evoluutio = valhe = eksytys = Saa-ta-nas-ta kuten kaikki muu harhaoppi ja väärät elämäntavat.
Luominen = totuus, joka ei tarvitse muita perusteita kuin pyhän Jumalan erehtymättömän ilmoituksen Raamatussa. Lisäksi maailman kulttuurien ylivoimaisessa enemmistössä, jotain harvaa poikkeusta lukuunottamatta, maailman ja elämän alkuperä on yhdessä tai useammassa luojajumalassa, joten kaikki uskovat, uskontoon katsomatta, ovat enemmän oikeassa kuin ateistiset evolutionistit ja Jumalan vihaajat.
Evoluutio ja kreationismi
8
100
Vastaukset
Todisteita pöytään, kiitos.
- huohhh
Aloittaja ei selvästikään tiedä yhtään mitään evoluutiosta, on vaan periaattellisesti sitä vastaan kun ei oma satukirjoihin perustuva maailmankatsomus sitä hyväksy.
- taneliko
Todellisuudessa valistusaate on yksi satukirja, joka ei tahdo ymmärtää mitään Jumalasta ja todellisuudesta, joka ei tahdo ymmärtää mitään totuudesta, ei tietenkään, koska totuus on heitä vastaan. Missä on satukirjoihin perustuvaa maailmankatsomusta? Missä sellaista on? En tiedä, joidenkin ihmisten mielikuvissa, joiden mukaan järkitiede olisi jotain. Tiedehän ei itse ole muuta kuin päättellyä niiden asioiden peruusteella joita annetaan. Sellainen ei kerro totuutta vaan annettuja lähtökohtia tutkimukselle mutta onn hyvä, jos on avoin sillä jokainen etsivä löytää. Kyse ei ole pariaatteellisuudesta tai mitä olen, vaan mikä suhteesi on Jumalaan.
Myös pannukakkumaa kuuluu yleismaailmallisesti luomismyyttien rekvisiittaan.
- pyhää pyhille
kaikki ns. tieteelliset todisteet on Raamatulla (= totuus) koeteltava.
itse asiassa teologit ja jopa filosofit ovat parempia asiantuntijoita, koska kysymykset maailman ja elämän synnystä ja tarkoituksesta ovat filosofisia ja teologisia asioita.- tieteenharrastaja
Miten "Raamatulla koettelemisen" voi muka tuolla osoittaa:
"..kysymykset maailman ja elämän synnystä ja tarkoituksesta ovat filosofisia ja teologisia asioita."
Kysymykset maailman ja elämän synnystä ovat luonnontieteellisi asioita. Teologia on jumalauskomuksia tutkiva filosofian osa eikä Raamattu ole filosofian oppikirja.
Kirvesvartta ittelles...
- taneliko
Evoluutio ei ole saatanasta vaan Jumalan tapa luoda uutta, sillä Jumala luo joka hetki uutta. Mutta jos prosessista tehdään uskonto tai oppi Jumalaa vastaan silloin sellainen oppi on väärässä. Jumala loi minut mieheksi, vaikka olin poika: Se vaati prosessin, Jumalan prosessin jossa Hän toteuttaa sanansa, jonka Hän tiesi tapahtuvaksi tai paremminkin määräsi tapahtuvaksi omalla voimallansa, sen tekee Isä omalla absoluuttisella vallallansa, jolle ei kenelläkään ole mitään sanomista ei edes pojalla vaan Isällä sillä Isä tekee oman tahtonsa poikansa kautta. Sillä Isä on se joka toimii, ja tekee lapsista poikansa palvelijoita. Kaikki evankeliumi tapahtuu Isän tahdon mukaan, että me syntiset tulemme pelastetuksi Hänen poikansa kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?671244Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47906Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51903Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 107828
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820