Tuossa aiemmin Zeikku ehti jo kysyä parasta kahvimerkkiä. Jatketaan aiheesta. Jos unohdetaan kermat ja sokerit ja mennään suoraan asiaan, niin mitä mieluiten nautit kahvin kera toisaalta arkena ja toisaalta juhlahetkenä? Ja mukaan hyväksytään niin makeat, suolaiset kuin väkevämmätkin.
Parasta kahvin kera?
34
3073
Vastaukset
Arkena mieluisin suolainen kaffemutusteltavani on juustosämpylä ja makeista ykkösvaihtoehtoni olisi mustikkapiirakka. Juhlahetkiin valitsen pienen suklaaleivoksen mesimarjaliköörin kera.
PS Toivottavasti nämä suuret paljastukseni rohkaisevat muitakin avautumaan!- merliNella
Arkisin uitan kahvissa korppuja...:D
Suolaista hyvää pasteijat ja makeasta valitsen lakkaleivoksen:)
Kahvi ja konjakki juhlaviin tilaisuuksiin.- merliNella
norMix kirjoitti:
...sokeri- vai kanelikorppuja?
täysjyväkorppuja:)
- nohope
Jaffakeksit maistuu kahvin kanssa parhaiten.
- nohope
norMix kirjoitti:
...myös muilla täytteillä kuin appelsiinillä. Oletko niihin mieltynyt?
Oon mä maistanu muitakin täytteitä, mut ne appelsiinin makuset on parhaita. Oon varmaan maistanut kaikki ton meijän lähikaupan keksimerkit. Tänäänkin joutuu varmaan pari keksipakettii, kun on tylsä ilta tiedossä.
nohope kirjoitti:
Oon mä maistanu muitakin täytteitä, mut ne appelsiinin makuset on parhaita. Oon varmaan maistanut kaikki ton meijän lähikaupan keksimerkit. Tänäänkin joutuu varmaan pari keksipakettii, kun on tylsä ilta tiedossä.
...ulos tuulettumaan lähtisit. On sentään perjantai ja kaikkee!
- nohope
norMix kirjoitti:
...ulos tuulettumaan lähtisit. On sentään perjantai ja kaikkee!
...ulos tuulettumaan...siis baariin. Ei kiitos. En voi sietää tupakansavua, känniläisiä, vanhoja akkoja ehdottelemassa ties mitä, tanssimista, automaatteja, huonoja häviäjiä(biljardissa), ylihintaista olutta, vessajonoja. ja sitäpaitsi mä oon lupautunu muuttomieheks huomenna.
siis jään kotiin. Kahvia ja jaffakeksiä..nam nam.
- aimie
arkena kahvin kera omatekoinen omenapiirakka.
Juhlissa ja muissa kekkereissä valitsen
yleensä jotakin suolaista esim. voileipäkakkua
en voi vastustaa.
Ja kyll sitt toi kahvi ja konjakki on aika jess!Njammmm..... Teetkö pulla- vai muropohjalle? Mitä omenalajiketta käytät? Laitatko paljon kanelia? Syötkö koskaan kermavaahdon kera?
- ZeireeNi
mä en nauti yleensä kahvin kanssa mitään, tykkään juoda sitä ihan pelkästään..
- Seppojuhani
... en ajatellut vararengastani (painoindexi ei ole nytkään kuin 25,6), nautiskelin pikkukuppilassa ammukahvin kanssa uunituoreen Croissantin.
Vaan sitten kuulin sen rasvaprosentin. Että osaavatkin ihmiset olla ilkeitä....joko syntistä tai epäterveellistä. Kummastakohan luotuisi? Taidan harkita esimerkkisi noudattamista niin hyviä kun esim croissantitkin ovat!
- Seppojuhani
norMix kirjoitti:
...joko syntistä tai epäterveellistä. Kummastakohan luotuisi? Taidan harkita esimerkkisi noudattamista niin hyviä kun esim croissantitkin ovat!
...lasagnelautasen ääreltä sanoi aikoinaan puoliksi pirullisella ja puoliksi ihmettelevällä äänellä: "Minkä vuoksi kaikki hyvä on joko lihottavaa, epäterveellistä, tai muutoin kiellttyä?"
Ja arvaapa, noudattiko Karvinen ohjeita! Seppojuhani kirjoitti:
...lasagnelautasen ääreltä sanoi aikoinaan puoliksi pirullisella ja puoliksi ihmettelevällä äänellä: "Minkä vuoksi kaikki hyvä on joko lihottavaa, epäterveellistä, tai muutoin kiellttyä?"
Ja arvaapa, noudattiko Karvinen ohjeita!..eteenkää eivät mitään ohjeita noudattele. Kuuluu kissan lyhyen mutta laadukkaan elämän peruspilareihin. Olisikohan noista eläimistä sittenkin jotain opittavaa?
- aikku
Kahvin kanssa menee ehdottomasti parhaiten kolmen tähden Jaloviina!
Tämä yhdistelmä toimii varsinkin juhlavina viikonloppupäivinä ja terästetty kaffe lämmittää festareilla palelevaa tyttöpoloakin mukavasti :)
Sekoitus kulkee kaveripiirissä nimellä "wänkercafee".Kuulostaapa lupaavalta reseptiltä, melkein kuin tämä lapinmiehen kuikkakeitto aikanaan (lienee kaikille tuttu ?). Tahtoisin tuota heti viikonlopun ulkoilujen jälkeen kokeilla. Ongelmanani vaan on, että minulla ei ole kolmen tähden Jaloviinaa. Mitäs noin asiantuntijana tykkäät, olisiko suurikin etikettivirhe, jos korvaisin jaloviinan laivalta ostamallani 60 volttisella kossulla?
- Seppojuhani
Nuarna miesnä kerran asustin Suomen Turuus pätkän ajan ja siellä opin käsitteen ”kaffeplörö”. Se tarkoitti mukillista kahvia, paria lusikallista sokeria ja kunnon tujausta halpaa wiskiä.
Siitä tuli jatkoillanaamunviettojen vakioruokaa pitkäksi aikaa.
Nuorentaisikohan se?...tuumi entinenkin lammaskauppias, kun lampaanostaja Tampereella huomautti kuolleesta lampaasta: "En mää tommosta osta, eihän se edes määi"
Mutta mitä itse reseptiisi tulee, lupaavalta kuulostaa tuokin. Liekö kuinkakin olennaista, että wiski on nimenomaan halpaa? Tuon nuorennusvaikutuksiin en uskalla ottaa kantaa (täytynee varoiksi kokeilla), mutta mahdollisesti sekin kylmänä nautittuna voisi kaunistaa. Mutta kuten wirnix asian ehkä ilmaisisi, niin riittävän tehon vaatima määrä tuskin suostuisi pysymään mahassa.
- -JX-
Arkena vaikkapa Kissmet kahvina kanssa, nautiskellessa loraus Baileys:tä kahviin :P
...erikseen nautittuina on yhdistelmä, jota itsekin tulee aina sillointällöin harrastettua. Sopivat hyvin yhteen. Mutta eipä ole tullut mieleen lorauttaa sitä suoraan kahviin. Pakko kokeilla seuraavalla kerralla, kiitti vinkistä!
- Mariet
Kahvia ja Vana Tallinna likööriä.
Herkutteluhetkiä varten omenapiirakkaa ja vähän pehmennyttä vaniljajäätelöä.Omenapiirakka ja pehmeä vanilijajäätelö kyllä vie kielen mennessään :-D Teetkö piirakan itse?
Tuon Vana Tallinna liköörin kohdalla huomaan omaavani pahan aukon yleissivistyksessä. Minkätyyppisestä likööristä on kyse ja liekö Alkossa myynnissä?- Mariet
norMix kirjoitti:
Omenapiirakka ja pehmeä vanilijajäätelö kyllä vie kielen mennessään :-D Teetkö piirakan itse?
Tuon Vana Tallinna liköörin kohdalla huomaan omaavani pahan aukon yleissivistyksessä. Minkätyyppisestä likööristä on kyse ja liekö Alkossa myynnissä?Kyllä, teen omenapiirakan itse. Vähän erilailla vaihdellen ohjetta.
Ihan piti Alkon luettelosta katsoa löytyykö Vana Tallinn likööriä sieltä, itse tuon sitä Tallinnasta käydessäni siellä.
Näkyy luettelossa olevan, hinta 11,26/0,5l.
Se on vahvaa 40%, ja aika makeeta ja voimakkaan makuista, vähän ehkä rommille maistuu. Jos teet siitä Irish Coffee tyyppisen juoman et tarvitse sokeria. Jotkut sekoittaa sitä maitoon.
Olen jostain lukenut sellaisen drinkkiohjeen että sekoitetaan 2 cl Vana Tallinnaa , 2 cl vodkaa ja tölkki lonkeroa. Huhhuh, taitaa parin kolmen drinkin jälkeen mennä jalat alta, ainakin minulta :). Mariet kirjoitti:
Kyllä, teen omenapiirakan itse. Vähän erilailla vaihdellen ohjetta.
Ihan piti Alkon luettelosta katsoa löytyykö Vana Tallinn likööriä sieltä, itse tuon sitä Tallinnasta käydessäni siellä.
Näkyy luettelossa olevan, hinta 11,26/0,5l.
Se on vahvaa 40%, ja aika makeeta ja voimakkaan makuista, vähän ehkä rommille maistuu. Jos teet siitä Irish Coffee tyyppisen juoman et tarvitse sokeria. Jotkut sekoittaa sitä maitoon.
Olen jostain lukenut sellaisen drinkkiohjeen että sekoitetaan 2 cl Vana Tallinnaa , 2 cl vodkaa ja tölkki lonkeroa. Huhhuh, taitaa parin kolmen drinkin jälkeen mennä jalat alta, ainakin minulta :).Taidankin jo tietää, mitä ostan seuraavalla Tallinnan matkalla. Ja jo valmiiksi vodkan ja lonkeron ystävänä tuo drinkkivinkkisi menee ilman muuta kokeiltavien listalle. Meneeköhän tässä jo itseltäkin jalat alta, kun kaikki saamani ohjeet katsastan :-))
- Mariet
norMix kirjoitti:
Taidankin jo tietää, mitä ostan seuraavalla Tallinnan matkalla. Ja jo valmiiksi vodkan ja lonkeron ystävänä tuo drinkkivinkkisi menee ilman muuta kokeiltavien listalle. Meneeköhän tässä jo itseltäkin jalat alta, kun kaikki saamani ohjeet katsastan :-))
Heips norMix! Varoituksen sana tuosta drinkistä. Tulipa maisteltua sitä, humpsis vaan, päähän meni kuin häkä, vaikka tiesin varovainen olla. Mutta hyvää oli.
- LurtzinOrja
Juustokakkua(jos kahvilassa) ja kotona jokunen keksi. No mikä vaan käy, leivokset, pullat ym ;9
...onhan se juustokakkukin hyvää. Mutta kuten tuossa Seppojuhanin kanssa olikin jo puhe, niin pakko on kyllä tätä makean puolta rajoittaa. Alkavat muuten vaikka malmia mahasta etsiä, jos tuo Outokumpu pääsee liian suureksi:)
PS Nyt en sitten millään malta olla kysymättä, mitä tuon mielenkiintoiselta kuulostavan nikkisi taakse oikein kätkeytyy?- LurtzinOrja
norMix kirjoitti:
...onhan se juustokakkukin hyvää. Mutta kuten tuossa Seppojuhanin kanssa olikin jo puhe, niin pakko on kyllä tätä makean puolta rajoittaa. Alkavat muuten vaikka malmia mahasta etsiä, jos tuo Outokumpu pääsee liian suureksi:)
PS Nyt en sitten millään malta olla kysymättä, mitä tuon mielenkiintoiselta kuulostavan nikkisi taakse oikein kätkeytyy?Nicciini liittyy TSH-leffan Uruk-haipäällikkö Lurtz(todella herkku Uruk-hai-köriläs...huoh)...ja no miten sen nyt sanoisi ;D....se mitä sille pedolle mielelläni fantasioissani olen: orja ;).
Jos ei ole tuttu niin googlella varmasti löydät Lurtzista kuvia.
Älä pelästy ;D...se ei ole mikään kiiltokuvapoju vaan peto ;) LurtzinOrja kirjoitti:
Nicciini liittyy TSH-leffan Uruk-haipäällikkö Lurtz(todella herkku Uruk-hai-köriläs...huoh)...ja no miten sen nyt sanoisi ;D....se mitä sille pedolle mielelläni fantasioissani olen: orja ;).
Jos ei ole tuttu niin googlella varmasti löydät Lurtzista kuvia.
Älä pelästy ;D...se ei ole mikään kiiltokuvapoju vaan peto ;)...tuolla Lurzilla taitaa olla sangen vähäiset mahdollisuudet päästä Playgirlin kansikuvapojaksi. Tai no, mistäs minä niin tarkasti naisten maun tunnen ;-)
- LurtzinOrja
norMix kirjoitti:
...tuolla Lurzilla taitaa olla sangen vähäiset mahdollisuudet päästä Playgirlin kansikuvapojaksi. Tai no, mistäs minä niin tarkasti naisten maun tunnen ;-)
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181871Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541166Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki75926- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42754