Pimittääkö myös Vapaakirkko rahoja Mahtisuvun omaan pussiin?

Rovasti ja Ruustiina

Suuren kuuluisat suvut pääsevät kirjanpitoihin käsiksi manipuloimaan kirjanpitoa koska kaikki ovat lakimiehiä ja vanhemmistoon kuuluvia.

Myyvä jonkin leirikeskuksen ja sitten ilmestyykin koko suvulle tilaautot vieläkään ei raha riitä "seurakuntatyöhön" vaan kerjuu kirjeitä lähetetään seurakuntalaisille, viime vuodet tuollaista menoa! Verotarkastaja kirjapitäjät heti kääntämään ko. seurakunnan tilit? Tuskin ne mitään löytää kun oma lakimieskin on mukana.

2

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanominunsanoneeni

Heloo! Voin itse sanoa että olen sukua ja lapsuuteni varallisuus kertoo ihan toista mitä sanot. Isäni ei ottanut välillä palkkaa itselleen ja perheeni ruokatalous oli kokonaan riippuvainen ruokajakelusta (yleensä otettiin jämät jos jäi). Saatettiin koko iso poppoo syödä PELKKÄÄ perunaa viikko (olisin ollut kiitollinen lastensuojeluilmoituksesta). Nyt olen eronnut Vapaaseurakunnasta koska muuten ihan täysin harhaoppinen lahko, mutta rahat menevät seurakunnan toimintaan. Ja ne tila-autot on sitten ostettu velalla jos on (Isälläni jumalattomat velat.) Surullista koko toiminta. Jos omia raha-asioitaan ei osaa hoitaa niin ei osaa myöskään seurakunnankaan raha-asioita. Saa nähä millon koko höskä menee konkkaan.

• Tarmis

Raamatun opetus on Vapiksellla kyllä ihan huippua! Vapiksella uskalletaan vielä puhua synnistä, Jeesuksen Verestä joka pesee synnit ja ylösnousseesta Vapahtajasta Jeesuksesta Kristuksesta! Pyhä Henki on väkevästi Vapislaisten elämässä läsnä! Olen käynyt muissakin srk:ssa ja valitettavasti synti-sana on käynyt harvinaisemmaksi! Jeesuksen Pyhästä Verestä puhuminen on nykyään ihmisille, uskovillekkin kauhistus. Tiedostetaan alitajuisesti, että ollaan syyllisiä suurimpaan rikokseen ikinä, kun Jeesus on meidän tähtemme ristiinnaulittu! Samat kauhistelevat ihmiset katsovat ties mitä tappamiselokuvia ja raakuuksia televisiosta!

Rahakirstun vartijan, mikä seurakunta tai yhteisö tahansa onkin kyseessä, tulee nauttia jäsenten luottamusta ja kirjanpito on oltava kohdallaan! Ainakin meidän seurakunnassa tarkistetaan huolella kaiken. Kolehtirahoja ei laske koskaan yksi ihminen vaan siiinäkin on allekirjoitusten kanssa useampi tarkistamassa. Seurakunnan tilille tulevat rahalahjoitukset ja kymmenykset on helposti tarkistettavissa seurakunnan tiliotteissa. Nykyiset tietokonesysteemit ei helpolla mahdollisesti vilpillistä rahanhimoista päästä rahoihin käsiksi! Herralle kiitos, jotakin hyötyä tietokoneestakin!
        Eiköhän tässä raha- asiassa ole aika paljon tietämättömyydestä ja kaunoista kysymys.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 99
      1736
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1494
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1427
    4. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      58
      1346
    5. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1308
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      988
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      847
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      781
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      774
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      755
    Aihe