Pyydän, että saisin vastauksia vain niiltä, jotka ovat elävästi uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Ne jotka kirjoittelevat palstalle vain sulaa tylsyyttään älkööt edes vaivautuko.
Minua kiinnostaisi tietää muidenkin uskovaisten kuvausta Benny Hinnistä. Olen itse ollut nuorempana hänen kokouksessaan Helsingissä, mutta olen myöhemmin kuullut ja lukenut paljon häneen liittyvää panettelua. Onko niillä mitään perää?
Toinen kysymykseni liittyisi maitreya nimiseen henkilöön, josta luin muutaman artikkelin internetistä. Luin väitteitä joiden mukaan hän olisi tuleva anti-kristus. Minua vain kiinnostaisi tietää muidenkin näkemystä kyseisestä henkilöstä, onko tämmöistä henkilöä edes todellisuudessa olemassa?
Maitreya
17
1523
Vastaukset
- Mamaki
Buddhalaiset ainakin odottavat Maitreyaa, uutta Buddhaa. Mikään anti-kristus hän ei ole, meille.
Buddhalaista Maitreyaa ei ole vielä näkynyt.
Mutta Maitreya-nimellähän voi kuka tahansa alkaa esiintyä, ja julistaa mitä tahansa oppia... Yhtä lailla kuin kuka tahansa voisi julistautua Jeesukseksi. - raimo
Hinn on eksynyt profeetta ja eksyttää ihmisiä!
Antikristus on paavi!- Kristitty!
Benny johdattaa ihmisiä Jeesuksen luo, en ymmärrä kuinka noin väität! Olen lukennut hänen kirjoja, en ole pannut mitään merkille jotain, mikä olisi raamattua vastaan. Tuli mieleeni heti sun viestiäsi luettuani, Paholainen vastustaa Jeesuksen nimeä , Jeesuksen sanat"joka tulee minun tyköni, en heitä!"
No joka tapauksessa kunnioitan mielipidettäsi.
Kysyn uudestaan miten Benny eksyttää ihmisiä? vaadin lyhyttä ytimekästä vastausta. Raamattu ilmoittaa, joka kieltää pojan on antikristus!
En kyllä uskalla alkaa väittää Benny Hinn olisi eksyttäjä, tuli heti mieleeni raamatun sanat" älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi, on vai yksi tuomari" ja "älkää mitatko.. ." - raimo
Kristitty! kirjoitti:
Benny johdattaa ihmisiä Jeesuksen luo, en ymmärrä kuinka noin väität! Olen lukennut hänen kirjoja, en ole pannut mitään merkille jotain, mikä olisi raamattua vastaan. Tuli mieleeni heti sun viestiäsi luettuani, Paholainen vastustaa Jeesuksen nimeä , Jeesuksen sanat"joka tulee minun tyköni, en heitä!"
Kysyn uudestaan miten Benny eksyttää ihmisiä? vaadin lyhyttä ytimekästä vastausta. Raamattu ilmoittaa, joka kieltää pojan on antikristus!
En kyllä uskalla alkaa väittää Benny Hinn olisi eksyttäjä, tuli heti mieleeni raamatun sanat" älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi, on vai yksi tuomari" ja "älkää mitatko.. ."Aivan tyypillistä antinomismia, mikä tarkoittaa
lain saarnan hylkäämistä synnintunnon herättäjänä
ja silloi tilalla on sielullisuutta, ihmeiden etsimistä ym. Pyhä Henki näytti helluntaina Pietarin kautta lain voimalla synnin synniksi. kun Pietari korotti äänensä: Tämän Kristuksen te
tapoitte. Jumalan sana on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, laki ja armo!
Laki viilsi heidän sydämiään ja sai aikaan hädän
ja Jumalan mielen mukaisen murheen ja kysymymyksen: Mitä meidän on tehtävä, että pelastuisimme. Silloin vasta Pietari julisti armoa. Tämä on oikeaa julistusta,,,,siis lain kautta tullaan synnintuntoon ja hukkumisen kauhut
ja kadotuksen tuska saavat aikaan synnytystuskat ja niin mennään läpi ahtaasta portista, elämän kaidalle tielle, kun saadaan synnit anteeksi Jeesuksen sovintoveressä!
Hinnin opetukset, kuten monen muunkin julistajan
opetukset ovat antinomismia...harhaoppia..kyllä
moni Jeesuksesta puhuu ja jopa parantaakin, mutta
eipä olekaan parantavan voiman lähteenä lihaan tulleen Jeesuksen haavoitettu selkä vaan sielulliset voimat ja demoniset hurmahenget!!
Koettele! - raimo
Kristitty! kirjoitti:
En kyllä uskalla alkaa väittää Benny Hinn olisi eksyttäjä, tuli heti mieleeni raamatun sanat" älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi, on vai yksi tuomari" ja "älkää mitatko.. ."Olen kuunnellut yhden Mellerin kasetin, jossa
Leo M. siteerasi useita Hinnin profetioita.Niissä
oli vuosilukuja joista Hinnin mukaan piti alkaa
joitakin ainutlaatuisia Lähi-Idän tapahtumia, mutta millään tavoin kyseiset vuodet eivät ole
kirkastaneet Jeesusta ja Pyhän Hengen työtä seurakunnan hyväksi, vaan pikemminkin monet kasetin kuunnelleet saattavat kääntää katseensa
pois Golgatan tapahtumista, epäolennaisiin asioihin! Antinomismia on monenlaista. Mellerkin
käyttää runsaasti lauseita pieniin "Lähi-idän" ripsahduksiinkin ja herääkin kysymys kuinka monta
kasettia hän sitten äänittääkään kun todella jotain merkittävää tapahtuu! - raimo
Kristitty! kirjoitti:
En kyllä uskalla alkaa väittää Benny Hinn olisi eksyttäjä, tuli heti mieleeni raamatun sanat" älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi, on vai yksi tuomari" ja "älkää mitatko.. ."ja mammoman palvoja...siis saatanasta
Tässä erään Kanadassa asuvan papin kirjoitus yhdelle suomalaiselle ev.lut.papille:
Benny Hinn - "Sielunkarismaa" vaiko jotain muuta?
Benny Hinn on amerikkalainen, syntyperältään palestiinalainen arabi. Hän kertoo kirjoissaan hänen isänsä olleen 1950 loppupuolella Jaffan kaupungin pormestarina. Tutkimukset osoittavat, että tämä ei pidä paikkaansa. Tel Aviv-Jaffan kaupungin arkistoissa on luettelo kaikista siellä olleista pormestareista, mutta Constandin Hinnin nimeä ei sieltä löydy. Kysyttäessä asiaa Benny Hinniltä hänen veljensä esitti kolme hepreankielistä dokumenttia asian vahvistamiseksi. Kuitenkin näistä dokumenteista käy ilmi ainoastaan isä Hinnin olleen työssä mm. Jaffan postitoimistossa ja Tel Avivin työvoiman välityksessä. Benny Hinnin väittämä ei pidä paikkaansa.
Benny Hinnin perheen uskonto oli kreikkalaisortodoksinen. Bennyn kertoman mukaan hänen syntymänsä jälkeen "Jerusalemin patriarkka Benedictus" kastoi hänet. Hän kirjoittaa saaneensa nimensä "Benedictus" (Benny) tältä patriarkalta. Kuitenkin tämä kyseinen patriarkka valittiin tähän virkaan vasta vuosia Benny Hinnin syntymän jälkeen! 90-luvulla hän kertoi nimekseen Benny Jumala. "Olen superolento", "mikä on sinun sukunimesi?" Hinn vastaa itse: "Jumala (Jehova), joten olen Benny Jumala". Totuuden vierestä puhuminen on aina ollut Bennylle ominaista.
Benny Hinn ja raha
Nykyisin parantaja-karismaatikkona toimiva Hinn sanoo, ettei maallinen merkitse hänelle mitään. Aivan oikein, sillä hän käyttää rahaa tuhlailevasti. Hän asuu luksustalossa (arvo yli 700.000 USD) vartioidulla hienostoalueella. Hän matkustaa ensimmäisessä luokassa. Hänen autoinaan ovat olleet huippukalliit Mercedes-Benz 500, Jaguar, BMW (hinta 80.000 dollaria), Lexus, Range Rover SUV (hinta 55.000 US dollaria), Lincoln jne. Tavalliset keskiluokan autot US:ssa ovat n. puolta halvempia. Hän ei salaa sitä, että hän pitää jalokivistä, kultaisista rannerenkaista; hänen kellonsa on timantein koristeltu Rolex jne. jne.
Benny Hinn alkoi suunnitella 30 miljoonaa USD maksavaa "Parantumisen puutarhaa". Dallasissa pidetyssä tilaisuudessa jaettiin kortteja, joissa oli valmiiksi painetut lahjoitussummat tälle hankkeelle. Rahat voitiin lähettää Bennyn tilille:
• 150.000 USD ja saat nimesi rakennettavan katedraalin kulmakiveen.
• 30.000 USD ja saat nimesi Uskonsalin seinälle.
• 15.000 USD ja saat nimesi Parantumisen Puiston muureihin.
• 4.000 - 8.000 USD ja nimesi kaiverretaan Parantumisen lähteeseen.
• 2.000 USD ja saat nimesi Parantavan Virran kiviin.
• 1.500 USD ja pääset nimeksi Ikuiseen Parantavaan liekkiin.
Hinn on kertonut, että hän on joutunut perumaan tuon hankkeen. Niitä jotka lahjoittivat erisuuruisia summia saadakseen nimensä mainittuihin paikkoihin, varmaan kiinnostaa, minne jo lahjoitetut varat on käytetty. - raimo
Kristitty! kirjoitti:
En kyllä uskalla alkaa väittää Benny Hinn olisi eksyttäjä, tuli heti mieleeni raamatun sanat" älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi, on vai yksi tuomari" ja "älkää mitatko.. ."Tämä lienee Wilkersonin tekstiä:
Ollessani USA:ssa 6.11.2003 seurasin varhain aamulla Benny Hinnin TV-ohjelmaa. Hinn keskusteli avustajansa kanssa siitä, kuinka pitalinen mies sai avun Jeesukselta. Jeesus kosketti miestä ja hän parani. Sen jälkeen Jeesus käski miestä näyttämään itsensä papeille ja uhraamaan niin kuin Mooses oli säätänyt. Tämän kertomuksen sovellutus tähän TV-ohjelmaan oli seuraava: Veli Hinn on nyt rukoillut puolestasi. Kuitenkaan parantumisesi ei vielä ole täydellinen ("Your healing will not be complete before...") ennen kuin teet niin kuin Jeesus käski pitaalista tekemään. Me olemme tässä tilanteessa niitä pappeja, joille uhri tulee antaa. He mainitsivat huomattavia rahasummia uhriksi: 70-700 USD. Hinnin avustaja sanoi, että tämä heidän esittämänsä asia saattaa kuulostaa oudolta, mutta näin on Jumala itse sen Bennylle ilmoittanut.
Mitäpä sanot: Emme voi palvella kahta herraa: Jumalaa ja mammonaa, jos palvelet mammonaa, silloin vihaatkin Jumalaa...tyytykää alhaisiin oloihin...missä on aarteesi siellä on sydämesi...Jeesus armahda ja varjele eksytyksiltä! - raimo
Kristitty! kirjoitti:
En kyllä uskalla alkaa väittää Benny Hinn olisi eksyttäjä, tuli heti mieleeni raamatun sanat" älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi, on vai yksi tuomari" ja "älkää mitatko.. ."Benny Hinn ja totuus
Benny Hinn kertoo mielikuvituksellisia asioita tapahtumista, jotka eivät ole totta. Muutama esimerkki (tutkimukset ovat paljastaneet niitä hyvin paljon). Hän kertoo, kuinka Herra käski häntä pitämään kokouksen Miami-Areenalla pitkäperjantaina 10.4.1998. Hän kertoo, kuinka NHL-jääkiekkojoukkue, Miami Panthers, tästä johtuen joutui perumaan ottelunsa. Totuus on toinen. 10.4.1998 ei oltu suunniteltu, eikä pelattu mitään jääkiekko-ottelua kyseisellä areenalla. Areenan johto nauroi tällaiselle väitteelle!
Toinen tapaus. Hinnin kertoman mukaan Ghanan suurkokouksessa mies nousi kuolleista. Hän kertoo: "...kokouksessamme oli puoli miljoonaa ihmistä ja kuollut mies herätettiin henkiin yleisön edessä. Tämä on totta, ihmiset. Mies herätettiin kuolleista puhujalavalla. Meillä on se video." Kun Hinn otettiin kiinni sanoistaan, hän selitti, etteivät kamerat käyneet tapauksen aikana. Hän perui aikaisemman väitteensä ja selitti: "Jumala voi herättää kuolleen. Ehdottomasti. En ole nähnyt sitä. Tässä tapauksessa me kuulimme siitä." (CNN, Time Impact) - Keniassa ilmestyvä "Kenya Times" 3.5.2000 kertoo neljästä vakavasti sairaasta, jotka olivat tulleet paikallisesta sairaalasta Benny Hinnin kokoukseen rukoiltavaksi. Kuolema niitti satoaan ennen kuin Hinn ennätti rukoilla. Kaksi neljästä, jotka kuolivat, olivat lapsia. Toistakymmentä loukkaantui ryntäyksessä Bennyn parannettavaksi. Näin siis "Kenya Times".
Benny Hinn lupasi Paul ja Jan Crouch 'in omistamalle nk. kristilliselle TV-asemalle ja ohjelmille niin suurta Jumalan voitelua, että kuolleet heräävät sen ohjelman aikana. TV-ohjelmassa Hinn todistaa, kuinka Jumalan voima tulee ilmenemään TBN TV-aseman kautta niin, että kuolleiden omaiset tuovat ruumiit TV:n eteen ja he heräävät henkiin. Hinn on Crouch'ien TV ohjelmien suosikkivieras. Muutama sana tästä TBN:stä. Kysymyksessä on amerikkalaisesta nk. kristillinen Trinity Broadcasting Network. ("trinity", kolminaisuus) Jan ja Paul Crouch edustavat äärimmilleen vietyä "sielunkarismaa". Jos vertaamme Crouchien ja Benny Hinnin omaisuutta, rahoja ja niiden käyttöä, jää Hinn "kerjäläisen" tasolle. TBN:n edustamien harhaoppien arvostelijoille Crouch sanoo: "Menkää pois Jumalan tieltä... tai Jumala ampuu teidät." "uskon, että he (arvostelijat) ovat kirottuja matkalla helvettiin, enkä luule, että on mitään lunastusta heille".
Kolmas tapahtuma, josta Benny Hinn kertoo, liittyy hänen vierailuunsa Sault Ste Marien kaupungin sairaalan kappelissa. Tästä hän kertoo kirjassaan "Good Morning Holy Spirit" (Hyvää huomenta, Pyhä Henki). Hän sanoo, että "tuossa kokouksessa kaikki paranivat välittömästi". Kyseisen sairaalan johto on antanut lausunnon: "Mitään tällaista ei ole koskaan tapahtunut sairaalassa... Herra Hinnin väitteet ovat outoja ja paikkansa pitämättömiä".
"Sielunkarisma" ja oudot ilmiöt
Ihmisten sielua, mieltä, manipuloivalla "karismalla" on hämmästyttävä ja lumoava vaikutus. Yksi uusimmista (monista) "ihmeistä" liittyy siihen, jotka "Toronton herätyksen" "historioitsija" Richard Riss 'in mukaan johtuvat siitä, että herätys on nyt saanut uuden ulottuvuuden ja kohonnut uudelle tasolle (Riss kokoaa aineistoa tämän herätyksen tueksi). Kysymyksessä on "kultatomun", "kultapölyn", "kultahippujen" esiintyminen kokoustilanteissa. Rissin mukaan kultahiput todistavat, että "olemme tulleet osallisiksi Hänen jumalallisesta luonnostaan". Pensacolan pastorin, Kilpatrick 'in, vaimo kutsuu tätä Pyhän Hengen aikaansaamaksi "eläväksi kultatomuksi", joka leviää ihmisten ylle. Tätä Pyhän Hengen toimintaa verrataan mehiläisen suorittamaan kukan pölytykseen. Ne, jotka ovat "pölyttyneet", voivat "pölyttää" muita.
John Arnott :in, Steve Clark :in ja monien muiden kokouksissa eripuolilla maailmaa materialisoituu kultahippuja. Nämä ''ihmeet'' liittyvät oleellisesti nk. nauruherätykseen, jonka "isäksi" mainitaan Suomessakin toimintansa aloittanut Rodney Howard Browne.
Suomessa v. 1999 lokakuun Sana-lehdessä Pirkko Jalovaara ilmoittaa omissa rukoustilanteissaan kultahippujen materialisoituvan ihmisten iholle.
"Nokian herätyksen" illoissa sanotaan ilmenneen samaa.
Benny Hinn kertoi näistä kultailmiöistä 13.9.1999 TBN Televisio-ohjelmassa. Hän selitti uskovansa taivaan ovien avautuneen ja kultaisten katujen halkeamista irtoavan kultapölyn putoilevan maan päälle.
Kokoustilanteissa kerättyjä "kultahippuja" tutkinut arvovaltaisen US Geological Surveyn tutkimuksissa hippuset osoittautuivat lähinnä kimmeltäviksi muovinpaloiksi.
Yhteys kuolleisiin
Benny Hinn kertoo usein, kuinka hän on yhteydessä kuolleisiin. Hän kertoo tavanneensa mm. Elian. Hän kommunikoi usein kuolleitten kanssa ja käy etsimässä lisää voimaa ja voitelua heidän haudoiltaan. Hän vierailee Aimee Semple McPherson :in ja Kathryn Kuhlman :in haudoilla. Hinn kertoo: "Yksi oudoimmista tapauksista sattui muutama vuosi sitten, kun vierailin Aimeen haudalla. Nyt torstaina olen TBN:n lähetyksessä. Perjantaina aion vierailla Kathryn Kuhlmanin haudalla, se on lähellä Aimeen hautaa... en koskaan unohda, mitä näin. Se oli uskomattoman dramaattista" . "Tunsin valtavan voitelun, kun olin siellä... Jumalan voima tuli ylleni... uskon voiman lähteneen Aimeen ruumiista... te, te, teidän tulisi tuntea Aimeen haudan voitelu. Se on uskomatonta. Ja Kathrynin, se on valtavaa. Olen kuullut ihmisten parantuvan, kun he ovat käyneet haudalla" (Hinnin saarnasta "Double Portion Annointing", "Kaksinkertainen voitelu", osa 3, 7.4.1991).
Pirkko Jalovaara kertoo kirjassaan "Rukous on Elämäni" vierailuista eri ortodoksisissa luostareissa. Pyhitsan luostari Virossa. Aamuliturgia kirkossa. "Oih, mikä tunnelma kirkossa! Kynttilöitä palaa joka puolella, kuoro laulaa kuin taivaassa, ortodoksikirkko hehkuu kultaa ja kauneutta." Jalovaara kuuntelee ihastuneena taivaallista laulua, jossa ylistetään Mariaa, joka on "kerubeja kunnioitettavampi ja serafeja verrattomasti jalompi..." Jalovaara kertoo, kuinka sisar Teresa siellä opetti hänelle rukouksen salaisuuksia. Sisar Teresa toistaa rukousnauhaa apuna käyttäen yksilauseista rukousta viisisataa kertaa päivässä. Sisar antaa Jalovaaralle rukousnauhan. Myöhemmin myös hän alkaa toteuttaa nunnan opetuksia. "Tulee lämmin hyvä olo, Jeesuksen Hengen hipaisu. Innostun kovasti, sydämen lämpö on syttynyt ja alan toistaa uudelleen, uudelleen samaa rukousta."
Zgorskin luostariin tekemästään vierailusta Jalovaara kertoo seuraavaa: "Kappelin peränurkassa on suuri hopeinen arkku, johon sijoitettu... luostarin johtajan ja uskonsankarin, Sergei Radonezilaisen pyhäinjäännökset". "Paljon ihmisiä käy paikalla. Ristinmerkkiä tehden he hiljaa kulkevat arkun ohitse. Kun itse menen muiden perässä arkun vierelle, hämmästyn tuntiessani suuren Jumalan läheisyyden ja lämpimän kosketuksen."
Hinn kiroaa arvostelijat
Uskollaparantajien kohdalla tämä on yleistä. He uhkaavat arvostelijoita. He kertovat tapauksista, kuinka arvostelijat ovat kuolleet. "Eräs arvostelija kuoli saarnatessaan". Hinn on samalla linjalla: "Asetan kirouksen jokaisen miehen ja naisen ylle, jotka nousevat tätä voitelua vastaan. Kiroan sen miehen, joka uskaltaa puhua tätä (hänen) palvelutehtäväänsä vastaan...". "Joku hyökkää minua vastaan opetukseni takia. Kerronpa sinulle jotakin veli, varo!... tiedäthän olen etsinyt Raamatusta yhtä jaetta, en nyt näytä löytävän sitä, yksi jae, jossa sanotaan, jos et pidä heistä, tapa heidät". Hinn kertoo kuinka ne, jotka hyökkäävät hänen toimintaansa vastaan, "putoavat kuolleina maahan. Älä koske Jumalan voideltuihin, se on kuolettavaa...". "Olette nousseet minua vastaan, teidän lapsenne saavat maksaa siitä...".
Vartijat puhaltavat pasuunaan
David Wilkerson on noussut rohkeasti juuri näitä "karismaattisia" eksytyksiä vastaan. Siteeraan osia hänen saarnastaan "The Reproach of the Solemn Assembly":
"Kokonaiset karismaattiset seurakunnat, helluntailiike on hajallaan - kirjaimellisesti rikki revittynä valheherätyksen takia. Kaikenlaista tapahtuu. Jotakin uutta esitellään lähes viikoittain eivätkä johtajat tiedä pitäisikö uusi ottaa vastaan vai kirota se. He eivät tiedä, mitä tehdä... Missä ovat johtajat? Missä joku, joka kertoo meille?"…
Wilkerson toteaa:
"Se, mitä näemme aikamme ns. herätyksissä ja mikä liitetään Pyhän Hengen yhteyteen, sitä emme löydä kirjoituksista. Mikä ei ole löydettävissä Sanasta, pitää heti hylätä - täysin hylätä. Itken kun, katson näitä videoita, joita ihmiset ympäri maata lähettävät minulle. Ihmisjoukot ruumis vapisten ilman kontrollia, ihmiset putoilemassa lattialle, hysteerinen nauru, hoipertelu kuten juopuneessa tilassa, käärmeen lailla kiemurtelu, villien eläinten lailla kiljuminen (Toronton nauruherätys ja Rodney Howard Brownen kokoukset) - sitten meillä on julistaja (Benny Hinn), joka puhaltaa ihmisten ylle ikään kuin Pyhä Henki olisi tullut lihaksi hänessä."
"Kun joudut ällaiseen, kun olet joutunut eroon Kirjoitusten varjelevasta vaikutuksesta, sinä sanot vain: 'Hei, tämä on uutta, Jumala tekee uutta. En ymmärrä tätä, se ei ole Sanassa mutta en halua olla Pyhää Henkeä vastaan'. Jos se ei ole Sanassa, sinun pitää olla sitä vastaan."
Edelleen Wilkerson jatkaa varoittaen näistä eksytyksistä:
"Älä ota tähän osaa, älä edes mene lähelle... Jos olet heikko, uskossasi nuori tai utelias, olet vaarassa. Se ruokkii kaikkea sitä, mikä on mieluista lihan mielelle... Meidän tulisi rukoilla, että Jumala antaisi oikeamielisiä johtajia, että Hän nostaa esiin kuuluvia ääniä, pelottomia ääniä, murtuneita ääniä." "Varokaa kristityt! Jos uskot sanani todeksi ja sinulla on kotona näitä kirjoja ja kasetteja, niin hävitä ne! Älä jaa niitä muille, vaan polta ne! Jos joku kutsuu sinua näihin tilaisuuksiin, älä mene vaan sano: Haluan kuulla puhdasta Sanaa, joka auttaa minua hengellisesti kasvamaan. En halua mitään, mitään opetusta, joka vahvistaa lihaani..."
Australian helluntailiikkeen ent. pääsihteerin lausunto
Philip Powel Australian Assemblies of God 'in entinen pääsihteeri antoi julkilausuman 18.10.1999 koskien Benny Hinniä. Tässä on otteita tuosta lausunnosta:
"Olemme taltioineet Benny Hinnin vääriä väittämiä ja harhoja monen vuoden ajalta... Ne jotka julkisesti puhuvat ja kirjoittavat, ovat myös julkisen tarkastelun alla. Sama pätee mimuun ja muihin... On useita "merkkejä", erikoisia ilmiöitä, jotka yhdistetään nykyiseen herätykseen, mutta joilla on demoninen alkuperä... Kun sellainen ("kultahiput") asetetaan omaan yhteyteensä muiden vastaavien kanssa ? kuten Kenneth Copeland 'in kokouksessa tapahtuneeseen stigmaatioon - tullaan tiettyyn johtopäätökseen. Katolisssa kirkossa vaikuttavat demoniset ilmiöt ja mystiikka ovat tulleet helluntai- ja karismaattiseen liikkeeseen... Benny Hinn on selvästi väärä profeetta... Onneksi kaikki Australian seurakunnat eivät ole tässä mukana" ("Uusi Viini Juovuttaa", Juhani Aitomaa).
Jos vielä törmäät epäilyksiin onko Benny Hinn Jumalan vain antikristuksen palvelija, Jumalan vain mammonan palvelija, kirjoita minulle e-mailiin: [email protected] jos epäilet, jos olet
jo varmistunut asiasta, kiitä Jumalaa armon ja totuuden Hengestä, joka johdattaa kaikkeen totuuteen Jeesuksen Krostuksen nimessä"
siunausta kaikessa t. raimo - Kristitty!
raimo kirjoitti:
Benny Hinn ja totuus
Benny Hinn kertoo mielikuvituksellisia asioita tapahtumista, jotka eivät ole totta. Muutama esimerkki (tutkimukset ovat paljastaneet niitä hyvin paljon). Hän kertoo, kuinka Herra käski häntä pitämään kokouksen Miami-Areenalla pitkäperjantaina 10.4.1998. Hän kertoo, kuinka NHL-jääkiekkojoukkue, Miami Panthers, tästä johtuen joutui perumaan ottelunsa. Totuus on toinen. 10.4.1998 ei oltu suunniteltu, eikä pelattu mitään jääkiekko-ottelua kyseisellä areenalla. Areenan johto nauroi tällaiselle väitteelle!
Toinen tapaus. Hinnin kertoman mukaan Ghanan suurkokouksessa mies nousi kuolleista. Hän kertoo: "...kokouksessamme oli puoli miljoonaa ihmistä ja kuollut mies herätettiin henkiin yleisön edessä. Tämä on totta, ihmiset. Mies herätettiin kuolleista puhujalavalla. Meillä on se video." Kun Hinn otettiin kiinni sanoistaan, hän selitti, etteivät kamerat käyneet tapauksen aikana. Hän perui aikaisemman väitteensä ja selitti: "Jumala voi herättää kuolleen. Ehdottomasti. En ole nähnyt sitä. Tässä tapauksessa me kuulimme siitä." (CNN, Time Impact) - Keniassa ilmestyvä "Kenya Times" 3.5.2000 kertoo neljästä vakavasti sairaasta, jotka olivat tulleet paikallisesta sairaalasta Benny Hinnin kokoukseen rukoiltavaksi. Kuolema niitti satoaan ennen kuin Hinn ennätti rukoilla. Kaksi neljästä, jotka kuolivat, olivat lapsia. Toistakymmentä loukkaantui ryntäyksessä Bennyn parannettavaksi. Näin siis "Kenya Times".
Benny Hinn lupasi Paul ja Jan Crouch 'in omistamalle nk. kristilliselle TV-asemalle ja ohjelmille niin suurta Jumalan voitelua, että kuolleet heräävät sen ohjelman aikana. TV-ohjelmassa Hinn todistaa, kuinka Jumalan voima tulee ilmenemään TBN TV-aseman kautta niin, että kuolleiden omaiset tuovat ruumiit TV:n eteen ja he heräävät henkiin. Hinn on Crouch'ien TV ohjelmien suosikkivieras. Muutama sana tästä TBN:stä. Kysymyksessä on amerikkalaisesta nk. kristillinen Trinity Broadcasting Network. ("trinity", kolminaisuus) Jan ja Paul Crouch edustavat äärimmilleen vietyä "sielunkarismaa". Jos vertaamme Crouchien ja Benny Hinnin omaisuutta, rahoja ja niiden käyttöä, jää Hinn "kerjäläisen" tasolle. TBN:n edustamien harhaoppien arvostelijoille Crouch sanoo: "Menkää pois Jumalan tieltä... tai Jumala ampuu teidät." "uskon, että he (arvostelijat) ovat kirottuja matkalla helvettiin, enkä luule, että on mitään lunastusta heille".
Kolmas tapahtuma, josta Benny Hinn kertoo, liittyy hänen vierailuunsa Sault Ste Marien kaupungin sairaalan kappelissa. Tästä hän kertoo kirjassaan "Good Morning Holy Spirit" (Hyvää huomenta, Pyhä Henki). Hän sanoo, että "tuossa kokouksessa kaikki paranivat välittömästi". Kyseisen sairaalan johto on antanut lausunnon: "Mitään tällaista ei ole koskaan tapahtunut sairaalassa... Herra Hinnin väitteet ovat outoja ja paikkansa pitämättömiä".
"Sielunkarisma" ja oudot ilmiöt
Ihmisten sielua, mieltä, manipuloivalla "karismalla" on hämmästyttävä ja lumoava vaikutus. Yksi uusimmista (monista) "ihmeistä" liittyy siihen, jotka "Toronton herätyksen" "historioitsija" Richard Riss 'in mukaan johtuvat siitä, että herätys on nyt saanut uuden ulottuvuuden ja kohonnut uudelle tasolle (Riss kokoaa aineistoa tämän herätyksen tueksi). Kysymyksessä on "kultatomun", "kultapölyn", "kultahippujen" esiintyminen kokoustilanteissa. Rissin mukaan kultahiput todistavat, että "olemme tulleet osallisiksi Hänen jumalallisesta luonnostaan". Pensacolan pastorin, Kilpatrick 'in, vaimo kutsuu tätä Pyhän Hengen aikaansaamaksi "eläväksi kultatomuksi", joka leviää ihmisten ylle. Tätä Pyhän Hengen toimintaa verrataan mehiläisen suorittamaan kukan pölytykseen. Ne, jotka ovat "pölyttyneet", voivat "pölyttää" muita.
John Arnott :in, Steve Clark :in ja monien muiden kokouksissa eripuolilla maailmaa materialisoituu kultahippuja. Nämä ''ihmeet'' liittyvät oleellisesti nk. nauruherätykseen, jonka "isäksi" mainitaan Suomessakin toimintansa aloittanut Rodney Howard Browne.
Suomessa v. 1999 lokakuun Sana-lehdessä Pirkko Jalovaara ilmoittaa omissa rukoustilanteissaan kultahippujen materialisoituvan ihmisten iholle.
"Nokian herätyksen" illoissa sanotaan ilmenneen samaa.
Benny Hinn kertoi näistä kultailmiöistä 13.9.1999 TBN Televisio-ohjelmassa. Hän selitti uskovansa taivaan ovien avautuneen ja kultaisten katujen halkeamista irtoavan kultapölyn putoilevan maan päälle.
Kokoustilanteissa kerättyjä "kultahippuja" tutkinut arvovaltaisen US Geological Surveyn tutkimuksissa hippuset osoittautuivat lähinnä kimmeltäviksi muovinpaloiksi.
Yhteys kuolleisiin
Benny Hinn kertoo usein, kuinka hän on yhteydessä kuolleisiin. Hän kertoo tavanneensa mm. Elian. Hän kommunikoi usein kuolleitten kanssa ja käy etsimässä lisää voimaa ja voitelua heidän haudoiltaan. Hän vierailee Aimee Semple McPherson :in ja Kathryn Kuhlman :in haudoilla. Hinn kertoo: "Yksi oudoimmista tapauksista sattui muutama vuosi sitten, kun vierailin Aimeen haudalla. Nyt torstaina olen TBN:n lähetyksessä. Perjantaina aion vierailla Kathryn Kuhlmanin haudalla, se on lähellä Aimeen hautaa... en koskaan unohda, mitä näin. Se oli uskomattoman dramaattista" . "Tunsin valtavan voitelun, kun olin siellä... Jumalan voima tuli ylleni... uskon voiman lähteneen Aimeen ruumiista... te, te, teidän tulisi tuntea Aimeen haudan voitelu. Se on uskomatonta. Ja Kathrynin, se on valtavaa. Olen kuullut ihmisten parantuvan, kun he ovat käyneet haudalla" (Hinnin saarnasta "Double Portion Annointing", "Kaksinkertainen voitelu", osa 3, 7.4.1991).
Pirkko Jalovaara kertoo kirjassaan "Rukous on Elämäni" vierailuista eri ortodoksisissa luostareissa. Pyhitsan luostari Virossa. Aamuliturgia kirkossa. "Oih, mikä tunnelma kirkossa! Kynttilöitä palaa joka puolella, kuoro laulaa kuin taivaassa, ortodoksikirkko hehkuu kultaa ja kauneutta." Jalovaara kuuntelee ihastuneena taivaallista laulua, jossa ylistetään Mariaa, joka on "kerubeja kunnioitettavampi ja serafeja verrattomasti jalompi..." Jalovaara kertoo, kuinka sisar Teresa siellä opetti hänelle rukouksen salaisuuksia. Sisar Teresa toistaa rukousnauhaa apuna käyttäen yksilauseista rukousta viisisataa kertaa päivässä. Sisar antaa Jalovaaralle rukousnauhan. Myöhemmin myös hän alkaa toteuttaa nunnan opetuksia. "Tulee lämmin hyvä olo, Jeesuksen Hengen hipaisu. Innostun kovasti, sydämen lämpö on syttynyt ja alan toistaa uudelleen, uudelleen samaa rukousta."
Zgorskin luostariin tekemästään vierailusta Jalovaara kertoo seuraavaa: "Kappelin peränurkassa on suuri hopeinen arkku, johon sijoitettu... luostarin johtajan ja uskonsankarin, Sergei Radonezilaisen pyhäinjäännökset". "Paljon ihmisiä käy paikalla. Ristinmerkkiä tehden he hiljaa kulkevat arkun ohitse. Kun itse menen muiden perässä arkun vierelle, hämmästyn tuntiessani suuren Jumalan läheisyyden ja lämpimän kosketuksen."
Hinn kiroaa arvostelijat
Uskollaparantajien kohdalla tämä on yleistä. He uhkaavat arvostelijoita. He kertovat tapauksista, kuinka arvostelijat ovat kuolleet. "Eräs arvostelija kuoli saarnatessaan". Hinn on samalla linjalla: "Asetan kirouksen jokaisen miehen ja naisen ylle, jotka nousevat tätä voitelua vastaan. Kiroan sen miehen, joka uskaltaa puhua tätä (hänen) palvelutehtäväänsä vastaan...". "Joku hyökkää minua vastaan opetukseni takia. Kerronpa sinulle jotakin veli, varo!... tiedäthän olen etsinyt Raamatusta yhtä jaetta, en nyt näytä löytävän sitä, yksi jae, jossa sanotaan, jos et pidä heistä, tapa heidät". Hinn kertoo kuinka ne, jotka hyökkäävät hänen toimintaansa vastaan, "putoavat kuolleina maahan. Älä koske Jumalan voideltuihin, se on kuolettavaa...". "Olette nousseet minua vastaan, teidän lapsenne saavat maksaa siitä...".
Vartijat puhaltavat pasuunaan
David Wilkerson on noussut rohkeasti juuri näitä "karismaattisia" eksytyksiä vastaan. Siteeraan osia hänen saarnastaan "The Reproach of the Solemn Assembly":
"Kokonaiset karismaattiset seurakunnat, helluntailiike on hajallaan - kirjaimellisesti rikki revittynä valheherätyksen takia. Kaikenlaista tapahtuu. Jotakin uutta esitellään lähes viikoittain eivätkä johtajat tiedä pitäisikö uusi ottaa vastaan vai kirota se. He eivät tiedä, mitä tehdä... Missä ovat johtajat? Missä joku, joka kertoo meille?"…
Wilkerson toteaa:
"Se, mitä näemme aikamme ns. herätyksissä ja mikä liitetään Pyhän Hengen yhteyteen, sitä emme löydä kirjoituksista. Mikä ei ole löydettävissä Sanasta, pitää heti hylätä - täysin hylätä. Itken kun, katson näitä videoita, joita ihmiset ympäri maata lähettävät minulle. Ihmisjoukot ruumis vapisten ilman kontrollia, ihmiset putoilemassa lattialle, hysteerinen nauru, hoipertelu kuten juopuneessa tilassa, käärmeen lailla kiemurtelu, villien eläinten lailla kiljuminen (Toronton nauruherätys ja Rodney Howard Brownen kokoukset) - sitten meillä on julistaja (Benny Hinn), joka puhaltaa ihmisten ylle ikään kuin Pyhä Henki olisi tullut lihaksi hänessä."
"Kun joudut ällaiseen, kun olet joutunut eroon Kirjoitusten varjelevasta vaikutuksesta, sinä sanot vain: 'Hei, tämä on uutta, Jumala tekee uutta. En ymmärrä tätä, se ei ole Sanassa mutta en halua olla Pyhää Henkeä vastaan'. Jos se ei ole Sanassa, sinun pitää olla sitä vastaan."
Edelleen Wilkerson jatkaa varoittaen näistä eksytyksistä:
"Älä ota tähän osaa, älä edes mene lähelle... Jos olet heikko, uskossasi nuori tai utelias, olet vaarassa. Se ruokkii kaikkea sitä, mikä on mieluista lihan mielelle... Meidän tulisi rukoilla, että Jumala antaisi oikeamielisiä johtajia, että Hän nostaa esiin kuuluvia ääniä, pelottomia ääniä, murtuneita ääniä." "Varokaa kristityt! Jos uskot sanani todeksi ja sinulla on kotona näitä kirjoja ja kasetteja, niin hävitä ne! Älä jaa niitä muille, vaan polta ne! Jos joku kutsuu sinua näihin tilaisuuksiin, älä mene vaan sano: Haluan kuulla puhdasta Sanaa, joka auttaa minua hengellisesti kasvamaan. En halua mitään, mitään opetusta, joka vahvistaa lihaani..."
Australian helluntailiikkeen ent. pääsihteerin lausunto
Philip Powel Australian Assemblies of God 'in entinen pääsihteeri antoi julkilausuman 18.10.1999 koskien Benny Hinniä. Tässä on otteita tuosta lausunnosta:
"Olemme taltioineet Benny Hinnin vääriä väittämiä ja harhoja monen vuoden ajalta... Ne jotka julkisesti puhuvat ja kirjoittavat, ovat myös julkisen tarkastelun alla. Sama pätee mimuun ja muihin... On useita "merkkejä", erikoisia ilmiöitä, jotka yhdistetään nykyiseen herätykseen, mutta joilla on demoninen alkuperä... Kun sellainen ("kultahiput") asetetaan omaan yhteyteensä muiden vastaavien kanssa ? kuten Kenneth Copeland 'in kokouksessa tapahtuneeseen stigmaatioon - tullaan tiettyyn johtopäätökseen. Katolisssa kirkossa vaikuttavat demoniset ilmiöt ja mystiikka ovat tulleet helluntai- ja karismaattiseen liikkeeseen... Benny Hinn on selvästi väärä profeetta... Onneksi kaikki Australian seurakunnat eivät ole tässä mukana" ("Uusi Viini Juovuttaa", Juhani Aitomaa).
Jos vielä törmäät epäilyksiin onko Benny Hinn Jumalan vain antikristuksen palvelija, Jumalan vain mammonan palvelija, kirjoita minulle e-mailiin: [email protected] jos epäilet, jos olet
jo varmistunut asiasta, kiitä Jumalaa armon ja totuuden Hengestä, joka johdattaa kaikkeen totuuteen Jeesuksen Krostuksen nimessä"
siunausta kaikessa t. raimoKiitos tiedoista ja varoituksista! Siunausta!
- raimo
Kristitty! kirjoitti:
Kiitos tiedoista ja varoituksista! Siunausta!
koska monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Eihän niitä yksilöinä voikaan tunnistaa vääriksi ja siksi Jeesus niistä varoittaakin, koska saatana voi tulla valkeuden enkelinä. Ei ole myöskään helppoa erottaa oikeaa väärästä, mustan yhden rouvan, joka suuttui kun
varoitin häntä Kathrynb Kuhlmanista, itse aloin epäillä hänen parantamisihmeitänsä kun luin kirjan, jossa Kuhlmanin avustaja kertoi miten tarkka julistaja oli esim. valaistuksesta ja hänen puvussaan piti olla pitkät liehuvat hihat jne. Rukoilin pitkään ja mone4sti, että Jumala ilmoittaisi totuuden ja vain toruuden. Tutuistuin
yhteen kanttoriin, jolla oli henkien erottamisen ja ulosajamisen armolahja ja hän sanoi heti kun kysyin K.K:sta, että hänen topimintansa ei ole Jumalasta. Lue joskus Kurt Kochin kirjojoja. Koch on haastatellut tuhansia aikoinaan Branhamin ja Hicksin kokouksissa Jeesuksen nimessä parannettuja
ihmisiä, jotka myöhemminovatkin menettäneet täysin pelastusvarmuutensa ja itsekin uskovat, että hengen kosketus olikin satanan työtä ja jälkeläsisillä on esiintynyt kovasti huumeontelmia, prostituutiota, alkoholismia ja itsemurhia...Hedelmistä puu tunnetaan!
Siunausta kaikessa ja varjelusta! Kulje rukoillen ja jeesuksen veren turvin!
t. raimo
- raimo
vielä siitä, että kaikissa suurissa uskonnoissa
odotetaan tulevaa pelastajaa ja vapahtajaa tai
messiasta, kuinka vaan!
Ainoastaan Raamattu kertoo, että niitä tuleekin
kaksi, ensin väärä, joka hallitsee 3 1/2 vuotta ja sitten oikea Jeesus Kristus, eli Jeesus Messias!- Zenit
Tämä mainitsemasi kolme ja puoli vuotta oli tarkoitettu tuhoamaan Martti Lutherin Uskonpuhdis-tus, kuitenkin kesti vielä melko kauvan, ennen-kuin oppi tuli vapaisiin suuntiin, nykyään tämä
kolmen ja puolen vuoden teoria on erittäin suosit-tu Vapaissa suunnissa,kuitenkin voisin kysyä mistä kokonaisuudesta tämä teoria on pois repäisty. Tiedätkö sen ? - raimo
Zenit kirjoitti:
Tämä mainitsemasi kolme ja puoli vuotta oli tarkoitettu tuhoamaan Martti Lutherin Uskonpuhdis-tus, kuitenkin kesti vielä melko kauvan, ennen-kuin oppi tuli vapaisiin suuntiin, nykyään tämä
kolmen ja puolen vuoden teoria on erittäin suosit-tu Vapaissa suunnissa,kuitenkin voisin kysyä mistä kokonaisuudesta tämä teoria on pois repäisty. Tiedätkö sen ?Ilmestyskirjassa on kolmella eri tavalla ilmoitettu antikristuksen vallan aika ja Jumalan
varjeluksen aika "vaimolle" ja säkkipukuisten todistajien toiminta-aika ja pyhän kaupungin pakanain "tallaamisen" aika=
3 1/2 vuotta= aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa(12:14) 42 kk(11:2, 13: 5) = 1260 päivää (11:3, 12:6)
Uskon, että antikristus matkii Jeesusta, jonka julkinen toiminta alkoi Jeesuksen ollessa 30-vuotias ja kesti 3 1/2 vuotta.
Kristuksen morsian on seurakunta ja hääpaikka
Uusi Jerusalem. saatnalla on portto ja Babel jne..
Lisäksi Danielin kirjassa on Gabrielin ilmoittama 70:n vuosiviikon profetia, joka tarkoittaa:
-490 vuoden jaksoa alkaen Esran v. 457 eKr
Persian kuningas Artaksekses I:ltä saamasta käskystä mennä Jerusalemiin "järjestelemään" uskonnolliset ym.asiat kuntoon ja jälleenrakentamaan kaupunkia...ja "Voideltuun" eli Messiaaseen asti on 69 vuosiviikkoa ja vapaissa suunnissa tulkitaan siten. että vielä olisi 1 vuosiviikko eli 7 vuotta jäljellä, joka
olisi lopun ajan vaivanaika ja anikristuksen aika,
eli 69.;nnen ja 70.:nnen vuosiviikon välissä olisi
pitkä seurakuntakausi. Tällaista tulkintaa on hyvin laajalti levittänyt mm. engl.kielinen Scofieldin selitysraamattu, jonka vaikutukset ovat Suomessakin miltei kaikissa lopun aikoja käsittelevissä kirjoissa!
Tämä tulkinta selittää, että "ruhtinas" olisi antikristus, "liitto" olisi antikristuksen ja juutalaisten liitto ja "temppeli" olisi juutalaisten uudelleen rakentama Jerusalemin temppeli ja "teurasuhri ja ruokauhri" olisi juutalaisten uudelleen aloittama Mooseksen lain mukainen uhrijumalanpalvelus, jonka antikristus
lopettaisi rikottuaan juutalaisten kanssa tekemän liiton 3 1/2 vuoden kuluttua eli viimaisen "vuosiviikon" puolivälissä ja antikristus tulisi poliittisena, diktaattorina
"hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä" hävittämään temppeliä.
Rukoile johdatusta tähän asiaan, koska on olemassa myös toisenlainen selitys,,,eli:
-Jeesus tarkoitti "hävityksellä" sitä tuhoa, joka tapahtui jo v. 70 jKr kun roomalaiset tuhosivat Jerusalemin ja myös temppelin ja
Danielin kirjan sanat " tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin.." on myös k ä ä n n e t t ä v i s s ä:
"...vahvistaa liiton yhdessä vuosiviikossa monille ja vuosiviikon puolivälissä lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin.." ja silloin se viittaisikin Jeesuksen sovituskuolemaan ja ylösnousemiseen, jolloin pahat teot sovitettiin...ja kaikkein pyhin voideltiin, ...mikä on viittaus seurakunnan "voiteluun Pyhällä Hengellä helluntaina, jolloin 1. kristillinen seurakunta syntyi ja kaiki tämä tapahtui vuosina 27-33 jKr.
eli 70 vuosiviikon profetia on jo KOKONAAN TÄYTTYNYT! Raamatussa ei liene missään mainittu 7:n vuoden vaivanaikaa, josta varsinkin
vapaissa suunnissa puhutaan ja lisäksi merestä nouseva Ilmestyskirjan peto, on Saksa-johtoinen valtioliitto ja maasta nouseva peto ei ole mikään poliittinen hirmudiktaattori vaan "karitsansarvinen", Kristusta matkiva paavi ja
nämä pedot hallitsevat 3 1/2 vuotta eli 7:n vuoden suuren ahdistuksen aika on harhaoppia!
Jeesus armahda ja johdata Totuuden Hengelläsi!
on myös käännettävissä muotoon: "vahvistaa liiton"
ja sanat " - Ihminen
Mutta millä tavalla sitten tämä väärä messias pystyy eksyttämään meidät, kun me kuitenkin ennalta tiedämme, että hän tulee ensin ja sitten vasta oikea Messias?
Ehkä onkin niin, että tämä väärä tulee jossain muodossa kahteen kertaan (tai vielä useampaan), niin että luulemme, että saadessamme toisen kerran havaita messiaan, väärän tai oikean tulon, se välttämättä olisi sillä kertaa se oikea.
Entä miten väärä messias suhtautuu Raamatun Jeesukseen? Tuleeko hän väittämään, että tämä Jeesus on juuri se väärä messias, hän oikea? Ilmeisesti hän kuitenkin pyrkii esiintymään täysin uudesti saapuneena Raamatun Jeesuksena. Mutta miten hän onnistuu sitten esiintymään Jeesuksena niin hyvin, että osa uskoo häneen?
Itse näin kerran ikkunasta kadulla kävelevän aivan Jeesuksen näköisen henkilön. Hänen pukunsa oli valkea ja todella hieno, ilmeisesti pellavaa ja hänellä oli vyö. Ensimmäisellä vilkaisulla hän näytti naiselta. Kävelin pois ja tunsin, että Jumala haluaa minun vielä mennä katsomaan häntä. Tämä tunne ei kuitenkaan ollut mikään erityisen vahva. Menin katsomaan uudestaan ja yhtäkkiä hän näyttikin aivan Jeesukselta. En muista millainen hänen päänsä oli ja näin hänet vain takaa päin. Hänen kävelytyylinsä oli aivan ihmeellinen, toisenlainen kuin kellään muulla. Hänen kävelynsä vakuutti, että kyseessä on hyvin voimakas persoona (se oli niin sulavaa ja kaunista katsoa) ja hän näytti muutenkin olevan kaikissa liikkeissään aivan täydellinen. Sitten hän saapui suojatielle ja ohi kulki autoja. Hän ohjasi yhden rekan kättään heiluttamalla vasemmalle, johon suuntaan ei olisi edes saanut ajaa. Muitakin hän muistaakseni ohjasi hänen vasemmalle ja oikealle puolelleen. Muutama ihminen tuli vastaan ja he muistaakseni kävelivät tämän oikealta puolelta, he katsoivat hieman vihaisesti, joka antoi olettaa, että he tiesivät tämän henkilön olevan väärä messias. Hieman tämän jälkeen hän katosi näkyvistäni.
Sitten myöhemmin muistin, että olin nähnyt unen tähän liittyen! Olin ollut unessa osa tätä Jeesuksen kaltaista olentoa, eli tarkoitan, että tässä unessa oli ilmeisesti enkeleitä ja ihmisiä, jotka ohjasivat tämän Jeesuksen näköisen olennon liikkeitä. Minun tehtäväni oli liikuttaa hänen kättään, kun rekka ajoi ohi. En tosin tehnyt sitä kovin hyvin, mutta enkelit sanoivat, että se ei haittaa, koska muut "ohjaajat" korjasivat virheet.
Sitten muistan vielä toisen unen tähän liittyen, en muista näinkö sen melkein samaan aikaan kun tämän ensimmäisen. Siinä unessa katselin myös ikkunasta tätä Jeesuksen näköistä olentoa. Sitten vierelläni oli jokin toinen hahmo, ehkä enkeli. Hän sanoi jotain siitä Jeesuksen näköisestä olennosta, joko että älä usko että hän on Jeesus tai että usko, että hän on Jeesus, en muista kummin päin. - raimo
Ihminen kirjoitti:
Mutta millä tavalla sitten tämä väärä messias pystyy eksyttämään meidät, kun me kuitenkin ennalta tiedämme, että hän tulee ensin ja sitten vasta oikea Messias?
Ehkä onkin niin, että tämä väärä tulee jossain muodossa kahteen kertaan (tai vielä useampaan), niin että luulemme, että saadessamme toisen kerran havaita messiaan, väärän tai oikean tulon, se välttämättä olisi sillä kertaa se oikea.
Entä miten väärä messias suhtautuu Raamatun Jeesukseen? Tuleeko hän väittämään, että tämä Jeesus on juuri se väärä messias, hän oikea? Ilmeisesti hän kuitenkin pyrkii esiintymään täysin uudesti saapuneena Raamatun Jeesuksena. Mutta miten hän onnistuu sitten esiintymään Jeesuksena niin hyvin, että osa uskoo häneen?
Itse näin kerran ikkunasta kadulla kävelevän aivan Jeesuksen näköisen henkilön. Hänen pukunsa oli valkea ja todella hieno, ilmeisesti pellavaa ja hänellä oli vyö. Ensimmäisellä vilkaisulla hän näytti naiselta. Kävelin pois ja tunsin, että Jumala haluaa minun vielä mennä katsomaan häntä. Tämä tunne ei kuitenkaan ollut mikään erityisen vahva. Menin katsomaan uudestaan ja yhtäkkiä hän näyttikin aivan Jeesukselta. En muista millainen hänen päänsä oli ja näin hänet vain takaa päin. Hänen kävelytyylinsä oli aivan ihmeellinen, toisenlainen kuin kellään muulla. Hänen kävelynsä vakuutti, että kyseessä on hyvin voimakas persoona (se oli niin sulavaa ja kaunista katsoa) ja hän näytti muutenkin olevan kaikissa liikkeissään aivan täydellinen. Sitten hän saapui suojatielle ja ohi kulki autoja. Hän ohjasi yhden rekan kättään heiluttamalla vasemmalle, johon suuntaan ei olisi edes saanut ajaa. Muitakin hän muistaakseni ohjasi hänen vasemmalle ja oikealle puolelleen. Muutama ihminen tuli vastaan ja he muistaakseni kävelivät tämän oikealta puolelta, he katsoivat hieman vihaisesti, joka antoi olettaa, että he tiesivät tämän henkilön olevan väärä messias. Hieman tämän jälkeen hän katosi näkyvistäni.
Sitten myöhemmin muistin, että olin nähnyt unen tähän liittyen! Olin ollut unessa osa tätä Jeesuksen kaltaista olentoa, eli tarkoitan, että tässä unessa oli ilmeisesti enkeleitä ja ihmisiä, jotka ohjasivat tämän Jeesuksen näköisen olennon liikkeitä. Minun tehtäväni oli liikuttaa hänen kättään, kun rekka ajoi ohi. En tosin tehnyt sitä kovin hyvin, mutta enkelit sanoivat, että se ei haittaa, koska muut "ohjaajat" korjasivat virheet.
Sitten muistan vielä toisen unen tähän liittyen, en muista näinkö sen melkein samaan aikaan kun tämän ensimmäisen. Siinä unessa katselin myös ikkunasta tätä Jeesuksen näköistä olentoa. Sitten vierelläni oli jokin toinen hahmo, ehkä enkeli. Hän sanoi jotain siitä Jeesuksen näköisestä olennosta, joko että älä usko että hän on Jeesus tai että usko, että hän on Jeesus, en muista kummin päin.kaikkialla soluttautuneena, antikristus vain yhdistää ne ihmiset valtaansa, joilla ei ole Pyhän Hengen sinettiä
Yksai suuri eksytys on luopumus lain ja evankeliumin julistamisesta eli kristinuskosta on monessa mielessä tullut jo nimikristillisyyttä, jolloin lain julistaminen synnintunnon herättäjänä
ob hyljätty, kasteesta on tehty pelastusautomaatti ja toisaalla sielullisin voimin saadaan aikaan ihmeitä. Antikristushan saa
myös tulenkin lankemaan taivaasta!
Antikristus julistautuu Jumalaksi, niinhän paavi jo nyt opettaa olevansa erehtymätön, Jumalan pojan sijainen ja kun käden heilautus tuokin kerran tulta. ihmiset, joilla ei ole uskoa Jeesukseen, uskovat valheen!
Jumala sallii ihmisten eksyä: Sen tähden, ettei heillä ole rakkautta totuuteen (Jeesukseen) Jumala
lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...Laittomuuden ihminen, kadotuksen lapsi krottaa itsensä yli kaiken mitä Jumalaksi ja jumaloitavaksi voidaan sanoa ja toimii kaikilla valheen viettelyksillä ja vääryyksillä ja vainoaa uskovia! - Ihminen
Ihminen kirjoitti:
Sitten muistan vielä toisen unen tähän liittyen, en muista näinkö sen melkein samaan aikaan kun tämän ensimmäisen. Siinä unessa katselin myös ikkunasta tätä Jeesuksen näköistä olentoa. Sitten vierelläni oli jokin toinen hahmo, ehkä enkeli. Hän sanoi jotain siitä Jeesuksen näköisestä olennosta, joko että älä usko että hän on Jeesus tai että usko, että hän on Jeesus, en muista kummin päin.Tuli mieleeni, että näin vielä jonkun toisenkin valkeapukuisen henkilön kävelevän juuri saman reitin, ehkä kuukausi tai pari sitten.
Tämä vaikutti enemmän tavalliselta ihmiseltä, liikkeissä ei ollut mitään erikoista. Ainoat omituiset asiat olivat se valkoinen puku ja kaksi muuta henkilöä, jotka reippaasti tervehtivät häntä laittaen käden otsalleen. Lisäksi hän pysähtyi hetkesti katselemaan erästä näyteikkunaa, käveli pois ja tuli vielä takaisin.
Onkohan muillakin näköhavaintoja tällaisista oudoista valkoasuisista? Kertokaa jos on. - raimo
Ihminen kirjoitti:
Tuli mieleeni, että näin vielä jonkun toisenkin valkeapukuisen henkilön kävelevän juuri saman reitin, ehkä kuukausi tai pari sitten.
Tämä vaikutti enemmän tavalliselta ihmiseltä, liikkeissä ei ollut mitään erikoista. Ainoat omituiset asiat olivat se valkoinen puku ja kaksi muuta henkilöä, jotka reippaasti tervehtivät häntä laittaen käden otsalleen. Lisäksi hän pysähtyi hetkesti katselemaan erästä näyteikkunaa, käveli pois ja tuli vielä takaisin.
Onkohan muillakin näköhavaintoja tällaisista oudoista valkoasuisista? Kertokaa jos on.kerran Jeesuksen ja heitti mustepullolla sanoen:
Mene pois saatana, sinulla ei ole käsissäsi naulan arpia!
Itse saatana voi pukeutua valkeuden enkeliksi!
Saulus näki valon, josta kuului ääni: Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062551Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938