Telepatiaa netin kautta

Ajatus on onnistuttu siirtämään netin välityksellä:

http://yle.fi/uutiset/telepatiaa_toteutettiin_kaytannossa__aivoista-aivoihin_-viesti_kulki_intiasta_ranskaan/7453945

Sopisiko kreationistien antaa uutista lukematta selostus kokeen virheistä ja puutteista? :-)

Uutisessa esitetty utopistinen ajatus lentokoneen ohjaamisesta pelkästään aivojen avulla kuulostaa kyllä arveluttavalta. Mitä tehdään kun tarkkaavaisuus hetkeksikin herpaantuu?

(Saman tien pitää kysyä kaikenlaisista muistakin älyvempaimista, kuten navigaattoreista, sopiiko niihin luottaa niin paljon että perinteinen kartta saa jäädä kotiin - mitä tehdään silloin kun akku tyhjenee)?

3

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea sattuu

Telepatiaa tai ei mutta olen monta kertaa unessa ratkaissut ongelmia ja jopa muistanut ne selkeästi herättyäni.
      Ja viimeisin tuli viime yönä ja ratkaisu johon liittyy henkilö jonka kotona tuo korjattava vika sijaisee soitti heti aamulla ja nyt olen innolla aikeissa lähteä tekemään sen valmiiksi. Homma on seissyt kauan kun en ole ollut tyytyväinen aiemmin ehdollaolleisiin sovelluksiin.
      Homma on hoidettava eri puolella Suomea kuin itse asun.
      Hassuinta vielä oli, että hänen talonsa kuva vilahti eilen sekunnin murto-osan ajaksi tietokoneeni näytöllä kun vahdoin valmiiksi ladattua välilehteä. Kuva oli tuttu erään paikallislehden viime viikkoisesta mainoksesta jossa talo on erään tapahtuman yhteydessä ohjemistossa mukana. Mitään sellaista sivua en ole avannut jossa tuo lehti olisi nähtävänä.

• tieteenharrastaja

Ei telepatiaa, vaan aivojen tunnettu toiminto:

"Telepatiaa tai ei mutta olen monta kertaa unessa ratkaissut ongelmia ja jopa muistanut ne selkeästi herättyäni."

Ihmisen nukkuessa aivot järjestelvät päivän mittaan kertyneitä muiisti- ja mielikuvia. Ongelmien "alitajuinen" ratkaisu nukkuessa on hyvin tunnettu ja paljon käytetty keino.

Kuvavilahduksesi selittyy myös tällä avoin.

• nukkuva mietiskelijä
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Ei telepatiaa, vaan aivojen tunnettu toiminto:

"Telepatiaa tai ei mutta olen monta kertaa unessa ratkaissut ongelmia ja jopa muistanut ne selkeästi herättyäni."

Ihmisen nukkuessa aivot järjestelvät päivän mittaan kertyneitä muiisti- ja mielikuvia. Ongelmien "alitajuinen" ratkaisu nukkuessa on hyvin tunnettu ja paljon käytetty keino.

Kuvavilahduksesi selittyy myös tällä avoin.

"Ongelmien "alitajuinen" ratkaisu nukkuessa on hyvin tunnettu ja paljon käytetty keino."

Aikoinaan kun kotimikrot tulivat räpelsin Basicilla. Kyseessä oli Yatzy-ohjelma joka oli jopa MikroBitti-lehden kuukauden ohjelmakin.

Tuli tenkkapoo jossakin vaiheessa saada aikaan toimiva, fiksu ja kompakti tapa (ei riittänyt, että ohjelma toimii, sen piti olla myös "kaunis" ja muistin käytön suhteen mahdollisimman optimi jos Basic-ohjelmista nyt niin voi sanoa) saada kone pelaamaan fiksusti.

No, yöllä sitten heräsin ja asia oli minulle kristallin kirkas. Niin kirkas, että kirjoitin sen Basic-pätkän samantien.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4926
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      214
      2649
    3. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      34
      1715
    4. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1697
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      28
      1634
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1528
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      150
      1143
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1134
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    Aihe