Mitä todellinen jumaluus on

Ajaton koskaan syntynyt, ja kuomlematon elämä on ainut jumaluus joka olemassa..
Meidänkin elämämme on osa tuota jumaluutta, joten mitään ulkopuolisia jumalia ei ole olemassa.
Ajaton elämä kaiken lähde joka on meissä sisäisesti, ja pitää meidän fyysisen kehomme hengissä kehdosta hautaan.
SE tulee meihin syntymässä ja poistuu fyysisessä kuolemasssa.
On vain tämä yksi elämä jota me kaikki olemme, (maan matosetkin)

SIITÄ ON KOKO MAAILMANKAIKKEUS SAANUT ALKUNSA, ja me olemme ilmentämässä tätä ajatonta elämää ajassa ja aineessa.

Kun olosuhteet planeetoilla kehittyvät sellaisiksi, että edellytykset elämän fyysiselle syntymiselle on niin elämä tulee automaattisesti
tuohon esiastaalla olevaan ja siitä fyysisen elämän kehitys alkaa.
Kehitystä johtaa ajassa ja aineessa toimiva syyn ja seurauksen laki
joka on suurin voima ajallisessa todellisuudessa.

Jumalat ovat syntyneet väärinkäsityksinä tuosta elämän laista, site, että on luultu sitä joksikin meistä ulkopuoliseksi voimaksi joka on meidät luonut
Tuo laki on kuitenkin meissä kaiikissa sisäiseti toimivana, mutta emme ole siitä tietoisia
On aika päivittää vanhat uskomukset nykypäivään, jotta tämä nykypäivän ihmisen henkinen tietoisuus vapaudettaisiin, henkisen jälkeenjääneisyyden tilasta

44

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M. Eläjä.

      'Ajaton koskaan syntynyt' on looginen, mutta niin vaikeasti oivallettava?

      Mistä 'voimasta' on kysymys?

      • M. Eläjä.

        Ajallisuudessa emme voi käsittää ajatonta jumaluutta, tämä lienee perusfakta?

        Siksi kaikki selvennykset ovat ensiarvoisen tärkeitä...siis jos sopii?


      • M. Eläjä. kirjoitti:

        Ajallisuudessa emme voi käsittää ajatonta jumaluutta, tämä lienee perusfakta?

        Siksi kaikki selvennykset ovat ensiarvoisen tärkeitä...siis jos sopii?

        Ajaton elämä on ainut absoluutti joka on olemassa, ja mekin olemme osa sitä, siitä elämästä on koko maailmankaikkeus saanut alkunsa, jotta jotta tuo ajaton voisi ilmentää itseään ajassa ja aineessa, Me olemme yksi lenkki tuossa ketjussa, ilmentämässä sitä, joka on alkanut esiasteelta ja kehittyy täydellisyyttä kohti, jos on kehitysedellytykset olemassa.

        Ihminen on kuitenkin jo sillä kehitysasteella, että se voi vaikuttaa omaan kehitykseensä tekemillään valinnoilla, ja näiden valintojen seurauksena, on oluut tämä kaaosmainen ja kärsimysten ja väkivallan täyttämä yhteiskunta.
        ELlei ihminen ymmärrä omaa tilaansa, niin tuo täydellisyys, jää saavuttamatta, niin ihmiskunnalla on paluu kivikauteen ja uuusi alku


      • jgh.jghj
        niko-tiina kirjoitti:

        Ajaton elämä on ainut absoluutti joka on olemassa, ja mekin olemme osa sitä, siitä elämästä on koko maailmankaikkeus saanut alkunsa, jotta jotta tuo ajaton voisi ilmentää itseään ajassa ja aineessa, Me olemme yksi lenkki tuossa ketjussa, ilmentämässä sitä, joka on alkanut esiasteelta ja kehittyy täydellisyyttä kohti, jos on kehitysedellytykset olemassa.

        Ihminen on kuitenkin jo sillä kehitysasteella, että se voi vaikuttaa omaan kehitykseensä tekemillään valinnoilla, ja näiden valintojen seurauksena, on oluut tämä kaaosmainen ja kärsimysten ja väkivallan täyttämä yhteiskunta.
        ELlei ihminen ymmärrä omaa tilaansa, niin tuo täydellisyys, jää saavuttamatta, niin ihmiskunnalla on paluu kivikauteen ja uuusi alku

        On myös niin, että on olemassa "jumalallinen suunnitelma"...ja Korkeammat voimat ovat alkaneet tehdä olemassaoloaan tiettäväksikin tuon suunnitelman mukaisesti.


    • Siinäpä se kehityksen seuraksena olemme joutuneet ajan vangeiksi,
      ja se ei salli meidän ymmärtää ajatonta elämää, koska se olisi ajallisen kuolema, ja sen seurauksena vapautuminen sen vankeudesta.
      Mielemme on paljon enemmän kuin sisältönsä summa,ajallinen hallitsee tuota sisältöä, joten ajaton ei pääse ilmenemään meissä.

      Kun ymmärrämme ja oivallamme tuon sisällön ajallisuuden, että miten ja minkä vuoksi olemme joutuneet sen vangiksi,ja miksi se vielä periytyy sukupolvesta toiseen.

      Ajallisina ajatuksemme kumpuavat tuosta ajallisesta sisällöstä käsin ,
      mutta kun ymmärrämme sen niin tuo ajalline sisältö hajoaa, ja ajatuksemme alkavat kumpuamaan ajattomasta nykyhetkestä, ja näin olemme vapautuneet menneisyyden taakasta ja syyn ja seurauksen alaisuudesta henkisesti, sillä fyysisesti olemme sen alaisia edlleenkin.

      Voin vain viitata näillä sanoilla tuohon totuuteen, sillä sanolla ei voi sitä selittää.

      On jokaisen henkilökohtainen asia oivaltaa tuo, sillä kukaan ulkopuolinen ei voi siinä auttaa.

      Meille syötetään ulkopuolelta aatteita ja uskontoja, joihin meidän pitäisi uskoa niin pelastumme, ja mikä on ollut seuraksena, tämä kaaosmaoinen kärsimysten ja väkivallan täyttämä maailma.

      arjuuna/niko-tiina

      • M. Eläjä.

        Jospa karmaa sovittaen ja elämien kierrossa oivallan asioita lisää ja vapaudun kierrosta?
        Loogista tuntuisi olevan, että fyysisen elämän välitilassa saan opastusta, jota voin hyödyntää tulevassa elämässä.
        Eiköhän oivalluskyky vähitellen kasva ja viimein tajuaa Jumaluuden 'itsessään'.


      • Jacop

        On jokaisen henkilökohtainen asia oivaltaa tuo, sillä kukaan ulkopuolinen ei voi siinä auttaa.

        Minulle ei tarvitse kenenkään mitään selittää ajallisuudesta ja ajattomuudesta. Ajallista jatkumoa meidän ihmisten eläinten osalta on se että me periydymme seuraaville sukupolville ja oikeastaan aikaa myöten olemme elämän yhteydessä joko eri ihmisinä ja jokin yksilö saattaa olla jopa yhtenä samanlaisena yksilönä elämän yhteydessä kuin hän on aikaisemminkin ollut.

        Vielä tuosta raamatusta kuinka se on tunteitten ja järjen vastainen.
        Nyt kun Jumala antoi Israelille käskyt niin yhteen käskyyn oli kirjoitettu "Älä tapa" No mitä Jumala sitten teki koko Israelin erämaa vaelluksen ajan hän tapatti ihmisillä joille hän oli antanut tämän käskyn, että "älä tapa" tappamaan kuitenkin muita kansoja, miekan terällä, muutamista kaupungeista hän raamatun mukaan tapatti kaiken elämän ihmiset hevoset ja asit ja muun karjan. Meidän kristittyjen Jumala on janonnut viatonta verta koska hän tapatti lapsetkin.
        Eräässä vanha testamentin paikassa hän sanoo: Minä lyön heidän lapensa kallioihin aikuisilta hän uhkaa lyödä hampaat suusta. Lisäksi hän raamatun mukaan istuu taivaassa nautiskellen siitä kun syntinen liha paistuu helvetin tulessa. Tälläistä edellä kirjoitettua JUmalaa ei voi olla olemassa!! Voi hyvät hyssykät en paremmin sano, tulkaa järkiinne!! Voitko sinä uskovainen sanoa enää jumalaasi laupiaaksi ja armahtavaiseksi, kuten sinulle on opetettu. Se oli silloin kun raamattua tehtiin, se aika niin tietämätöntä ja ihmisiä raamattuun kirjoitetuilla jutuilla peloteltiin, koska ihmiset uskoivat kun joku aktoriteetti heille puhui laidasta laitaan JUmalan Hyvyydestä pahuudesta tai julmuudesta. kaikki uskottiin.


    • 12+6

      Mitä todellinen jumaluus on

      Kokeile anteeksiantoa, ensin itsellesi

      rakasta lähimäistäsi niin kuin ITSEÄSI

      Onko ensimmäinen ajatuksesi, - enhän minä osaa, - enhän minä tiedä, - enhän minä voi. Et varmasti voi jos koko ajan - en minä - en - en - en.

      Eikä tässä olut kenellekään mitään henkilökohtaisesi, aivan yleisesti vain.

      Valitettavasti raamatun kirjoituksista löytyy myös aivan omituista anteeksiannon opetusta

    • Jacop

      Ajaton koskaan syntynyt, ja kuolematon elämä on ainut jumaluus joka olemassa

      Kauan katselin ja etsin samoin ajattelevaa ihmistä näiltä palstoilta ja viimein luin kirjoituksesi niko-tiina. Näin olen minäkin miettinyt ja Jumalakseni ominut itse elämän ja se onkin niin suuri Jumala jota ei ajatukseen tottumattomat saavutakkaan. Ei ole ajatusta eikä tekoa joka ei olisi yhteydessä jotenkin tähän elämään jota me kaikki elämme ja me itsekkin olemme osa tuota ajatonta Jumalaa. Jumalaksi voi hyvin tunnustaa kaiken sen mikä on olemassa kasvit puut eläimet taivaan tuhansine planeettoineen ja tähtineen. Kun tämän ymmärsin, niin mieleni täyttyyi nöryydellä ja kiitolisudella siitä, että saan olla osa näin valtavaa kokonaisuutta. Kun tähän oikeaan ymmärrykseen pääsin, niin ajattelinkin, että miks ihmiset pyrkii palvomaan sitä mikä ei näy, kun näkyväkin on jo kyllin suurta ja ihmeellistä. Asian selvittämiseksi sanon sinulle rakas lajitoveri, esm sen miten olet riippuvainen kaikkeudesta.
      Aurinko esm on sinulle ja kaikelle elämälle välttämätön, ja kun maltat ajatella niin sinä olet vaikka auringon avulla yhteydessä muualle avaruuteen. Lisäksi meidän kuumme aiheuttaa vuorovesi ilmiön joka sekin on tarpeellinen elämän, eli Jumalan yhteydessä olevaan palloomme so vaikkapa meihin itseemme

      On aika päivittää meidän vanhat uskomuksemme nykypäivään, jotta tämä nykypäivän ihmisen henkinen tietoisuus vapaudettaisiin, henkisen jälkeen jääneisyyden tilasta

      Juuri näin arvoisa nimimerkki. Olen jo aikaisemmin kirjoitellut tätä samaa asiaa näillä palstoilla. Joku tämän ajan uskovainen vastasi, että tuo on panteismiä, minun puolesta olkoon mitä on. Tämä on kuitenkin oikein mitä Niko-tiinakin on kirjoittanut.
      Tämä käsitys kun minulle valkeni, niin se vei minut nöyrälle paikalle elämän so Jumalan yhteydessä. Elämä sinänsä on ainakin minulle kyllin suurta Jumalaksi.
      En tiedä rukoilevatko näin uskovat, mutta minä ainakin rukoilen sitä Jumalaa jonka tässäkin tekstissä olen Jumalakseni tunnustanut.

    • Kiitos, että olet oivaltanut tuon totuuden, joka on elämistä kaiken lähteen yhteydessä, josta olemme meinneisyydessä valintojemme seurauksena joutuneet ulos paratiisitilasta jossa elimme.

      Se on ääretön hiljaisuus joka on elävä ja tulee meidän ajatuksiimme,
      kun tuo menneisyyden perimämme perisynti päättyy, ja uusi autuaallinen elämä alkaa
      Sen tuloksena voimme elää autuaallista uskomatonta elämää

      • totta 1

        niko-tiina
        Puhut Buddasta eli elämän tavan jonkinlaisesta kehittämisestä jossa ei ole totuutta olemassa on vain jokaisen oma käsitys joka on varsin vähän ja utopista kuvitelmaa.
        Kannattaisiko kyseenalaistaa oman elämänsä pituinen ajanjakso kannattaako jäädä oman itsensä varaa täydellisesti.


    • Jacop

      Ajaton koskaan syntynyt ja kuolematon elämä on ainut jumaluus joka on olemassa..
      Juuri näin. En kuitenkaan halua paukuttaa päähän raamatulla niitä jotka uskovat raamatun jumalaan. Joskus oletan, että miten on näitten ristiriitaisuuksien kanssa joita raamatussa on. Sillä joka on aikuinen niin omistakoon myös aikuisen logikan. Rakkaus on usein mainittu totuus raamatussa jota Jeesus täällä ollessaan julisti. Hän oli ehkä kehittyneempi kuin me muut Jumalani luodut, ja hän itse sekä häneen uskovat sanoivat häntä Jumalan pojaksi, jota me kaikki olemme Jumalan poikia ja tyttäriä. Sen verran olen raamatusta oppinut, että aika ennen Jeesusta oli lain aikaa ja sanaan suhtauduttiin kuin laki kirjaan ja usein se olikin sen aikaisille ihmisille laki kirja jonka noudattamatta jättämisestä rangaistiin. Nyt sanoisin näin, että rakkaus ja kaikki mitä siihen kuuluu korvaa monin kertaisesti vanha testamentillisen lain kirjaimen Usko on näin vapaampaa ja ihmien noudattaa sitä ääntä joka hänen sisimmässään on ja se on tämän kaiken olevaisen ääni JUmalan ääni joka neuvoo pohtimatta häntä oikeaan ja tekemään elämälle otolliset valinnat elämässään.

      • avataara

        Yksilöinä me olemme myös osa tuota ajatonta ja kuolematonta elämää, sillä olemmehan täällä ajassa ja aineessa ilmentämässä tuota elämää.
        FYYSINEN ELÄMÄ ON rajallista joten tuo ajaton ilmenee, fyysisten elämien ketjuna, joka alkaa esiasteelta, kehittyen syyn ja seurauksen lain alaisena täydellisyyttä .


    • Jacop

      Ajaton koskaan syntynyt ja kuolematon elämä, on ainut Jumaluus joka on olemassa..

      Olen yllä kirjoitettua mieltä, Mutta juuri tähän Jumaluuteen kätkeytyy monenlaisia ns elämän muotoja joita me toisillemme näkyvät elämän muodon edustajat, emme edes ymmärrä elämäksi. Omien kokemusteni pohjalta voin sanoa, että ainakin minulla on ns henkimaailmassa kaksois olento joka käy edelläni valve tilassani ja etenkin unessa. Näen hyvin usein uni tilassa samanlaisen tapahtuman kuin sitten minulle tapahtuu valve tilassa ja elävässä elämässä. Meistä muutamille on jätetty kyky liikkua näkyvän elämän ja näkymättömän elämän väli maastossa. Minulla tämä kyky toimii uni tilassa. Kaikki tälläiset asiat, kuin telepatia, meedioitten kyvyt, ns kummitukset, etiäiset, ovat osa tätä näkyväistä ja elävää Jumalaa. Mutta ne meille useimmalle näkymättömät elämän muodot on käsittämättömiä, siitä mitä me ymmärrämme näkyväksi elämäksi, eli Jumalaksemme. Olen joskus miettinyt sitä, onko meidän kaksois olentomme henkimaailmassa jäätävä sine omaan elämän muotoonsa henkimaailmaasa kun me olemme poistuneet tästä ajasta, eli kuolleet. Tiedän kuitenkin, että on maailmoja joitten elämän muotoa me emme näkyväisen elämän edustajat, edes elämäksi ymmärrä, kun vasta sitten kun tästä elämästä mahdollisesti siirrymme yllä kuvailemini elämän muotoihin. Meille näkyväisen elämän ihmisille yllä kuvatut elämän muodot on henkimaailmoja ja olkoon vaikka niitä. Meitä ei rangaista siitä jos emme näitä henkimaailmoja ymmärrä.

      • Ei ole meistä itsestämme erillistä henkiolentoa, vaan me näemme, vain oman perimämme eli perisynnin joka ohjaa meitä siten mikä on tuo perimämme. Me vain tulkitsemme sen omien opetettujen asenteittemme mukaisesti, erilliseksi jumalan lähettämäksi olennoksi

        Hänelläkin on sellainen, joka on antanut vihjeitä ja ohjausta sen mukaan mikä on ollut perimäni, ja se on ollut henkisen kehityksen tie, jossa täytyy ymmärtää, miten ja miksi tuo perimä on syntynyt, ja miksi se seuraa ihmistä sukupolvesta toiseen.

        TUON YMMÄRRYKSEN ON TAPAHDUTTAVA yksilökohtaisesti ilman ulkopuolista apua
        Sellainen henkilö joka on saavuttanut tuo tilan, voi ainoastaa sanoa, että ymmärrä itsesi, niin ymmärrät koko maailmankaikkeuden


    • Selkeyttä

      Tämä on minun uskoni mukainen vastaus Jumaluudesta ja Jumalasta. Pyhien kirjoitusten oppaastamme:

      JUMALA, JUMALUUS. Katso myös Herra; Iankaikkinen elämä; Ihminen: Ihmisestä voi tulla taivaallisen Isän kaltainen; Isä, taivaallinen; Jeesus Kristus; Korotus; Pyhä Henki.

      Jumaluuteen kuuluu kolme erillistä persoonaa: Jumala, iankaikkinen Isä; hänen Poikansa Jeesus Kristus ja Pyhä Henki. Me uskomme heistä jokaiseen (UK 1). Myöhempien aikojen ilmoituksesta tiedämme, että Isällä ja Pojalla on käsin kosketeltava liha- ja luuruumis ja että Pyhä Henki on henkipersoona vailla lihaa ja luuta (OL 130:22–23). Nämä kolme persoonaa ovat yhtä tarkoituksen ja opin täydellisessä ykseydessä ja sopusoinnussa (Joh. 17:21–23; 2. Nefi 31:21; 3. Nefi 11:27, 36).

      Isä Jumala: Sanalla Jumala tarkoitetaan yleensä Isää eli Elohimia. Häntä kutsutaan Isäksi, koska hän on meidän henkiemme Isä (Mal. 2:10; 4. Moos. 16:22; 27:16; Matt. 6:9; Ef. 4:6; Hepr. 12:9). Isä Jumala on maailmankaikkeuden korkein hallitsija. Hän on kaikkivaltias (1. Moos. 18:14; Alma 26:35; OL 19:1–3), kaikkitietävä (Matt. 6:8; 2. Nefi 2:24) ja läsnä kaikkialla Henkensä kautta (Ps. 139:7–12; OL 88:7–13, 41). Ihmiskunnalla on Jumalaan erityinen suhde, jonka ansiosta ihminen on eri asemassa kuin koko muu luomakunta: ihmiset ovat Jumalan henkilapsia (Ps. 82:6; 1. Joh. 3:1–3; OL 20:17–18).

      Merkintöjä Isän Jumalan ihmiselle ilmestymisestä tai puhumisesta on vain vähän. Pyhien kirjoitusten mukaan hän puhui Aadamille ja Eevalle (Moos. 4:14–31) ja esitteli Jeesuksen Kristuksen muutaman kerran (Matt. 3:17; 17:5; Joh. 12:28–29; 3. Nefi 11:3–7). Hän ilmestyi Stefanokselle (Ap. t. 7:55–56) ja Joseph Smithille (JS-H 17). Myöhemmin hän ilmestyi sekä Joseph Smithille että Sidney Rigdonille (OL 76:20, 23). Niille, jotka rakastavat Jumalaa ja puhdistavat itsensä hänen edessään, hän suo toisinaan etuoikeuden nähdä ja tietää omakohtaisesti, että hän on Jumala (Matt. 5:8; 3. Nefi 12:8; OL 76:116–118; 93:1).

      Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Mark. 15:34. Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita, Ap. t. 16:17. Me olemme Jumalan sukua, Ap. t. 17:28–29. Sinun tulee antaa sakramenttisi uhriksi Korkeimmalle, OL 59:10–12. Henok näki Jumalan luomat henget, Moos. 6:36. Pyhyyden Ihminen on hänen nimensä, Moos. 6:57.

      Poika Jumala: Nimellä Jehova eli Jahve eli Herra tunnettu Jumala on Poika, Jeesus Kristus (Jes. 12:2; 43:11; 49:26; 1. Kor. 10:1–4; 1. Tim. 1:1; Ilm. 1:8; 2. Nefi 22:2). Jeesus toimii Isän johdolla ja on täydellisessä sopusoinnussa hänen kanssaan. Kaikki ihmiset ovat hänen veljiään ja sisariaan, sillä hän on vanhin Elohimin henkilapsista. Joissakin pyhien kirjoitusten kohdissa hänestä käytetään sanaa Jumala. Pyhissä kirjoituksissa sanotaan esimerkiksi, että "Jumala loi taivaan ja maan" (1. Moos. 1:1), mutta Luojana oli itse asiassa Jeesus Isän Jumalan johdolla (Joh. 1:1–3, 10, 14; Hepr. 1:1–2).

      Herra sanoo olevansa Minä Olen, 2. Moos. 3:13–16. Minä yksin olen Herra [Jehova], ei ole muuta pelastajaa kuin minä, Jes. 43:11 (Jes. 45:23). Minä olen maailman valo, Joh. 8:12. Jo ennen kuin Abraham syntyi — minä olin, Joh. 8:58. Herra palvelee ihmisten keskuudessa tomumajassa, Moosia 3:5–10. Abinadi selitti, kuinka Kristus on Isä ja Poika, Moosia 15:1–4 (Et. 3:14). Herra ilmestyi Jeredin veljelle, Et. 3. Kuuntele Kristuksen, Herrasi ja Jumalasi, sanoja, Moroni 8:8. Jehova on sekä elävien että kuolleiden Tuomari, Moroni 10:34. Jeesus ilmestyi Joseph Smithille ja Sidney Rigdonille, OL 76:20, 23. Herra Jehova ilmestyi Kirtlandin temppelissä, OL 110:1–4. Jehova puhui Abrahamille, Abr. 1:16–19. Jeesus ilmestyi Joseph Smithille, JS-H 17.

      Pyhä Henki Jumala: Myös Pyhä Henki on Jumala, jota kutsutaan muiden samankaltaisten nimien ohella Hengeksi ja Jumalan Hengeksi. Pyhän Hengen avulla ihminen voi tuntea Isän Jumalan tahdon ja tietää, että Jeesus on Kristus (1. Kor. 12:3).

      Pyhä Henki neuvoo, mitä teidän on sanottava, Luuk. 12:12. Pyhä Henki on Puolustaja, Joh. 14:26 (Joh. 16:7–15). Jeesus antoi apostoleille käskyjä Pyhän Hengen voimalla, Ap. t. 1:2. Pyhä Henki todistaa Jumalasta ja Kristuksesta, Ap. t. 5:29–32 (1. Kor. 12:3). Myös Pyhä Henki todistaa meille, Hepr. 10:10–17. Pyhän Hengen voimalla te voitte tietää totuuden kaikesta, Moroni 10:5. Pyhä Henki on ilmoituksen henki, OL 8:2–3 (OL 68:4)

    • kaikkeudenluojs

      Olen kokenut että jumala on henki ja elämän antaja, joka loi ensimmäisen ihmisen ja antaa hengen kaikelle lihalle, koska hän on elämän antaja eli elämä itsessään. Olemme hänessä, mutta emme ole jumalia, vaan omistamme hänen antamansa elämän lahjan. Ihminen on luotu ja luoja on jumala, kaiken elämän lähde. Kaikkeuden luoja.

      • mantelainen

        Ei ole meistä itsestämme erillistä jumalaa, vaan ääretön elävä tietoisuus, joka on ajaton, ja aina ollut ja tulee aina olemaan.
        Kun planeetalla kehittyy olosuhteet jossa elämä voi alkaa automaattisesti.

        Nåitä elämän muotoja kehittyy jatkuvast lisää, jopa keinotekoisesti rakennettuun se tulee jos se täyttää ne edellytykset.

        Ihminen on päässyt pisimmälle kehityksen kulussa joka on alkanut milj. vuosia sitten

        Mehän olemme täällä ilmentämässä tuota ajatonta elämää ajassa ja aineessa
        Fyysinen elämä on kuitenkin rajallista, joten tuo ajaton ilmenee fyysisten elämien ketjuna, joka alkaa esiasteelta, kehittyy täydellisyyttä kohti.

        Valtettavasti ihmisen kehitys on mennyt sivuraiteelle, materiasta kehityksen kautta syntyneen ajatuksen takia, joka tietämättään loi ihmisen henkiselle alueelle ajallisen keskuksen, ja niin katkesi yhteys ajattomaan, ja se oli paratiisitilasta ulos joutuminen

        Ennen pitkää se johtaa, syitten ja seurausten tuloksena takaisin kivikauteen ja aloittaa kehitys toisessa muodossa uudelleen.

        ON KYLLÄ MAHDOLLISTA palata takaisin paratiisitilaan, mutta se vaatii sen ymmärtämisen, että miksi ja minkä vuoksi meisyydessä se on tapahtunut.
        Se on kuitenkin henkilökohtainen asia, ja kun tarpeeksi paljon ihmisiä ymmärtää t'män asian, se muuttaa koko ihmiskunnan

        Nelson Mandela oli yksi heistä joka oli ymmärtänyt tuon, ja hän olikin presitentin virassaan näyttämässä esimerkkiä miten anteeksiannon voima voittaa vallitseva koston kierteen jota nykyiset johtajat vannovat toteuttavansa, mutta sillä on kohtalokkaat seuraukset

        Uskonnot ja aatteet puhuvat hyvitä aatteista mutta tekevät aivan toista
        johtuen ihmisen perisynnistä, minkä mukaan joutuu toimimaan täällä


    • Olemme Paratiisissa mutta unessa.
      Olemme täällä yhteisestä sopimuksesta mutta on mahdollista päästää irti "perisynnistä" Eli on mahdollista herätä, mutta ensin on tehtävä nämä hommat siihen mittaan johon olen tullut luvanneeksi, rakkaudesta Isään

      • Olet oikeassa, että perutaltamme olemme paratiisitilassa, mutta, materiasta syntyneen egon sielun takia elämme ajallisessa unessa joka periytyy sukupolvesta toiseen, ja sitä unta pidetään yllä tietosesti tai tietämättään uskontojen ja aatteiden toimesta


    • Päivä päivältä yhä useammin törmän ajatuksen että ("ymmärtämisen") tavoitteleminen on se ansa?
      Anteeksianto on parempi käsite, mutta silloin minun on ajateltava anteeksianto itselleni, omille ajatuksilleni, kuten ymmärtämisen yrittäminen.
      Kyse ei ole ymmärtämisestä vaan anteeksiannosta. Joku sanoo irti päästämiseksi, joku puhuu hyväksymisestä.
      Opettelen olemista, kaiken reagoinnin ja yrittämisen sijasta. Keho touhuaa mutta mieli lepää hyväksy ja antaa anteeksi itselleen... touhukkaasti

    • Karmanarpa

      Onko se nyt mikään niin vaikeaa? Riittää kun ottaa iisisti eikä aiheuta vahinkoa ja tai ole täys urpo. Jumala on tavallaan jonkinlainen dispersonaalinen keskiarvo ihmisten/muiden avaruusolentojen luomasta todellisuudesta, luonnollinen viisaus on olemassa luonnostaan. Universaali moraalilogiikka. Jumalat voi käytännössä ihan unohtaa. Henkinen kehitys ja hyveellisyys on tärkeämpää.
      Elinkelpoinen tulevaisuus ja utopia. Korjata kaikki se vääryys mitä itse olemme joutuneet kohtaamaan. Nostaa maailman laatutasoa.
      Millaiseen maailmaan haluamme jälleensyntyä?
      Tulemmme tavallaan jälleensyntymään aina ja aina uudestaan muistamatta mitään mistään. Se on aina joku muu.

      • Jacop

        Tulemme tavallaan jälleen syntymään aina ja aina..

        Tämä sinun kirjoittamasi "Karmanarpa" on täyttä totta, me olemme jatkuvasti syntymässä uudesti, eikä tämä uudesti syntymisen prosessi lopu koskaan. Eikä tämä uudesti syntyminen tavallaan ole aina positiivista, vaan siinä voi olla meidän mittamme mukaan myöskin taantumista välillä. Tuosta perisynnistä vähän, kun siitä tällä palstalla niin useasti mainitaan. Perisynti on lähinnä niin kuin ominaisuus joka polveutuu isältä tai äidiltä lapselle ja se voi periintyä kauas sukupolvesta sukupolveen. Vaikkapa tälläinen ominaisuus kuin väkivaltaisuus voi periintyä monelle sukupolvelle. Uskovat kuitenkin sanovat, että tämän väkivaltaisuuden suvussa voi katkaista se, että jos heidän mukaansa ihminen uudesti syntyy ylhäältä eli Jeesuksesta, ja pyhästä hengestä, niin hän on uusi luomus, hän ei siis ole sama ihminen kuin hän alkujansa oli perisynteineen ja muine synteineen. JUmala on uudesti syntymisen yhteydessä pyyhkäissyt pois kaiken vanhan ja puhdistanut temppelin, eli ihmisen Jumalan asunnoksi. Siis sellaiseksi kuin hän alkujansa meidät kaikki oli tarkoittanut, ennen syntiin lankeemustamme. Jumalan lapsen elämä täällä ajassa uudesti syntymän jälkeen on heille monellekkin sellaista kuin leijuisi irti maasta. Se ei kuitenkaan kestä kauan tälläisenä, Jumalan lapsi huomaa, että hän on maassa ja samanlaiset kiusat hänellä on kuin muullakin maan asukkaalla. Tässä vaiheessa hän tarvitsisi kokeneempien uskovien tukea. Hänen on asuttava täällä ja hänen palkintonsa odottaa isän kotona taivaassa.
        Olen huomannut itseni myöskin, että olen vielä raakile, en kypsä hedelmä Jumalan valtakuntaan. Lieneekö sitten joku lisä etsikko aika. Olen ollut seurakunnissa mukana monet vuodet. Mutta toivoisin rukousta puolestani niiltä ihmisiltä joilla on voimassa se vanhanaikainen usko Jumalaan, Isään, poikaan ja pyhään henkeen. Voi olla, että uskoni on taantunutkin.


    • Eihän se vaikeaa ole kun se on luonnollinen olotilamme. Olen vain niin poisoppinut ymmärtämään oman voimani. Siksikin on ehkä helpompi nähdä se luomisvoima eli Rakkaus Jumalan voimaksi kunnes oma syylisyys vähenee ja oma olemus hyväksyy että todellisuudessa kaikki on kaikilla koko ajan.
      Jumala on Rakkaus ja Rakkaus on Kaikki

      • nikotiina

        Rakkaus on kaikki, ajattomana ja totaalisena, mutta on ajallisen ihmisen, joka on keksinyt vihan, tuntema rakkaus todellista jolla ei ole syytä eikä aiheuttajaa.
        Ihmisen Jllisella rakkaudella ja vihalla on aina syy ja aiheuttaja, joka on tunnetta, mutta ajaton rakkaus ei ole tunnetta
        Joten ajaton rakkaus voi tulla luoksemme kun ajallinen rakkaus ja viha ovat poissa, ja se on lopullista, sillä emme voi koskaan tuntea emään vihaa toista ihmistä kohtaan, sillä olemme jo etukäteen antaneet anteeksi, kaikki loukkauset meitä kohtaan Kuten Jeesus, ja monet nykypäivänkin ihmisistä on tehnyt, mm Nelson Mandela


    • ateistiateisti

      Noin niinkuin aikuisten oikeesti jumaluuden olemuksen pohtiminen on mielestäni suunnilleen yhtä järkevää kuin käydä keskustelua lohikäärmeen liekin lämpötilasta tai vertailla eri luutamallien lento-ominaisuuksia.

      • Se jumaluus on meidän sisällämme, sillä olemme osa tuota ajatonta elämää, eikä ole muuta elämää kuin yksi ååretön tietoisuus


      • """ Noin niinkuin aikuisten oikeesti jumaluuden olemuksen pohtiminen """

        Aivan oikein, siksi olenkin kiinnostunut ihmisen olemuksen ja ihmisenä olemisen pohtimisesta.
        Miksi tämä kaikki näyttää olevan ja mitä tämä oleminen oikein on. Puolustetaan hyvinvointiyhtesikunta ja kukaan ei tiedä mitä hyvinvointiyhteiskunta tarkoittaa. Miten silloin voidaan tietää mitä kukin tai itse tarvitsee.
        Jumaluus on yksi ajattelun kohde siinä missä eri luutamallitkin. Havuluudalla vedellä ja hiekalla meillä lennätettiin talven paskat pirtin lankkulattialta ulos. Ei ollenkaan vähäinen asia, antoi mukavan tuoksun ja puhtauden


      • nikotiina

        Se on kin tärkeää ymmärtää mitä me olemme sisäisesti ja miksi.
        Alussa ihminen eli henkisessä ns, partiisitilassa, joka oli elämistä ajattomassa henkisessä tilassa, joka on elämistä nykyhetkessä, mutta mikä sai ihmisen lähtemään ulos ajalliseen tilaan, jonka seurausta on tämän päivän ihminen, joka ei edes tunne itseään, vaan ajattelee, että se on normaalia kehitystä, mutta se ei ole normaalia vaikka onkin seurausta ihmisen tekemistä valinnoista, joita hän tietämättään teki. ja seurauksena oli ihmismielen situtuminen aikaan, ja ulos paratiisitilasta.

        Uskonnot syntyivät alunperin, paluuseen tähän tilaan takaisin, mutta ovat ajan myötä eksyneet väärille raiteille, ja alkaneet tämän ajallisen tilan ikuistamiseksi, sillä jos ihminen vapautuisi tuosta ajallisesta, niin uskonto olisi tarpeeton ja kuihtuisi pois. tämän seurausta on sitten tämä kaaosmainen , kärsimysten ja väkivallan täyttämä yhteiskunta

        Ns lunastusoppi palvelee tätä tarkoitusta, joten uskonto tarvitsee ihmisten kärsimystä


      • Jmaluuden pohtiminen ei ole tärkeitä, vaan sen miten ja miksi ihmisen ego sielu on syntynyt, ja ja miksi se periytyy,sekä miksi se on saanut aikaan kaiken sen pahuuden mitä tapahtuu.
        Miksi luonnon valinta jota tiede sanoo tekevän, valitsee väärin, mutta syyn ja seurauksen laki ei sitä tee, ja siksipä tämä kaaosmainen yhteiskuta on sen mukainen. siinä ei luonnonvalinta ole onnistunut, kun se on valinnit
        ihmisen pahuuden jatkamaan ihmisen kehitystä.

        Miksi näin sillä tietekkin palvelee uskontojen ja aatteiden valtaa ja niin sen on koska ihmisen perimän ymmärtäminen johtaisi ihmisen vapautumiseen niiden orjuudesta, ja sen takia ne siunaavat tuon pahuuden jotta heidän valtansa ihmismieleen säilyisi ikuisesti, ja siihen ne tarvitsevat kärsimystä ja väkivaltaa


      • MEläjä
        niko-tiina kirjoitti:

        Jmaluuden pohtiminen ei ole tärkeitä, vaan sen miten ja miksi ihmisen ego sielu on syntynyt, ja ja miksi se periytyy,sekä miksi se on saanut aikaan kaiken sen pahuuden mitä tapahtuu.
        Miksi luonnon valinta jota tiede sanoo tekevän, valitsee väärin, mutta syyn ja seurauksen laki ei sitä tee, ja siksipä tämä kaaosmainen yhteiskuta on sen mukainen. siinä ei luonnonvalinta ole onnistunut, kun se on valinnit
        ihmisen pahuuden jatkamaan ihmisen kehitystä.

        Miksi näin sillä tietekkin palvelee uskontojen ja aatteiden valtaa ja niin sen on koska ihmisen perimän ymmärtäminen johtaisi ihmisen vapautumiseen niiden orjuudesta, ja sen takia ne siunaavat tuon pahuuden jotta heidän valtansa ihmismieleen säilyisi ikuisesti, ja siihen ne tarvitsevat kärsimystä ja väkivaltaa

        Miksi sielu on täällä ja mikä on se polku jota sielu kulkee kunnes on valmis, eli jälleensyntymisen tarvetta ei enää ole?
        Mielestäni etsivä kysyy tätä ensimmäiseksi, mitä sitten kun ruumis ns. kuolee?
        Mitä 'astraaliruumis' kokee ensimmäiseksi ja miten viettää aikaansa 'eri tasoilla' astraalimaailmassa?


      • Miksi sielu on täällä.
        - koska sielu on, se haluaa olla "täällä" Oman olemisensa vuoksi se hakeutuu "tänne" Tällä pystyy oikaisemaan, elämään uudelleen, erehdyksensä Se ei henkitasolla ole mahdollista. Anteeksianto itselle. Rakasta itseäsi kuten lähimmäistäsi

        Ajattelen niin että sielu on aikaisempien kokemusten summa. Aikaisemmat tässä mielessä on "Aatamin" luomisesta alkaen. Kun mieli hyväksyy (tavoittaa totuuden)elämisen NYT luopuen aikaisempien kokemusten summasta (uskomuksista) eli sielusta polku on käyty loppuun. Silloin ei ole luokittelua, arvottamista- hyvä- paha.

        Astraaliruumiin kokemukset ovat yhtä monipuolisia kuin tähän elämään syntyvän yksilönkin kokemukset ellei enemmänkin. Toisaalta ei ole kahta samanlaista elämää siellä eikä täällä. Miksi pitäisi olla? Minä esitän oman rooli ja sinä omasi jne. ei tarvita kopioita.


      • MEläjä kirjoitti:

        Miksi sielu on täällä ja mikä on se polku jota sielu kulkee kunnes on valmis, eli jälleensyntymisen tarvetta ei enää ole?
        Mielestäni etsivä kysyy tätä ensimmäiseksi, mitä sitten kun ruumis ns. kuolee?
        Mitä 'astraaliruumis' kokee ensimmäiseksi ja miten viettää aikaansa 'eri tasoilla' astraalimaailmassa?

        Sielu on täällä välttämättömyyden pakosta,niinkauan kuin syyt ja seuraukset on loppuunkäyty, ja se täytyy tapahtua tämän maaelämän aikana sillä fyysisen kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä, ja niin se jatkuu uudessa elämässä jossa lapsi saa sen perimänä kannettavakseen


      • MEläjä
        niko-tiina kirjoitti:

        Sielu on täällä välttämättömyyden pakosta,niinkauan kuin syyt ja seuraukset on loppuunkäyty, ja se täytyy tapahtua tämän maaelämän aikana sillä fyysisen kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä, ja niin se jatkuu uudessa elämässä jossa lapsi saa sen perimänä kannettavakseen

        Eli tarkoitat ettei karmaa voi polttaa ollenkaan ns. 'astraalimaailmassa', kaikki pitää tapahtua fyysisyydessä?


      • gotenh
        MEläjä kirjoitti:

        Eli tarkoitat ettei karmaa voi polttaa ollenkaan ns. 'astraalimaailmassa', kaikki pitää tapahtua fyysisyydessä?

        Ei se tiiä tuota varmaankaan. Teknisesti ottaen eetterikehoon sitoutuneet karmalliset koostumat tulee neutraloida kokonaan. Eetterikehon me tunnemme elinvoimaisuutena tai vaikkapa sähkövirtana jaloissa. Tässä minimi.

        Mutta todellisuudessa tietoisuus polttelee sekä fyysis-eetterisen JA tunnekarman siinä samalla. Kun ollaan kokonaisuudessaan noustu fyysis-eetterisen ja tunnepuolen yläpuolelle, ollaan jo aika hyvissä asemissa. Ennen vanhaan saattoi tämä riittää maakoulun läpäisyyn, nykyään tuokaan ei vielä oikeastaan riitä. Noustaan mentaalitasonkin yläpuolelle täyteen hiljaisuuteen. Tuota sanotaan nirvikalpa samadhiksi tai turija-tilaksi.
        Vasta tämä neljäs tila vapauttaa.


      • gotenh
        MEläjä kirjoitti:

        Eli tarkoitat ettei karmaa voi polttaa ollenkaan ns. 'astraalimaailmassa', kaikki pitää tapahtua fyysisyydessä?

        Ja sitten vielä tuosta dualismista. Jos olet täydessä ajatuksen hiljaisuudessa ja jo noussut kaikkien tunnetasojen yläpuolelle, mutta silti ulkopuolellasi on jotain, niin se on mentaaalitaso. On siis oikeasti olemassa joku toinen.

        Kun ajatuksen hiljaisuudessa dualismikin häipyy, ja on vain yksi eikä ketään toista, niin se on turiya, neljäs "tila".


      • MEläjä kirjoitti:

        Eli tarkoitat ettei karmaa voi polttaa ollenkaan ns. 'astraalimaailmassa', kaikki pitää tapahtua fyysisyydessä?

        Tässä maaolmassa se karma on syntynytkin jote se on myös päätyttäväkin maaelämän aikana.Materiasta kehityksen kautta syntynyt ego sielu on seurausta menneisyydessä tehtyistä valinnoista, koska tuo ego on ajallisena karman lain alainen. paratiisitilassa eläessään ihminen ei ollut henkisesti tuon lain alainen.
        Siihen alkutilaan olisi ihmisen palattava takaisin sillä nykyinen tila, seurausta tuosta ihmisen tietämättään synnyttämästä ajallisesta egosta johtuva


      • gotenh kirjoitti:

        Ja sitten vielä tuosta dualismista. Jos olet täydessä ajatuksen hiljaisuudessa ja jo noussut kaikkien tunnetasojen yläpuolelle, mutta silti ulkopuolellasi on jotain, niin se on mentaaalitaso. On siis oikeasti olemassa joku toinen.

        Kun ajatuksen hiljaisuudessa dualismikin häipyy, ja on vain yksi eikä ketään toista, niin se on turiya, neljäs "tila".

        Tuo on aivan oikein, ei dualismi on ykseyttä kaiken kanssa, jossa yksinäisyys on muuttunut yksin olevuudeksi kaiken kanssa


      • niko-tiina kirjoitti:

        Tuo on aivan oikein, ei dualismi on ykseyttä kaiken kanssa, jossa yksinäisyys on muuttunut yksin olevuudeksi kaiken kanssa

        Tämä on hyvin sanottu niko-tiina " Ykseys jossa yksinäisyys on muuttunut yksin olevuudeksi kaiken kanssa."

        Tila jossa en ole näkyvissä vaan tunnettuna kaiken kanssa. Olen kaikki kaikessa.
        Kaikki ovat kaikki kaikessa


      • ERommel
        gotenh kirjoitti:

        Ei se tiiä tuota varmaankaan. Teknisesti ottaen eetterikehoon sitoutuneet karmalliset koostumat tulee neutraloida kokonaan. Eetterikehon me tunnemme elinvoimaisuutena tai vaikkapa sähkövirtana jaloissa. Tässä minimi.

        Mutta todellisuudessa tietoisuus polttelee sekä fyysis-eetterisen JA tunnekarman siinä samalla. Kun ollaan kokonaisuudessaan noustu fyysis-eetterisen ja tunnepuolen yläpuolelle, ollaan jo aika hyvissä asemissa. Ennen vanhaan saattoi tämä riittää maakoulun läpäisyyn, nykyään tuokaan ei vielä oikeastaan riitä. Noustaan mentaalitasonkin yläpuolelle täyteen hiljaisuuteen. Tuota sanotaan nirvikalpa samadhiksi tai turija-tilaksi.
        Vasta tämä neljäs tila vapauttaa.

        'Neljäs tila vapauttaa'
        Niin, ihminen jättää fyysisen vaatteen ja siirtyy 'kiirastulen' kautta 'astraalimaailmaan'....kiirastulessa poltetaan huonoa karmaa vai miten?
        Sen jälkeen 'vapautuu' astraalitasoille joita on seitsemän....kerro lisää?


      • MEläjä kirjoitti:

        Eli tarkoitat ettei karmaa voi polttaa ollenkaan ns. 'astraalimaailmassa', kaikki pitää tapahtua fyysisyydessä?

        Kyllä, sillä tässä maailmassa se on kertynytkin, niin täällä siitä on vapauduttavakin, muuten se siirtyy syntyvän lapsen kannettavaksi, ja hän joutuu toimimaan elämässään sen mukaan


      • gotenh
        ERommel kirjoitti:

        'Neljäs tila vapauttaa'
        Niin, ihminen jättää fyysisen vaatteen ja siirtyy 'kiirastulen' kautta 'astraalimaailmaan'....kiirastulessa poltetaan huonoa karmaa vai miten?
        Sen jälkeen 'vapautuu' astraalitasoille joita on seitsemän....kerro lisää?

        Kun tietoisuus lähestyy tuota neljättä tilaa, niin aivan varmasti kiirastulen liekit eli kundaliinin tuli syttyy jo fyysisessä kehossa eläessään. Tuo tuli polttaa kaiken negatiivisen pois, jolloin puhdas tietoisuus jää. Kuoleman jälkeen tietoisuus ei siten koe enää kiirastulta eikä astraalitasoja, jotka ovat itsessään tuota kiirastulimaista olotilaa. Astraalitasot voivat olla hyvinkin miellyttäviä ja lumoavia parhaimmillaan, mutta kaikki ne ovat katoavaisia ja tarvitsevat puhdistusta. Tulee olla lumoutumatta liian kauaksi aikaa "katoavaisesta kullasta ja timanteista". Tulee suunnata sinne, mikä on ikuista kirkkautta. Omaan sisäiseen itseemme.

        Tietysti jos on astraalit kokematta, niin tuo kullasta ja säihkeestä lumoutuminen on edessä. Katoavainen "sielu" näyttää parhaimmillaan hyvin loistavalta, mutta sen takan on vielä ihmeellisempi, joka on itseasiassa jälleensyntymien muistaja.

        Tuo jälleensyntymien muistaja, mentaalikeho, on sangen pitkäikäinen, jopa miljardeja vuosia, mutta sekin kuolee aikanaan. vasta neljäs tila eli buddhinen "keho" on ikuisuuden valtakuntaa. Buddhinen keho on sellainen ettei sitä itse huomaa, se on niin materiaton. Mutta sen voi kokea ja elää siinä. Se on ääretön.


      • gotenh
        ERommel kirjoitti:

        'Neljäs tila vapauttaa'
        Niin, ihminen jättää fyysisen vaatteen ja siirtyy 'kiirastulen' kautta 'astraalimaailmaan'....kiirastulessa poltetaan huonoa karmaa vai miten?
        Sen jälkeen 'vapautuu' astraalitasoille joita on seitsemän....kerro lisää?

        Toinen reitti on seuraavanlainen. Tietoisuus päätyykin fyysisen kehon jätettyään jollekin astraalitasolle, koska puhdistustyö on vielä kesken. Tietoisuus elää siellä astraali- eli illuusiokehossa jonkin aikaa nauttienkin olotilasta. Vähitellen tietoisuus irrottaa otteensa noistakin käyttövälineistä, ja koittaa toinen kuolema. Synnytään mentaalimaailmaan, mikä on tätänykyä altruistisen rakkauden täyttämä. Siellä koetaan vain miellyttäviä asioita, kaikki muu on poissuljettu. Astraalitason ihmiset sanovat toisinaan, että "ei siellä sinun olotilassasi mitään ole, ei sitä ole. Tämä on korkein taso". He näkevät mentaalimaailman tyhjyytenä, missä mitään ei ole.

        Kyllä siellä elämää on, mikä ylittää astraali-hmisten käsityskyvyn. Tietoisuus on mentaalimaailmassa kaikesta surusta poistettuna ja ajattelee vain lähimmäistensä parasta ja tavallaan kullasta, kimalluksesta ja maallisesta tavarasta riisuttuna hän siellä elää. Tuo on varsinainen taivas, astraalitasot ovat materialistien taivas. Vapautus koittaa kuitenkin vasta, kun tuokin mentaalitaivas on ylitetty. Vapautus koittaa palvelun kautta, tietoisuudesta tulee palvelija.


      • Henkimaailmakin on ajallinen ja ihmisen luoma maailma, sillä ihmisen ego sielu on kehityksen kautta syntynyt materiasta, Kun ymmärrämme miten ja miksi se on menneisyydessä syntynyt ja miksi se on joutunut karman alaiseksi. Älylline ymmärtäminen ei riitä, sillä siihen tarvitaan kohdistumaton ,motiivitonta tunne voimaa joka voi murtaa yksinäisyyden
        muurin , ja sen tilalle tulee yksinolevuus joka on olemista yhtä kaiken kanssa. Silloin kaikki pelko, kärsimykset ja väkivalta päättyvät, ja voimme elää ajattomassa hiljaisuudessa.Kun menneisyys on päättynyt, niinajatuksemme alkavat kumpuamaan tuosta ajattomasta nykyhetkestä, ja uutta karmaa ei synny enään


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe