Tasa-arvosta

blue

onko kukaan muu huomannut, että kun puhumme raskaana olevasta naisesta(19-v on aikuinen), oletamme heti että hän on se, jonka pitäisi luopua jokaisesta unelmastaan. Kukaan ei mainitse lapsen isää... Tarvitaan kaksi saamaan lapsi aikaiseksi. Lapsi tarvitsee äitiään kyllä, mutta tarvitsee se isääkin. Kuka sanoo mikä on naisen rooli ja mikä miehen rooli? Koko ajan hoetaan kuinka lapsi tarvitsee äitään. Eikö lapsi tarvitse isäänsä? Mies osaa hoitaa lasta täysin yhtä hyvin kuin nainen. Jos muuta sanotaan, on mielipide sekä naisia että miehiä sortava. Rintamaitoa voidaan pumpata ja mies osaa vaihtaa vaipat.

En nyt tiedä onko kyseisessä tapauksessa mies siihen valmis, mutta yleisellä tasolla herää iso kysymy: MITÄ TE VAAHTOATTE?

16

1023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leppis

      olet aika hakoteillä.
      kyllä monet on sitä mieltä, minäkin, että vauva tarvitsee vauva-aikanaan enemmän äitiä kuin isää. koska vauva on kasvanut 9kk äidin kohdussa, he ovat tavallaan yhtä. isä on periaatteessa vieraampi henkilö, koska vauva on kuullut kohdussa ollessaan vain isänsä äänen.
      en väitä, etteikö isä olisi tärkeä lapselle. tottakai on! isä on kuitenkin tärkeämpi lapsen ollessa jo hieman isompi kuin vaippaikäinen.

      "Rintamaitoa voidaan pumpata." niin voidaan, mutta vauvan turvallisuudentunteet perustuvat pieniin asioihin, kuten äidin tuttu tuoksu, rinnan imeminen ja haistaminen. Ei sellaista läheisyyttä isä voi vauvalle antaa tuttipullolla!

      • blue

        mihin tieteelliseen faktaan tuo perustuu? vauva ottaa hoitajakseen sen, joka on siinä kun hän syntyy. Jos äiti on poissa välillä töiden takia, tuskin äiti on koko ajan poissa. Äiti töidenkin jälkeen on suurimmaksi osaksi lapsen luona. Pop-ura on siinä mielessä armollinen, että äiti on varmasti vielä enemmän lapsen luona kuin normaalissa työssä käyvä äiti.


      • blue
        blue kirjoitti:

        mihin tieteelliseen faktaan tuo perustuu? vauva ottaa hoitajakseen sen, joka on siinä kun hän syntyy. Jos äiti on poissa välillä töiden takia, tuskin äiti on koko ajan poissa. Äiti töidenkin jälkeen on suurimmaksi osaksi lapsen luona. Pop-ura on siinä mielessä armollinen, että äiti on varmasti vielä enemmän lapsen luona kuin normaalissa työssä käyvä äiti.

        sinänsä vauvan ruokinnassa ei ole tärkeintä mistä maito tulee, vaan se että vauvalla on kontakti ruokkijaansa. sen kertoo useat tutkimukset.


    • Taunari

      Jos tarkoitat Danielaa, niin eihän se lapsen isä ole mukana Popstars-kisassa. Unelmalla tässä tapauksessa tarkoitetaan kai juuri tätä Popstars-kisaa ja siinä mahdollisesti menestymistä. Siksi ei puhuta, että isä joutuisi luopumaan unelmistaan, koska isä ei ole kisassa edes mukana.

      Vai ei kai kukaan sentään tosissaan usko, että Asikainen olisi sen lapsen isä?

    • tyttö

      tottakai isä on tärkeä (ja luulisi se olevan jo raskausvaiheessa hieman tärkeämpi...), JA VAIKKA isä pystyisikin ruokkimaan ja hoitamaan vastasyntynyttä, niin eikö sulla ole tullut mieleen, että vauvan äiti, juuri synnyttänyt nainen, voi olla hieman kipeä/väsynyt/ihmeissään ym. Joillain äideillä voi kestää jopa kuukausia toipua synnytyksestä ja ensi sokista, kun vauvan kanssa alkaa touhuamaan.

      Koska onhan se aina sokki, täysin uusi tilanne meinaan ja siinä tarvitsee aikaa totuttautuakseen uuteen ihmiseen, perheenjäseneen ja kaikkiin asioihin mitkä siihen liittyy. Eikä sitäkään voi ennestään tietää tuleeko lapsen äidille synnytysmasennus, ja kuinka kauan se kestää ym.

      Vaikka kuinka tasa-arvoisesti tätä asiaa ajattelisi, niin se ei vaan ole mahdollista, että Daniela lähtisi suoraan synnytyksestä lavalle esiintymään, ja olemaan erossa uudesta vauvastaan!!! En käsitä miksei ihmiset ymmärrä sitä tosiasiaa, että se ei ole mahdollista. Kun vauva kasvaa lapseksi, hieman isommaksi on tilanne AIVAN toinen, mutta vastasyntynyt...

      Tässä ei siis ole kyse Danielasta eikä vauvan isästä, vaan itse vauvasta! Kuinka epäreilua se onkaan vauvaa kohtaan kun hän tulee kotiin, ja häneen ei ehditä tutustua kunnolla ym. Ei taideta nyt oikein ymmärtää tälläkään palstalla että kuinka SUURI ASIA se pieni ihminen on!!!!

    • Just

      Tämä on hauskaa, ihmiset täällä päättää, että Danielan on jaksettava tehdä molempia asioita.
      Isän on jäätävä kotiin syöttämään rintapumpulla säilöttyä maitoa.
      Parhaat asiantuntijat löytyvät synnyttämättömistä nuorista henkilöistä.
      Onko kyse synnytyskilpailuista vai bandin kokoamisesta?
      Nyt kaikkien muiden bändiin valittujen täytyy tyytyä siihen miten Daniela lapsensa kanssa haluaa ja pystyy, kaiken täytyy ehdottomasti tapahtua nimenomaan Danielan ehdoilla.

      Mica kertoo iltapäivälehdessä, että lapsen voi ottaa mukaan keikalle. Niinhän hänkin tekikin XL5:n keikoilla, aina hänellä oli lapset mukanaan, Mica kavi taukojen välissä syöttämässä ne rintamaitopumpulla hommatuilla tuttipulloilla.

      Onko kukaan muuten kysynyt Hanna Pakariselta miten jos hänellä olisi pieni lapsi, niin vaikuttaisiko se mihinkään.

      Asikaista on kusetettu 6-0. Oletteko huomannut, että naistuomari ei ole sanonut sanaakaan koko hommasta.

      • leppis

        "Parhaat asiantuntijat löytyvät synnyttämättömistä nuorista henkilöistä."

        Mistä niin päättelet? Minulla on pieni vauva, ja oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että olisi aika stressaavaa heti synnytyksen jälkeen (ja myöhemminkin, pienen vauvan kanssa) matkustella. Sitähän se tulee olemaan sillä bändillä. keikkoja, haastatteluja radioihin ja lehtiin, studioharjoituksia ja -nauhoituksia ym. Aika kovaan mylläkkään joutuivat niin Gimmel, kuin Idols-finalistitkin.
        Mutta tässä onkin kysymys äidin jaksamisesta ja tulevan lapsen huomioonottamisesta.
        Aina on se mahdollisuus, ettei daniela jaksakaan hoitaa "kahta työtä" samaan aikaan. Tai synnytyksen jälkeinen masennus.. toivottavasti daniela on ajatellut kaikki asiat huolellisesti läpi.

        En usko että kukaan täällä tuomitsee ketään tai on tietävinään paremmin kuin muut. Mielipiteitähän täällä kerrotaan.

        Mica on varmaan ottanutkin lapset mukaan keikoilleen, mutta luultavasti mukana on täytynyt olla esim. lasten äitikin. Eivät pienet lapset pärjää yksinään esim. hotellihuoneessa. Jonkun täytyy olla lapsien kanssa.


      • Just
        leppis kirjoitti:

        "Parhaat asiantuntijat löytyvät synnyttämättömistä nuorista henkilöistä."

        Mistä niin päättelet? Minulla on pieni vauva, ja oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että olisi aika stressaavaa heti synnytyksen jälkeen (ja myöhemminkin, pienen vauvan kanssa) matkustella. Sitähän se tulee olemaan sillä bändillä. keikkoja, haastatteluja radioihin ja lehtiin, studioharjoituksia ja -nauhoituksia ym. Aika kovaan mylläkkään joutuivat niin Gimmel, kuin Idols-finalistitkin.
        Mutta tässä onkin kysymys äidin jaksamisesta ja tulevan lapsen huomioonottamisesta.
        Aina on se mahdollisuus, ettei daniela jaksakaan hoitaa "kahta työtä" samaan aikaan. Tai synnytyksen jälkeinen masennus.. toivottavasti daniela on ajatellut kaikki asiat huolellisesti läpi.

        En usko että kukaan täällä tuomitsee ketään tai on tietävinään paremmin kuin muut. Mielipiteitähän täällä kerrotaan.

        Mica on varmaan ottanutkin lapset mukaan keikoilleen, mutta luultavasti mukana on täytynyt olla esim. lasten äitikin. Eivät pienet lapset pärjää yksinään esim. hotellihuoneessa. Jonkun täytyy olla lapsien kanssa.

        Tarkoitan tällä sitä farssia, jota täällä käydään niin monissa keskusteluissa ja kommenteissa. Viestien perusteella on melko helppo arvioida kirjoittajan ika ja kokemus


      • blue
        Just kirjoitti:

        Tarkoitan tällä sitä farssia, jota täällä käydään niin monissa keskusteluissa ja kommenteissa. Viestien perusteella on melko helppo arvioida kirjoittajan ika ja kokemus

        Itse olen 22-vuotias, minulla ei ole lasta. Osaan kyllä kuvitella millaista "vaivaa" vauvasta on. Toki olen niitä hoitanut usein ja työskennellyt pienten lasten kanssa.

        Mutta alunperin pointtini oli: antakaa nyt herranjumala danielan itse päättää mitä hän jaksaa. Ehkä juuri hänen poikaystävänsä kykenee hoitamaan keikkojen ja työn aikana lasta. Kai hän nyt osaa itse laskea onnistuuko asiat ja haluaako yrittää. Ja luulen kuitenkin että bändin aikatauluja voidaan muokata niin, ettei synnytyssalista joudu suoraan lavalle. Täällä kaikki besserwisserit sanoo toisen ihmisen elämästä faktoja, tuntematta ihmistä tai elämäntilanetta.

        Ja jos äiti käy työssä enemmän, se ei tarkoita että hän on koko ajan poissa eikä ollenkaan hoida lasta.

        Jos daniela bändiin pääsee ja itse uskoo jaksavansa, niin antaa tytön itse elää elämänsä.


      • Isä/Vaari
        blue kirjoitti:

        Itse olen 22-vuotias, minulla ei ole lasta. Osaan kyllä kuvitella millaista "vaivaa" vauvasta on. Toki olen niitä hoitanut usein ja työskennellyt pienten lasten kanssa.

        Mutta alunperin pointtini oli: antakaa nyt herranjumala danielan itse päättää mitä hän jaksaa. Ehkä juuri hänen poikaystävänsä kykenee hoitamaan keikkojen ja työn aikana lasta. Kai hän nyt osaa itse laskea onnistuuko asiat ja haluaako yrittää. Ja luulen kuitenkin että bändin aikatauluja voidaan muokata niin, ettei synnytyssalista joudu suoraan lavalle. Täällä kaikki besserwisserit sanoo toisen ihmisen elämästä faktoja, tuntematta ihmistä tai elämäntilanetta.

        Ja jos äiti käy työssä enemmän, se ei tarkoita että hän on koko ajan poissa eikä ollenkaan hoida lasta.

        Jos daniela bändiin pääsee ja itse uskoo jaksavansa, niin antaa tytön itse elää elämänsä.

        Ota kunka tahansa 40 vuotias ihminen ja kysy oliko hän 19 vuotiaana aikuinen, niin saat heidät kaikki hyvälle päälle.

        Kerroppa millä kokemuksella Daniela tietää jaksaako hän? Onko hän ollut aikaisemmin tällaisessa pyörityksessä?, onko tämä hänen toinen lapsensa niin että hän todella tietää mitä on tulossa, ei tyttöseni, hän ei voi edes kuvitella mitä se tuo tullessaan.

        Daniela ajattelee nyt pelkästään omaa itseään.
        Miten Eeva-Leena ja Mia menee sovitulle keikalle kahdestaan kun Daniela ilmoittaa ettei jaksa, kun lapsi valvotti koko viime yön tai ei saa hoitajaa.
        Nyt on kysymys myös monesta muusta ihmisestä, bändistä, roudareista, yleisöstä...
        Miksi heidän kaikkien pitäisi sopeutua yhden ihmisen tarpeisiin?

        Itselläni on 5 lasta ja tiedän tasan tarkkaan mistä puhun.


      • blue
        Isä/Vaari kirjoitti:

        Ota kunka tahansa 40 vuotias ihminen ja kysy oliko hän 19 vuotiaana aikuinen, niin saat heidät kaikki hyvälle päälle.

        Kerroppa millä kokemuksella Daniela tietää jaksaako hän? Onko hän ollut aikaisemmin tällaisessa pyörityksessä?, onko tämä hänen toinen lapsensa niin että hän todella tietää mitä on tulossa, ei tyttöseni, hän ei voi edes kuvitella mitä se tuo tullessaan.

        Daniela ajattelee nyt pelkästään omaa itseään.
        Miten Eeva-Leena ja Mia menee sovitulle keikalle kahdestaan kun Daniela ilmoittaa ettei jaksa, kun lapsi valvotti koko viime yön tai ei saa hoitajaa.
        Nyt on kysymys myös monesta muusta ihmisestä, bändistä, roudareista, yleisöstä...
        Miksi heidän kaikkien pitäisi sopeutua yhden ihmisen tarpeisiin?

        Itselläni on 5 lasta ja tiedän tasan tarkkaan mistä puhun.

        Kysyn sinulta, että tiedätkö sinä millainen elämäntilanne danielalla mahtaa olla? tiedätkö olisko se isä valmis heräämään öisin? Mitä sinä tiedät siitä, mille hänen päätöksensä perustuu? Keikkoja kuitenkaan ei ole joka päivä... Viiden lapsesi kanssa et voi verrata suoraan omaa elämääsi toisen elämään. Katsos, kun meillä jokaisella on erilainen elämä.

        Ja tiedätkö, jos kysyt maamme mummoilta onko 19-vuotias valmis saamaan lapsen, niin ne ihmettelevät ja sanovat "oltiin mekin". Ikäkäsitys on kulttuurisesti muokattu. Lapsia on ennenkin saatu "nuorena" ja kyllä täysi-ikäinen osaa jo lapsen kasvattaa. Ovat osanneet ennenkin. Vai kuinka hyvin tunnet danielan, että onko hän erityisen lapsellinen ettei pysty hoitamaan itse omaa elämäänsä.


      • Isä/Vaari
        blue kirjoitti:

        Kysyn sinulta, että tiedätkö sinä millainen elämäntilanne danielalla mahtaa olla? tiedätkö olisko se isä valmis heräämään öisin? Mitä sinä tiedät siitä, mille hänen päätöksensä perustuu? Keikkoja kuitenkaan ei ole joka päivä... Viiden lapsesi kanssa et voi verrata suoraan omaa elämääsi toisen elämään. Katsos, kun meillä jokaisella on erilainen elämä.

        Ja tiedätkö, jos kysyt maamme mummoilta onko 19-vuotias valmis saamaan lapsen, niin ne ihmettelevät ja sanovat "oltiin mekin". Ikäkäsitys on kulttuurisesti muokattu. Lapsia on ennenkin saatu "nuorena" ja kyllä täysi-ikäinen osaa jo lapsen kasvattaa. Ovat osanneet ennenkin. Vai kuinka hyvin tunnet danielan, että onko hän erityisen lapsellinen ettei pysty hoitamaan itse omaa elämäänsä.

        En ota kantaa siihen onko 19 vuotias valmis saamaan lapsen, jotkut ovat, jotkut eivät.
        Kun ihmiset saavat ensimmäisen lapsensa, niin heillä ei ole vielä kokemusta, vain oletuksia. Toisen lapsen kohdalla he ovat valmiimpia ja tietävät jo paremmin mitä on tulossa ja mitä se heidän kohdallaan vaatii.
        Enkä sano myöskään onko Daniela lapsellinen, kun en häntä tunne, mutta joitakin asioita ihmisten kestämisestä ja odotuksista olen elämäni aikana saanut nähdä.

        Jos tässä olisikin Daniela, lapsi ja hänen miehensä yksinään kyseessä, niin kaikki olisi ok.
        Mutta nyt puhutaan huomattavaista sidosryhmistä, joiden leipä on kiinni tästä. Ei näitä kuvioita ole tehty yhden ihmisen ympärille. Jos tätä ei ota huomioon, niin silloin puhutaan itsekkyydestä ja tyhmyydestä


      • blue
        Isä/Vaari kirjoitti:

        En ota kantaa siihen onko 19 vuotias valmis saamaan lapsen, jotkut ovat, jotkut eivät.
        Kun ihmiset saavat ensimmäisen lapsensa, niin heillä ei ole vielä kokemusta, vain oletuksia. Toisen lapsen kohdalla he ovat valmiimpia ja tietävät jo paremmin mitä on tulossa ja mitä se heidän kohdallaan vaatii.
        Enkä sano myöskään onko Daniela lapsellinen, kun en häntä tunne, mutta joitakin asioita ihmisten kestämisestä ja odotuksista olen elämäni aikana saanut nähdä.

        Jos tässä olisikin Daniela, lapsi ja hänen miehensä yksinään kyseessä, niin kaikki olisi ok.
        Mutta nyt puhutaan huomattavaista sidosryhmistä, joiden leipä on kiinni tästä. Ei näitä kuvioita ole tehty yhden ihmisen ympärille. Jos tätä ei ota huomioon, niin silloin puhutaan itsekkyydestä ja tyhmyydestä

        mutta en usko että tähän kenenkään leipä kaatuu.


      • ISÄ/VAARI
        blue kirjoitti:

        mutta en usko että tähän kenenkään leipä kaatuu.

        Koitappa ajatella itsesi toiseksi jäseneksi siihen bändiin ja niihin odotuksiin, kokemuksiin, tunteisiin, joita odotat sen tuovasi sinulle, ponnisteltuasi ja annettuasi kaiken itsestäsi unelmasi täyttymiseen.
        Jos tämä kaatuu yhteen toiseen jäseneen, niin riittääkö ymmärryksesi silloin?

        Nämä finalistit ei tule todennäköisesti koskaan saamaan vastaavaa tilaisuutta enään.


      • blue
        ISÄ/VAARI kirjoitti:

        Koitappa ajatella itsesi toiseksi jäseneksi siihen bändiin ja niihin odotuksiin, kokemuksiin, tunteisiin, joita odotat sen tuovasi sinulle, ponnisteltuasi ja annettuasi kaiken itsestäsi unelmasi täyttymiseen.
        Jos tämä kaatuu yhteen toiseen jäseneen, niin riittääkö ymmärryksesi silloin?

        Nämä finalistit ei tule todennäköisesti koskaan saamaan vastaavaa tilaisuutta enään.

        että tuohon homma kaatuu. laittavat sitten vaikka neljä jäsentä, niin yhdellä on varaa lähteä. niin kuin gimmelissä. ja ei tuostakaan hommasta tule muutakuin korkeintaan kaksivuotinen tähdenlento.


      • Isä/Vaari
        blue kirjoitti:

        että tuohon homma kaatuu. laittavat sitten vaikka neljä jäsentä, niin yhdellä on varaa lähteä. niin kuin gimmelissä. ja ei tuostakaan hommasta tule muutakuin korkeintaan kaksivuotinen tähdenlento.

        No, mehän tulemme tämän näkemään lähiaikoina. Toivotaan, että kaikki päättyy onnellisesti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe