Raamatun lukemisesta on hyötyä

Finlandia mies

Erään kansainvälisesti tunnetun uutistoimiston raportin mukaan ne jotka lukevat Raamattua vähintään kerran viikossa, tuntevat enemmän iloa ja elämänsä mielekkäämmäksi, sekä ovat tyytyväisempiä kuin ne jotka lukevat Raamattua harvemmin.
Näin sanoivat 90 % aikuisista ihmiset kyselytutkimuksessa, jotka oli valittu satunnaisotannalla.
58 % jotka lukivat Raamattua harvemmin kuin kerran kuussa, sanoivat tuntevansa kaiken aikaa tai suurimman osan ajasta mielenrauhaa.

Raamattua säännöllisesti lukevista 15% ja sitä epäsäännöllisesti lukevista 28% sanoi kantavansa huolta siitä, miten toiset suhtautuvat heihin.
Raamattua säännöllisesti lukevista vain 12% sanoi pelkäävänsä kuolemaa joskus tai hyvin paljon, kun taas sitä epäsäännöllisestyi lukevista sanoi 22% samaa.

Näin se Jumalan voima vaikuttaa

20

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä uutistoimisto ja milloin ja missä ja millaisella otannalla?

      • tieteenharrastaja

        Ja mikä on syy ja mikä seuraus?


      • Jeppuli porist

        Onko se tärkeä tietää ja miksi, eikö tuo itse tutkimus tulos ole tärkein koko asiassa.


      • tieteenharrastaja
        Jeppuli porist kirjoitti:

        Onko se tärkeä tietää ja miksi, eikö tuo itse tutkimus tulos ole tärkein koko asiassa.

        Olisihan se tärkeä, jos se selvästi ja kiistattomasti todistaisi "Jumalan voiman" vaikutuksen, Näillä eväin se ei sitä kuitenkaan tee.


      • Jeppuli porist kirjoitti:

        Onko se tärkeä tietää ja miksi, eikö tuo itse tutkimus tulos ole tärkein koko asiassa.

        Tärkeintä koko asiassa on tietää, onko tulos luotettava.

        Luulen kyllä että voi olla. Taivaspaikan varmaksi kuvittelu antaa varmasti mielenrauhaa ihmiselle joka muuten pelkäisi kuolemaa ihan hemmetisti.


      • Finlandia mies

        AP uutistoimisto


    • >=3

      Kukapa ei olisi onnellisempi, jos kuvittelisi elämän olevan ikuista? Ei se jumalan voima ole se rauhoittava tekijä, vaan valheessa eläminen.

    • Entäs sitten? Ei mikään tuossa tee raamatusta edelleenkään millään tapaa paikkansapitävää.

      Jospa raamatun lukemisen sijaan alkaisitkin syödä ehtaa paskaa, se kun näyttää ajavan saman asian! Moni kärpänen tulee onnelliseksi ja saa mielenrauhan paskan syömisestä - eikä kärpäsistä monikaan kanna huolta siitä, miten ympäristö niihin suhtautuu. Veikkaan, että aika harva kärpänen on myöskään huolissaan kuolemanjälkeisestä tulevaisuudestaan.

      Näin se jumalan voima vaikuttaa.

      • luotto kasvaa

        Sinä olet juuri sellainen kuin Raamattu meille teistä opettaakin.


      • luotto kasvaa kirjoitti:

        Sinä olet juuri sellainen kuin Raamattu meille teistä opettaakin.

        - haukotus -


      • luotto kasvaa

      • Mari Netti
        illuminatus kirjoitti:

        - haukotus -

        Väitätkö tosissasi ettei se mitä Raamattu kertoo ihmisten käyttäytymisestä pitkän ajan päästä sen kirjoittamisesta pidä lainkaan paikkaansa?
        Uskovia vähän ja epäuskoisia paljon. Ja niistäkin jotka lukeutuvat uskoviin suurin osa on sitä jokseenkin vain tavan vuoksi.
        Raamattu ennustaa ihmisten kehityksen tiedon lisääntyessä ja jopa lentokoneet.
        Moraalin rappion kuten homous ja ahneus jotka kumpikin liittyvät samaan ihmisjoukkoon.
        Ja sen että tiedon lisääntyessä ylpeys saa vallan.
        Ja näin tapahtui!


      • Finland mies
        Mari Netti kirjoitti:

        Väitätkö tosissasi ettei se mitä Raamattu kertoo ihmisten käyttäytymisestä pitkän ajan päästä sen kirjoittamisesta pidä lainkaan paikkaansa?
        Uskovia vähän ja epäuskoisia paljon. Ja niistäkin jotka lukeutuvat uskoviin suurin osa on sitä jokseenkin vain tavan vuoksi.
        Raamattu ennustaa ihmisten kehityksen tiedon lisääntyessä ja jopa lentokoneet.
        Moraalin rappion kuten homous ja ahneus jotka kumpikin liittyvät samaan ihmisjoukkoon.
        Ja sen että tiedon lisääntyessä ylpeys saa vallan.
        Ja näin tapahtui!

        Raamattu ennusti jopa television ja netin tulon n. 2000 vuotta sitten


      • Finland mies
        Finland mies kirjoitti:

        Raamattu ennusti jopa television ja netin tulon n. 2000 vuotta sitten

        Ja Applen Ipadin, sekä huonot tv-ohjelmat, unohtamatta uusintoja.

        Myös ennustettiin Subbarin ihana ääni kirkonmeningeissä sekä penisrengas.



      • Finland mies kirjoitti:

        Raamattu ennusti jopa television ja netin tulon n. 2000 vuotta sitten

        Tuo onkin helppo todistaa. Kaiva meille sata vuotta vanha kirjoitus, jossa todetaan raamatun ennustavan kohta tulevan jotain television tapaista, ja sitten ainakin 70 vuoden takaa toinen, jossa puhutaan internetistä.

        Tavanomaiset epämääräiset sekavuudet eivät sitten kelpaa, vaan tavallisen normaalijärkisen ihmisen on noista tunnistettava televisio ja internet.

        Minäkin olen hemmetin hyvä ennustamaan menneisyyttä jopa ilman raamattua, joten katsotaanpas nyt sitten porukalla mitä se raamattu tiesi.


      • selvää tekstiä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tuo onkin helppo todistaa. Kaiva meille sata vuotta vanha kirjoitus, jossa todetaan raamatun ennustavan kohta tulevan jotain television tapaista, ja sitten ainakin 70 vuoden takaa toinen, jossa puhutaan internetistä.

        Tavanomaiset epämääräiset sekavuudet eivät sitten kelpaa, vaan tavallisen normaalijärkisen ihmisen on noista tunnistettava televisio ja internet.

        Minäkin olen hemmetin hyvä ennustamaan menneisyyttä jopa ilman raamattua, joten katsotaanpas nyt sitten porukalla mitä se raamattu tiesi.

        "Sen ratsumiehet kiidättävät - kaukaa tulevat sen ratsumiehet, ne lentävät, niinkuin kotka syöksyy syönnökselleen.."


      • ilkimyksen enovainaa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tuo onkin helppo todistaa. Kaiva meille sata vuotta vanha kirjoitus, jossa todetaan raamatun ennustavan kohta tulevan jotain television tapaista, ja sitten ainakin 70 vuoden takaa toinen, jossa puhutaan internetistä.

        Tavanomaiset epämääräiset sekavuudet eivät sitten kelpaa, vaan tavallisen normaalijärkisen ihmisen on noista tunnistettava televisio ja internet.

        Minäkin olen hemmetin hyvä ennustamaan menneisyyttä jopa ilman raamattua, joten katsotaanpas nyt sitten porukalla mitä se raamattu tiesi.

        Ei tosin Raamattu, mutta aika kiinnostava Edward Bellamyn tieteisromaani:

        http://www.gutenberg.org/ebooks/16694

        Oliko Kahden kerroksen väkeä-sarjassa Edward Bellamy?


    • Skippo
      • Pitihän se arvata. Kretujen maailmassa 17 vuoden takainen on yhtä kuin vasta eilinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe