja ovat eheytyneet Herramme ja Hänen palvelijoidensa hoitamina.


      • retee-renttu
        niin kuuluuuu kirjoitti:

        Maailmassa on paljon parannuksen tehneitä homoseksuaaleja jotka nyt kyllä elävät kiusaustensa keskellä, mutta panevat itsensä Jeesuksen armon varaan. On myös homoseksuaaleja jotka ovat tehneet parannuksen ja ovat eheytyneet Herramme ja Hänen palvelijoidensa hoitamina.

        Joo, näin on. Ei kiusauksessa eläminen tarkoita sitä, että ei olisi Jumalan armahtama. Jokainen rehellinen tietää omat kamppailunsa syntiensä kanssa.
        Harmi, että joidenkin mielestä armo kuuluu vain täydellisille, tai ei ainakaan homoseksuaalisten tunteiden kanssa kamppailevalle. Sellainen julistus johtaa lopulta epärehellisyyteen ja ongelmainen ihminen ei varmasti pääsee vapaaksi, jos ei saa tunnustaa oikeasti kamppailujaan, vaan tulisi olla jo kaikesta vapaa.


    • Nyt sitten jatketaan

      "Olen siten erehtynyt ja antanut Karista julkisesti väärän todistuksen. Pyydän anteeksi Karilta ja sivujeni lukijoilta väärän todistuksen antamista. Olen poistanut kirjoituksestani kohdat, joissa oli väärää tietoa Karista. Olen tehnyt tässä asiassa julkisen parannuksen tunnustamalla tehneeni syntiä väärän todistuksen kautta."

      Jonkun Petri Paavolan tukijan mukaan tämä on Paavolan tekstiä!

      Jos on niin voisitko Petri Paavola nyt käydä myös muitten uhriesi kanssa pitkät keskustelut henkilökohtaisesti ja kysellä mitä nämä henkilöt NYT ajattelevat asioista ja miten suhtautuvat Petri Paavolan tulkintoihin siitä mitä ovat ehkä opettaneet?

      Koska näyttää nyt siltä, että Petri Paavolan esiintuomat negatiiviset ja tuomitsevat asiat ovatkin vain hänen itsensä keksimiä ja sitten asetettu uhrin kontolle, että tuomio voitaisiin julistaa, niin olisi nyt tärkeää, että Petri Paavola kävisi KAIKKI kirjoituksensa läpi ja keskustelee ensin PITKÄÄN heidän kanssaan mitä on sanottu ja mitä on sanomisten jälkeen kaduttu ja tehty parannus?

      Petri Paavola voisi aloittaa nyt vaikka Pirkko Jalovaarasta. Ongelma kyllä voi Jalovaaran kohdalla olla, että hänen aikansa menee yhä kärsivien ja sairaitten puolesta rukoilemiseen.

      • korkoa

        Ja sijoitus suunnitteluun. Raha täytyy saada poikimaan, senhän nyt ymmärtää jokainen.


      • ???
        korkoa kirjoitti:

        Ja sijoitus suunnitteluun. Raha täytyy saada poikimaan, senhän nyt ymmärtää jokainen.

        Oletko Petri Paavolan apuri?


      • Niin Petri - käykö t
        korkoa kirjoitti:

        Ja sijoitus suunnitteluun. Raha täytyy saada poikimaan, senhän nyt ymmärtää jokainen.

        Pirkko Jalovaara tuntee vastuunsa Jumalan edessä. Hän tekee Jumalan valtakunnan työssään vain sen mihin Jumala on hänet kutsunut. Rahoitussuunnitteluun hänen ei tarvitse aikaansa uhrata. Jumala on huolehtinut jo 40 vuotta sitten hänen elintasostaaan.


      • Jep jep
        Niin Petri - käykö t kirjoitti:

        Pirkko Jalovaara tuntee vastuunsa Jumalan edessä. Hän tekee Jumalan valtakunnan työssään vain sen mihin Jumala on hänet kutsunut. Rahoitussuunnitteluun hänen ei tarvitse aikaansa uhrata. Jumala on huolehtinut jo 40 vuotta sitten hänen elintasostaaan.

        Ja on hyvin hoitanutkin...


      • Johtaja suuri
        ??? kirjoitti:

        Oletko Petri Paavolan apuri?

        Ei kun toisin päin. Petri on Robin ja minä Batman


      • jepulis jee
        Jep jep kirjoitti:

        Ja on hyvin hoitanutkin...

        On hoitanut joo, mutta Piken jatko sijoitukset ovat menny hiukan pieleen.


      • Hyvä huomio
        Jep jep kirjoitti:

        Ja on hyvin hoitanutkin...

        Jeesus rakastaa hyvää taloudenhoitajaa. Aina tulee pitää Jumalan antamasta leiviskästä hyvä vaari sekä henkisesti että taloudellisesti.

        Näin Pirkko on saanut panna kaikki 1980-luvun jälkeen saadut varat Herramme työhön sen eri muodoissaan.


    • Tsemppiä Petri

      Voitko Petri Paavola nyt ottaa yhteyttä kaikkiin henkilöihin, joita olet arvostellut kuten niin viisaasti ymmärsit menetellä Kari Peitsamon suhteen? Eikös ollutkin Petri Paavola viisas teko kun otit suoraa yhteyttä arvostelemaasi henkilöön ja näin sait häneltä itseltään mitä Peitsamo halusi sanoa etkä enää ollutkaan omien arvailujesi vasrassa?

    • Tsemppiä Petri

      Eikös ole muuten Petri Paavola suorastaan suunnaton ero asioiden välillä, kun saa itse haukkua jotenkin itsekeksimillään syytöksillä lähimmäistään kuin että itse joutuu kohteeksi. Ero on kuin yö ja päivä - eikö totta?

      Itse kehittelet mitä kummallisimpia syytöksiä evankelistojen kontolle tyyliin Jehovan todistajat. Jehovan todistajat myös aina perustelevat omia syytöksiään esim. luopioita vastaan veljellisellä rakkaudella. EIkö olekin tuttua? Sitten onkin jo vuorossa Raamatun jakeita ja niiden itsekeksittyjä tulkintoja mitenkään unohtamatta ja kun vielä se syytöskin on itse kehitelty muokattu (veljellistä rakkautta mitenkään unohtamatta) ja johan syntyy kummallinen kyhäelmä, jota on sitten kiva ylemmyyden tunteen suorastaan pursutessa ulos ikkunoista ja ovista sälyttää tämä kyhäelmä sen lähimmäisen kontolle ja tuomio on valmis. Kuinka kätevää tämä onkaan.

      En vielä lakkaa sinua Petri Paavola kiittämästä siitä, että otit ehkä ensimmäistä kertaa aidosti selville mitä Kari Peitsamo oli sanonut. On niin viisas ajatus henkilöltä itseltään se selvittää. Näin emme ole oman mielikuvistuksen varassa ollenkaan. Ja kuinka ihanasti ne asiat sitten muuttuu kun kuule sitä toista osapuolta, että oikein katumus ja anteeksipyyntöhän siitä seuraa.

      Olet ehkä joskus jopa lukenutkin Raamatusta että juuri tällaiseen oikeudenkäyntiin Jumala meitä niin kauniisti ja hellästi ohjaa. On niin hyvä ja raamatulinen asia kuulla aidosti myös sitä toista osapuolta, kun hän ensin näkee ja tutustuu siihen sinun ihan itse muokkaamaasi syytökseesi. Näin hän pääsee korjaamaan ne monet asiat, jotka me muut kyllä olemme jo huomanneetkin ja sinulle kyllä riittävästi palautetta antaneet. Surullinen olen siitä, että se palaute ei nyt vaan tahdo mennä sinun ymmärrykseesi. Onko se halu tuomita niin suuri että jopa näin iso laimintyönti on mahdollista?

      Mutta Petri Paavola - jatketaan tätä yhteistä taivaltamme näillä nettifoorumeilla. Emme väsy arvostella sinua koska Jumala on meitä tähän käskenut ja velvoittanut.

      • moro vaan

        Mee uksev hoitoon!

        Tää ei oo enää normaalin ihmisen toimintaa. Palaa sitten asiaan kun oot saanut itsesi kuntoon.

        Parahin terveisin
        yksi joka on aikoinaan joutunut sun mielivaltaisen kohtelun uhriksi!


      • Kyse
        moro vaan kirjoitti:

        Mee uksev hoitoon!

        Tää ei oo enää normaalin ihmisen toimintaa. Palaa sitten asiaan kun oot saanut itsesi kuntoon.

        Parahin terveisin
        yksi joka on aikoinaan joutunut sun mielivaltaisen kohtelun uhriksi!

        Suhtaudutko muuten kaikkiin sairaisiin tuolla tapaa, jotka mielestäsi tarvitsevat hoitoa? Entä vanhukset ja vammaiset?


      • ????
        moro vaan kirjoitti:

        Mee uksev hoitoon!

        Tää ei oo enää normaalin ihmisen toimintaa. Palaa sitten asiaan kun oot saanut itsesi kuntoon.

        Parahin terveisin
        yksi joka on aikoinaan joutunut sun mielivaltaisen kohtelun uhriksi!

        Oletko muuten Petri Paavolan porukkaa?


    • eihyväei

      Aikamoista provoa ku nimimerkin takaa lyödään toisia ku vierasta sikaa. Jotkuu purkaa pahaaoloansa täällä.

      • ????

        Olet varmaan Petri Paavolan bulvaaniagentti?


    • Petri Paavola kirjoitti blogissaan "Perustuuko sinun uskosi Jumalaan ja Hänen Sanaansa?" Universalismista näin:

      Universalisimi - kaikki pelastuvat

      "Universalismi oppi opettaa, että lopulta kaikki ihmiset tulevat pelastumaan. Tässä opissa on sellainen käsitys, että Jumala lopulta pelastaa kaikki ihmiset ja palauttaa kaiken ennalleen (täydellisyyteen). Universalismiin uskova ei ymmärrä oikealla tavalla Jumalan rakkautta, pyhyyttä ja oikeamielisyyttä. Universalismi opettaa Jumalan rakkaudesta, joka pelastaa kaikki ihmiset. Universalisti ei kykene ymmärtämään, että Pyhä ja oikeudenmukainen Jumala ei salli kenellekään kiertotietä taivaaseen, sillä sinne on vain yksi tie, joka on parannuksen tekeminen (syntien tunnustaminen) ja uskominen Herraan Jeesukseen. Universalisti on erittäin sielullinen ja täynnä sielullista ihmisrakkautta, joka sokaisee hänet, niin ettei hän kykene näkemään totuutta, vaan valitsee valheen ja eksytyksen. Universalismi on kaikkien aikojen pahin harhaoppi, koska se opettaa kaikkien ihmisten kaikkina aikoina pelastuvan."

      Tuohon ekivaari vastaa Jumalan sanalla näin:

      Pyydän lukijoita ystävällisesti tutustumaan seuraaviin kohtiin Raamatussa:

      Jesaja 45
      23 "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistua, minulle jokaisen kielen valansa vannoa.
      24 Ainoastaan Herrassa-niin pitää minusta sanoa — on vanhurskaus ja voima. Hänen luoksensa tulevat häveten - k a i k k i, - jotka - o v a t - p a l a n e e t
      v i h a s t a - h ä n t ä - v a s t a a n.
      25 Herrassa tulee vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen, ja hän on heidän kerskauksensa." [Rm. 5:18]

      1. Korinttolaiskirje 15
      21 "Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
      22 Sillä niinkuin - k a i k k i - kuolevat Aadamissa, niin myös k a i k k i - t e h d ä ä n - e l ä v i k s i - Kristuksessa,"

      Tuon kohdan mukaan niin monta ihmistä kuin jää lihassa kuolematta, yhtä monta ihmistä jää vanhurskaaksi tekemättä!

      Johannes 6
      45 "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat
      k a i k k i - J u m a l a n - o p e t t a m i k s i'. - Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

      Filippiläiskirje 2
      9 "Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
      10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistua, sekä niiden, jotka taivaissa ovat, että niiden, jotka maan päällä ovat, ja niiden, jotka maan alla ovat,
      11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra." (Vertaa Jes.45:24,!)

      1. kirje Timoteukselle 2
      4 "Jumala, joka tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan." (NOVUM) Joh. 17:3))

      Psalmit 115
      3 "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."

      Psalmit 135
      6 "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;"

      Markus 9
      49 "Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava."

      2. Korinttolaiskirje 1
      20 "Sillä niin monta kuin - J u m a l a n -
      l u p a u s t a - o n, - k a i k k i - n e - ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

      Oman nimensä kautta Jumalan vannominen koskee vain Isän antamia lupauksia, ei "meitä vastaan" puhumia sanoja.

    • häikäistynyt

      Voi, tämähän on jo aivan liikaa, että suot meille mahdollisuuden tiedustella sinulta kantojasi jollain toisella palstalla! Miten herttaisesti ajateltu, että et hylkää meitä.

      Olemme häikäistyneet suuresta hengellisestä valostasi, jota jaat kanssamme näillä suomi24-palstoilla! Paljastat kaikkien kristillisten piirien valheellisuuden. Kuinka me tavalliset kristityt olisimmekaan voineet ilman sinua pelkän Raamatun, Pyhän Hengen ja seurakunnan tai jonkin kirkon avulla voineet ymmärtää asioiden oikeaa laitaa.

      Ja vielä suurempaa on kuulemma odotettavissa! Oikein uteliaana odotamme, mikä on tuomiosi Torinon käärinliinan suhteen. Olisi noiden katolilaistenkin pitänyt ymmärtää heti kääntyä sinun puoleesi. Nyt on ihan turhaan kulunut tuhansia työtunteja kalliisiin tieteellisiin tutkimuksiin. Kuinka muuten selvität asian ilman itse tutkimuksen kohdetta?

      • Tiestä

        Minua on lyöty täällä kuin "vierasta sikaa" sanotaan lyötävän, mutta kiitos Jeesukselle, en ole lähtenyt samaan mukaan. En ole ollut lyöjiäni kohtaan ylimielinen, en vastannut heidän pahaansa pahalla, vaan olen saanut voiman pysyä asiassa ja pyrkiä sen kyseesä olevan asian kautta osoittamaan Jeesusta.
        Olen sietänyt valehtelijoiden valheet, vääristelijöiden vääristelyt, koska olen saanut tulla tuntemaan Herran ja kasvaa Herran tuntemisen kautta vapauteen.
        Ihminen, joka lähtee kostamaan kokemansa vääryydet, joutuu vangituksi.

        Jokaisen pitää oppia tuntemaan Jeesus. Mitä Jeesus sanoo esim. vihamiehistä. Hän ei lupaa alkaa pilkkaamaan vihamiestä, vaan käskee siunta ja kysyy kaiken lisäksi, että mitä te siitä saatte jos te rakastatte heitä, jotka teitä rakasastava ja ohjaa omansa rakastamaan niitäkin, jotka eivät rakasta meitä.

        Jumalan voima on ihmeellinen. Se antaa ihmiselle kyvyn iloita totuuden kanssa. Totuus on se, että me kaikki olemme syntiä tehneet ja kaikki olemme olleet Jumalan kirkkautta vailla ja senpä takia meidän kaikkien tulee olla armahtavia niitä kohtaan, jotka vielä tänä päivänä eivät ole päässeet tuntemaan Jeesusta.

        Paavali on monille ylempi opettaja, mitä Jeesus on ja siksi nuo monet eivät käsitä Paavalin kirjeitä. Jeesus on se perustus, joka kestää, ei Paavali. Paavali kuitenkin on pakanain apostoli ja siksi meille tärkeä tukipilari. Paavali kertoo iloitsevansa kaiken keskellä. Hän kertoo miten hän joutuu kestämään kuumaa ja kylmää, nälkää ja janoa, häntä vainotaan ja piestään, heitetään vankilaan ja syytetään sellaisesta mihin hän ei ole osallinen ja syytetään tietenkin myös sellaisesta mihin hän on osallinen, eli Jeesuksen nostamisesta kaikkein ylimmäiseksi. Kaiken tuon kiusaamisen keskellä Paavali ylistää Jumalaa ja iloitsee. Vankilassakin hän vain laulelee kiitoslauluja ja vankilan ovet aukeavat. Paavali ei muistele kärsimäänsä pahaa, vaan jatkaa iloiten matkaa.

        En osallistu Paavolan, tai kenenkään syyttämiseen, haukkumiseen, enkä ole koskaan ylimielinen. Keskustelen vain kyseessä olevasta asiasta ja opista.

        Rakkaus sietää kaiken, sillä rakkaus, joka tulee Jumalalta on kaikki se, mikä johdattaa ihmisen Jumalan luokse. Vain rakkaus jää jäljelle. Rakkaus ei siedä kaikkea, mutta kestää kaiken.


      • häikäistynyt
        Tiestä kirjoitti:

        Minua on lyöty täällä kuin "vierasta sikaa" sanotaan lyötävän, mutta kiitos Jeesukselle, en ole lähtenyt samaan mukaan. En ole ollut lyöjiäni kohtaan ylimielinen, en vastannut heidän pahaansa pahalla, vaan olen saanut voiman pysyä asiassa ja pyrkiä sen kyseesä olevan asian kautta osoittamaan Jeesusta.
        Olen sietänyt valehtelijoiden valheet, vääristelijöiden vääristelyt, koska olen saanut tulla tuntemaan Herran ja kasvaa Herran tuntemisen kautta vapauteen.
        Ihminen, joka lähtee kostamaan kokemansa vääryydet, joutuu vangituksi.

        Jokaisen pitää oppia tuntemaan Jeesus. Mitä Jeesus sanoo esim. vihamiehistä. Hän ei lupaa alkaa pilkkaamaan vihamiestä, vaan käskee siunta ja kysyy kaiken lisäksi, että mitä te siitä saatte jos te rakastatte heitä, jotka teitä rakasastava ja ohjaa omansa rakastamaan niitäkin, jotka eivät rakasta meitä.

        Jumalan voima on ihmeellinen. Se antaa ihmiselle kyvyn iloita totuuden kanssa. Totuus on se, että me kaikki olemme syntiä tehneet ja kaikki olemme olleet Jumalan kirkkautta vailla ja senpä takia meidän kaikkien tulee olla armahtavia niitä kohtaan, jotka vielä tänä päivänä eivät ole päässeet tuntemaan Jeesusta.

        Paavali on monille ylempi opettaja, mitä Jeesus on ja siksi nuo monet eivät käsitä Paavalin kirjeitä. Jeesus on se perustus, joka kestää, ei Paavali. Paavali kuitenkin on pakanain apostoli ja siksi meille tärkeä tukipilari. Paavali kertoo iloitsevansa kaiken keskellä. Hän kertoo miten hän joutuu kestämään kuumaa ja kylmää, nälkää ja janoa, häntä vainotaan ja piestään, heitetään vankilaan ja syytetään sellaisesta mihin hän ei ole osallinen ja syytetään tietenkin myös sellaisesta mihin hän on osallinen, eli Jeesuksen nostamisesta kaikkein ylimmäiseksi. Kaiken tuon kiusaamisen keskellä Paavali ylistää Jumalaa ja iloitsee. Vankilassakin hän vain laulelee kiitoslauluja ja vankilan ovet aukeavat. Paavali ei muistele kärsimäänsä pahaa, vaan jatkaa iloiten matkaa.

        En osallistu Paavolan, tai kenenkään syyttämiseen, haukkumiseen, enkä ole koskaan ylimielinen. Keskustelen vain kyseessä olevasta asiasta ja opista.

        Rakkaus sietää kaiken, sillä rakkaus, joka tulee Jumalalta on kaikki se, mikä johdattaa ihmisen Jumalan luokse. Vain rakkaus jää jäljelle. Rakkaus ei siedä kaikkea, mutta kestää kaiken.

        Uskovan merkki on se, että hän rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistään niin kuin itseään.

        Paavola on minusta suuruudenhullun ylpeyden vallassa. Nyt olisi syytä palata maan pinnalle ja myöntää, että jokaisessa kristillisessä ryhmässä hienoja kristittyjä ja hänellä ei mitenkään ole mitään Jumalalta saatua erityisvalaistusta tutkia kaikkia muita kristittyjä.

        Hyvin paha harhaisuuden merkki on se, että hän muka ratkaisee Torinon kääreliinan arvoituksen.

        Oikea kristitty tutkii omaa sydäntään Jumalan sanan valossa, ei toisten.

        Kumma, että tällaiset suurentelijat saavat mukaansa lakeijoita. Aikanaan koko porukka tulee pettymään, kun kupla puhkeaa.


    • ???

      "Ps. Jos joku haluaa, niin hän voi välittää tämän viestin kyseiseen suomi24.fi ketjuun, kunhan tekee sen selväksi ettei se ole minun lähettämäni..."

      Miksi siis välität tänne sellaisen viestin, joka ei ole Petri Paavolan kirjoittama?!?

    • Näin jatkamme

      "En osallistu Paavolan, tai kenenkään syyttämiseen, haukkumiseen, enkä ole koskaan ylimielinen. Keskustelen vain kyseessä olevasta asiasta ja opista. "

      Hyvä päätös, että et osallistu Paavolan syyttämiseen, vaikka Paavola itse toimii syyttäjänä karistimaattisille evankelistoille.

      Mutta tästä huolimatta myös sinun on velvoitettu arvioimaan ja arvostelemaan myös Petri Paavolan viestit ja sanomiset. Ja sitten pidetään se hyvä ja heitetään huono aines pois.

      Siinä suhteessa emme käyttäydy kuin Petri Paavola, että olemme raamatullisia. Emme heitäkään koko ihmistä tiesminne, vaan pidämme vain sen hyvän. Paavola heittää menemään koko ihmisen - jopa vuosikymmeniä sitten sattuneiden lipsahdusten takia ikäänkuin armoa Kristuksessa ei olisi koskaan ollutkaan.

      • Herra näkee

        Onko kiva vastailla itselleen ?

        No ainakaan ei tule erimielisyyksiä kun juttelee itsensä kanssa :)


      • Tiestä
        Herra näkee kirjoitti:

        Onko kiva vastailla itselleen ?

        No ainakaan ei tule erimielisyyksiä kun juttelee itsensä kanssa :)

        Jos tarkoitit minut Tiestä nimimerkkiä vastailleen itselleni, niin erehdyt. Joku vastasi viestiini ja olen samaa mieltä hänen kanssaan siitä, että meidän tulee arvostella oppeja ja jopa sanomisia, mutte meidän velvollisuutemme ei ole tuomita ketään. Se on ihana asia, että ei tarvitse ketään tuomita, ei siis yhtäkään ihmistä. Meidän Jeesuksen seuraajien ei tarvitse luulotella mitään, ei epäillä esim. sitä, että joku vastailee täällä omiin viesteihinsä, mutta jos sellaista tapahtuu, niin yleensä se tapahtuu heidän puoleltaan, jotka luulottelevat muiden sitä tekevän. Sielu on siitä ihmmellinen peili, että peilatessaan lähimmäiseen, se näkee oman syntinsä ja näin luulee lähimmäisen olevan samanlainen mitä itse on.


      • Tiestä

        Itse en ole koskaan tutustunut Paavolaan, en juuri edes hänen kirjoituksiaan lukenut, joten minun on vaikea arvioida häntä ihmisenä. Kuitenkin joitakin kirjoituksia nyt olen lukenut ja en voi kuin kummastella, miksi jollakin ihmisellä on tarve etsiä pahaa ja eksytyksiä, vaikka jokaisen tulisi rakentua Jeesus kalliolle ja julistaa ilosanomaa. Kaikki ihmiset ovat vajavaisia opissa ja armolahjoissa ja jos niiden mukaan aletaan karsia ihmisiä, niin ihminen jää kyllä aivan yksin. Oppi ei ole pelastaja, vaan pelastaja on Jeesus ja Jeesuksen tuntemisen kautta oppi täydentyy.
        Jotakin on täytynyt tapahtua heille, joille on tärkeintä itsensä varjeleminen ja muiden varjeleminen niin, että siinä ohessa lyövät ja halveksivat muita pitäen heidän oppiaan vääränä.
        Ehkäpä uskontien alku on jäänyt puuttumaan, eli kaste ja opetuslapseus.


      • häikäistynyt
        Tiestä kirjoitti:

        Itse en ole koskaan tutustunut Paavolaan, en juuri edes hänen kirjoituksiaan lukenut, joten minun on vaikea arvioida häntä ihmisenä. Kuitenkin joitakin kirjoituksia nyt olen lukenut ja en voi kuin kummastella, miksi jollakin ihmisellä on tarve etsiä pahaa ja eksytyksiä, vaikka jokaisen tulisi rakentua Jeesus kalliolle ja julistaa ilosanomaa. Kaikki ihmiset ovat vajavaisia opissa ja armolahjoissa ja jos niiden mukaan aletaan karsia ihmisiä, niin ihminen jää kyllä aivan yksin. Oppi ei ole pelastaja, vaan pelastaja on Jeesus ja Jeesuksen tuntemisen kautta oppi täydentyy.
        Jotakin on täytynyt tapahtua heille, joille on tärkeintä itsensä varjeleminen ja muiden varjeleminen niin, että siinä ohessa lyövät ja halveksivat muita pitäen heidän oppiaan vääränä.
        Ehkäpä uskontien alku on jäänyt puuttumaan, eli kaste ja opetuslapseus.

        "Jotakin on täytynyt tapahtua heille, joille on tärkeintä itsensä varjeleminen ja muiden varjeleminen niin, että siinä ohessa lyövät ja halveksivat muita pitäen heidän oppiaan vääränä."

        Jälkeenpäin voimme lukea, miksi joku sortui vihaan muita kristittyjä kohtaan luomaan oman lahkonsa.

        Lahkojen historia on aika merkillistä luettavaa.

        Minä pidän isoista kirkoista, joissa on tilaa erilaisille ihmisille ja toisaalta vuosisatojen kristillinen kilvoitus kannustamassa pyhempään elämään.


    • Näin jatkamme

      " Se on ihana asia, että ei tarvitse ketään tuomita, ei siis yhtäkään ihmistä. "

      Myös Petri Paavola käsittelee joskus monisanaisestikin tätä teemaa ettei tule tuomita ketään.

      Petri Paavola ensin puhuu rakkaudesta kuten Jehovan todistajat aina ennen tuomioittensa lausumista esim. luopioiden suhteen. Sitten Petri Paavola puhuu moniselitteisesti ettei tuomitse ketään ja sitten ....

      Alkaa niiden tuomioiden julkituominen ja evankelistan demonisointi ja Raamatun jakeita perään kuten myös Jehovan todistajat näin menettelee. Ongelma vaan on, että näitä Raamatun jakeita näissä tuomioissa ei lueta kuten on kirjoitettu, vaan ne ensin tulkitaan juuri tuomioitten lausumista silmälläpitäen ja näin saadaan sitten "perustelut" näille tuomioille.

      Kunhan tässä nyt Petri Paavolan arvostelun tämä ensimmäinen vaihe on saatu hyvään lopputulemaan, niin sitten otamme kyllä myös hyviä esimerkkejä Petri Paavolan teksteistä . Eräs varovainen esimerkkihän on jo tuolla yllä liittyen Torinon käärinliinaan, jossa Petri Paavola tekee ensin väärän oletuksen Torinon käärinliina-teoriasta ja sitten kumoaa tämän itsekeksimänsä teorian. Tyypillistä Paavolaa .... Käykääs kurkkaamassa tuolla edellä on tarkempi selostus ja lisää on tulossa.

      • häikäistynyt

        Kaikkein parasta kaikille on tyystin jättää paavola omaan suuruuteensa. Kaikki kohu vain kasvattaa hänen suuria kuvitelmiaan omista kyvyistään.


      • Tiestä

        Kuten olen sanonut, en tunne henkilökohtaisesti Paavola, mutta oletko hän, joka on täällä kertonut tuntevansa hänet henkilökohtaisesti? On ikävää, jos Jumalan huoneessa on sellaisia, joka muuttavat Raamattua omia tarkoitusperiä palvelemaan, mutta nythän onkin aika, jolloin Jumalan huonetta puhdistetaan.

        Jumala on totinen Jumala ja se sinetti meidän on annettava jos tahdomme Hänen kanssaan elää sitä onnellista, rauhallista ja rakastavaa elämää, joka on portin sisäpuolella. Jeesus on sisimmässä majassa rukoilemassa meidän puolestamme, sillä onhan Hän Ylimmäisen papin paikan lunastanut.

        Hän on myös Ihmisen Poikana, eli kärsineenä Uhrina Isän oikealla puolella, samalla valtaistuimella muistuttamassa siitä, että Hän on lunastanut omansa, vaikka nämä vielä epätäydellisiä ovatkin.

        Jeesus oli Jumalan Sanana täällä maanpäällä, mutta palasi takaisin lähtökohtaansa ja nyt Pyhä Henki muistuttaa kaikesta, mitä Hän opettti ja siksi uskovainen ei eksy.
        Jeesus, yhteisen nimen Isän kanssa jakava, on Jumala kansan keskellä Pyhän Hengen muistutuksella ja voimalla ja siksi meidän tulee kuulla Häntä ja tehdä kuten Hän käskee tehdä, vaikka se ainakin aluksi käy omaan lihaan niinkin kiepää, että se ahdistaa, mutta siitä seuraa rauha, jota maailma ei voi poissa ottaa.


      • makkuja
        häikäistynyt kirjoitti:

        Kaikkein parasta kaikille on tyystin jättää paavola omaan suuruuteensa. Kaikki kohu vain kasvattaa hänen suuria kuvitelmiaan omista kyvyistään.

        Kyllä myös Paavolaa tulee arvostella.


      • Tiestä kirjoitti:

        Kuten olen sanonut, en tunne henkilökohtaisesti Paavola, mutta oletko hän, joka on täällä kertonut tuntevansa hänet henkilökohtaisesti? On ikävää, jos Jumalan huoneessa on sellaisia, joka muuttavat Raamattua omia tarkoitusperiä palvelemaan, mutta nythän onkin aika, jolloin Jumalan huonetta puhdistetaan.

        Jumala on totinen Jumala ja se sinetti meidän on annettava jos tahdomme Hänen kanssaan elää sitä onnellista, rauhallista ja rakastavaa elämää, joka on portin sisäpuolella. Jeesus on sisimmässä majassa rukoilemassa meidän puolestamme, sillä onhan Hän Ylimmäisen papin paikan lunastanut.

        Hän on myös Ihmisen Poikana, eli kärsineenä Uhrina Isän oikealla puolella, samalla valtaistuimella muistuttamassa siitä, että Hän on lunastanut omansa, vaikka nämä vielä epätäydellisiä ovatkin.

        Jeesus oli Jumalan Sanana täällä maanpäällä, mutta palasi takaisin lähtökohtaansa ja nyt Pyhä Henki muistuttaa kaikesta, mitä Hän opettti ja siksi uskovainen ei eksy.
        Jeesus, yhteisen nimen Isän kanssa jakava, on Jumala kansan keskellä Pyhän Hengen muistutuksella ja voimalla ja siksi meidän tulee kuulla Häntä ja tehdä kuten Hän käskee tehdä, vaikka se ainakin aluksi käy omaan lihaan niinkin kiepää, että se ahdistaa, mutta siitä seuraa rauha, jota maailma ei voi poissa ottaa.

        >"Hän on myös Ihmisen Poikana, eli kärsineenä Uhrina Isän oikealla puolella, samalla valtaistuimella muistuttamassa siitä, että Hän on lunastanut omansa, vaikka nämä vielä epätäydellisiä ovatkin."<

        - - - - - - - - - -. -
        Poika istuu omalla, Daavidilta perityllä ylimmäisen papin valtaistuimella taivaissa:

        Heprealaiskirje 8
        1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen - y l i m m ä i n e n - p a p p i, - joka istuu - M a j e s t e e t i n - v a l t a i s t u i m e n -
        o i k e a l l a - p u o l e l l a - taivaissa,"

        Luukas 1
        32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsua Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen",

        2. Samuelin kirja 7
        13 "Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen - v a l t a i s t u i m e n s a -
        i k u i s i k s i - a j o i k s i."
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään"

        Johannes 2
        21 "Mutta hän (Jeesus) puhui ruumiinsa temppelistä."


      • Tiestä
        ekivaari kirjoitti:

        >"Hän on myös Ihmisen Poikana, eli kärsineenä Uhrina Isän oikealla puolella, samalla valtaistuimella muistuttamassa siitä, että Hän on lunastanut omansa, vaikka nämä vielä epätäydellisiä ovatkin."<

        - - - - - - - - - -. -
        Poika istuu omalla, Daavidilta perityllä ylimmäisen papin valtaistuimella taivaissa:

        Heprealaiskirje 8
        1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen - y l i m m ä i n e n - p a p p i, - joka istuu - M a j e s t e e t i n - v a l t a i s t u i m e n -
        o i k e a l l a - p u o l e l l a - taivaissa,"

        Luukas 1
        32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsua Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen",

        2. Samuelin kirja 7
        13 "Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen - v a l t a i s t u i m e n s a -
        i k u i s i k s i - a j o i k s i."
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään"

        Johannes 2
        21 "Mutta hän (Jeesus) puhui ruumiinsa temppelistä."

        Jumala on Temppeli ja Karitsa.
        Johanneksen ilmestys 21
        22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
        23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
        24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
        25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
        26 ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
        27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.


      • Tiestä
        ekivaari kirjoitti:

        >"Hän on myös Ihmisen Poikana, eli kärsineenä Uhrina Isän oikealla puolella, samalla valtaistuimella muistuttamassa siitä, että Hän on lunastanut omansa, vaikka nämä vielä epätäydellisiä ovatkin."<

        - - - - - - - - - -. -
        Poika istuu omalla, Daavidilta perityllä ylimmäisen papin valtaistuimella taivaissa:

        Heprealaiskirje 8
        1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen - y l i m m ä i n e n - p a p p i, - joka istuu - M a j e s t e e t i n - v a l t a i s t u i m e n -
        o i k e a l l a - p u o l e l l a - taivaissa,"

        Luukas 1
        32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsua Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen",

        2. Samuelin kirja 7
        13 "Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen - v a l t a i s t u i m e n s a -
        i k u i s i k s i - a j o i k s i."
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään"

        Johannes 2
        21 "Mutta hän (Jeesus) puhui ruumiinsa temppelistä."

        Ekivaari, anna Sanan kertoa sinulle kaikki. Muistan, kun Sana, eli Jeesus alkoi kasvatustyönsä jouduin usein hiljaiselle paikalle. En ymmärtänyt, en käsittänyt, mutta en myöskään alkanut itse selittää asoita, joita järkeni ei kyennyt vastaanottamaan. Olin hiljaa ja odotin Herran kirkastavan asiat. Siksi Jumalan Sana sanookin, että ottakaa hiljaisuudessa vastaan Jumalan Sana.

        Johannes 1

        29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

        Kolossalaiskirje 1
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
        14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
        24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,
        25 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan,
        26 sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,
        27 joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
        28 Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
        29 Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.


      • Tiestä kirjoitti:

        Jumala on Temppeli ja Karitsa.
        Johanneksen ilmestys 21
        22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
        23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
        24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
        25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
        26 ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
        27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

        Aamen! Itse Temppeli on näkymätön [Kol. 1:15], mutta kuvat ovat näkyväisiä, kuten Jeesus ja ihmiset ovat.

        Jumalan kuvia ei saa asettaa Jumalaksi Jumalan rinnalle!


      • Tiestä kirjoitti:

        Ekivaari, anna Sanan kertoa sinulle kaikki. Muistan, kun Sana, eli Jeesus alkoi kasvatustyönsä jouduin usein hiljaiselle paikalle. En ymmärtänyt, en käsittänyt, mutta en myöskään alkanut itse selittää asoita, joita järkeni ei kyennyt vastaanottamaan. Olin hiljaa ja odotin Herran kirkastavan asiat. Siksi Jumalan Sana sanookin, että ottakaa hiljaisuudessa vastaan Jumalan Sana.

        Johannes 1

        29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

        Kolossalaiskirje 1
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
        14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
        24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,
        25 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan,
        26 sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,
        27 joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
        28 Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
        29 Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.

        Tiestä. Mitä kohtaa Sanasta, eli Jeesuksesta uskot jääneen Pyhältä hengeltä minulle selittämättä?

        Pyhä henki ei selitä mitään sen yli, mitä Isä on pojalle selittänyt ja poika on sen edelleen meille kertonut:

        Johannes 14
        26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."

        Johannes 16
        13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan - m i n k ä - h ä n
        k u u l e e, - s e n - hän - p u h u u, - ja tulevaiset hän teille julistaa."


      • Tiestä
        ekivaari kirjoitti:

        Tiestä. Mitä kohtaa Sanasta, eli Jeesuksesta uskot jääneen Pyhältä hengeltä minulle selittämättä?

        Pyhä henki ei selitä mitään sen yli, mitä Isä on pojalle selittänyt ja poika on sen edelleen meille kertonut:

        Johannes 14
        26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."

        Johannes 16
        13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan - m i n k ä - h ä n
        k u u l e e, - s e n - hän - p u h u u, - ja tulevaiset hän teille julistaa."

        Ekivaari, olisko tämä sellainen kohta, jota et ole saanut käsittää oikein? Jos olet käsittänyt oikein, niin se on hyvä, mutta voitko kertoa sinuun uskoville mitä tämä kolossalaiskirjeen kohta kertoo Jeesuksesta.
        Kolossalaiskirje 1
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
        14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.


      • Näin kertoo

        ...näin kertoo ihminen joka pitää tieteellisyyttä yhtä tärkeänä kuin Raamattuakin...

        P.P:ssä onkin se paras puoli, että hän katsoo vain Raamattuun ja jos esim tiede sotii Raamatun ilmoitusta vastaan vähääkään niin tiede ei enää olekkaan tosi.

        Voitko muuten tuoda tännekin todisteita julki jossa P.P tuomitsee vastustelijoita helvettiin?


      • Tiestä
        ekivaari kirjoitti:

        Aamen! Itse Temppeli on näkymätön [Kol. 1:15], mutta kuvat ovat näkyväisiä, kuten Jeesus ja ihmiset ovat.

        Jumalan kuvia ei saa asettaa Jumalaksi Jumalan rinnalle!

        Johanneksen ilmestys 21
        22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

        Mehän tiedämme julistuksesta Karitsan olevan Jeesus ja senkin tiedämme julistuksesta, että Jeesus TULI lihaksi, lihaan, eli ihmiseksi taivaasta.

        Johanneksen ilmestys 21 todistaa tuota samaa, eli sen, että Herra Jumala on Temppeli ja Karitsa. Kukaan muu ei ole Jumalaa nähnyt kuin Hänen ainoa Poikansa, joka Ihmisen Poikana opetti tien luokseen, antoi Uhrin ja palasi takaisin taivaaseen ja lähetti Pyhän Hengen todistamaan kaikesta siitä, mitä Hän Ihmisen Poikana täällä opetti.

        Jumala, joka on näkymätön, on Temppeli ja Karitsa ja Karitsa tuli näkyvässä muodossa tänne opettamaan valittunsa tuntemaan ihmissilmille näkymättömän Jumalan, sillä Jumalasta Hän tuli ja Hänen kauttaa kaikki on luotu ja pysyy voimassa.


    • Jeesus tulee

      Täällä on menossa jihad, pyhä sota. Helluntailaisuus palstasta onkjin tehty seksi sivusto, toinen sellainen. Yksi on S-24 ohjeistama.

      Petri Paavolaa vaaditaan tilille, riitoihin sotkeutumaan.

      Koska ettre kuule tavallista kirjoitusta , huudan teillr.

      HELLUNTAILAISUUS ON KIINNI RAAMATUSSA JA SEN OPETUKSISSA.
      NIIN ON PAAVOLAKIN. Mikä on ongelma? Montako uskovaa, Raamatunopettajaa olette jättäneet tuomiksematta?

      Yhteenkään asiattomaan, Jumalattomaan ja Raamatunvastaiseen ketjuun, viestiin ette reagoi. Ikään kuin kuuluisi asiaan johdattaa keskustelut pois Raamatusta, Jumalasta ja uskovien yhdeydestä, sekä palstan aiheesta.

      • Vain yksi on tärkeä

        Helluntailaisuutta ja Paavolaa ei löydy Raamatusta ja hyvä niin.


    • d.s.

      Olen kerran näistä uskonasioista Petri Paavolan kanssa jutellut, siitä on jokunen vuosi aikaa. Mutta kyllähän se niin on, että ei Petri Paavola minua pysty pelastamaan. Se pelastuu, joka pelastuu.

    • olette tosi rohkeita

      Ilmeisesti väkevä uskon veli toi Petri,kun Jeesuksen takia,niin pilkataan täällä ja jos vielä uskovatkin pilkkaa,joutuvat tuomiolle,koska on veli Herrassa jos ovat Pyhällä Hengellä täyttyneet,ovat saman Jumalan lapsia ja veljensä pannettelijat uskaltavat toimia näin,huh,huh tämä palstan Jumalakin tietää ja kiinni ottaa pilkaajat.Aina,kun Herran omia pilkataan.Pilkataan Jumalaa!!

      • jatko aika

        olisin Pete,niin tekisin rikosilmoituksen kunnian loukkauksesta tällä palstalla!


      • Kersantti-Ärjylä

        Minusta tämä Petri Paavola on hauska tapaus. Ei esiinny juuri lainkaan omalla nimellä nettipalstoilla, vaan mainostaa toisena henkilönä Petri Paavolan nettisivua ja siellä olevaa Raamatun tulkintaa ja kehuu vähän väliä kuinka hyvää opetusta siellä on ja kuinka Jumalan mies ja oikeaoppinen tämä Paavola on. :)

        Sitten kun ei argumentointitaidot ei enää riitä eli pitäisi selvitä Raamatun sitaattien sijaan omilla ajatuksilla eikä siihen pystytä, niin poistutaan raukkamaisesti paikalta, ja jatketaan ihan samoin sanakääntein mutta vaihtuvilla nimimerkeillä Paavolan eli oman itsen puolustamista ja korottamista oikein Jumalan äänitorveksi, jonka arvostelijoita Jumalan kosto (Paavolan tilauksesta) kohtaa ja joita uhkaillaan jopa kunnianloukkauksellakin, vaikkei mitään perusteita sellaiseen löydykään. Kunniaa ei ole loukattu, vaan oma käsitys asioista on kyseenalaistettu ja oma ego ja pöyhkeys on saanut kolauksen. Se suistaa sitä pahemmin raiteiltaan, mitä horjumattomampi on oma käsitys omasta oikeassa olosta. Ja sitten tulee niitä Raamatun jakeita, jotka tietenkin on tuotu todistamaan vain Paavolan oikeassa olemisen vakaumusta. :)

        Näitä nettisaarnaajia lukiessa tulee vain sellainen fiilis, että tässä nyt joku haluaa esittää Messiasta ja Profeettaa ja se lujin usko on vain usko omaan oikeassa olemiseen. Omia ajatuksia ei vaivauduta kyseenalaistamaan ja Raamattua tulkitaan vailla minkäänlaista kirkkohistorian, yhteiskunnan ja uskonnonhistorian tuntemusta, joka toisi hieman perspektiivia ja varovaisuutta omiin tulkintoihin ja oman egon nostatukseen ja jättäisi vähän keskusteluvaraakin. Uskontoasioissa sen parhaiten huomaa, miten tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

        Monen mielestä Paavola on eksyttäjä, ja yhtä montaa Paavola itse kutsuu eksyttäjäksi. Kuitenkin on kyse vain ristiriitaisen Raamatun pohjalta tehdyistä omista villeistäkin tulkinnoista, jotka vaihtelee samalla tavalla kuin muutkin mielipiteet populaatiossa.

        Viihdearvoa nähdäkseni näillä Paavolan jutuilla on sitäkin enemmän. Eikä ole ainut tällä saralla, vaan aika moni reppana saa nostatusta egoon rupeamalla tee-se-itse profeetaksi. Jos ei ole esim. onnistunut riittävän hyvin keihäänheitossa. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe