lainan saannin mahdollisuudet

pian yrittäjä

mitkä mahdollisuudet minun on saada lainaa kun
minulla on hyvä liikeidea/liiketoimintasuunnitelma, mutta luottotiedoissa ei ole tällä hetkellä merkintää,
tuloja ei ole, omaisuutta ei ole, ei ole muuta
kuin idea ja hyvin suuniteltu, varmasti kannattava.
halua löytyy.
ja tarkoitus olis toiminimellä pyörittää toimintaa.
eli mistä rahoitus/lainan voin saada, vai onko mitään mahdollisuutta??

3

510

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvos

Suomessa yrittäjää kohdellaan oletusarvoisesti luottotiedottomana rikollisena, eikä lainaa tipu ellei ole kunnollisia vakuuksia, hyvä jos silloinkaan.

Eikä kukaan täysijärkinen lähde kyllä muutenkaan rahoittamaan riskillä kaikenmaailman "kolmetoista tusinassa -loistoideoita".

• osku_

Lainan saanti pankista ilman vakuuksia on aivan mahdoton. Ja ns. ilmaista rahaa ei kannata ottaa, mikäli ideasi tosiaan on hyvä. Miksi ei ilmaista rahaa esimerkiksi Finnveralta, joka esitteissään kehuu voivansa auttaa juuri sinun tilanteessa olevia yrittäjiä? Ensinnäkään ilmaista rahaa, kuten ei ilmaisia lounaitakaan ole olemassa. Joudut paljastamaan heti alkuvaiheessa koko ideasi sekä liiketoimintasuunnitelmasi ilman että toinen osapuoli on mitenkään sitoutunut rahoitukseen.

Hankkeestasi tehdään tarkka selonteko ja yritystutkijat pumppaavat sinulta kaiken tiedon, joka kirjataan tarkoin ylös. Tämän jälkeen idea ei olekaan yksinomaan sinun, vaan siitä on tarkka selko kirjallisessa muodossa jonkun piirin käytössä. Mikäli idea on todella hyvä, sinua ehkä rahoitetaan ja saat toimia ja näyttää toimiiko idea myös käytännössä, mutta olet menettänyt itsenäisyytesi ja olet talutusnuorassa. Et voi koskaan olla varma mihin luottamukselliset tiedot yrityksestäsi ja hankkeesta lopullisesti päätyvät. Voivat päätyä vaikka pahimmalle kilpailijallesi jota he myös rahoittavat. Tai ehkä yritystutkija jolle luovutit kaikkein tärkeimmät liikesalaisuutesi konsultoikin jotain toista tahoa, jota bisneksesi kiinnostaa.

PIDÄ LIIKETOIMINTASUUNNITELMA salakirjoitettuna levykkeellä ja käytä sitä koneessa, joka ei ole kytketty Internettiin. Ja äläkä näytä sitä kenellekkään! se on oma mielikuvasi - visiosi, joka ohjaa toimintojasi oikeaan suuntaan kohti asettamaasi tavoitetta. Jos on pakko tee toinen liiketomintasuunitelma, josa et paljasta mitään avaintietoja ja jonka voi näyttää kelle tahansa, siihen voi tetenkin laittaa kaikenlaista kilpailijoita hämäävää puppua.

Kirjoitit ettei ole rahaa, tuloja eikä omaisuutta. Miten olisi ansiotyö? Menisit työhön jossa oppisit asioita, joita tarvitsisit idean toteuttamiseen, samalla saisit tuloja ja rahaa, ehkä myös kumppaneita tulevaan yritykseesi. Kummisetä voisi myös olla hyvä olemassa, ehkä voisit vakuuttaa hänet ja saada alkupääomaa yrityksellesi.

Älä lannistu näistä kirjoituksista vaan jatka sinnikkäästi ratkaisun etsimistä. On palkitsevaa nähdä oman ideansa toteutuvan: ensimmäinen maksava asiakas, eka voitollinen tilikausi, pankinjohtaja pyytä lounaalle ja onhan niitä sinulla vielä edessä.

Terveisin osku_

• Työtön

"Kirjoitit ettei ole rahaa, tuloja eikä omaisuutta. Miten olisi ansiotyö? Menisit työhön jossa oppisit asioita, joita tarvitsisit idean toteuttamiseen, samalla saisit tuloja ja rahaa, ehkä myös kumppaneita tulevaan yritykseesi."

Helppohan se on sanoa. Itse olen ollut yli vuoden työtön. Työhakemuksia olen lähettänyt lähemmäs sata ja tuloksena lähinnä kiitokset mielenkiinnosta. Tällainen yhden alan erikoisasiantuntija ei ihan helposti töitä löydä. Mitä pidempään olen työttömänä, sitä vähemmän tuntuu työnantajilla olevan halukkuutta palkkaamiseeni (alussa pääsin sentään pariin haastatteluun, mutta nyt en enää niinkään pitkälle). Minussahan täytyy olla jotain vikaa, kun en ole muillekaan kelvannut. Aika harva työtön on työtön omasta halustaan, vaikka joidenkin työssäolevien mielestä se tuntuu olevan juuri niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      3010
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2702
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      56
      2476
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      31
      2427
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1978
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1509
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1502
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      73
      1434
    9. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1419
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1379
    Aihe