Narsisti ei vastaa

näin toimii narsisti

Jos henkilö ei vastaa hänelle lähetettyihin viesteihin, on se merkki narsismista

102

7702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FINGER-POINTER

      Jos henkilö lietsoo, mustamaalaa ja yrittää osoitella sormella sitä ja tätä narsistiksi, hän on...

    • Ketju juuri sinulle:
    • Ketju juuri sinulle

      Useampi ammattilainen sanoi, että narsisti peilaa itseään uhrin/kohteen avulla.

      • kuuluu taudi kuvaan

        Niin totta, esiintyy uhrina paljastuttuaan. Hämäys ja sumuttaminen on hänen toimintakeinonsa jolla hämää ulkopuolisia ja yrittää saada uusia lähteitä ja uutta hovia ympärilleen. Ja tietty sellaisista ihmisistä, jotka eivät tiedä narskun taustoja. Vanhat lähteet, jotka ovat jäljillä asioista, narsku on hykjännyt ja pistänyt välit poikki. Tyypillistä ja ennalta-arvattavaa käyttäytymistä. Kuuluu taudin kuvaan. Tarkoitus saada uhri sekaisin ja kääntää syylliseksi kaikkeen. Sumuttaminen, projisointi manipulointi ja valehtelu ja petokset jatkuvat entisellään. Miksi se siitä muuttuisi, ei miksikään niin kauan kuin vain on yksikin lähde, joka mahdollistaa narskun käyttäytymisen. Ja lähteitähän riittää tässä maailmassa.


      • 345t333

        Tähän auttaa se että kaikki informaatio on vapaata ja kaikki puhuvat narsistista selän takana totta. Älykkäät ihmiset tunnistavat tapauksen, vaikka eivät heti ja osaavat suhtautua. Älykkäimmät eivät pistä esim. välejä poikki uhrien kanssa vaan ymmärtävät että välirikko narsistin kanssa ei koske muiden tuttavien suhteita.


      • Anonyymi

        Totta


    • tiedänkaikestakaiken

      Narsistilla on yli 500 fb-kontaktia sekä koira.

      • trbrby5

        Jos on vaan 200 fb-kontaktia, mut kaks koiraa, niin onks se sama?


      • 2433333

        Ihan sama kuinka monta on.


      • Anonyymi

        Tietämäni narsisti ei voinut sietää eläimiä.
        Tietoisuutta hirviöistä pitää lisätä ettei kenenkään tarvitsisi kärsiä häikäilemättömän pedon takia ja ne saattaisivat kuolla sukupuuttoon ajan saatossa. (Se olisi kyllä ihme koska sen verran riskejä ottavat ja ovat äkkiarvaamattomia ne narsistit. Olisi kuitenkin maailma parempi paikka elää ja olla ilman tunnottomia haittaolioita.)


    • 18+18=?

      Uhri, joka pyristelee irti narsistin verkosta?

    • Masa18

      Narsisti hallitsee yhteydenpidolla seurustelukumppaniaan. Kun lähetät sähköpostin tai tekstiviestin hän ei vastaa tai kun soitat hän ei vastaa. Hän vastaa sitten kun hänelle parhaiten sopii. Jos pitäisi sopia jostain yhteisestä menosta, niin hän kertoo lähtevänsä tai ei eli hän tekee juuri niin kuin itse haluaa eikä pysty sopimaan etukäteen mitään. Siksi hänen elämänsä on täysi hallitsematonta.

      • ja tuttua

        Niin totta


      • 19+2

        Ja jos erehdyt yrittää liian monta kertaa tavoittaa, laskee narsisti tämän vainoamiseksi tai ainakin pitää sitä ahdisteluna. Kutsutaan tuota myös mykkäkouluksi joka on henkistä väkivaltaa pahimmillaan. En tiedä miksi narsistit tekevät näin, kokevatko kovan kolauksen heikkoon itsetuntoonsa jos täytyisi vastata vai mennäänkö siinä liian intiimille alueelle että välittäisi toisesta ihmisestä edes vastauksen verran. Narsistilta et tosiaan saa vastausta. Näkevät ihmiset objekteina, eivät kokonaisina persoonina.


      • MIESUHRI
        19+2 kirjoitti:

        Ja jos erehdyt yrittää liian monta kertaa tavoittaa, laskee narsisti tämän vainoamiseksi tai ainakin pitää sitä ahdisteluna. Kutsutaan tuota myös mykkäkouluksi joka on henkistä väkivaltaa pahimmillaan. En tiedä miksi narsistit tekevät näin, kokevatko kovan kolauksen heikkoon itsetuntoonsa jos täytyisi vastata vai mennäänkö siinä liian intiimille alueelle että välittäisi toisesta ihmisestä edes vastauksen verran. Narsistilta et tosiaan saa vastausta. Näkevät ihmiset objekteina, eivät kokonaisina persoonina.

        Narsistin otteesta karkuun lähteneenä tunnistan tämän viesteihin ja puheluihin vataamattomuuden omakohtaisesti. Tapauksessani kävi niin, että lähdettyäni tämän vuoden helmikuussa "evakkoon", narsistini jahtasi minua soitoin ja tekstiviestein. Jokainen puhelu oli minulle kärsimystä, sillä narsisti uhkaili, syyllisti, valehteli, huusi, käänsi asiat ihan päälaelleen. En pystynyt enää vastaamaan hänen puheluihinsa. Olin vielä vakavasti masentunut ja kävin terapiassa. Narsisti halusi valtaa ja määrätä kaikki tekemiseni vaikka olin lähtenyt. Terpeuttini neuvoi minua välttämään puheluita. Tähän väliin huomautus, että en ole narsisti. Tutkimustenkin mukaan narsistit eivät masennu, ne vaan jatkavat syyttelyä ja hallitsemistaan. Laitoin narsistilleni viestin, että laittaisi asiansa joko sähköpostilla tai tekstiviestinä. Tuolloin asia pysyisi koossa ja välttyisin narsistini manipulointiyrityksiltä ja kiusaamiselta. Tuli ainoastaan villumaisia viestejä (t-viivoilla kirjoitettuna). Sellaisiin en vastannut. Laitoin, että vastaan asiallisiin viesteihin asiallisesti. Tämäkin perusteltu puheluiden välttäminen käännettiin minua vastaan huoltajuuskiusaamisen myötä. En kuulemma ole valmis keskustelemaan lapseen liittyvistä asioista. Kertaakaan hän ei ole ottanut puheeksi lapseen liittyivä asioita. Ainoastaan itseensä liittyviä saamisia (kuviteltuja) ja nekin puhelimeen huutaen. Kävimme lastensuojelussa sopimassa tapaamisajoista, jolloin hakisin tyttäreni. Kirjallisesti sovittiin, mutta yksikään tapaaminen ei mennyt sovitusti ja tytärtäni hakiessani jouduin väkivallan (henkisen ja fyysisen) kohteeksi tyttäreni nähden. Lastensuojeluun tekemäni ilmoituksen ( lastensuojelun kartoitustarpeen selville saamiseksi) jälkeen meidät kutsuttiin yhteiseen tapaamiseen virkailijan kanssa. En kuulemma vastaa viesteihin. Edellisellä viikolla oli lapseni tapaaminen. Silloin viestittelimme. Tytön tavarat pitäisi hakea. Vastasin viestiin, että tulen hakemaan. Ei tullut vastausta vaan uusi viesti; kyllä tyttären pitäisi olla sinulle tärkeä, milloin haet tavarat. Vastasin jälleen; mistä haen ja mihin aikaan, kuten edelliseen viestiin laitoin niin noudan tavarat. (oli sovittu, että haen tytön suoraan päiväkodista niin lapsen ei tarvitse nähdä ja kuunnella riitelyä, tästä syystä tavarat piti hakea erikseen). Taaskaan narsisti ei vastannut. Taas häneltä tuli uusi viesti: Milloin haet tavarat, et yhtään tunnu välittävän. Vastasin jälleen ja tätä viestittelyä oli viisi-kuusi kertaa. Laitoin viestiketjun myös pojalle, jotta näyttää äidilleen. poika oli vähän ihmeissään kun sai viestit. Äitinsä oli paasannut, etten minä muka vastaa. Tämä asia selvisi minulle lastensuojeluviranomaisen luona. En kuulemma vastaa viesteihin, enkä välitä lapsen hyvinvoinnista!. Itse tiesin, että narsisti oli viestit saanut. Myöhemmin pystyin näyttämään asian toteen lastensuojeluun. Tilasin operaattorilta todistuksen, josta käy selville, että viestini olivat vastaanotettu. Narsisti oli poistanut lähettämäni viestit ja käytti suunnitelmallisesti ja valheellisesti tällaista keinoa hyväkseen. Hän kuitenkin narahti valheesta. Tässä vaiheessa en vielä tiennyt mitä odotti seuraavana päivänä. Aamulla lastensuojelusta soitettiin, että äiti on huolissaan lapsen turvallisuudesta. Olen kuulemma mielenterveyspotilas ja alkoholisti (huom! en käytä alkoholia kuin todella harvoin). Minun piti tapaamisaamuna järjestää terveysselvitys, muuten en saa lasta mukaani. Naristi laski hiukan väärin. Sain niukasta ajasta huolimatta lääkärin ja psykoterapeutin lausunnon. Niissä todettiin, että olen erinomaisessa kunnossa, lääkitys on voitu ajaa alas, ja on tapahtunut suorastaan ihmeen nopea toipuminen puolen vuoden aikana. Huom! Lähdin narsistin luota helmikuussa. Onnellisuus ja terveys on kohentunut kun stressigeneraattori ei ole samassa tilassa. Kun nämä lausunnot ja mm. päiväkodista annettu kommentti miten tytär odottaa isäänsä ja freessin näköinen iloinen kaveri on lasta hakenut, tuli narsistilta viesti: " V:n tavarat on kasissa alakerrassa valmiina haettavaksi.". Kävin hakemassa kassin. Siellä ei ollut kuin pitkät housut ja kesäpaita sekä astmalääke. Ei pikkuhousuja, ei pitkähihaista puseroa, ei kerta kaikkiaan mitään viikonlopussa tarvittavaa. Menin heti lastenvaateosastolle, ostin täydellisen vaatekerran, pikkareita, sukkia, puseroita ym. Lisäksi kävin ostamassa tyttärelleni prinsessapuvun erikoisliikkeestä. Kolme ja ouolivuotiaat tytöt kun tykkäävät prinsessajutuista ja olimme menossa kylpylähotelliin. Kun menin hakemaan tytön päiväkodista sanoi hoitaja, että kyllä sinua on odotettu. Tytä juoksi syliini. Minä itkin salaa, koska ajattelin millaista tuskaa ja pettymystä tytär olisi kokenut jos en olisi voinut hakea häntä. Viikonloppu oli todella ihana tytön kanssa. Kun olin viemässä tytärtä takaisin äitisnä luokse, tämä rupesi itkemään. "En halua äidin luo, haluan olla sinun kanssasi!"


      • voimia toivon
        MIESUHRI kirjoitti:

        Narsistin otteesta karkuun lähteneenä tunnistan tämän viesteihin ja puheluihin vataamattomuuden omakohtaisesti. Tapauksessani kävi niin, että lähdettyäni tämän vuoden helmikuussa "evakkoon", narsistini jahtasi minua soitoin ja tekstiviestein. Jokainen puhelu oli minulle kärsimystä, sillä narsisti uhkaili, syyllisti, valehteli, huusi, käänsi asiat ihan päälaelleen. En pystynyt enää vastaamaan hänen puheluihinsa. Olin vielä vakavasti masentunut ja kävin terapiassa. Narsisti halusi valtaa ja määrätä kaikki tekemiseni vaikka olin lähtenyt. Terpeuttini neuvoi minua välttämään puheluita. Tähän väliin huomautus, että en ole narsisti. Tutkimustenkin mukaan narsistit eivät masennu, ne vaan jatkavat syyttelyä ja hallitsemistaan. Laitoin narsistilleni viestin, että laittaisi asiansa joko sähköpostilla tai tekstiviestinä. Tuolloin asia pysyisi koossa ja välttyisin narsistini manipulointiyrityksiltä ja kiusaamiselta. Tuli ainoastaan villumaisia viestejä (t-viivoilla kirjoitettuna). Sellaisiin en vastannut. Laitoin, että vastaan asiallisiin viesteihin asiallisesti. Tämäkin perusteltu puheluiden välttäminen käännettiin minua vastaan huoltajuuskiusaamisen myötä. En kuulemma ole valmis keskustelemaan lapseen liittyvistä asioista. Kertaakaan hän ei ole ottanut puheeksi lapseen liittyivä asioita. Ainoastaan itseensä liittyviä saamisia (kuviteltuja) ja nekin puhelimeen huutaen. Kävimme lastensuojelussa sopimassa tapaamisajoista, jolloin hakisin tyttäreni. Kirjallisesti sovittiin, mutta yksikään tapaaminen ei mennyt sovitusti ja tytärtäni hakiessani jouduin väkivallan (henkisen ja fyysisen) kohteeksi tyttäreni nähden. Lastensuojeluun tekemäni ilmoituksen ( lastensuojelun kartoitustarpeen selville saamiseksi) jälkeen meidät kutsuttiin yhteiseen tapaamiseen virkailijan kanssa. En kuulemma vastaa viesteihin. Edellisellä viikolla oli lapseni tapaaminen. Silloin viestittelimme. Tytön tavarat pitäisi hakea. Vastasin viestiin, että tulen hakemaan. Ei tullut vastausta vaan uusi viesti; kyllä tyttären pitäisi olla sinulle tärkeä, milloin haet tavarat. Vastasin jälleen; mistä haen ja mihin aikaan, kuten edelliseen viestiin laitoin niin noudan tavarat. (oli sovittu, että haen tytön suoraan päiväkodista niin lapsen ei tarvitse nähdä ja kuunnella riitelyä, tästä syystä tavarat piti hakea erikseen). Taaskaan narsisti ei vastannut. Taas häneltä tuli uusi viesti: Milloin haet tavarat, et yhtään tunnu välittävän. Vastasin jälleen ja tätä viestittelyä oli viisi-kuusi kertaa. Laitoin viestiketjun myös pojalle, jotta näyttää äidilleen. poika oli vähän ihmeissään kun sai viestit. Äitinsä oli paasannut, etten minä muka vastaa. Tämä asia selvisi minulle lastensuojeluviranomaisen luona. En kuulemma vastaa viesteihin, enkä välitä lapsen hyvinvoinnista!. Itse tiesin, että narsisti oli viestit saanut. Myöhemmin pystyin näyttämään asian toteen lastensuojeluun. Tilasin operaattorilta todistuksen, josta käy selville, että viestini olivat vastaanotettu. Narsisti oli poistanut lähettämäni viestit ja käytti suunnitelmallisesti ja valheellisesti tällaista keinoa hyväkseen. Hän kuitenkin narahti valheesta. Tässä vaiheessa en vielä tiennyt mitä odotti seuraavana päivänä. Aamulla lastensuojelusta soitettiin, että äiti on huolissaan lapsen turvallisuudesta. Olen kuulemma mielenterveyspotilas ja alkoholisti (huom! en käytä alkoholia kuin todella harvoin). Minun piti tapaamisaamuna järjestää terveysselvitys, muuten en saa lasta mukaani. Naristi laski hiukan väärin. Sain niukasta ajasta huolimatta lääkärin ja psykoterapeutin lausunnon. Niissä todettiin, että olen erinomaisessa kunnossa, lääkitys on voitu ajaa alas, ja on tapahtunut suorastaan ihmeen nopea toipuminen puolen vuoden aikana. Huom! Lähdin narsistin luota helmikuussa. Onnellisuus ja terveys on kohentunut kun stressigeneraattori ei ole samassa tilassa. Kun nämä lausunnot ja mm. päiväkodista annettu kommentti miten tytär odottaa isäänsä ja freessin näköinen iloinen kaveri on lasta hakenut, tuli narsistilta viesti: " V:n tavarat on kasissa alakerrassa valmiina haettavaksi.". Kävin hakemassa kassin. Siellä ei ollut kuin pitkät housut ja kesäpaita sekä astmalääke. Ei pikkuhousuja, ei pitkähihaista puseroa, ei kerta kaikkiaan mitään viikonlopussa tarvittavaa. Menin heti lastenvaateosastolle, ostin täydellisen vaatekerran, pikkareita, sukkia, puseroita ym. Lisäksi kävin ostamassa tyttärelleni prinsessapuvun erikoisliikkeestä. Kolme ja ouolivuotiaat tytöt kun tykkäävät prinsessajutuista ja olimme menossa kylpylähotelliin. Kun menin hakemaan tytön päiväkodista sanoi hoitaja, että kyllä sinua on odotettu. Tytä juoksi syliini. Minä itkin salaa, koska ajattelin millaista tuskaa ja pettymystä tytär olisi kokenut jos en olisi voinut hakea häntä. Viikonloppu oli todella ihana tytön kanssa. Kun olin viemässä tytärtä takaisin äitisnä luokse, tämä rupesi itkemään. "En halua äidin luo, haluan olla sinun kanssasi!"

        Kun ostat lapselle varavaatteita, pidä huoli että pidät ne luonasi (ainakin suurimman osan). Koska tuollainen hirviöäiti voi tehdä toistekin sen tempun, ettei anna vaatetta mukaan. Se on yksi tapa kiusata, jos muut keinot loppuvat.

        Ole kärsivällinen, kohta lapsesi osaa itsekin sanoa missä haluaa asua, ja lasta on kuunneltava. Sen sanoo laki.


      • Minä1

        Voi vittu eiköhän ihminen vastaa silloin kun on
        A) aikaa vastata
        B) Halua vastata
        Se että vastaan kun Minulle sopii tarkoittaa se sitä, että silloin löytyisi
        Minulla aikaa sinun kysymyksiisi.
        Tätä kun ihminen ei tajua alkaa hän käyttämään muoti sana NARSISTI
        Johon Minä puolestani totean
        Hajoa pahvi elämääsi ja etsi virtuaaliolkapää mihin voit itkeä kuten vaikkapa
        Suoli24 tai vaikkapa tv7 rukous ohjelmat


      • Jännäjuttu
        Minä1 kirjoitti:

        Voi vittu eiköhän ihminen vastaa silloin kun on
        A) aikaa vastata
        B) Halua vastata
        Se että vastaan kun Minulle sopii tarkoittaa se sitä, että silloin löytyisi
        Minulla aikaa sinun kysymyksiisi.
        Tätä kun ihminen ei tajua alkaa hän käyttämään muoti sana NARSISTI
        Johon Minä puolestani totean
        Hajoa pahvi elämääsi ja etsi virtuaaliolkapää mihin voit itkeä kuten vaikkapa
        Suoli24 tai vaikkapa tv7 rukous ohjelmat

        Jep, on tosi kumma jos ei näille syytteleville ja selän takana narsistiksi haukkuville tosiystäville kukaan vastaile. Aivan hämmästyttää.


      • näen.kaikkien.läpi
        Jännäjuttu kirjoitti:

        Jep, on tosi kumma jos ei näille syytteleville ja selän takana narsistiksi haukkuville tosiystäville kukaan vastaile. Aivan hämmästyttää.

        Sellainen, joka arvostelee muita toisten narsistiksi syyttelemisestä netissä, on todennäköisesti narsisti.


      • tuulettuvuus
        19+2 kirjoitti:

        Ja jos erehdyt yrittää liian monta kertaa tavoittaa, laskee narsisti tämän vainoamiseksi tai ainakin pitää sitä ahdisteluna. Kutsutaan tuota myös mykkäkouluksi joka on henkistä väkivaltaa pahimmillaan. En tiedä miksi narsistit tekevät näin, kokevatko kovan kolauksen heikkoon itsetuntoonsa jos täytyisi vastata vai mennäänkö siinä liian intiimille alueelle että välittäisi toisesta ihmisestä edes vastauksen verran. Narsistilta et tosiaan saa vastausta. Näkevät ihmiset objekteina, eivät kokonaisina persoonina.

        Olen itsekin siirtynyt puhelin-äänettömälle- linjalle: muutamia kertoja. Eikös siinä muuten asu vinha kontrollointi, ettei öisin saisi nukkua. Kun tyypi on jossain muussa kunnassa, on, minä pyrin lepäämään öisin.
        Kun sitten aamulla palautan äänet, onkin puhelimeeni ehditty yön aikaan soittaa soittamasta päästyä... Ja taas soi, kun lähdössä töihini. Ja soi ja soi.
        En minä ymmärrä, mihin elämäni pitää ajautua. Minä olen itse asumiseni, laskuni maksava ihminen. Kontrollilla on tällaisia muotoja: puhelimella. Vatulointi tekemisistäni/taloudellisista asioistani. En muuten itsekään vatuloi kenenkään tilin saldoja. Tai kysele. Tai puutu jokaikiseen toisen elämisen pikkuasiaankin.
        Itse asiassa? Toivon vain vapautta elää rauhassa oma elämäni.

        Niin. Mitä muuta narsuista voisin kertoa? Sen liianhyvänollakseen totta. Ihan aluksi, kunnes tyypin omistushalu, kontrollointi jne. pistää ihmettelemään. Minä itsekin kummastelin alun jälkeen. Että taasko, joku kirppikseltä minulle pyytämättä tuotu ruma rätti? Taasko samaa leipää jota olen viikon syönyt, toi kysymättä kotiini? Taas, ainako, minun on elettävä sitä elämää missä ei koskaan ole mitään kivaa- vain kuten hän haluaa. Olen alkanut ajatella että jopa nauttii siitä touhusta, kun huutaa minulle useinkin... asioista joiden osapuoli en ole. Jättää jälkeensä yleensä minulle ihmeolon, ja unettoman yön. Juttu kun on sitä riita"osapuoltaan" niin solvaavaa, että pelottaa, mitä on tekemässä.

        Tämän ketjun tekstit tähän asti eivät ole kertoneet kokemusperäisesti narsismista. Unelmasta, jossa joku toivoo kunnollista parisuhdetta, ja rikkoutuu- minäkin odotin muutosta. Jotain. Mutta ei sitä taida olla tulossakaan, ikinä, ellen irtaudu täysin koko tyypistä.


      • Minun_kohd
        tuulettuvuus kirjoitti:

        Olen itsekin siirtynyt puhelin-äänettömälle- linjalle: muutamia kertoja. Eikös siinä muuten asu vinha kontrollointi, ettei öisin saisi nukkua. Kun tyypi on jossain muussa kunnassa, on, minä pyrin lepäämään öisin.
        Kun sitten aamulla palautan äänet, onkin puhelimeeni ehditty yön aikaan soittaa soittamasta päästyä... Ja taas soi, kun lähdössä töihini. Ja soi ja soi.
        En minä ymmärrä, mihin elämäni pitää ajautua. Minä olen itse asumiseni, laskuni maksava ihminen. Kontrollilla on tällaisia muotoja: puhelimella. Vatulointi tekemisistäni/taloudellisista asioistani. En muuten itsekään vatuloi kenenkään tilin saldoja. Tai kysele. Tai puutu jokaikiseen toisen elämisen pikkuasiaankin.
        Itse asiassa? Toivon vain vapautta elää rauhassa oma elämäni.

        Niin. Mitä muuta narsuista voisin kertoa? Sen liianhyvänollakseen totta. Ihan aluksi, kunnes tyypin omistushalu, kontrollointi jne. pistää ihmettelemään. Minä itsekin kummastelin alun jälkeen. Että taasko, joku kirppikseltä minulle pyytämättä tuotu ruma rätti? Taasko samaa leipää jota olen viikon syönyt, toi kysymättä kotiini? Taas, ainako, minun on elettävä sitä elämää missä ei koskaan ole mitään kivaa- vain kuten hän haluaa. Olen alkanut ajatella että jopa nauttii siitä touhusta, kun huutaa minulle useinkin... asioista joiden osapuoli en ole. Jättää jälkeensä yleensä minulle ihmeolon, ja unettoman yön. Juttu kun on sitä riita"osapuoltaan" niin solvaavaa, että pelottaa, mitä on tekemässä.

        Tämän ketjun tekstit tähän asti eivät ole kertoneet kokemusperäisesti narsismista. Unelmasta, jossa joku toivoo kunnollista parisuhdetta, ja rikkoutuu- minäkin odotin muutosta. Jotain. Mutta ei sitä taida olla tulossakaan, ikinä, ellen irtaudu täysin koko tyypistä.

        "En minä ymmärrä, mihin elämäni pitää ajautua. Minä olen itse asumiseni, laskuni maksava ihminen."
        Minun kohdallani narsisti otti oikeudekseen lukea, että on pitänyt minua yllä ja minun ei ole tarvinnut avata kukkaroani... vaikka hyvä luoja sentään olimme yli 50v ja seurustelimme vain muutaman kuukauden.
        Emme asuneet yhdessä. En ostanut bensaa kertaakaan hänen autoonsa, että ehkä se öykkäröinti tuli siitä... ;
        "Unelmasta, jossa joku toivoo kunnollista parisuhdetta, ja rikkoutuu- minäkin odotin muutosta. Jotain. Mutta ei sitä taida olla tulossakaan, ikinä, ellen irtaudu täysin koko tyypistä."
        Hyvä luoja sentään. Ei varmasti tule, jos et irrottaudu.
        Tämä ketju on vuodelta -14. Palstalta löytyy lukemattomia sekä uusia että vanhoja ketjuja. Ilmeisesti vasta aloitit lukemisen?


      • entuhri

        tämä on kyllä niin totta. narsku tekee aina niinkuin hänelle sopii.


      • Anonyymi
        19+2 kirjoitti:

        Ja jos erehdyt yrittää liian monta kertaa tavoittaa, laskee narsisti tämän vainoamiseksi tai ainakin pitää sitä ahdisteluna. Kutsutaan tuota myös mykkäkouluksi joka on henkistä väkivaltaa pahimmillaan. En tiedä miksi narsistit tekevät näin, kokevatko kovan kolauksen heikkoon itsetuntoonsa jos täytyisi vastata vai mennäänkö siinä liian intiimille alueelle että välittäisi toisesta ihmisestä edes vastauksen verran. Narsistilta et tosiaan saa vastausta. Näkevät ihmiset objekteina, eivät kokonaisina persoonina.

        Ei helvetti, minä olen niin miettinyt onko tämä ihminen sellainen. Ihan kuin lukisi omaa elämää. Äkkiä eroon siitä.


      • Anonyymi

        Ei kai kukaan muukaan elämäänsä elä jonkun toisen ajattelutavan mukaisesti,
        Ei ole kysymys nasisista ainoastaan ihmisestä jolla on muutakin tekemistä kun vastailla soittoihin ja viesteihin, cåbastaa silloin kun hänellä on aikaa.änarsisti taas on ihminen joka vaatii että juuri hänen soittoonsa on heti vastattava. Jokaisella on oma elämänsä ja kaikki eivät kulje puhelin kädessä päivät pitkät , joten hyväksy tilanne kuten se on äläkä laita paineita toisille ihmisille , heillä on oma elämänsä myös


      • Anonyymi
        19+2 kirjoitti:

        Ja jos erehdyt yrittää liian monta kertaa tavoittaa, laskee narsisti tämän vainoamiseksi tai ainakin pitää sitä ahdisteluna. Kutsutaan tuota myös mykkäkouluksi joka on henkistä väkivaltaa pahimmillaan. En tiedä miksi narsistit tekevät näin, kokevatko kovan kolauksen heikkoon itsetuntoonsa jos täytyisi vastata vai mennäänkö siinä liian intiimille alueelle että välittäisi toisesta ihmisestä edes vastauksen verran. Narsistilta et tosiaan saa vastausta. Näkevät ihmiset objekteina, eivät kokonaisina persoonina.

        Miksi yrität tavoitella ketään, ihminen ehkä ei ole kiinnostunut sinusta, se ei tarkoita että olisi narsisti mitenkään


    • Peilimaailmasta

      Täällä on usein kirjoitettu, että narsisti peilaa uhrin ja muiden ihmisten ominaisuuksia, mutta mulla on niin erilainen käsitys / kokemus / ymmärrys asiasta. Mun mielestäni oma narsistini ei peilannut yhtään mitään. Hän oli jotenkin sielullisesti / henkisesti blankko. Koen, että se olin minä, joka heijastin / peilasin siihen hänen tyhjyyteensä omia ja kuviteltuja ominaisuuksiani. Kuvittelin, että hänellä on samanlainen henkinen rakenne, kuin muillakin normaaleilla ihmisillä. Koitin aina kriisien jälkeen käydä keskustelua sen "normaalin ihmisen" kanssa ja selittää hänelle seikkaperäisesti, miltä hänen käytöksensä / jatkuva kritiikkinsä minusta tuntui. Kun suhde sitten oli ohi, minulta kesti vuoden verran tajuta, etteivät ne positiiviset kokemukseni hänen kanssaan olleet suureksi osaksi todellisia. Ne tunteet, rakkaus, hellyys ja läheisyys eivät olleet koskaan hänen tunteitaan, vaan ihan minun omia projektioitani. Omia tunteitani, jotka olin heijastanut häneen ja kuvitellut hänen ominaisuuksikseen. Kun silmäni aukesivat, näin hänen tyhjyytensä. Näin hänen todelliset tunteensa: vihan, katkeruuden, välinpitämättömyyden, röyhkeyden, tunteettomuuden, kylmyyden, julmuuden, ylimielisyyden. Paljon muuta ei hänessä todella ollut koskaan ollutkaan. Jos jotain positiivisia tunteita oli, ne olivat aivan suhteen alussa ja ilmeisesti sitä teatteria. Näytellä hän viitsi vain aivan alussa. Jos tunsin joskus oloni hyväksi hänen kanssaan, hän teki kaikkensa, saadakseen minut onnettomaksi ja epävarmaksi. Näin jälkikäteen näen, että minun iloni oli hänelle puhdasta myrkkyä, johon hän aina reagoi voimakkaasti. Katumattomuus oli hänelle suurin ylpeydenaihe. Hän ei pyrkinyt paljonkaan salaamaan tai näyttelemään mitään muuta kuin oli. Minun tunteeni tai toiveeni eivät koskaan merkinneet hänelle yhtään mitään. Minä olin se, joka otin sen suhteen vakavasti ja kohdistin häneen epärealistisia odotuksia. Hänellä ei niitä ollut koskaan. Jokainen yritykseni keskustella hänen kanssaan tai selittää hänen aiheuttamaansa mielipahaa saivat hänet uhkailemaan erolla "Tää homma ei vaan toimi", "Kemiat ei pelaa"... Koko suhteemme aikana hän ei sanonut minulle mitään positiivista. Kritiikkiä sen sijaan tuli runsaasti ja omalla, ikuisesti murjottavalla ja happamalla naamallaan hän kyllä ilmaisi mielipidettään jatkuvasti. Miksikö jäin? Klassisista syistä. Toivoin hänen ymmärtävän ja muuttuvan, tahdoin tehdä hänet onnelliseksi, seksi oli loppuun asti hyvää, en koskaan pitkästynyt hänen kanssaan, enkä ehtinyt kyllästyä, koska hän oli aina niin kiinnostavan arvaamaton, kuvittelin hänen olevan sen oikean (koska todella tahdoin jo sitoutua kestävään parisuhteeseen).

      • kunhan vain kysyn

        Tutulta kuulostaa... :/

        Eikö tuo ihminen sitten koskaan ylimielisyydessään syytellyt muita ihmisiä asioista, jotka toteutuvat vielä vahvemmin hänessä itsessään, mutta joita hän on täysin kyvytön näkemään/myöntämään olevan itsessään lainkaan? Eli halveksinnan peilaamista itsestä ulospäin.


    • peilimaailmasta

      No tämä minun narsistini ei ollut niin analyyttinen. Mielessään hän kenties niin ajatteli, koska oli lähes aina hapan? Ainoa kommentti muista ihmisistä, jonka muistan hänen sanoneen oli "Ketään ei voi auttaa". Sillä hän todennäköisesti tarkoitti, että häntä ei voi auttaa. "Sulla ei ole aavistustakaan, mitä mä ajattelen", oli myös yksi hänen vakiosloganeitaan ja tottahan se olikin.

      Muiden ihmisten jatkuva syyttely ja mustamaalaus oli kyllä toisen tuntemani narsistin vakiohuttua, mutta hän olikin ekstrovertti.

      • kunhan vain totean

        Introvertit osaavat ihan samoin äityä vaikkapa internetissä jatkuvaan syyttelyyn ja mustamaalaamiseen. Mutta sielläkin, missä puhuvat, osaavathan hekin puhua, vihjailla ja vaikkapa valehdella.

        Joskushan introvertti leimahtaa parhaiten kirjallisesti, mitä olen ihmetellyt esim. sosiaalisissa medioissa, missä suutasoittavimmat fleimaajat, räyhääjät ja syyttelijät saattavatkin yhtäkkiä ilmoittautua introverteiksi - OK. :)


      • molohol

        Taisit olla sinä ite, kultaseni


      • näen.kaiken.läpi
        kunhan vain totean kirjoitti:

        Introvertit osaavat ihan samoin äityä vaikkapa internetissä jatkuvaan syyttelyyn ja mustamaalaamiseen. Mutta sielläkin, missä puhuvat, osaavathan hekin puhua, vihjailla ja vaikkapa valehdella.

        Joskushan introvertti leimahtaa parhaiten kirjallisesti, mitä olen ihmetellyt esim. sosiaalisissa medioissa, missä suutasoittavimmat fleimaajat, räyhääjät ja syyttelijät saattavatkin yhtäkkiä ilmoittautua introverteiksi - OK. :)

        Olet väärässä, introvertit ovat aina älykkäitä ja hyvin käyttäytyviä.


      • vaiolikotämävitsiheh
        näen.kaiken.läpi kirjoitti:

        Olet väärässä, introvertit ovat aina älykkäitä ja hyvin käyttäytyviä.

        Siinä tapauksessa väärät ihmiset ilmoittautuvat introverteiksi.


    • practical tips

      Joskus syytellään puolin ja toisin että olet narsisti. On kuitenkin helppo testi todeta kumpi on narsisti. Jos henkilö A joutuu asioimaan henkilön B kanssa ja A:lla on sen jälkeen aina aivan P*ska olo ja B:llä ei, koska hän oli oikeassa , niin B on narsisti ja A narsistin uhri.

      Mieti kannattaakko vastata narsistille ylipäätään. Jos asiointi välillä pakollista (lapset tms) Eritytä narsistipuhelin. Uusi numero salaiseksi. Siis narsisti puhelin erikseen ja pidä auki kun siltä tuntuu. Laita se vaikka pöytälaatikkoon suljettuna ja katso tekstarit/soitot kun siltä tuntuu.

      Muuta uusi osoite salaiseksi. Tee web sähköpostiin narsitille oma kansio ja ohjaa tulevat postit sinne. Kun luet sähköpostia erillisellä ohjelmalla voit huoletta lukea sähköpostit ettei tule häneltä ja voit käydä webmailissa katsomassa viikon/kk:n yhteydenotot kerralla silloin kun sinulla on henkisesti sellainen olo että jaksat. Älä vastaa mihinkään heti luettuasi. Mieti taas onko tarpeellista käytännän asioiden kannalta vastata. Ei tarvitse oikoa tms. Ei mitään tapeetonta. Narsistisi on historiaa, anna hänen hävitä eetteriin.

      • Toimii!

        "Jos henkilö A joutuu asioimaan henkilön B kanssa ja A:lla on sen jälkeen aina aivan P*ska olo ja B:llä ei, koska hän oli oikeassa , niin B on narsisti ja A narsistin uhri. "

        Tunnistan itseni tässä A:ksi. Hän B pahoittaa mieleni aina. Haukkuu ja on aina oikeassa.
        Kääntää kaikkien hyviltä vaikuttavien tyyppien päät kierolle puolelleen valheillaan. Saavat nämä jopa kehumaan häntä. Kehuu myös paljon itseään.
        Peilaa itseään vertauskuvallisin piruiluin, miten huono minä olen joissakin asioissa.


      • näen.kaiken.läpi

        Mulle tuli paha olo sun viestin lukemisesta, oletkohan narsisti? :(


    • diagnoosi textarilla

      darng, olen ilmeisesti sitten narsisti jos kerran diagnoosin noi helposti saa, vaikkakin lääkärit väittää tätä vakavaksi masennukseksi kun ei jaksa edes aina nousta sängystä ilman tappavaa nälkää, kusi tai paskahätää.

      • ollakovaieiköolla

        Voiko muuten narsisti sairastaa masennusta??? Voiko narsistilla olla diagnoosi F.32.2? Mun exä syyttää mua narsistiksi ja olen jo itsekin alkanut miettimään, että olenko sittenkin... Mutta sairastan oikeasti vakavaa masennusta (ilman psykoottisia oireita) ja tuossa ylempänä mainittiin, ettei narsisti voisi olla masentunut. Miten teidän mielestä?


      • 1+2=?
        ollakovaieiköolla kirjoitti:

        Voiko muuten narsisti sairastaa masennusta??? Voiko narsistilla olla diagnoosi F.32.2? Mun exä syyttää mua narsistiksi ja olen jo itsekin alkanut miettimään, että olenko sittenkin... Mutta sairastan oikeasti vakavaa masennusta (ilman psykoottisia oireita) ja tuossa ylempänä mainittiin, ettei narsisti voisi olla masentunut. Miten teidän mielestä?

        Narsismi on asteittainen ilmiö (sekä-että), ei kategorinen (joko-tai). Narsistisia piirteitä, terveitä ja epäterveitä, on meissä kaikissa ja kun jokin piirre/taipumus tulee esiin kaikkien muiden yläpuolella, se ei aina ole oire siitä että tuo piirre hallitsee meitä, esim. vakavasti masentunut voi saada persoonallisuustesteissä tuloksen "depressionaalinen persoona" diagnoosinsa tueksi. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että tuo piirre olisi pysyvä. Masennuksesta kun voi toipua.

        Narsisti voi masentua jos ympärillä ei ole lähteitä; hän ei kestä yksinäisyyttä ja yksin oloa. Ikävystyy kuoliaaksi.


      • hggg
        ollakovaieiköolla kirjoitti:

        Voiko muuten narsisti sairastaa masennusta??? Voiko narsistilla olla diagnoosi F.32.2? Mun exä syyttää mua narsistiksi ja olen jo itsekin alkanut miettimään, että olenko sittenkin... Mutta sairastan oikeasti vakavaa masennusta (ilman psykoottisia oireita) ja tuossa ylempänä mainittiin, ettei narsisti voisi olla masentunut. Miten teidän mielestä?

        Kyllä narsisti voi sairastaa masennusta. Narsisti se vasta masennusherkkä onkin kun koko elämä riippuu muista ihmisistä.


      • Anonyymi

        Oma narsisti oli masentunut, ahdistunut ja epävakaa persoona (BPD). Kaikista oli lääkärin lausunto, viimeisimmän piilotteli minulta. Alussa rakasti paljon, sitten se häipyi, lähinnä sitten haukkui ja nimitteli, oli kiusaamista!!! Lähdin menemään, en jää kaipaamaan, ei jutella. Ei hän koskaan vastannut edes viesteihin, tai viiveellä, muka akku loppu, ei jaksanut, muita tekosyitä. Otti kyllä heti yhteyttä kun tarvitsi jotain, esim. laskun maksaa piti, ja häneen menikin paljon rahaa.


    • uranus2

      Miesuhrille! Kuvaat elämää ja vuorovaikutusta narsistin kanssa todella hyvin! Tunnistan nuo aivan samat asiat. Surullista on, että olet mies ja et ole lähihuoltaja. Itse olen nainen ja lähdin kahden pienn lapsen kanssa, väännettiin tuota juurikin samaa kuviota 1,5 vuotta, kunnes alkoholi ja kaikenmuunlainen sekoilu tui kuvioihin enenevässä määrin ja sain lapsilleni yksinhuoltajuuden ja valvotut tapaamiset. Voimia sinulle!! Todella!

    • Minkä-lie-uhri

      Ai olenks mä nyt narsisti kun en vastaa minuun-muka-ihastuneelle-miehelle.
      Inhoan häntä.
      Hän toi ilmi tykkäävänsä laihoista,malleista,pornotähdistä ja ihmettele,,miksi mökötän kun hän nyt vain katselee,mutta ei koske.
      Hän siis sanoi suoraan,että ne on kauniita.
      Ja hei,itse olen satakilonen muija.Ihan nätti,mutta läski!
      Ja silti tuo mies väitti tykkäävänsä minusta.
      Kun lakkasin vastaamasta viesteihin ja puheluihin,oli käynyt jopa talon pihalla autolla kyttäämässä näkisikö minua!!
      Laittoi typeriä tekstareita.Lukenut olen kaikki,mutta en vastaa.

    • Tosi On Kop Kop

      Narskuthan ne ovat kovia lähettämään viestejä kun yrittävät ohjata toisen käyttäytymistä. Jos viesteihin ei vastaa ja tottele alkavat he lähetellä viestejä kolmansille osapuolille jotta kolmannet osapuolet ohjaisivat henkilön käyttäytymistä. Kolmanneksi osapuoleksi voi käydä myös viranomaisviestittely. Erilaiset auktoriteetit. Joskus idea tuntuu olevan suora vaikuttaminen, mutta välillä eräänlainen kiristys-toimendpide. Jos et tottele niin, laitan sut k'''een. Onneksi kolmannet osapuolet ovat usein fiksuja ja vähintään muutaman viestin jälkeen haistavat palaneen käryn.

      • Traumatisoitunut.

        No mulle juuri soitteli ambulanssia ja poliisia kun en vastannut puhelimeen/viesteihin enkä avannut ovea. Väitti, että olen tappanut itseni ym.. Keksi kaikenlaista ja kyllä viranomaiset sitä pitkään uskoi! Aiheutti varoituksia naapureilta ja sitä kautta häädön. Nyt turvakodissa ja lähestymiskielto. Naureskeli vielä, etten ikinä saisi häntä kohtaan lähestymiskieltoa. No, sain todella nopeastikin sen, onneksi kaikki sairaat viestit ja meilit oli tallella, ja niitä oli PALJON... Nyt pitäisi tehdä rikosilmoitus kaikesta paskasta mitä se hirviö teki mulle, mutta en pysty puhumaan niistä ensin poliisille, sitten oikeudessa kaikkien kuullen ym,ym... Hyvä kun olen edes murto-osaa pystynyt naispuoliselle turvakodin työntekijälle avautumaan ja sekin työn ja tuskan takana. Olen ikuisesti vammautunut tästä. ONNEKSI EI OLE LAPSIA!


      • Tosi On Kop Kop
        Traumatisoitunut. kirjoitti:

        No mulle juuri soitteli ambulanssia ja poliisia kun en vastannut puhelimeen/viesteihin enkä avannut ovea. Väitti, että olen tappanut itseni ym.. Keksi kaikenlaista ja kyllä viranomaiset sitä pitkään uskoi! Aiheutti varoituksia naapureilta ja sitä kautta häädön. Nyt turvakodissa ja lähestymiskielto. Naureskeli vielä, etten ikinä saisi häntä kohtaan lähestymiskieltoa. No, sain todella nopeastikin sen, onneksi kaikki sairaat viestit ja meilit oli tallella, ja niitä oli PALJON... Nyt pitäisi tehdä rikosilmoitus kaikesta paskasta mitä se hirviö teki mulle, mutta en pysty puhumaan niistä ensin poliisille, sitten oikeudessa kaikkien kuullen ym,ym... Hyvä kun olen edes murto-osaa pystynyt naispuoliselle turvakodin työntekijälle avautumaan ja sekin työn ja tuskan takana. Olen ikuisesti vammautunut tästä. ONNEKSI EI OLE LAPSIA!

        Jos henkilö kävi fysiikkaan - ja voit todistaa, tee riksoilmoitus.

        Heninen väkivalta, viestiettely - mieti lähdetkö oikeustielle, sillä naristi nauttii tästäkin huomiosta. Mietin itsekin tätä optiota kauaa mutta totesin lopulta että paras on lyhentää kaikki asiointi narsistiin kanssa mahdollisimman lyheen ja antaa henkilön kadota taustakohinaan. Paras kosto on nauttia elämästä.


      • onneton, elo on
        Tosi On Kop Kop kirjoitti:

        Jos henkilö kävi fysiikkaan - ja voit todistaa, tee riksoilmoitus.

        Heninen väkivalta, viestiettely - mieti lähdetkö oikeustielle, sillä naristi nauttii tästäkin huomiosta. Mietin itsekin tätä optiota kauaa mutta totesin lopulta että paras on lyhentää kaikki asiointi narsistiin kanssa mahdollisimman lyheen ja antaa henkilön kadota taustakohinaan. Paras kosto on nauttia elämästä.

        Tosi on kop. Miksi kostoajatuksia?.Teoreettisinakaan.


      • Tosi On Kop Kop
        onneton, elo on kirjoitti:

        Tosi on kop. Miksi kostoajatuksia?.Teoreettisinakaan.

        Luonnollinen reaktio selaista kohtaan joka on tehnyt elämästäsi helvetin hyvin pitkäksi aikaa


    • Minulla on juuri

      sellainen ystävä, joka täyttää kaikki narsismin piirteet. Ei vastaa koskaan viesteihini ja puhelimeen. Laittaa itse viestejä ja soittaa, jos minä en vastaa, nostaa hirveän metelin ja syyllistää.

      Suostuu tapaamaan vain itse ehdottamassaan paikassa silloin, kun hänelle sopii ja saattaa viime tingassa perua, olevinaan muka jonkun tärkeämmän asian takia. Syyllistää ja arvostelee kokoajan muita, eikä löydä itsestään mitään vikaa ja ihmettelee, kun ihmiset kaikkoavat ympäriltä.

    • niiiin tätä

      näin toimii narsistimies

      Pitää jormaansa vain vasemmassa puntissa, että s e näyttäis muka isommalta.
      Varma narsistin merkki.

      • näen.kaiken.läpi

        Voi että, mä olen sittenkin narsisti. :(


    • ehkä autismiakin

      Entä jos se on merkki hajamielisyydestä, väsymyksestä, masentuneisuudesta, siitä ettei vastaa psykoille, käyttämätön sp-osoite, unohtunut salasana...?

      Tai jos on pakko johtua diagnoosista, niin jos se on vaikka estynyt persoonallisuus? :-)

      • miehen väärä numero?

        Soittoja on tullut silloin tällöin. Vastaamassa vaimoni. Ravintolaillan jälkeenkö? he tivaavat ettei se kysytty ole naimisissa. Ollaan oltu 30v eukko sanoo, kuulemiin.
        Kun minä vastaan, he sanovat, väärä numero.


    • Dearwatson

      ...on se merkki siitä, että hän haluaisi sinun jättävän hänet rauhaan.

      • puhvelsson

        dearwatson
        Olen puhvelimies. En ole kehenkään perheeni ulkopuoliseen ikinä ottanut yhteyttä, enkä ota; tiedä tämä, puhvelit eivät yleensä soittele.
        Voihan naiset yrittää ottaa kontaktia, mutta ei pidä tressaantua, ellei tämä asema mitään vastaa.


    • en todellakaan ummar

      se että käy jkoskus paskalla on myöskin merkki narsismista

    • Kaunein

      Narsissit on kauniita.

    • 7+20

      Narsisti pommittaa viesteillä/tekstareilla/puheluilla vaikka häntä kuinka pyytäisi olemaan tekemättä näin.

      • 13+5=?

        Täällä sama juttu ja en vastaa. Helpottaa kun pitää mielessä, että lähdettä se vain etsii poistamaan yksinäisyyttään. Ihmisenä hän ei ole kiinnostunut minusta.


      • 7+20
        13+5=? kirjoitti:

        Täällä sama juttu ja en vastaa. Helpottaa kun pitää mielessä, että lähdettä se vain etsii poistamaan yksinäisyyttään. Ihmisenä hän ei ole kiinnostunut minusta.

        Näinpä juuri, ns. "normaalin ihmisen" kestää kauan tajuta se, että joku voi olla niin laskelmoiva kuin nassukka on...


      • Borealisss

        Minä lähetän kysymyksiä lastamme koskien, mutta ei ikinä tule mitään vastausta. Muutenkin hoidan asiat tekstiviestein, että on mustaa valkoisella mitä on "keskusteltu". Vastaus voi tulla,yleensä ei. Ja vastauksista iso osa arvostelee minun henkistä tasapainoani, vaikka narsu itse ei ole hakeutunut edes erohetkellä viranomaisten hänelle tarjoamaan terapiaan.
        Huippu on se, että narsu on jo viisi kertaa hakenut läh.kieltoa/vainoamistuomiota minulle noista viesteistä.. Seuraava jos/eli kun tulee, niin teen ilmoituksen aiheettomista ilmoituksista sekä parista rikoksesta jotka pystyn vihdoin todistamaan.


      • Anonyymi

        Narsisti jättää vastaamatta kaikkiin viesteihin ja vastaa kuten huvtittaa. Asiat menee vain enemmän solmuun. Hädissään oleva uhri haluaa soittaa, viestittää ja sopia. Mutta Narskua ei huvita vastata. Hän syyttää uhrin narsistiksi, joka pommittaa häntä viesteillä, joihin on itse syyllinen koska hänen kanssaan ei pysty sopimaan mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti jättää vastaamatta kaikkiin viesteihin ja vastaa kuten huvtittaa. Asiat menee vain enemmän solmuun. Hädissään oleva uhri haluaa soittaa, viestittää ja sopia. Mutta Narskua ei huvita vastata. Hän syyttää uhrin narsistiksi, joka pommittaa häntä viesteillä, joihin on itse syyllinen koska hänen kanssaan ei pysty sopimaan mitään.

        Riippuu tosiaan tilanteesta. Jos saa kiusattua uhriaan sillä, että ei vastaa viesteihin, niin todellakin tekee sen. Ja jos vastaa niin vastaa vain osaan viesteistä. Ei narsistia kiinnosta käsitellä ongelmia tai sopia asioita joissa on toiminut väärin. Saattaa muina miehinä seuraavana päivänä viestitellä jostakin ihan muusta asiasta, kuin edellisen päivän keskusteluja ei olisi ollutkaan. Narsisti todella tarkkaan tietysti seuraa miten itse vastaat hänelle, onko viestissä kirjoitus virheitä, kuinka pitkästi vastaat. Mitkään selitykset ei narsistille auta, kun yrität selostaa vaikka syytä lyhyeen viestiin. Narsisti siis käyttää viestittelyä vallan välineenä ja alistamiseen.


    • näin se on

      Narsisti ei juuri koskaan pyydä anteeksi tai myönnä olevansa väärässä.
      Hän ei tunnusta todellisia vikojaan ja virheitään. Hän kieltää, syyttää muita, lyö leikiksi, miten vain, kiertääkseen todellisuuden.

      Narsisti elää harhoissaan, luullen olevansa yli-ihminen, toisen yläpuolella, toista kaikin puolin parempi ihminen.

      • näen.kaiken.läpi

        Mitä jos tietää olevansa ylivertainen ja kaikkien yläpuolella? :(


      • Anonyymi
        näen.kaiken.läpi kirjoitti:

        Mitä jos tietää olevansa ylivertainen ja kaikkien yläpuolella? :(

        Todennäköisesti sitten kannattaa miettiä omaa suhtautumista.


    • Nassukan uhri

      Kannattaisi katsoa peiliin.Eiköhän se narsisti sieltä kurkista takaisin...Ehkäpä tämä ihminen on kyllästynyt ottamaan sinulta paskaa vastaan eikä siksi vastaa.Tullut mitta täyteen.

      • niin1

        Tai laittanut eston puhelimeen...


    • soleil2

      Tunnistin asian. Mies liverteli, että haluaa " korjata" avioliittonsa. On tulossa käymään vuosien jälkeen ja on pettänyt minua koko ajan. Itse en ole asiasta ollenkaan innostunut, odotin vain, että tulisi, selvitettäisiin asiat, ja erottaisiin. Kun puhuin avioerosta jokin aika sitten puhelimessa, rupesi itkemään. Lisäksi sopivassa välissä kiristää itsemurhalla. Tunnistin hänet, kun törmäsin Narsistien Tuki ry-foorumiin. Tässä välissä on jo ehtinyt haukkua minua svedupelleksi, piruksi, apinaksi ja muuta mukavaa, nyt, kun on tulossa tänne. Ja asiaan kuuluu tietenkin se, että kun lähetän viestejä, niihin ei vastata. Kuten tänäkään iltana ei ole vastattu. Hän olisi ylihuomenna täällä. En halua nähdä häntä enää. Olen puhunut avioerosta vuoden. Hän sanoo, ettei eroa puhelimessa. Arvaan kyllä jatkonkin: tuskin tulee, kunhan sai taas huijata, vetää maton alta. Ja kun puhun erosta, alkaa itsemurhalla kiristäminen. Ja mitään asiallista keskustelua ei ikinä tule.

      • töpinäksi

        Mitäs jos vaan käyt maistraatissa laittamassa erohakemuksen vetämään? Et tarvitse siihen sen toisen yhteistyötä. Puoli vuotta odotat, jätät kakkosvaiheen hakemuksen ja asia alkaa olla sillä selvä.


    • ikugfftuigff

      Onko se psykopaatin välittämistä, että hän yrittää olla kokonaan kommunikoimatta manipuloinnin ja raivoamisen sijaan ?

      • 1q343

        En tiedä liittyykö tähän psykopatia mitenkään, mutta ihminen joka tietää olevansa helposti kiihtyvä, raivostuva, saattaa toisinaan kokea että parempi olla vain hiljaa kuin alkaa raivoamaan.


    • xcdc

      Riippuu kuka niitä viestejä laittaa...jos häirikkö, niin ei kai niihin ole pakko vastata?

    • ferererer

      Aika pimee aloitus...nimenomaan narsisti ei jätä rauhaan, vaan pommittaa niillä viesteillään.

      • ökhgfdd

        Mielestäni asia ei ole niin yksioikoinen.


        Kyllähän narsistit harrastaa sitä silence treatmenttia myöskin.
        Riippuu mikä se kuvio syvemmällä tasolla on.
        Hiljaisuus tai paljo viestittäminen ei sellaisenaan kenestäkään tee narsistia.


      • Anonyymi
        ökhgfdd kirjoitti:

        Mielestäni asia ei ole niin yksioikoinen.


        Kyllähän narsistit harrastaa sitä silence treatmenttia myöskin.
        Riippuu mikä se kuvio syvemmällä tasolla on.
        Hiljaisuus tai paljo viestittäminen ei sellaisenaan kenestäkään tee narsistia.

        Totta, joku voi pommittaa viesteillä olematta narsisti ja toinen ei vastaa muttei siltikään ole narsisti. Ja toisaalta joku narsisti voi pommittaa viesteillä ja toinen narsisti olla vastaamatta. Ei sitä voi viestien määrän perusteella sanoa, kuka on narsisti ja kuka ei.


    • dfkims

      Jos sähköposti ja konekin kaapattu, rikottu kaiken muun ohella
      tai on pökertynyt jo saamistaan tälleistä
      - millainen se narsistinmerkki olis jos sen piirtäen tai sarjakuvina esittäisitte?

    • Ana_lipano

      Akka ei antanut anaalipanoa, onko narsisti?

      • 2qw34r

        Kaikki ihmiset eivät kiihotu perseenreiästä.


    • wq3er

      Terve satanismi auttaa taistelussa narsisteja vastaan. Lukekaa vaikka Chuch Of Satanin teesit.

      • 2w345tr

        "Satan represents responsibility to the responsible instead of concern for psychic vampires!"


    • dfsdfsd

      No mitä vittua se narsisti niitä viestejään lähettelee?

    • Anonyymi

      ”Jos henkilö ei vastaa hänelle lähetettyihin viesteihin, on se merkki narsismista”
      Henkilö, joka ei vastaa viesteihin, voi toki olla myös narsisti, mutta hän voi olla myös esim. kiireinen äiti, joka on aikonut vastata, mutta on unohtanut tai henkilö, joka ei vain ole kiinnostunut sinusta tai monia muitakin syitä on olemassa, joten turha yleistää tuolla tavalla. On toki kurjaa, jos joku ei vastaa viesteihin, olen itsekin joutunut sitä kokemaan, mutta en kyllä usko näiden ihmisten olleen narsisteja, heillä vain on ollut omat syynsä olla vastaamatta.

      • Anonyymi

        Eihän se viesteihin vastaamattomuus irrallisena tai yksittäisenä asiana ole narsismia tai kun joku on kiireinen eikä ehdi vastaamaan. Kyse on narsistisesta hyväksikäyttähästä joka tietoisesti käyttää tätä gaslighting-manipulaatiota hyväkseen satuttaakseen tarkoituksellisesti uhriaan.
        Narsismi on vakava persoonallisuushäiriön johon liittyy myös ne ominaisuuspiiryeet joilla narsistit luokitellaan.
        Jos jollakulla ei ole henkilökohtaista kokemusta narsistista omassa elämässään, ei tiedä narsismista mitään. Ei mitään!


    • Anonyymi

      Hyvä tieto

    • Anonyymi

      Narsisti manipuloi uhriaan monella tavalla. Ja kyllä tämä tapa ettei viesteihin vastata tai niitä lueta on narsistin yksi julma tapa kiusata uhriaan. Narsisti tietää että uhri odottaa vastauksia ja että uhri kärsii kun niitä viestejä tai vastauksia ei narsistilta saa. Viesteihin vastaamattomuus kertoo myös sen kuinka tyhjä Narsisti on sisältä eikä kykene minkäänlaiseen aikuiseen keskusteluun esim. parisuhdeongelmista silmätysten tai viestein. Ei omaatuntoa. Narsisti pakenee kun tulee epämukava olo kun pitäisi keskustella. Narsisti on henkisesti lapsen tasolla. Ei kykene itseanalyysiin tai asettumaan toisen asemaan.
      Riitatilanteissa uhri on aina se joka pyytää anteeksi ja traumakierre jatkuu ja jatkuu. Lähteminen on vaikeaa koska Narsisti on rakkauspommituksella sitouttanut uhrinsa tiukasti itseensä. Narsisti nauttii kun uhri antaa periksi kerta toisen jälkeen.
      Sit joku päivä väsytetty uhri ei enää jaksa ja on pakko irrottaitua narsistista tai uhri masentuu vakavasti. Näin kävi itselleni, vuosi nyt erosta ja terapia alkamassa. Itsetunto ja omanarvontunto täysin säpäleinä henkisen väkivallan seurauksena.

      • Anonyymi

        Se on juuri näin.


    • Anonyymi

      Voi hyvin olla että viesteillä pommittava vainoaja on se häiriöinen

    • Anonyymi

      Höpöhöpö 😅

    • Anonyymi

      Palataanpa aloitukseen. Ihan tyypillistå käytöstä on narsisteille tämä ettei viesteihin vastata tai jos vastataan niin viiveellä. Kysymyksiin ei vastata, ne ohitetaan. Ongelmia ei osata selvittää eikä narsisti kykene muutoinkaan mihinkään rakentavaan keskusteluun. Ei kykyä itsereflektointiin joten helpompi ongelmatilanteissa paeta ja pitää hiljaisuutta. Sitten tullaan sieltä esiin kun toinen osapuoli sovittelee ja ollaan niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kaikenlaista sanasalaattia. Sanat ja teot ovat ristiriidassa keskenään. Narsisti kun jättää niin blokkaa heti kun uusi uhri on kainalossa. Mitään asioita ei selvitä koska ei välitä. eikä tunne empatiaa. Narsisti ei koskaan anna tukea tai ymmärrä kumppaniaan . Hän ottaa mutta ei pysty antamaan. Narsisti on tunne-elämältään ja henkisesti jäänyt uhmaikäisen tasolle. Kokemusta on tällaisesta paikasta.

    • Anonyymi

      Paikasta. Onneksi ei enää elämässä.

    • Anonyymi

      Paskasta!

    • Anonyymi

      Voi olla että narsisti usein manipuloi vastaamattomuudellaan suhteessa. Mutta siinä vaiheessa kun uhri nostaa lopullisesti kytkintä eikä enää vastaa, on kyse uhrin rohkeudesta jättää pahoinpitelijänsä. Ja siinä on kyseessä kahdesta eri asiasta. Narsisti kyllä gaslightaa asiat ylösalaisin, eli haukkuu siinä vaiheessa viimeistään uhrinsa narsistiksi ellei ole jo aiemmin sitä tehnyt.

    • Anonyymi

      Kyllä juuri noin kävi minulle. Narsisti on niin raukka pakenija että pakenee kun alkaa tulla ongelmia eikä vastaa viesteihin. Palaa sitten myöhemmin paikalla ihan niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja toivoo ettei kumppani ota ongelmaa enää esiin. Jatketaan vaan muina miehinä mutta ongelma jää selvittämättä ja kaihertamaan. Lopulta tämä puhumattomuus tuhoaa suhteen. Ei narsistin kanssa voi keskustella rakentavasti mistään. Narsisti pettää lupaukset ja sopimukset. Ei ota mitään vastuuta tekemisistään. Sanat ja teot ovat jatkuvasti ristiriidassa keskenään.

      Narsisti ei kykene vastavuoroiseen parisuhteeseen. Ainoa keino on uhrin lähteä taakseen katsomatta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Se on juuri noin, ja hyvä pitää mielessä. Jos ja kun narsisti joskus myöhemmin tulee "hyväntuulisena" takaisin, niin on tärkeää muistaa, että ensinnäkään narsisti hyvin harvoin kykenee muuttumaan. Monet asiantuntijat sanovat tätä samaa. Narsisti on ihan liian ylpeä muuttuakseen, ja kaiken lisäksi hän todennäköisesti ajattelee että toiset ovat epänormaaleja, joitten pitäisi muuttua. Ei hänen.

        Toisekseen, jos hän tulee takaisin, se tarkoittaa sitä, että hän on jo saanut tarpeekseen uudesta uhristaan, jonka takia kumppaninsa alun perin jätti. Eli ei hän ainakaan sen takia tule takaisin, että ikävöisi exäänsä. Miten tunnekylmä, helposti tylsistyvä energiavampyyri voisi ikävöidä jotakuta? Narsisti kohtelee ihmisiä kuin tavaraa, jonka voi aina korvata uudella. Ja hän tulisi taas myöhemmässä vaiheessa korvaamaan kumppaninsa uudella, jota sinä hetkenä pitää parempana. Näin hän jatkaa koko elämänsä ajan.

        Itse en ole vielä päättänyt, mitä tekisin, jos narsisti kehtaa vielä joskus ottaa yhteyttä. Mutta todennäköisesti joko jättäisin täysin huomiotta tai sitten pilailisin vähän hänen kustannuksella. Johdattelisin häntä harhaan, suostuisin tapaamisiin, enkä ilmestyisi paikalle, ja antaisin jatkuvasti ihan väärää vaikutelmaa kaikesta jne. Ja sitten jossain vaiheessa kylmästi välit poikki sanomatta mitään. Eli toisin sanoen, antaisin hänen maistaa vähän omaa lääkettään. Mutta en ainakaan vakavasti suhtautuisi häneen, enkä koskisi pitkällä tikullakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri noin, ja hyvä pitää mielessä. Jos ja kun narsisti joskus myöhemmin tulee "hyväntuulisena" takaisin, niin on tärkeää muistaa, että ensinnäkään narsisti hyvin harvoin kykenee muuttumaan. Monet asiantuntijat sanovat tätä samaa. Narsisti on ihan liian ylpeä muuttuakseen, ja kaiken lisäksi hän todennäköisesti ajattelee että toiset ovat epänormaaleja, joitten pitäisi muuttua. Ei hänen.

        Toisekseen, jos hän tulee takaisin, se tarkoittaa sitä, että hän on jo saanut tarpeekseen uudesta uhristaan, jonka takia kumppaninsa alun perin jätti. Eli ei hän ainakaan sen takia tule takaisin, että ikävöisi exäänsä. Miten tunnekylmä, helposti tylsistyvä energiavampyyri voisi ikävöidä jotakuta? Narsisti kohtelee ihmisiä kuin tavaraa, jonka voi aina korvata uudella. Ja hän tulisi taas myöhemmässä vaiheessa korvaamaan kumppaninsa uudella, jota sinä hetkenä pitää parempana. Näin hän jatkaa koko elämänsä ajan.

        Itse en ole vielä päättänyt, mitä tekisin, jos narsisti kehtaa vielä joskus ottaa yhteyttä. Mutta todennäköisesti joko jättäisin täysin huomiotta tai sitten pilailisin vähän hänen kustannuksella. Johdattelisin häntä harhaan, suostuisin tapaamisiin, enkä ilmestyisi paikalle, ja antaisin jatkuvasti ihan väärää vaikutelmaa kaikesta jne. Ja sitten jossain vaiheessa kylmästi välit poikki sanomatta mitään. Eli toisin sanoen, antaisin hänen maistaa vähän omaa lääkettään. Mutta en ainakaan vakavasti suhtautuisi häneen, enkä koskisi pitkällä tikullakaan.

        Nimenomaan kohtelee niin kuin esinettä! Sellainen on narsisti. Narsumiehen seksintarve on sellainen, että hänen vaan pitää se saada tyydyttää, välittämättä pätkääkään haluaako toinen. Hänellä vaan on oikeus ihan milloin vaan ja mihin vaan. Hänen pitää saada. Häntä pitää ymmärtää. "Minulla ei ole avioliitossani riittävästi seksiä, tarvitsen seksiä", hän sanoi vastasynnyttäneelle naispuoliselle ystävälleen. Tätä tuollainen puhe loukkasi. Vaimolle narsu sanoi: "kerran viikossa seksiä on liian vähän, sinun pitää kehittyä ". Vaimo kun ei oikein enää seksiä halunnut useammin koska mies haukkui hoikkaa, kaunista puolisoaan läskiksi huoraksi. No tämän tarinan loppu oli se, ettei narsujamppa enää hauku. Jäi lopulta kuin nalli kalliolle. No contact.


    • Anonyymi

      Saattaa kuule olla että hänellä on muutakin tekemistä se kun vastailla viesteihin.
      Ei se mitään narsismia ole jos ei vastaile, kuka sitä nyt koko ajan kännykän ääressä on.

      • Anonyymi

        Vaikea tietää tilannetta. Ihan hyvin narsisti voi käyttää tuota kiusatakseen ja hämmentääkseen. Riippuu paljon millainen suhde kysymyksessä jne. Toki voi olla myös kiireinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea tietää tilannetta. Ihan hyvin narsisti voi käyttää tuota kiusatakseen ja hämmentääkseen. Riippuu paljon millainen suhde kysymyksessä jne. Toki voi olla myös kiireinen.

        Sanoisin, että rehti ihminen vastaa nopeasti tai palaa asiaan 24 h sisään (ja pahoittelee sekä kertoo syyn). Narsistin tunnistaa taas siitä, että voi vastata vasta viikon päästä, ei kerro syytä viivytyksille, eikä pahoittele. Päin vastoin, voi sanoa miksi edes otat yhteyttä, kun hänellä on jotakin "muuta tärkeämpää". Itse olin niin täynnä sitä 24-vuotiasta kaveria, että en jaksanut sitä, tai sit tyypillisesti pisti blokkiin numeron ja sometilisi. Ei saanut mitään kautta kiinni, vaikka olisi sovittu tapaaminen kyseisen ihmisen kotona. Kuitenkin hänelle piti vastata vaikka kello 4.00 yöllä, jos hänellä oli pahin hätä kotona, puhelin hukassa. Löytyi lopulta peiton alta, kun soittelin, ja ei kauaa siinä mennyt kun huomasin miehen olevan Tinderissä ja Matchissa (kuulemma huvin vuoksi).


    • Anonyymi

      No contact on ainoa keino päästä eroon narsistin myrkyllisestä vaikutuspiiristä. NO CONTACT!

    • Anonyymi

      Narsismia esiintyy erityisesti armeijaa käymättömissä lastenkotien kasvateissa,jotka ovat pitäneet itseään liian hyvinä sinne,heitä olikin nykyään paljon uskonnollisissa piireissä lavastelemassa kristittyjen lahkolaisten vähän niin kuin sinne päin olevia profetioita ahneuksissaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe