Mitkähän on seuraukset jos ei ole suorittanut jatkokurssia ja jatkaa ajoa 1.1 2015 jälkeen ? Eipä oikein huvittais joutavista kursseista maksaa kun ajan nykyään enään pari vuoroa kuukaudessa. olen 25 vuotta ajellut renkinä ja kertaakaan ei ole papereita kyselty ratsioissa.
Jatkokuolutus
27
294
Vastaukset
- Kurssin käynyt
Sama, kuin kortitta ajo. Sakkoja. Omahan on asiasi, jos ei satasen pakollinen kurssi kiinnosta...
- Kulut alakanttiin?
Taitaa olla jo yli satasen, minkä lisäksi tulee hinta passikuvista (kannattaa katsoa jos löytää vanhoja ja tarjota niitä sitten uutena) ja kuutisenkymppiä luvasta. Plus lääkärintodistuksen kulut (mitä lienevät) jos on yli 45v.
Kaikkenaan siis parisensataa ihan turhia kuluja.
Kurssi itse on ihan mitäänsanomaton ja idea näkyy olevan vaan pakottaa taksarit istumaan päiväksi johokin luokkatilaan jorisemaan. Tuollainen sosialisoiminen voisi muuten olla mukavaa mutta ei siitä viitsisi paria sataa maksaa. Ihan turhaan siis. - 10+1
Kulut alakanttiin? kirjoitti:
Taitaa olla jo yli satasen, minkä lisäksi tulee hinta passikuvista (kannattaa katsoa jos löytää vanhoja ja tarjota niitä sitten uutena) ja kuutisenkymppiä luvasta. Plus lääkärintodistuksen kulut (mitä lienevät) jos on yli 45v.
Kaikkenaan siis parisensataa ihan turhia kuluja.
Kurssi itse on ihan mitäänsanomaton ja idea näkyy olevan vaan pakottaa taksarit istumaan päiväksi johokin luokkatilaan jorisemaan. Tuollainen sosialisoiminen voisi muuten olla mukavaa mutta ei siitä viitsisi paria sataa maksaa. Ihan turhaan siis.parisataa ei riitä jos yli 45v
- sdfbgtnhymjtuk,i.lo
Lopeta ajaminen kokonaan, mitäs siinä turhaan kärvistelemään jos satanen kurssista ja 17e trafille on liikaa.
En muutenkaan oikein usko että kovin moni kuljettaja joutuu kurssiaan edes itse maksamaan. Mä en ainakaan tunne ketään joka olisi itse kurssin maksanut. Mulle isäntä maksoi vielä tuntipalkan kurssilla istumisesta.- dkdkdkdkll
180 euroa kurssi 66 euroa poliisilaitoksen osuus ja 2 passikuvaa sekä lääkärin todistus jos yli 45-vuotias yli kolmen sadan menee ja itse joutuu maksamaan ei maksa isännnät joille ajan.
- ...
dkdkdkdkll kirjoitti:
180 euroa kurssi 66 euroa poliisilaitoksen osuus ja 2 passikuvaa sekä lääkärin todistus jos yli 45-vuotias yli kolmen sadan menee ja itse joutuu maksamaan ei maksa isännnät joille ajan.
1.1.2015 mennessä pitää taksinkuljettajana toimivan käydä jatkokoulutuskurssi ja hankkia uusi ajolupa. Maksoi sen sitten kuka tahansa. Piste.
- 300e
... kirjoitti:
1.1.2015 mennessä pitää taksinkuljettajana toimivan käydä jatkokoulutuskurssi ja hankkia uusi ajolupa. Maksoi sen sitten kuka tahansa. Piste.
sehän on sama kuin irtisanomisilmoitus jos pyydetään 300 euroa siitä että voi jatkaa ajamista.
- Termit uusix
300e kirjoitti:
sehän on sama kuin irtisanomisilmoitus jos pyydetään 300 euroa siitä että voi jatkaa ajamista.
Yksityisellä puolella tuollaista koulutukseen pakottamista sanottainsiin kiristykseksi. Nyt sitä sanotaan jatkokoulutukseksi.
Aika älytöntä kuitenkin vaatia kuljettajia käymään tuo jatkokoulutus, kun siitä ei ole mitään käytännön hyötyä työn kannalta. - dfgtyjuiop
dkdkdkdkll kirjoitti:
180 euroa kurssi 66 euroa poliisilaitoksen osuus ja 2 passikuvaa sekä lääkärin todistus jos yli 45-vuotias yli kolmen sadan menee ja itse joutuu maksamaan ei maksa isännnät joille ajan.
>>180 euroa kurssi >>
kalliita kursseja teilläpäin. Täällä maksoi 110€ ja trafi otti 17€ - dsfgjhkiuloöp
Termit uusix kirjoitti:
Yksityisellä puolella tuollaista koulutukseen pakottamista sanottainsiin kiristykseksi. Nyt sitä sanotaan jatkokoulutukseksi.
Aika älytöntä kuitenkin vaatia kuljettajia käymään tuo jatkokoulutus, kun siitä ei ole mitään käytännön hyötyä työn kannalta.>>Yksityisellä puolella tuollaista koulutukseen pakottamista sanottainsiin kiristykseksi. Nyt sitä sanotaan jatkokoulutukseksi.>>
Mitä mahdat tarkoittaa "yksityisellä puolella". Mitä taksit sitten on, valtionko?
Jos tarkoitit muissa firmoissa niin siellä koulutetaan henkilökuntaa koko ajan eikä vain viiden vuoden välein. Itse olen päätyössäni jollain kurssilla noin 2-3 kertaa vuodessa. - ajokortti oltava
dsfgjhkiuloöp kirjoitti:
>>Yksityisellä puolella tuollaista koulutukseen pakottamista sanottainsiin kiristykseksi. Nyt sitä sanotaan jatkokoulutukseksi.>>
Mitä mahdat tarkoittaa "yksityisellä puolella". Mitä taksit sitten on, valtionko?
Jos tarkoitit muissa firmoissa niin siellä koulutetaan henkilökuntaa koko ajan eikä vain viiden vuoden välein. Itse olen päätyössäni jollain kurssilla noin 2-3 kertaa vuodessa.Suorititte aikoinaan taksiliitteen omakustanneisesti? Tämänhän sai vähentää verotuksessa. Totta, että mielekkyys tuohon kurssiin on älytöntä, siltikin se on "pakkopulla", eli käytävä on, jos mieliit taksia ajaa. Muussa tapauksessa ajat ilman vaadittavaa ajokorttia.
- sdatryiuo890
ajokortti oltava kirjoitti:
Suorititte aikoinaan taksiliitteen omakustanneisesti? Tämänhän sai vähentää verotuksessa. Totta, että mielekkyys tuohon kurssiin on älytöntä, siltikin se on "pakkopulla", eli käytävä on, jos mieliit taksia ajaa. Muussa tapauksessa ajat ilman vaadittavaa ajokorttia.
Kyllä minunkin työpaikka olisi katkolla jos kieltäytyisin menemästä työnantajan järjestämille kursseille vaikka lakiin ne ei perustuisikaan.
Taksiliitteen olen suorittanut omakustanteisesti ja nyt myös sen uusinnan. Siten en ole kiinni yhdessä työnantajassa.
Kurssi toki on ihan älytön eikä sillä ole mitään merkitystä ammatin hoitamisen kanssa, mutta jos kerran laki sen vaatii niin mitä siitä urputtamaan. Kustannuksena se ei kuitenkaan ole mitenkään merkittävä. Ravintolassa piipahtaminen syö saman verran eikä vielä olla edes kunnolla humaltuneita. Tykkäätte vain tapanne mukaan rutista joka asiasta. - Kyllääntynyt renki
sdatryiuo890 kirjoitti:
Kyllä minunkin työpaikka olisi katkolla jos kieltäytyisin menemästä työnantajan järjestämille kursseille vaikka lakiin ne ei perustuisikaan.
Taksiliitteen olen suorittanut omakustanteisesti ja nyt myös sen uusinnan. Siten en ole kiinni yhdessä työnantajassa.
Kurssi toki on ihan älytön eikä sillä ole mitään merkitystä ammatin hoitamisen kanssa, mutta jos kerran laki sen vaatii niin mitä siitä urputtamaan. Kustannuksena se ei kuitenkaan ole mitenkään merkittävä. Ravintolassa piipahtaminen syö saman verran eikä vielä olla edes kunnolla humaltuneita. Tykkäätte vain tapanne mukaan rutista joka asiasta.Mulle tämä jatkokoulutus tulee taivaan lahjana kun olen muutenkin perinjuurin kyllästynyt koko hommaan. Kursseja en aio suorittaa joten saan hyvän syyn kieltäytyä rengin hommista jos isännät ajoon kysyy. Kyllä tekevälle muutakin työtä luulis löytyvän kuin humalaisten jästipäiden kyytiminen.
- halpaa on
dfgtyjuiop kirjoitti:
>>180 euroa kurssi >>
kalliita kursseja teilläpäin. Täällä maksoi 110€ ja trafi otti 17€missäpäi noin halpaa on, helsingisssä risteilykurssilla pelkän koulutuksen hinta on 205 euroa sis. alv trafi.
sitten vielä lääkärintodistus valokuvat poliisille rekist.maksu.
eli kaikki yht. lähentelee 1000 euron verollista kassan ajoa. - 15+15
dkdkdkdkll kirjoitti:
180 euroa kurssi 66 euroa poliisilaitoksen osuus ja 2 passikuvaa sekä lääkärin todistus jos yli 45-vuotias yli kolmen sadan menee ja itse joutuu maksamaan ei maksa isännnät joille ajan.
eikös tuo lääkärintodistus kuulu työterveyshuollon piiriin sehän on lakisääteinen eli pakollinen kaikille
- rahastuskurssi on
15+15 kirjoitti:
eikös tuo lääkärintodistus kuulu työterveyshuollon piiriin sehän on lakisääteinen eli pakollinen kaikille
Pakollinen ja kenelle? Kuka vaatii? Vastaus:höpö höpö. Jatkokurssi on kiellettävä tai nimi muutettava satukurssi. Ei mitenkään liity taksialaan .
- Kulut alakanttiin?
Kuten mainitsin tuossa, yllä, kulut menevät siinä 200 euroon kaikkenaan, ennen kuin uusi lupa on taskussa.
- Termit uusix
dsfgjhkiuloöp kirjoitti:
>>Yksityisellä puolella tuollaista koulutukseen pakottamista sanottainsiin kiristykseksi. Nyt sitä sanotaan jatkokoulutukseksi.>>
Mitä mahdat tarkoittaa "yksityisellä puolella". Mitä taksit sitten on, valtionko?
Jos tarkoitit muissa firmoissa niin siellä koulutetaan henkilökuntaa koko ajan eikä vain viiden vuoden välein. Itse olen päätyössäni jollain kurssilla noin 2-3 kertaa vuodessa."Jos tarkoitit muissa firmoissa niin siellä koulutetaan henkilökuntaa koko ajan eikä vain viiden vuoden välein. Itse olen päätyössäni jollain kurssilla noin 2-3 kertaa vuodessa. "
Nyljetäänkö sinulta pari kolmesataa noista koulutuksista? Luultavasti firmasi maksaa ne.
Taksarit pakotetaan kuitenkin itse maksamaan nämä "koulutuksen" kulut ja heillä on pienemmät tulot kuin useimmilla tavallisissa kivijalkafirmoissa työskentelevillä paperinsiirtelijöillä. Tällaisena aikana taksarin mahdollisuudet siirtyä muunlaiseen työhönkin voivat olla hyvin rajalliset, joten kyllä se vain aika lailla kiristämiseltä vaikuttaa.
Kiristäminenhän on sitä, että käytetään hyväksi toisen jollain tapaa riippuvaista asemaa. - dfgrtjyhu7i8
Kyllääntynyt renki kirjoitti:
Mulle tämä jatkokoulutus tulee taivaan lahjana kun olen muutenkin perinjuurin kyllästynyt koko hommaan. Kursseja en aio suorittaa joten saan hyvän syyn kieltäytyä rengin hommista jos isännät ajoon kysyy. Kyllä tekevälle muutakin työtä luulis löytyvän kuin humalaisten jästipäiden kyytiminen.
Auka erikoista että tarvitset lainsäädännön apua irtisanoaksesi itsesi? Minkälainen luuseri pitää olla jos ei osaa edes irtisanoa itseään ilman ulkoista apua?
- egrthyj6u7i89lo0p
Termit uusix kirjoitti:
"Jos tarkoitit muissa firmoissa niin siellä koulutetaan henkilökuntaa koko ajan eikä vain viiden vuoden välein. Itse olen päätyössäni jollain kurssilla noin 2-3 kertaa vuodessa. "
Nyljetäänkö sinulta pari kolmesataa noista koulutuksista? Luultavasti firmasi maksaa ne.
Taksarit pakotetaan kuitenkin itse maksamaan nämä "koulutuksen" kulut ja heillä on pienemmät tulot kuin useimmilla tavallisissa kivijalkafirmoissa työskentelevillä paperinsiirtelijöillä. Tällaisena aikana taksarin mahdollisuudet siirtyä muunlaiseen työhönkin voivat olla hyvin rajalliset, joten kyllä se vain aika lailla kiristämiseltä vaikuttaa.
Kiristäminenhän on sitä, että käytetään hyväksi toisen jollain tapaa riippuvaista asemaa.Herää urpo, työnantajahan ne kurssit täällä taksissakin maksaa.
Pitäähän sinulla olla ajokorttikin tehdäksesi taksissa töitä.
Raskaanliikenteen puolella on vielä enemmän kursseja kun taksipuolella. Raskaan liikenteen kuljettajien on myös ne kaikki käytävä voidakseen harjoittaa ammattia.
Ravintola-alalla on aniskelupassia, hygieniapassia yms jotka on oltava voimassa voidakseen tehdä töitä.
Rakennusalalla on tulityökorttia, vesieristyssertifikaattia ja metallimiehilla luokkahitsarinpaperia yms.
KLT kirjanpitäjän on vuosittain käytävä tietty määrä koulutusta säilyttääkseen KLT paperin.
Näitä pakollisia koulutuksia riittää vaikka kuinka paljon ja vähän joka alalta.
Nämä useat ketjut tästä aiheesta kertoo aika paljon taksikuskeista itsestään. Jätkät takertuu tällaisiin pikkuasioihin, jotka nyt vain on elämän realiteetteja ja jämähtää siihen kiinni kuin autistinen potilas vetäsessään sukkia aamulla jalkaan.
Koittakaa nyt vain päästä jo tästä yli. Viekää kuitit isännälle ja jos isäntä on niin urpo että ei niitä maksa niin vaihtakaa isäntää. Paikkoja kyllä on jossa kurssit maksetaan. Jos täällä rutisijoiden joukossa on isäntiäkin, niin ei voi muuta sanoa kuin että hyvää päivää jos kaikista taksiliikenteen kuluista yksi satasen kurssi nousee suurimmaksi murheen aiheeksi. - Ipla
Kulut alakanttiin? kirjoitti:
Kuten mainitsin tuossa, yllä, kulut menevät siinä 200 euroon kaikkenaan, ennen kuin uusi lupa on taskussa.
Kyllä meitä kyykytetään.
- 16+10
egrthyj6u7i89lo0p kirjoitti:
Herää urpo, työnantajahan ne kurssit täällä taksissakin maksaa.
Pitäähän sinulla olla ajokorttikin tehdäksesi taksissa töitä.
Raskaanliikenteen puolella on vielä enemmän kursseja kun taksipuolella. Raskaan liikenteen kuljettajien on myös ne kaikki käytävä voidakseen harjoittaa ammattia.
Ravintola-alalla on aniskelupassia, hygieniapassia yms jotka on oltava voimassa voidakseen tehdä töitä.
Rakennusalalla on tulityökorttia, vesieristyssertifikaattia ja metallimiehilla luokkahitsarinpaperia yms.
KLT kirjanpitäjän on vuosittain käytävä tietty määrä koulutusta säilyttääkseen KLT paperin.
Näitä pakollisia koulutuksia riittää vaikka kuinka paljon ja vähän joka alalta.
Nämä useat ketjut tästä aiheesta kertoo aika paljon taksikuskeista itsestään. Jätkät takertuu tällaisiin pikkuasioihin, jotka nyt vain on elämän realiteetteja ja jämähtää siihen kiinni kuin autistinen potilas vetäsessään sukkia aamulla jalkaan.
Koittakaa nyt vain päästä jo tästä yli. Viekää kuitit isännälle ja jos isäntä on niin urpo että ei niitä maksa niin vaihtakaa isäntää. Paikkoja kyllä on jossa kurssit maksetaan. Jos täällä rutisijoiden joukossa on isäntiäkin, niin ei voi muuta sanoa kuin että hyvää päivää jos kaikista taksiliikenteen kuluista yksi satasen kurssi nousee suurimmaksi murheen aiheeksi.Nämä useat ketjut tästä aiheesta kertoo aika paljon taksikuskeista itsestään. Jätkät takertuu tällaisiin pikkuasioihin, jotka nyt vain on elämän realiteetteja ja jämähtää siihen"
tämä EI ole pikkuasia jos joutuu ajmaan 1000euron kassan ilmaiseksi, että saa jatkaa matalapalkka-alalla?
onhan se vähän eri asia jos voi vähentää kulut firman kirjanpidossa niinkuin isännät tekee mutta ei kuljettajat vaan maksaa sen nettopalkasta - asdfgtyjui
16+10 kirjoitti:
Nämä useat ketjut tästä aiheesta kertoo aika paljon taksikuskeista itsestään. Jätkät takertuu tällaisiin pikkuasioihin, jotka nyt vain on elämän realiteetteja ja jämähtää siihen"
tämä EI ole pikkuasia jos joutuu ajmaan 1000euron kassan ilmaiseksi, että saa jatkaa matalapalkka-alalla?
onhan se vähän eri asia jos voi vähentää kulut firman kirjanpidossa niinkuin isännät tekee mutta ei kuljettajat vaan maksaa sen nettopalkastaVIE NE KUITIT SILLE ISÄNNÄLLE JA PYYDÄ VASTAAVA SUMMA RAHAA!
- Sataviiskybää
dkdkdkdkll kirjoitti:
180 euroa kurssi 66 euroa poliisilaitoksen osuus ja 2 passikuvaa sekä lääkärin todistus jos yli 45-vuotias yli kolmen sadan menee ja itse joutuu maksamaan ei maksa isännnät joille ajan.
Tuli juuri datalla viesti, että Tampereellakin tuon kurssin hinta nykyisin on jo 150 euroa. Tuskin se siitä halvemmaksi menee.
Saa nähdä miten vaikuttaa kuljettajatilanteeseen. - Termit uusix
egrthyj6u7i89lo0p kirjoitti:
Herää urpo, työnantajahan ne kurssit täällä taksissakin maksaa.
Pitäähän sinulla olla ajokorttikin tehdäksesi taksissa töitä.
Raskaanliikenteen puolella on vielä enemmän kursseja kun taksipuolella. Raskaan liikenteen kuljettajien on myös ne kaikki käytävä voidakseen harjoittaa ammattia.
Ravintola-alalla on aniskelupassia, hygieniapassia yms jotka on oltava voimassa voidakseen tehdä töitä.
Rakennusalalla on tulityökorttia, vesieristyssertifikaattia ja metallimiehilla luokkahitsarinpaperia yms.
KLT kirjanpitäjän on vuosittain käytävä tietty määrä koulutusta säilyttääkseen KLT paperin.
Näitä pakollisia koulutuksia riittää vaikka kuinka paljon ja vähän joka alalta.
Nämä useat ketjut tästä aiheesta kertoo aika paljon taksikuskeista itsestään. Jätkät takertuu tällaisiin pikkuasioihin, jotka nyt vain on elämän realiteetteja ja jämähtää siihen kiinni kuin autistinen potilas vetäsessään sukkia aamulla jalkaan.
Koittakaa nyt vain päästä jo tästä yli. Viekää kuitit isännälle ja jos isäntä on niin urpo että ei niitä maksa niin vaihtakaa isäntää. Paikkoja kyllä on jossa kurssit maksetaan. Jos täällä rutisijoiden joukossa on isäntiäkin, niin ei voi muuta sanoa kuin että hyvää päivää jos kaikista taksiliikenteen kuluista yksi satasen kurssi nousee suurimmaksi murheen aiheeksi."Herää urpo, työnantajahan ne kurssit täällä taksissakin maksaa. "
Olisi kiva tietää, monenko VAKItyönantaja nuo kurssit lopulta maksaa.
Joka tapauksessa jos ajat sivutoimisesti usealle isännälle niin on aika epärealistista olettaa isännän olevan innoissaan maksamassa.
"Raskaanliikenteen puolella on vielä enemmän kursseja kun taksipuolella."
Älyttömyys yhdellä alalla on siis perustelu älyttömyyteen muillakin aloilla. Maksavatko raskaan liikenteen kuskit itse? En oikein usko, kun useammilla varmaan on vakiotyönantaja kuin taksikuskeilla.
Mutta oheiselta kirjoittajalta menee sinänsä pointti ohi siinä, että taksin jatkokoulutuskurssi on täysin tarpeeton. Katsotaan argumentointia:
"Rakennusalalla on tulityökorttia,"
Onkin tietysti ihan perusteltua pistää hitsari opettelemaan perusasioita tulen käytöstä. Silti on absurdia verrata tätä taksialan "jatkokoulutusta" tuollaiseen hyödylliseen ja tarpeelliseen koulutukseen (Vaikka voisi tietenkin ajatella, että esimerkiksi tulenkäytön vaaratekijät eivät muutu oleellisesti viiden vuoden välein jotta edes tässä pitäisi käydä uudelleen koulutusta jos on ollut säännöllisesti hitsaamassa viisi vuotta). Olin itse taksarien jatkokoulutuksessa ja koulutuksena se oli yhtä tyhjän kanssa. Olisivat voineet ottaa jotain hyödyllistäkin mukaan kuten invatakseja koskevia erityisohjeita mutta kun ei.
Mutta valtionhallinnon isopalkkaiset byrokraatit hihkuvat varmasti riemusta kampaviineriorgioidensa keskellä kun tämän egrthyj6u7i89lo0p puolustaa heidän älyttömyyksiään täällä. - Termit uusix
rahastuskurssi on kirjoitti:
Pakollinen ja kenelle? Kuka vaatii? Vastaus:höpö höpö. Jatkokurssi on kiellettävä tai nimi muutettava satukurssi. Ei mitenkään liity taksialaan .
Joopa joo, satukurssi, taksarien huuhaakurssi. Nykyistä sopivampiakin nimiä olisi saatavilla.
Tuossa toisessa ketjussa muuten kommentointiin sitä ilmiötä, että taksityöpaikat lisääntyvät kun työt vähenevät. Sanottiin että kun muilla aloilla irtisanotaan nämä irtisanotut päätyvät taksihommiin.
Tämän takia byrokraatit ovatkin voineet vääntää taksarien peukaloruuveja kireälle kun alalle tulee kerran uuttakin työvoimaa. Ja jos kotimaiset kuskit loppuvat niin ainahan meillä on tuo eteläinen naapuri lahden takana.
Ero virkamiesten "koulutuksiin" on ainoastaan siinä kuka maksaa. Byrokraatit itse eivät maksa koulutustaan, vaan ovat kovalla palkalla kampaviineriorgioissa päivän pari kuuntelemassa jonkun valtion suosiman ylihintaisen konsultin jaarittelua. Taksikuskille taas sälytetään itselleen "koulutuksen" hinta ja hän voi katsoa itsensä onnekkaaksi, jos siihen sisältyy lounas jostain ABC:n seisovasta pöydästä.
Taksareilla, vaikka isäntä maksaisi kurssille osallistumisen, ei tietenkään tule mitään palkkaa kuten tyypillisellä byrokraatilla tulee kurssilla istumisesta. Siten jos on päivätyö niin joutuu ottamaan siitä vapaata osallistuakseen tälle hyödyttömälle kurssille eikä sitä kukaan korvaa. Siten tällaisen taksarin pitäisi laskea kurssin hintaan myös menetetyt ansiot. Tulee äkkiä reilu satanen lisää hintaa kurssille.
Ja byrokraateilla ne kampaviinerit vaan katoavat lautasilta kahveen saattelemina, mutta no hätä kun uusiakin saa valtion piikkiin.
- Gonzaa Ei Gönzää
Kerran jo kerroin 307eukkaa Kurssipäivä 157 Lekuri 50 Trafi torkkari 20 kuvat 18 kortin lunastus62
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta801975Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181753- 161614
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin201356Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61262En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121254Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu501253hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121246Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää101212Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291191