http://www.tapiopuolimatka.net/97
TAPIO PUOLIMATKA: TIEDE & KRISTINUSKO
http://www.youtube.com/watch?v=ci8DEap2qII
Kristillisen luomiskäsityksen ainutlaatuisuus
7
68
Vastaukset
Saamme näköjään lähetyksiä jostain luuppiin jääneestä tilanteesta ihmiskunnan historiassa, missä ehkä aika ja järki pysähtyivät tai jäivät kiertämään kehää. Eikö näitä asioita muka ole jo tarpeeksi käsitelty? Kuitenkin nyt ihan rautakangesta väännettynä: tieteen metodin nousu (käytännön osoittamana kaikista parhaaksi tiedonhankinnan menetelmäksi) aikana, jolloin osaltaan vallitsi silloiseen kristillisyyteen perustuva kulttuuri ei todista mainitun kulttuurin mihinkään ajanjaksoon sidottuja luomiskäsityksiä todeksi.
Uskonnollista dogmatiikkaa jatkettuna uskonnollisella saivartelulla.
Puolimatka näyttää kertovan, että on järjetön ajatus että evoluutioteoria haastaisi luomisteorian (sic), koska evoluutioteorialla ei ole mitään vastausta siihen, miten maailmankaikkeus on saanut alkunsa eikä sille miten fysikaalinen maailmankaikkeus on hienosäädetty eikä sille miten elämä on saanut alkunsa, koska evoluutioteorian sovellusalue alkaa vasta siitä kun meillä on jo elämä. Ja kuulema sovellusaleeltaankin sillä on tarjolla vain evoluutiotarinoita kuten että kun lehmä pystyy hyppäämään ojan yli, niin jos sille annetaan miljoonia vuosia aikaa, niin se pystyykin hyppäämään Kuuhun.
En vain muista koskaan lukeneeni tuota evoluutiota käsittelevästä kirjallisuudesta, mutta ilmeisesti niin jossakin lukee, kun kerran Puolimatka niin evoluutioteoriaa kuvailee. Olisko lainaus peräisin evoluutioteorian klassikosta Gouldin The Structure of Evolutionary Theorysta tai Dawkinsin Blind Watchmakerista tai Mayrin kirjasta What evolution is vai jopa Futuyman kirjasta Evolution? Jossakin tiedemiesten kirjoittamassa evoluutiota käsittelevässä kirjassa varmastikin evoluutio kuvaillaan juuri noin, kun kerran professorismies estradilla niin kertoo aiheesta, johon hän on sen verran perehtynyt, että siitä julkisesti on väitellytkin.- Minä vain.
Tapoi Puolimatka on kasvatustieteilijä joka on lukenut filosofiaa (lähinnä uskontotiedettä) ja on väitellyt tohtoriksi valtiotieteessä. Luonnotieteissä hän samalla viivalla suurimman osan tällä palstalla kirjoittavien kanssa.
- joko tänään?
TORPPA! TODISTA LUOJA!
Menikö ihastuksesi Leisolaan jo ohi vai antoiko hän rukkaset?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2271993Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561251Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801075Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42794