Päivänä muutamana, joku kirjoitti (jollekin toiselle palstalle) ja väitti minun satuilleen. Vastasin kaverille, ystävälliseen sävyyn, mutta jämptisti.
Kaverilla oli kanttia laittaa julkinen anteeksipyyntö verkkoon. Kaltaiselleni pienelle ihmiselle tuli hyvä mieli.
----------------------
Samoihin aikoihin olin saanut erääseen turhan kärjekkääseen kirjoitukseeni naisihmiseltä hyytävän kylmän palautteen. Siinä hän haukkui minut tyhmäksi ja kehoitti menemään lasten chattiin.
Tällä kertaa minä nielin ylpeyteni ja esitin hänelle anteeksipyynnön. Olin jopa ihan tosissani.
----------------------
Kahvilassa ja Chat-palstalla keskustelu käy ajoittain aika reippaana. Kritiikin voi aina nujertaa huumorilla, mutta onko näitä anteeksiantamis – pyytämis tapauksia tehty ihan vakavalla naamalla?
Ja onko sinulle itsellesi tiukempi paikka omien syntiesi tunnustaminen vaiko vilpitön anteeksiantaminen?
Anteeksi...
11
591
Vastaukset
- ZeireeNi
minun on helppo pyytää anteeksi, jos siihen on aihetta.. sekä livessä että netissä..
olen välillä kirjoittanut aika tiukkaan sävyyn esim. maileja ja sitten jälkeenpäin huomannut, kuinka ikävä ihminen olin ja pyydän anteeksi, koska itselleni tulee paha mieli siitä, että olen pahoittanut toisen mielen..- Seppojuhani
Anteeksipyynti sähköpostin avulla on helpompaa kuin julkisesti, näillä keskustelusivuilla. Vai?
Oletko kohdannut keskustelusivuilla tilannetta, jossa asioita(si) on käsitelty julkisesti? - ZeireeNi
Seppojuhani kirjoitti:
Anteeksipyynti sähköpostin avulla on helpompaa kuin julkisesti, näillä keskustelusivuilla. Vai?
Oletko kohdannut keskustelusivuilla tilannetta, jossa asioita(si) on käsitelty julkisesti?olen kohdannut ja on käsitelty.. :)
kyllä minä voin pyytää anteeksi myös julkisesti, tuo esimerkki oli vain sähköpostissa tapahtunut, mikä tuli heti mieleen..
olen myös pyytänyt julkisesti joskus palstalla anteeksi ja minulta on pyydetty anteeksi..
- merliNella
Pyydän vilpittömästi anteeksi, jos ole loukannut toista niin, että mieli pahoittuu.
Olen aika kiltti ihminen ja mielummin vetäydyn, kuin alan latelemaan ilkeyksiä.Raja kuitenkin kulkee jossain ja seuraukset...niin.
Vaikeus täällä palstoilla onkin juuri se, miten muut tulkitsevat kirjoituksesi.Joku voi löytää viestistä piikittelyä, vaikka se ei ollut alkuperäinen tarkoitus.
Ei ole vaikeaa pyytää anteeksi ja pystyn myös antamaan anteeksi.- Seppojuhani
Tilastotieteilijänä totesin, että arkistossa on 60.000 viesti anteeksi-sanalla. Kaikenkaikkiaanhan viestejä on 7 MIO eli noin 1% on anteeksiantoa – tai sinne päin. Itse asiassa aika paljon!
Mistä sen huomaa, että toinen on syytä korjailla omia tekosiaan? Minulle tullut "veren seisauttava" palaute tuli ilmeisesti ihan eri henkilöltä, kuin jollekan oman viestini olin lähettänyt. - merliNella
Seppojuhani kirjoitti:
Tilastotieteilijänä totesin, että arkistossa on 60.000 viesti anteeksi-sanalla. Kaikenkaikkiaanhan viestejä on 7 MIO eli noin 1% on anteeksiantoa – tai sinne päin. Itse asiassa aika paljon!
Mistä sen huomaa, että toinen on syytä korjailla omia tekosiaan? Minulle tullut "veren seisauttava" palaute tuli ilmeisesti ihan eri henkilöltä, kuin jollekan oman viestini olin lähettänyt.pyydän nyt omasta puolestani, koska en täysin ymmärtänyt toista kappaletta...??
No, vaikeaa onkin tietää, milloin toinen ruudun takana pahoittaa mielensä.
Onko aivan mahdotonta ilmaista mielen pahoittuminen?
Liian helposti alamme syytää herjauksia ja solvauksia.Eihän toinen välttämättä tiedä loukanneensa.
Itse kyllä ilmoitan, jos pahoitan mieleni ja jatko riippuu ihan siitä.
- MillaN
...pyytänyt vakavasti ja vilpittömästi anteeksi, niin palstoilla kuin laiffissa, eikä se ole yhtään vaikeampaa kuin omien syntien tunnustaminen.
- Seppojuhani
...miestä kommentoimassa asiaa. Olenko palstan ainoa pehmolelu?
Muudan kielipoliittinen täsmennys: laiffi tarkoittanee tätä peruselämää (haistaa, maistaa jne), eikä tuota varsinaista chattailua? Vaiko? Seppojuhani kirjoitti:
Muudan kielipoliittinen täsmennys: laiffi tarkoittanee tätä peruselämää (haistaa, maistaa jne), eikä tuota varsinaista chattailua? Vaiko?Olen pyytänyt tarvittaessa anteeksi ja teen niin vastakin. Ja ei anteeksipyytäminen minusta mitään pehmoilua ole, se jos mikä kysyy miestä.
- MillaN
Seppojuhani kirjoitti:
Muudan kielipoliittinen täsmennys: laiffi tarkoittanee tätä peruselämää (haistaa, maistaa jne), eikä tuota varsinaista chattailua? Vaiko?...laiffilla tietenkin virtuaalimaailman ulkopuolista elämää...haistamista, maistamista, ulkoilua jne.:)
*hmmm...olethan tietysti melkoinen nallukka* :D
- Ano-Nyymi
..pyydän anteeksi, jos olen aheuttanut jollekkin pahaa mieltä. Toisinaan on hyvin vaikeaa ymmärtää mistä joku loukaantuu ja sitäkään ei ´välttämättä voi välttää. Pyrkimyksenäni on asioden selvittäminen. Tietoisesti en pyri loukkaamaan, mutta selkeästi pitämään puoleni...mitä se sitten milloinkin mahtaakin olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412428Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse731716Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801285- 651198
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171168TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161048Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901040Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42894- 70872