Telepatiaa netin kautta

Ajatus on onnistuttu siirtämään netin välityksellä:

http://yle.fi/uutiset/telepatiaa_toteutettiin_kaytannossa__aivoista-aivoihin_-viesti_kulki_intiasta_ranskaan/7453945

Sopisiko kreationistien antaa uutista lukematta selostus kokeen virheistä ja puutteista? :-)

Uutisessa esitetty utopistinen ajatus lentokoneen ohjaamisesta pelkästään aivojen avulla kuulostaa kyllä arveluttavalta. Mitä tehdään kun tarkkaavaisuus hetkeksikin herpaantuu?

(Saman tien pitää kysyä kaikenlaisista muistakin älyvempaimista, kuten navigaattoreista, sopiiko niihin luottaa niin paljon että perinteinen kartta saa jäädä kotiin - mitä tehdään silloin kun akku tyhjenee)?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea sattuu

      Telepatiaa tai ei mutta olen monta kertaa unessa ratkaissut ongelmia ja jopa muistanut ne selkeästi herättyäni.
      Ja viimeisin tuli viime yönä ja ratkaisu johon liittyy henkilö jonka kotona tuo korjattava vika sijaisee soitti heti aamulla ja nyt olen innolla aikeissa lähteä tekemään sen valmiiksi. Homma on seissyt kauan kun en ole ollut tyytyväinen aiemmin ehdollaolleisiin sovelluksiin.
      Homma on hoidettava eri puolella Suomea kuin itse asun.
      Hassuinta vielä oli, että hänen talonsa kuva vilahti eilen sekunnin murto-osan ajaksi tietokoneeni näytöllä kun vahdoin valmiiksi ladattua välilehteä. Kuva oli tuttu erään paikallislehden viime viikkoisesta mainoksesta jossa talo on erään tapahtuman yhteydessä ohjemistossa mukana. Mitään sellaista sivua en ole avannut jossa tuo lehti olisi nähtävänä.

      • tieteenharrastaja

        Ei telepatiaa, vaan aivojen tunnettu toiminto:

        "Telepatiaa tai ei mutta olen monta kertaa unessa ratkaissut ongelmia ja jopa muistanut ne selkeästi herättyäni."

        Ihmisen nukkuessa aivot järjestelvät päivän mittaan kertyneitä muiisti- ja mielikuvia. Ongelmien "alitajuinen" ratkaisu nukkuessa on hyvin tunnettu ja paljon käytetty keino.

        Kuvavilahduksesi selittyy myös tällä avoin.


      • nukkuva mietiskelijä
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Ei telepatiaa, vaan aivojen tunnettu toiminto:

        "Telepatiaa tai ei mutta olen monta kertaa unessa ratkaissut ongelmia ja jopa muistanut ne selkeästi herättyäni."

        Ihmisen nukkuessa aivot järjestelvät päivän mittaan kertyneitä muiisti- ja mielikuvia. Ongelmien "alitajuinen" ratkaisu nukkuessa on hyvin tunnettu ja paljon käytetty keino.

        Kuvavilahduksesi selittyy myös tällä avoin.

        "Ongelmien "alitajuinen" ratkaisu nukkuessa on hyvin tunnettu ja paljon käytetty keino."

        Aikoinaan kun kotimikrot tulivat räpelsin Basicilla. Kyseessä oli Yatzy-ohjelma joka oli jopa MikroBitti-lehden kuukauden ohjelmakin.

        Tuli tenkkapoo jossakin vaiheessa saada aikaan toimiva, fiksu ja kompakti tapa (ei riittänyt, että ohjelma toimii, sen piti olla myös "kaunis" ja muistin käytön suhteen mahdollisimman optimi jos Basic-ohjelmista nyt niin voi sanoa) saada kone pelaamaan fiksusti.

        No, yöllä sitten heräsin ja asia oli minulle kristallin kirkas. Niin kirkas, että kirjoitin sen Basic-pätkän samantien.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2309
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      165
      1489
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1335
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      214
      955
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      689
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe