Johanneksen evankeliumi 10:33
-------------------------------
Juutalaiset vastasivat hänelle:
"Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."
Jeesus vastasi heille:
"Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
- - - - -
Kun Jeesukselta kysyttiin väittääkö hän olevansa Jumala, Jeesus vastasi, ettei hän ole sanonut itseään Jumalaksi, vaan pelkästään "Jumalan pojaksi". Näet, siinä Psalmien kohdassa johon Jeesus viittasi, Jumalan poikia kutsutaan "jumaliksi":
Psalmit 82:6
"Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia"
Psalmeissa, ja muuallakin Raamatussa kaikkia niitä jotka ovat ottaneet vastaan Jumalan sanan kutsutaan "Jumalan pojiksi". Kaikki me uskovat olemme kaikki "Jumalan Poikia" ja pieniä "jumalia" kuten Jeesuskin oli.
Psalmit 29:1
"Daavidin virsi. Antakaa Herralle, te Jumalan pojat, antakaa Herralle kunnia ja väkevyys.
Psalmit 89:7-6
"Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan poikain joukossa on niinkuin Herra? Hän on Jumala, ylen hirmuinen pyhien kokouksessa, peljättävämpi kaikkia, jotka hänen ympärillänsä ovat.
Job 1:6
"Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
Job.2:1
"Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.
Job.38:7
"kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?
John 1:12, KJV
"But as many as received him, to them gave he power to become the sons of God, even to them that believe on his name"
1Moos.6:1-2
"Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä, huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat."
Luuk.3:38
"Joosef oli Eelin poika, Eeli Mattatin, tämä Leevin, tämä Melkin, [...], tämä Enoksen, tämä Seetin, tämä Aadamin, tämä Jumalan."
Juutalaiset eivät siis itse tunteneet kirjoituksia, sillä juuri Mooseksen laki ja profeetat kutsuivat "Jumalan Pojiksi" niitä jotka Jumalan tahdon tekevät. Miten he siis syyttivät Rabbi Jeesusta Jumalan pilkkaajaksi? Jeesus ei tehnyt itseään Jumalaksi, vaan pelkästään Jumalan pojaksi. Jeesus tunsi Mooseksen lain ja Psalmien kirjoitukset, ja he (fariseukset) eivät.
Jeesus siis kielsi kolminaisuusopin mutta anti-kristuksen joukot tahtovat tuossakin asiassa Jeesuksen opin kieltää. Tee siis ajoissa parannus kolminaisuus-opista, sillä noidat eivät peri Jumalan valtakuntaa. Pyydä Jeesukselta ja Jumalalta anteeksi koska et ole pysynyt hereillä, vaan olet antanut saatanallisten/katolisten voimien vietellä itsesi petolliseen harhaoppiin jota kolminaisuudeksi kutsutaan.
monoteisti
11
398
Vastaukset
- nettirabbi
En tiedä mikä tiedon pohjanasi on, mutta hyvin pohjan voisi asettaa esimerkiksi jehovantodistajiin. Kirjoituksesi oli täysin Raamtun eisegeesiä selitykseltään!
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. (Matt. 22:29)
Isä, Poika ja Pyhä Henki osallistuvat kaikki keskeisesti ihmisen pelastukseen. Tämä totuus voi hämmästyttää sinua, koska Jumala on yksi. Ilmoittaessaan kunkin persoonan roolin Sana vahvistaa sekä Jumalan ykseyden että jumaluuden persoonien kolminaisuuden. Sen lisäksi, että kolminaisuuden persoonat toimivat kollektiivisesti ihmisen pelastuksessa, kukin persoona liittyy tiettyihin rooleihin ja toimintoihin. Kukin heistä toimii siis yhdessä muiden kanssa. Jumala toteuttaa suunnitelmaansa persooniensa arvoituksellisen vaikutuksen kautta, vaikka emme sitä ymmärräkään. Eräs Raamatuntutkija on sanonut: "Isä luo, Poika lunastaa ja Pyhä Henki pyhittää, silti ne kaikki kolme ovat läsnä jokaisessa teossa!
Jos tuo harha-ajatuksesi olisi totta, Jeesus olisi edelleen haudassaan kuten Lenin ja muut historian "suuret" henkilöt. Jeesus on ihmisen tien kulkenut Jumalan Poika ja Hän elää!
____________________________________________________________________________________________________
VASTUSTAT TARKOITUKSELLISESTI JEESUKSEN JUMALUUTTA, TEHDÄKSESI HÄNESTÄ VAIN KUOLLEEN IHMISEN JA TARKOITUKSENA TEHDÄ USKOSTAMME TURHAN JOTTA KUOLISIMME SYNTEIHIMME, MUTTA LUEPPA TÄMÄ
HÄNEN HERRAUDESTA JA VOIMASTAAN!
____________________________________________________________________________________________________
"Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne; ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan, että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä. Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty. Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne. Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneet olisivat kadotetut. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat. Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle." Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan? Ja miksi mekään antaudumme joka hetki vaaraan? Joka päivä minä olen kuoleman kidassa, niin totta kuin te, veljet, olette minun kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. Jos minä ihmisten tavoin olen taistellut petojen kanssa Efesossa, mitä hyötyä minulle siitä on? Jos kuolleet eivät heräjä, niin: "syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme." (1. Kor. 15:14-32)- *Eino
monoteistin kirjoituksesta Kristuksen ylösnousemusta kieltävää kohtaa. Apostolit käskivät Jeesuksen Kristuksen kautta esittämään rukouksia ja anomuksia Jumalalle, enkä löydä kohtaa, jossa käskettäisiin Pyhää Henkeä kiittämään ja ylistämään.
Onko taas heräämässä Hengen maailmassa vallankumous, jossa Isä Jumala halutaan kokonaan pois valtaistuimelta ja Jeesuksesta Kristuksesta halutaan tehdä toinen Lusifer? Enpä usko Isän Jumalan vielä niin Vanha ja Väsynyt, olevan että pitäisi sukupolven vaihdos Ylimmässä Johdosa suorittaa.
Raamatun kirjoitukset eivät sano missään, että Isä Jumala alistettaisiin Pojan alle, vaan kun Poika on alistanut koko luomakunnan allensa, "silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, ETTÄ JUMALA OLISI KAIKKI KAIKESSA." (1.Kor.15:28). Yleiskristillisyydessä on jotakin epätervettä opetusta!
-Eino-
- OlevainenOrginal
Jeesuksesta on haraanjohtavaa teologiaa, eikä siis ole teologiaa lainkaan.
Järkeisopillinen tutkielma Raamatun asiayhteyksistä irroitettuja,jotka ei missään nimessä ole kelvollisia opilliseen perusteluun.
Jeesus on Jumala, toinen Persoona kolmiyteisestä Jumalasta Isä Poika ja Pyhä Henki !
"Enkeleistä hän sanoo: Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulenliekeiksi, mutta Pojasta: JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."- Totuuden torvi
---------------------------------------------------
Etkö muista, että kristittyjen erimielisyys juuri Jeesuksen persoonasta johti Nikean kirkolliskokouksen pitämiseen vuonna 325.
He kiistelivät siitä, oliko Jeesus Jumalan lähettiläs - samoin kuin lähettiläät ennen häntä - vai oliko hän jotain muuta. Kummankin kannan kannattajat olivat omasta mielestään oikeassa ja opettivat sitä oppilailleen.
Kokouksessa oli 2048 kirkonmiestä. Läsnä oli yli 300 piispaa sekä suuri määrä pappeja, jumaluusoppineita, erakkoja ja valtionmiehiä. Nämä kirkonmiehet edustivat useita eri mielipiteitä koskien Jeesuksen persoonaa. Jokaisen eri mielipiteen edustaja puhui vuorollaan perustellen oman mielipiteensä.
Areoiksen puheen, joka selvensi Jeesuksen perusoppia Jumalan Ykseydestä, jälkeen yli 700 kirkonmiestä kannatti häntä.
Kirkolliskokouksen lopulliseksi päätökseksi annettiin lausunto, että Jeesus oli syntynyt, ei luotu ja että hän oli samaa olemusta kuin isä. Lisäksi julkaistiin piispa Athanasioksen muodostama uskontunnustus.
Tässä kokouksessa yli kolmestasadasta evankeliumista valittiin neljä, jotka parhaiten sopivat kirkon opetuksiin. Kaikki muut evankeliumit määrättiin tuhottaviksi. Useat patriarkat kirottiin, koska he julistivat Jumalan Ykseyttä.
Nikean kirkolliskokouksessa siis päätettiin, että Jeesus on Jumala ja että hän on isän poika. Mutta pyhästä hengestä ei mainittu oliko se jumala vai oliko se luotu, joten uusi kokoushan siitäkin oppiriidasta piti järjestää (Konstantinopolin kirkolliskokous 381). - *Eino
on se, että Isä Jumala on Yksi, jonka Jeesus tunnusti näin: "Tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat SINUT, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen", (Jh.17:3).
Apostolit tunnustivat tämän Yhden olevan Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, (Ef.1:3) "kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla AINOALLA on kuolemattomuus." (1.Tim.6:13,15,16).
Raamattu selvästi opettaa, että "Jumala on Kristuksen pää", ja "Kristus on seurakunnan pää." Raamattu sanoo selvästi, että Jeesus Kristus on kaikkien ihmisten Herra, mutta "Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala on kaikkien Herrojenkin Herra, siis Jeesuksenkin Herra.
Raamatun mukaisessa "täydellisesti yhtä oleva" (Jh.17:21-23), jumaluus ei rajoitu vain kolmeen persoonaan, vaan: "Jumala on yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä. (Ef.1:10, Kol.1:16,20). "silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, ETTÄ JUMALA OLISI KAIKKI KAIKISSA." 1.Kor.15:28).
Kaikkiyhteys ei tietenkään sovi koskaan päättymätöntä helvettiä julistaville Raamatun opetuksen vääristelijöille. Sitä varten ja päättymättömän helvettiopin suojelemiseksi on ensimmäisen vuosisadan jälkeen keksitty epäraamatullinen kolminaisuusoppi sekoittamaan ja hämmentämään mitä kirkkainta Jeesuksen ja apostolien julistamaa Jumalan tahtoa; "Ja he kaikki tulevat Jumalan opettamiksi", (Jh.6:45), "Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus", Minä uskon enemmän Jumalan sanaa kuin ihmisten tekemiä oppirakennelmia.
(Ap.t.17:30).
-Eino- - tane
Totuuden torvi kirjoitti:
---------------------------------------------------
Etkö muista, että kristittyjen erimielisyys juuri Jeesuksen persoonasta johti Nikean kirkolliskokouksen pitämiseen vuonna 325.
He kiistelivät siitä, oliko Jeesus Jumalan lähettiläs - samoin kuin lähettiläät ennen häntä - vai oliko hän jotain muuta. Kummankin kannan kannattajat olivat omasta mielestään oikeassa ja opettivat sitä oppilailleen.
Kokouksessa oli 2048 kirkonmiestä. Läsnä oli yli 300 piispaa sekä suuri määrä pappeja, jumaluusoppineita, erakkoja ja valtionmiehiä. Nämä kirkonmiehet edustivat useita eri mielipiteitä koskien Jeesuksen persoonaa. Jokaisen eri mielipiteen edustaja puhui vuorollaan perustellen oman mielipiteensä.
Areoiksen puheen, joka selvensi Jeesuksen perusoppia Jumalan Ykseydestä, jälkeen yli 700 kirkonmiestä kannatti häntä.
Kirkolliskokouksen lopulliseksi päätökseksi annettiin lausunto, että Jeesus oli syntynyt, ei luotu ja että hän oli samaa olemusta kuin isä. Lisäksi julkaistiin piispa Athanasioksen muodostama uskontunnustus.
Tässä kokouksessa yli kolmestasadasta evankeliumista valittiin neljä, jotka parhaiten sopivat kirkon opetuksiin. Kaikki muut evankeliumit määrättiin tuhottaviksi. Useat patriarkat kirottiin, koska he julistivat Jumalan Ykseyttä.
Nikean kirkolliskokouksessa siis päätettiin, että Jeesus on Jumala ja että hän on isän poika. Mutta pyhästä hengestä ei mainittu oliko se jumala vai oliko se luotu, joten uusi kokoushan siitäkin oppiriidasta piti järjestää (Konstantinopolin kirkolliskokous 381).Kerropa miksei nuo oikomisyritykset tehoa uskonnon uhreihin? Minäkin olen koettanut tuoda esim. uskonto-palstalla samanlaisia tutkittuja faktoja esille, mutta minut on leimattu valehtelijaksi.
Ihminen uskoo sitä mitä haluaa uskoa, näemmä.
Ainoa Poika Jumala oleva sylissä Isän, Hän kertoi.
- genergia
tuollaisen jakeen löysit?
genergia kirjoitti:
tuollaisen jakeen löysit?
No, löysin lukemalla diginovumin interlineeasia. Paikka oli tietysti Joh. 1: 18 = )
- genergia
ruveta räppäämään tuota eenokin "Raamatun totuus" kirjoitusta?
- *Eino
ole kirjoitettuna: `Minä sanoin: te olette jumalia`"? (Jh.10:34). Oletteko ajatelleet, miksi Jeesus sanoi "teidän laissanne", eikä näin: "Eikö Jumalan laissa ole kirjoitettu"? Kiveen tai paperille kirjoitetut kirjaimet ovat kuolettavia, sillä "kirjain kuolettaa."
Vasta sydämiin sulautuneena sana muuttuu hengeksi, joka on eläväksi tekevä voima.
"Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni." (Ps.40:9). Jos haluamme ymmärtää Jumalan sanaa, sille on raivattava tilaa sydämissämme. (Jh.8:37)
"Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia." (Rm.7:25).
-Eino-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915896
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48754