Palvelumaksut

neljä euroo...

Mitä kaikkea sillä neljän euron kuukausittaisella palvelumaksulla saan?
Nettiyhteydestä maksan verkkoyhteyden tarjoajalle. Rahoista en saa korkoa oikeasti mitään. Konttoreissa en käy kuin erikoistapauksissa, ja niitä sattuu vain kerran kymmenessä vuodessa. Viimeksi kävin lakiosastolla kysymässä jotain asiaa, ja annetut tiedot taisivat olla sanotaanko mistä...

Mihin sitä neljää euroa käyttää pankki? Suurkapitalistien talletusten korkoihin vai?

Paljonko pankkini saa yrityksiltä, joille minä pankkiyhteyden kautta maksan laskuja, palvelumaksuja? Mitä pankit tekevät tällä palvelumaksulla? Mistä minä maksan siinä palvelumaksussa? Kustannan kai toisten rikkauksia!

16

239

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naamiomaksu

Pitäähän sitä jollain elää. Narikkamaksukin pitää maksaa vaikka ei jätä mitään narikkaan. Ja kysyppä kuittia... kohta olet kadulla

• 7+7

Jos on kiinnostunut suunnittelemaan omaa talouttaan, kannattaa aloittaa isommista raharei'istä.

PS. Tiedän hyvin, että 4 euroa kuukaudessa on 48 euroa vuodessa ja 24 000 euroa 500 vuodessa, mutta kuukausimenoa pitää verrata kuukausituloihin eikä muuhun.

• läpiä päähän

Jaha, oletit, että on niin tiukkaa, että neljä eurookin on liikaa. No, mutta siis kysymyshän oli, mitä sillä neljällä eurolla saa! Pankki ei ole kuin numeroiden säilytyspaikka... Nettiyhteydet jne. maksaa, mutta en maksa niistä pankille... Pankkiyhteyksien turvallisuus... No jaa, tästäkin voisi olla huolissaan, kun sekin palvelu että saa salasanalistan aina tarpeen mukaan (siis numerolistan), on ilmeisesti poistumassa, kun Nordea antaa mahdollisuuden asiakkaalle tehdä itse salasanan. No jaa, ja nythän niitä salasanoja taas on jostain palvelusta julkaistu, että eikö ole turvallisempaa se joka kerta erilainen salasana...
        '
        Mutta joo, mitä sillä neljällä eurolla saa...

• gfd
        läpiä päähän kirjoitti:

Jaha, oletit, että on niin tiukkaa, että neljä eurookin on liikaa. No, mutta siis kysymyshän oli, mitä sillä neljällä eurolla saa! Pankki ei ole kuin numeroiden säilytyspaikka... Nettiyhteydet jne. maksaa, mutta en maksa niistä pankille... Pankkiyhteyksien turvallisuus... No jaa, tästäkin voisi olla huolissaan, kun sekin palvelu että saa salasanalistan aina tarpeen mukaan (siis numerolistan), on ilmeisesti poistumassa, kun Nordea antaa mahdollisuuden asiakkaalle tehdä itse salasanan. No jaa, ja nythän niitä salasanoja taas on jostain palvelusta julkaistu, että eikö ole turvallisempaa se joka kerta erilainen salasana...
        '
        Mutta joo, mitä sillä neljällä eurolla saa...

Itse saan oman pankkini palvelumaksua vastaan tilin (tai itse asiassa useampiakin), verkkopankin käyttöoikeuden, luotto/pankkikortin, rahastojen säilytyksen, valuutanvaihdon varmaan muitakin palveluita saisi, mutta ei tule itse käytettyä.

• ddasdasdasd
        gfd kirjoitti:

Itse saan oman pankkini palvelumaksua vastaan tilin (tai itse asiassa useampiakin), verkkopankin käyttöoikeuden, luotto/pankkikortin, rahastojen säilytyksen, valuutanvaihdon varmaan muitakin palveluita saisi, mutta ei tule itse käytettyä.

Ok, minä taas saan vain tietokoneistettua palvelua. Taidat olla pankin mainosmies. Mutta tulipa selväksi. Vähäinen järkeni sanoi, että minun kohdallani palvelu on lähinnä tietokoneen kommunikointia toisen tietokoneen kanssa. Mut sulle on tosi edullinen se neljä euroo tai mitä se onkin.

Verkkopankin käyttöoikeuden, tuli vaan mieleen, että eikö se tule ikään kuin automaattisesti jos on tili pankissa. Että oikeus käyttää verkkopankkia... niinkö. Mutta ehkä se on niin.

• gfd
        ddasdasdasd kirjoitti:

Ok, minä taas saan vain tietokoneistettua palvelua. Taidat olla pankin mainosmies. Mutta tulipa selväksi. Vähäinen järkeni sanoi, että minun kohdallani palvelu on lähinnä tietokoneen kommunikointia toisen tietokoneen kanssa. Mut sulle on tosi edullinen se neljä euroo tai mitä se onkin.

Verkkopankin käyttöoikeuden, tuli vaan mieleen, että eikö se tule ikään kuin automaattisesti jos on tili pankissa. Että oikeus käyttää verkkopankkia... niinkö. Mutta ehkä se on niin.

Verkkopankkitunnukset kuuluvat palvelupakettiin, josta palvelumaksu maksetaan, samoin kuin pankkitilit joita verkkopankin kautta hallitaan. En oikein hahmota mitä verkkopankin käyttöoikeuden automaattisuudella. Samaa pakettia yleensä koko hela hoito ja siihen pakettiin kuuluu sitten yleensä muutakin mainitsemaani pankista ja palvelupaketista riippuen.

Ei se pankinkaan tietokone ilmaiseksi pyöri. Ja en ole pankin mainosmies, enkä muutenkaan yhteydessä rahoitusalaan. Itsekin olen joskus palvelumaksuja noitunut, mutta kun muistelee aikaa, jolloin kiinteää kuukausimaksua ei ollut ja joutui maksamaan jokaisen laskun pankintiskillä eri korvausta vastaan jonottamisen jälkeen, niin en kyllä verkkopankkia siihen takaisin vaihtaisi.

Ja itse asiassa jos keskituloisella palkansaajalla on talousviisaiden neuvoma muutaman kuukauden palkkaa vastaava summa säästötilillä, niin nykyisetkin korot riittävät suurin piirtein kattamaan palvelumaksut. Inflaatio syö pankkitilin sisältöä palvelumaksuja enemmän.

• BancaBanana
    • qderyhqertyh

Käytätkö sitä pankkia kenties johonkin? Tilillä ilmeisesti on jonkinverran rahaa? Verkkopankkitunnuksetkin ilmeisesti löytyy? Kuvittelitko että pankissa on töissä taikureita jotka sormia napsauttamalla hoitavat sinulle toimivat maksuyhteydet, tiliotteet jne jne jne?

Ai niin.. Eikä näille taikureille tarvitse ilmeisesti maksaa edes palkkaa kun he ovat kutsumusammatissa.

Ainahan voit sulkea tilisi ja olla käyttämättä pankin palveluja jos kerran et niitä tarvitse. Sitten ei tarvitse maksaa sitä 4 euroa...

• tietokoneistettua.

Pankissa on entistä vähemmän väkeä töissä. Kaiken sen maksuliikenteen, jota minä näillä nettiyhteyden tarjoajan laskuttamilla yhteyksillä hoidan, suorittavat tietokoneet!

Kuinka paljon pankeilla on käyttäjiä - suurin piirtein jokaisella on oltava pankkitili, kuin paljon rahaa pankit keräävät ja mihin sitä käyttävät.... Paljonko pankki veloittaa yrityksiltä.

Turha jatkaa. Sulla kantas, mulla omani.

• fdgb
        tietokoneistettua. kirjoitti:

Pankissa on entistä vähemmän väkeä töissä. Kaiken sen maksuliikenteen, jota minä näillä nettiyhteyden tarjoajan laskuttamilla yhteyksillä hoidan, suorittavat tietokoneet!

Kuinka paljon pankeilla on käyttäjiä - suurin piirtein jokaisella on oltava pankkitili, kuin paljon rahaa pankit keräävät ja mihin sitä käyttävät.... Paljonko pankki veloittaa yrityksiltä.

Turha jatkaa. Sulla kantas, mulla omani.

Sen verran korjannen, että nettiyhteytesi tarjoaja tuskin laskuttaa sinulta pankkien nettiyhteyksistä, ainoastaan omastasi.

• hyvää jatkoa

Pankki on rahoituslaitos. Kyllä pankki osaa rahoittaa oman toimintansa asiakkaiden maksuilla. Pankit eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia vaan ne toimivat rahatalouden ehtojen mukaan jossa asiakas on nyljettävä tarpeen vaatiessa.
      Tätä kutsutaan myös "rahavirtojen kuluksi".
      Mikä tässä on epäselvää? Jos pankit joutuu taloudelliseen ahdinkoon niin kyllä niille järjestetään veronmaksajien tuella apu. Ei rahoitusjärjestelmä voi kaatua noin vain.
      Perinteisesti on ymmärretty niin, että rahan hinta on se korko. Mutta tähän tietysti on lisättävä myös ne muut pankkien saamat palkkiot ja maksut joilla järjestelmää ylläpidetään. Näin rahajärjestelmällä on aina oma hintansa. Näin rahajärjestelmässä ei ole "ilmaisia lounaita" vaan aina löytyy se joka maksaa lystin pidon.

• 12+5

"Pankit eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia vaan ne toimivat rahatalouden ehtojen mukaan jossa asiakas on nyljettävä tarpeen vaatiessa."

Täytyy muistaa, että kansalaisella on oikeus peruspankkipalveluihin, joiden hinnoittelu ei saa olla kohtuutonta.

Finanssivalvonnan sivulta http://tinyurl.com/osqcm9y lainattua:

"Finanssivalvonta selvittää peruspankkipalvelujen hinnoittelua ja saatavuutta säännöllisesti vuosittain. Pankeille suunnatun kyselyn lisäksi selvityksessä otetaan huomioon Finanssivalvonnan valvontahavainnot sekä markkinoilta saatu palaute."

"Peruspankkipalveluja koskevan selvityksen yhtenä tavoitteena on varmistua siitä, että luottolaitoslaissa säädetty asiakkaan oikeus peruspankkipalveluihin toteutuu eikä oikeuden toteutumista vaikeuteta esimerkiksi kohtuuttomalla hinnoittelulla."

• shfg
        12+5 kirjoitti:

"Pankit eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia vaan ne toimivat rahatalouden ehtojen mukaan jossa asiakas on nyljettävä tarpeen vaatiessa."

Täytyy muistaa, että kansalaisella on oikeus peruspankkipalveluihin, joiden hinnoittelu ei saa olla kohtuutonta.

Finanssivalvonnan sivulta http://tinyurl.com/osqcm9y lainattua:

"Finanssivalvonta selvittää peruspankkipalvelujen hinnoittelua ja saatavuutta säännöllisesti vuosittain. Pankeille suunnatun kyselyn lisäksi selvityksessä otetaan huomioon Finanssivalvonnan valvontahavainnot sekä markkinoilta saatu palaute."

"Peruspankkipalveluja koskevan selvityksen yhtenä tavoitteena on varmistua siitä, että luottolaitoslaissa säädetty asiakkaan oikeus peruspankkipalveluihin toteutuu eikä oikeuden toteutumista vaikeuteta esimerkiksi kohtuuttomalla hinnoittelulla."

Eli toisin sanoen, peruspankkipalvelut saavat olla maksullisia, kunhan hinnat ovat kohtuulliset.

Lähinnä tuosta "kohtuuttomuudesta" on keskusteltu siinä kohti, voiko yhden laskun maksu (tiskillä) maksaa kympin. 4 e/kk kaikista pankkipalveluista taitaa olla ihan kohtuullista.

Mutta, jos oikeasti et tarvitse muita pankkipalveluita kuin tilin, kortin ja nettipankin, niin totta kai silloin kannattaa olla S-pankin asiakas. Kunhan muistaa, että S-pankkikin ottaa rahat jostain, joten vastaavasti muiden pankkiasioiden (sijoitukset, lainat) hoito S-pankissa ei sitten ehkä olekaan niin kannattavaa.

• 12+5
        shfg kirjoitti:

Eli toisin sanoen, peruspankkipalvelut saavat olla maksullisia, kunhan hinnat ovat kohtuulliset.

Lähinnä tuosta "kohtuuttomuudesta" on keskusteltu siinä kohti, voiko yhden laskun maksu (tiskillä) maksaa kympin. 4 e/kk kaikista pankkipalveluista taitaa olla ihan kohtuullista.

Mutta, jos oikeasti et tarvitse muita pankkipalveluita kuin tilin, kortin ja nettipankin, niin totta kai silloin kannattaa olla S-pankin asiakas. Kunhan muistaa, että S-pankkikin ottaa rahat jostain, joten vastaavasti muiden pankkiasioiden (sijoitukset, lainat) hoito S-pankissa ei sitten ehkä olekaan niin kannattavaa.

"Kunhan muistaa, että S-pankkikin ottaa rahat jostain, joten vastaavasti muiden pankkiasioiden (sijoitukset, lainat) hoito S-pankissa ei sitten ehkä olekaan niin kannattavaa."

Kulutusluotto on S-Pankissa edullinen, samoin kuin markkinoiden halvin luottokortti. Asuntolainojen hinnoilla S-Pankki ei kilpaile verissäpäin (näin muistan lukeneeni), S-Pankin sijoituspalveluista minulla ei ole kokemusta. Muut palvelumaksut ovat hinnaston mukaan mielestäni keskitasoa.

Saattaa olla, että kauppapankkina S-Pankki ei siirräkään ilmaisten palveluiden aikaansaamaa menetystä suoraan muihin hintoihin. S-Pankki-konsernin liiketulos vuonna 2013 oli 27,9 miljoonaa euroa, joten jostain pankki kuitenkin rahaa saa.

• jepjuuu
        12+5 kirjoitti:

"Kunhan muistaa, että S-pankkikin ottaa rahat jostain, joten vastaavasti muiden pankkiasioiden (sijoitukset, lainat) hoito S-pankissa ei sitten ehkä olekaan niin kannattavaa."

Kulutusluotto on S-Pankissa edullinen, samoin kuin markkinoiden halvin luottokortti. Asuntolainojen hinnoilla S-Pankki ei kilpaile verissäpäin (näin muistan lukeneeni), S-Pankin sijoituspalveluista minulla ei ole kokemusta. Muut palvelumaksut ovat hinnaston mukaan mielestäni keskitasoa.

Saattaa olla, että kauppapankkina S-Pankki ei siirräkään ilmaisten palveluiden aikaansaamaa menetystä suoraan muihin hintoihin. S-Pankki-konsernin liiketulos vuonna 2013 oli 27,9 miljoonaa euroa, joten jostain pankki kuitenkin rahaa saa.

S-visan korko näyttäisi olevan suhteellisen edullinen. Kulutusluotoissa menee suunnilleen Nordean tahtiin.

Mutta ne sijoitukset... määräaikaistalletusten korot ovat nykyisin surkeat, tai oikeastaan mitättömät, vertaa niitä suunnilleen mihin tahansa. Säästötiliä ei kannata nykyään edes mainita. Muina sijoituksina tarjotaain FIM:in kalliita rahastonrahastoja, jotka ovat vertailujen häntäpäässä. Kaiken kruunaa uusi S-säästövakuutus, jonka suhteen en parhaalla tahdollanikaan ymmärrä miksi kenenkään kannattaisi sellaiseen rahojaan laittaa...

• Kekkonen2
        jepjuuu kirjoitti:

S-visan korko näyttäisi olevan suhteellisen edullinen. Kulutusluotoissa menee suunnilleen Nordean tahtiin.

Mutta ne sijoitukset... määräaikaistalletusten korot ovat nykyisin surkeat, tai oikeastaan mitättömät, vertaa niitä suunnilleen mihin tahansa. Säästötiliä ei kannata nykyään edes mainita. Muina sijoituksina tarjotaain FIM:in kalliita rahastonrahastoja, jotka ovat vertailujen häntäpäässä. Kaiken kruunaa uusi S-säästövakuutus, jonka suhteen en parhaalla tahdollanikaan ymmärrä miksi kenenkään kannattaisi sellaiseen rahojaan laittaa...

Jepjuu, Peruspalvelut S pankista. Sijoitukset Nordnetistä. Ei ole mitään hyvää syytä keskittää asiointia S pankkiin ja vielä vähemmän muihin pankkeihin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      42
      3047
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      45
      2867
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      50
      2495
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      47
      2297
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      30
      2081
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1840
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1749
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      38
      1600
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      46
      1525
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26