Usko Marssilla

kirja jo ESISSÄ

Yksi lähde5.9.2014 13:040 SULJE
Sitä en tiedä mistä hän on lukenut, mutta etsi käsiisi vanhempaa materiaalia. ___Franzin on väitetty suorittaneen loppututkinnon ja saaneen stipendin. __

Käy vaikka kirjastossa lukemassa tämä kirja:

Usko marssilla: Elämäni Jehovan todistajana
ISBN: kr20212674
Kustantaja: K. J. Gummerus, Jyväskylä
Kirjailija(t): A. H. Macmillan (suom. Kalle Salavaara.)
Julkaisuvuosi: 1967

Mulla on lähin kirjasto satojen kilsojen päässä,
mutta löysin netistä ko.kirjan englanninkielisenä.

Jospa HYVIN TIETÄVÄT kertos nyt,
mikä on SIVUNUMERO josta
löytyy tuo väite___>
-Franzin on väitetty suorittaneen loppututkinnon ja saaneen stipendin._

Ihan mielenkiinnosta tsekkaisin mut
en millään ehtisi lukea KOKO kirjaa,
vaikka oishan se varmaan ihan mukavaa luettavaa ja
USKOA VAHVISTAVAA sille joka on jt-mielinen...

Kerropa artosanamies/Tottis se sivunumero josta
siis
OMIN SILMIN väitteen luit?

Odotan jännittyneenä... :P

22

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odotat turhaan

Ei ole artosanamies sitä-KÄÄN kirjaa lukenut
      koskaan,
      ei suomeksikaan edes.

• taas...HuHu MuTuili

huhuu, ei siis olekaan kukaan oikeesti
        ITSE omin silmin
        ko.kirjaa lukenutkaan?

• Usko Maaliskuussa hi

Kappas vaan ,
      taijankin lukasta ton viikonloppuna netisä.

Kokonaan ;D

googlekäännös tekee siitä
      HUVIN hupaisan,
      rrrriemua rriittää.

Totta kaikki, onhan se netisä,
      vai mitä, ARDO ???

• -pakko nauraa-

Usko Maaliskuussa,
      toki Tottis osaa sen ulkoa :D

• tarkennus

jos se kirja olikin
      Usko Syyskuussa?

• täysikuuuuuuu?

Synti Syyskuussa
      rimmaa paremmin

onks kohta jo täysikuuuuuuu?

• 9.9

Toki kuukaheleista herkimmät
        oireiilee jo nyt mut

täysikuu on vasta 9.9

• Märi Kakinen

tuloopi UUsi Maaliskuu enneko
      Tottis on tavannut sun noottis -eikun johan se häärää tuola
      lutterpalstalla Arkkipiispaa haukkumassa :D

• niin arvelinkin

Ei löydy sitä kohtaa?

• puskissa pöhisee

ollaanpas sitä nyt hipihiljaa
      ja
      kerrassaan tietämättömiä... :D

• lähteen antaja

Ei täällä sentään kaikkea aikaansa jouda kuluttamaan. Sivu on 187 suomenkielisessä.

• killen från Borgå

Jaahas, MuTuilijat vaikenevat visusti kun sivunumeroa kysytään?
      Okej, luetaanpas sitten ny
      viikonloppuna KOKO kirja :D

Aika veitikka on rtuo artonissikin
      kun yllyttää vaikenemisellaan
      lukemaan todistajien kirjoittamia kirjoja ihan kokonaan .

Olet hyvä ja erinomainen JT-matskun puolestapuhuja
      kaheleilla jutuillasi,
      porukat tarkastaa ihan kybällä,
      paljonkos artsu nYT puhuu shaibaa :D

juu,arsunisukka edistää
      hassuilla brainfarteillaan
      ihmisten tutustumista
      www.jw.org saittiinkin.

Hjuuuvaa artÅÅÅÅ

• Lähteen kertoja

Suomenkielisessä se on sivulla 187.

• Lainauskin vielä

"Franz on lukenut mies ja innokas Raamatun tutkija. Hän syntyi Covingtonissa Kentuckyssä vuonna 1893, suoritti tutkintonsa korkeimmilla arvosanoilla Cincinnatin yliopistossa ja hänelle tarjottiin tilaisuus jatkaa opintojaan Oxfordin tai Campbridgen yliopistossa Englannissa Rhhodes-stipendiaattina."
      Usko marssilla, s. 187

• lukutaitoinen

***suoritti tutkintonsa korkeimmilla arvosanoilla Cincinnatin yliopistossa ja hänelle tarjottiin tilaisuus jatkaa opintojaan ****

Missä lukee
        LOP-PU_TUTKINTONSA?

TARJOTTIIN TILAISUUS JATKAA----
        jonka sijaan hän teki mitä,____ jatkaisitko siteerausta___?????

Minun mielestäni tämä ei pidä paikkaansa._==>
        ***Yksi lähde5.9.2014 13:04
        Sitä en tiedä mistä hän on lukenut, mutta etsi käsiisi vanhempaa materiaalia. ___Franzin on väitetty suorittaneen loppututkinnon ja saaneen stipendin. __

• Lähteen kertoja
        lukutaitoinen kirjoitti:

***suoritti tutkintonsa korkeimmilla arvosanoilla Cincinnatin yliopistossa ja hänelle tarjottiin tilaisuus jatkaa opintojaan ****

Missä lukee
        LOP-PU_TUTKINTONSA?

Kylläpä sitä nyt väännellään ja käännellään. Tuo on ihan selvä asia, eikä muutu vänkäämisestäsi miksikään. Jonkun arvosanan suorittaminen ei ole sama asia kuin tutkinto. Kirjassa johdetaan tarkoituksella harhaan.

Kirja on julkaistu Vartiotorniseuran kustantamana vaikka suomalainen painaja on Gummerus. Se on ihan yhtälailla VT-kirjallisuutta kuin heidän oman kirjapainon tuotteensa. Kirja on kai tarkoitettu ennenkaikkea seuran ulkopuolisille antamaan "oikeaa tietoa" Jehovan todistajista.

Ja minä en ole Tottis.

• Ja lisäksi
        lukutaitoinen kirjoitti:

Missä lukee
        LOP-PU_TUTKINTONSA?

Kirjan kirjoittaja A.H. Macmillan oli Vartiotorniseuran johtokunnan jäsen, joten kyllä tuo on selvää VT-materiaalia painopaikasta riippumatta.

• Crêpe

Toivottavasti tästä on hieman apua.

Jo vuonna 1954 käydyssä Douglas Walsh oikeudenkäynnissä Fredi meni valan vannottuaan valehtelemaan, että oli saanut Rhodes-stipendin, mutta ei ottanut sitä vastaan.

Vuonna 1957 Macmillan kirjoitti Fredistä, arvatenkin tietoisen valheellisesti: "...he carried away the honors at the University of Cincinnati and was offered the privilege of going to Oxford or Cambridge in England under the Rhodes plan" (pg. 181).

Vuonna 1981 kyseltiin Fredin ansioita ja pääkonttori vastasi kirjeensä liitteenä olleella kopiolla yllä mainitusta sivusta 181.

Vuonna 1993 julkaistussa kirjassa ”Jehovan todistajat – Jumalan valtakunnan julistajia” jatketaan samaa valhetta sivulla 111:

”Yliopistossa Frederick valittiin saamaan Rhodesin stipendi, jonka ansiosta hän olisi voinut päästä Oxfordin yliopistoon Englantiin. Ennen kuin asiasta ehdittiin ilmoittaa, Frederick kuitenkin menetti kokonaan kiinnostuksensa stipendiin ja pyysi poistamaan nimensä ehdokkaitten luettelosta.”

Tämä siitä huolimatta, että vuonna 1987 oli jo rehellisesti myönnetty, että Fred kieltäytyi esikokeista:

”Yliopistoelämäni kohokohtiin kuului se, kun yliopiston rehtori tri Lyon ilmoitti juhlasalissa pidetyssä opiskelijoiden yhteisessä tilaisuudessa, että minut oli valittu lähetettäväksi Ohion valtionyliopistoon osallistumaan toisten kanssa Cecil Rhodesin stipendiä tavoitteleville järjestettyihin kokeisiin. Tämän stipendin saajat pääsevät opiskelemaan Oxfordin yliopistoon Englantiin. Yksi hakijoista oli yleisurheilussa minua parempi, mutta koska arvosanani olivat yhtä hyvät kuin hänen, he halusivat lähettää meidät molemmat Oxfordin yliopistoon. Arvostin sitä, että olin täyttänyt vaatimukset stipendin saamiseksi, ja normaalistihan tämä olisikin ollut erittäin ilahduttavaa. (V-liikkeen pää-äänenkannattaja eka toukokuuta s. 23-24)

Kysy ihmeessä jos tarvitset vielä tarkempaa tietoa Vt-seuran epärehellisyydestä tämän tai muiden asioiden suhteen.

• more mustard

jtässä jatkoa :

(V-liikkeen pää-äänenkannattaja eka toukokuuta s. 23-24);

-----i Albert ja minä kävelimme ulos kirkosta. Miten suurenmoinen tunne olikaan olla vapaa sellaisen uskonnollisen järjestelmän orjuudesta, joka opetti valheita.
        Miten hyvältä tuntuikaan, kun minut otettiin Kansainvälisten raamatuntutkijain seurakuntaan – raamatuntutkijain, jotka olivat niin uskollisia Jumalan sanalle. Huhtikuun 5. päivänä vuonna 1914 vertauskuvasin vihkiytymiseni vesikasteella Chicagossa Illinoisissa.

En ole koskaan katunut sitä,
        että vain vähän ennen kuin opetusviranomaiset ilmoittivat,
        ketkä saivat Cecil Rhodesin stipendin,
        kirjoitin viranomaisille kirjeen, jossa ilmoitin,
        etten enää ollut kiinnostunut saamaan stipendiä Oxfordin yliopistoon ja

että minut voitaisiin poistaa hakijoiden luettelosta.

Tein tämän siitä huolimatta, että tri Joseph Harry,
        kreikan professorini yliopistolta,
        kertoi minulle, että minut oli valittu stipendin saajaksi.

Kaksi kuukautta myöhemmin eli 28. kesäkuuta 1914 murhattiin Itävalta-Unkarin arkkiherttua Ferdinand ja hänen vaimonsa Sarajevossa Bosniassa.
        Tuo sama päivä oli myös Kansainvälisten raamatuntutkijain Columbuksessa Ohiossa pitämän yleiskonventin kolmas päivä.
        Vain kuukautta myöhemmin eli 28. heinäkuuta 1914 syttyi koko ihmishistorian ensimmäinen maailmansota.

Me raamatuntutkijat odotimme 2520 vuotta kestäneiden pakanain aikojen päättyvän tuon vuoden lokakuun 1. päivään mennessä.

Olin isäni luvalla
        lopettanut opiskeluni Cincinnatin yliopistossa toukokuussa 1914,

vain muutamaa viikkoa ennen
        kuin kolmannen yliopistovuoteni viimeinen lukukausi olisi päättynyt.

Järjestin heti Vartiotornin raamattu- ja traktaattiseuran kanssa niin,
        että minusta tuli kolporteeraaja eli tienraivaaja,
        kuten sellaisia kokoajanpalvelijoita nykyään kutsutaan.
        Olin siihen mennessä jo toiminut aktiivisesti Kansainvälisten raamatuntutkijain Cincinnatin seurakunnan yhteydessä.
        (V-liikkeen pää-äänenkannattaja eka toukokuuta s. 23-24)

• Anonyymi

Mielenkiintoista väittelyä asiasta, jolla lienee vähän, jos ollenkaan tämän päivän tilanteen kanssa ?
      Itselläni on tuo mainittu kirja, Usko marssilla ja se on ihan mielenkiintoinen kirja Jehovan todistajien vaelluksesta.
      Itse en kuulu mihinkään uskonyhteisöön, en sen kummemmin kuulu kirkkoonkaan ja ihan hyvin olen pärjännyt.
      Oikeaoppisuus kaikissa lahkoissa on tehnyt minusta ne vastenmielisiksi.
      Teosofista ajatusmaailmaa pidän sopivampana minulle ja minulle riittää elämän tarkoitukseksi määrittely se yhdellä sanalla ja se on kehitys.

• Anonyymi

Anonyymi 2025-07-15 17:16:07

" Itselläni on tuo mainittu kirja, Usko marssilla ja se on ihan mielenkiintoinen kirja Jehovan todistajien vaelluksesta. "

-Tuo kirja on mainittu Turusen kirjassa Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa

Kirja paljasti, että vartiotorniseurassa oli samaan aikaan käytetty rokotuksia, kuin vartiotorni kielsi rokotukset lukijoiltaan.

Rokotuskielto, se on oma kertomuksensa. jt:t väärensivät hapolla rokotusjälkiä ihoonsa viranomaisia varten.

Rokotuskiellon päättämisen syy oli kansainvälisen viisumikäytännön muuttuminen, viisumihakemuksiin tuli liittää rokotustodistuksia.

Suomalaiset jt:t ovat muistelleet että Tukholman konventtiin menoa varten piti ottaa rokotus. Sen vuoksi oli sitruunasiivua painettava rokotuskohtaan iholla.
      Joku vanhin-veijari lienee tuon keksinyt, oli jotain tekemistä ja jotain mihin uskoa ettei vain teologiaa ruvettaisi epäilemään.

• Anonyymi

"Kirja paljasti, että vartiotorniseurassa oli samaan aikaan käytetty rokotuksia, kuin vartiotorni kielsi rokotukset lukijoiltaan."

Totta on.
      Kirjastossa on Turusen kirja, ja kävin tarkastamassa.
      Kerrotaan sivulla 225.
      3. painos, vuosi 2017

Aika tanssitusta tuntuu pitävän värvätyilleen tuo vartiotorniseura.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      49
      2478
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      60
      2228
    3. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      49
      2035
    4. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      210
      1738
    5. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      68
      1650
    6. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      20
      1610
    7. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      89
      1437
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      15
      1419
    9. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      12
      1370
    10. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      1354
    Aihe