Raamatun tutkiminen, on jokaiselle kuuluva elämäntehtävä, miksi?

Finlandia mies

1. Haluatko tietää, miten selviytyä jokapäiväisen elämän huolista.

2. Kuinka voi ylläpitää rauhaa perheessä

3. Miksi on niin paljon karkeaa ja yhteiskuntaa vahingoittavaa käytöstä.

4. Mikä on syynä nykynuorten väkivaltaisuuteen.

Luotettavat vastaukset näihin ja muihin kiperiin kysymyksiin voidaan löytää Jumalan sanasta, Raamatusta, ja nuo vastaukset ovat todellisia rikkauksia.

30

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Finlandia mies

ja välillä jää ohjelma jumiin, kun liikaa tutkii Raamattua - ei olekaan enää elämää jäljellä.

4

• mnbvcxsdfryuio

Mihin sinä pyrit toisella, ateisti palstalla??????????????????

• mnbvcxsdfryuio kirjoitti:

Mihin sinä pyrit toisella, ateisti palstalla??????????????????

Mihin viittaat?

• mnbvcxsdfryuio
        naapurin.kissa kirjoitti:

Mihin viittaat?

Kolme kovaa k:ta: kalapuikot, kalja ja kartesiolaisuus. Antakaahan kun selvennän; olen päätynyt pohdinnoissani siihen, että mieli ei ole vankina pelkästään ihmismuotoisen kehon materiaolemuksessa vaan se on kahlittuna myös TIETOISUUDEN raja-aitoihin.

• mnbvcxsdfryuio kirjoitti:

Kolme kovaa k:ta: kalapuikot, kalja ja kartesiolaisuus. Antakaahan kun selvennän; olen päätynyt pohdinnoissani siihen, että mieli ei ole vankina pelkästään ihmismuotoisen kehon materiaolemuksessa vaan se on kahlittuna myös TIETOISUUDEN raja-aitoihin.

Tonnikala ja ginger ale ovat kyllä parempia.

http://mypet.guru/wp-content/uploads/2014/06/cat-smiling-huge.jpg

• nöyrä ihmine

1. Haluatko tietää, miten selviytyä jokapäiväisen elämän huolista.

Raamatun luku opettaa.

Raamatun luku opettaa.ihmistä

Raamatunluku opettaa ihmistä tuntemaan.

Raamatunluku opettaa ihmistä tuntemaan itseään.

• pyhää pyhille

aivan oikein, olkaamme kaikki raamatuntutkiskelijoita, sieltä se valo ja vastaukset löytyvät.

• mnbvcxsdfryuio

Ainakin valo löytyy kun viskaa kerosiiniä päälle tulitikun kera.

• nöyrä ihmine

Jokainen, joka haluaa löytää lopullisia vastauksia, lukee Raamattua.

• nöyrä ihmine kirjoitti:

Jokainen, joka haluaa löytää lopullisia vastauksia, lukee Raamattua.

Joka taas haluaa löytää mahdollisimman oikeita vastauksia ja ymmärtää että kaikkiin kysymyksiin ei vielä luotettavia vastauksia ole eikä niitä ihminen edes välttämättä tarvitse, lukee enimmäkseen ihan muuta.

• nöyrä ihmine
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Joka taas haluaa löytää mahdollisimman oikeita vastauksia ja ymmärtää että kaikkiin kysymyksiin ei vielä luotettavia vastauksia ole eikä niitä ihminen edes välttämättä tarvitse, lukee enimmäkseen ihan muuta.

Raamattu opettaa että jokaisen ihmisen kehitykselle hän itse on suurin este.
        Raamattu opettaa että meidän oma tietoisuutemme on oma universumimme jonne ei kukaan muu pääse.
        Sen kautta me koemme niin taivaan kuin helvetinkin.
        Siksi meidän ei pidä antaa ulkopuolisille valtaa hallita meidän ainoaa omaamme joka on mielemme sisällä.

• nöyrä ihmine kirjoitti:

Raamattu opettaa että jokaisen ihmisen kehitykselle hän itse on suurin este.
        Raamattu opettaa että meidän oma tietoisuutemme on oma universumimme jonne ei kukaan muu pääse.
        Sen kautta me koemme niin taivaan kuin helvetinkin.
        Siksi meidän ei pidä antaa ulkopuolisille valtaa hallita meidän ainoaa omaamme joka on mielemme sisällä.

>Raamattu opettaa että jokaisen ihmisen kehitykselle hän itse on suurin este.

Sitten se opettaa väärin. Ei kukaan täysijärkinen ajattele, että vaikkapa Pohjois-Koreassa, Keski-Afrikassa tai Isiksen "Islamilaisessa valtiossa" yksilön kehityksen pahin jarru on hän itse.

• nöyrä ihmine

Sitten se opettaa väärin. Ei kukaan täysijärkinen ajattele, että vaikkapa Pohjois-Koreassa, Keski-Afrikassa tai Isiksen "Islamilaisessa valtiossa" yksilön kehityksen pahin jarru on hän itse.

Opettaa väärin, olet oikeassa. Lisäsksi luo sotia tuo Raamattu-

• nyt sekoitit

Olen lukenut Raamattua Afrikassakin eikä se mitenkään eronnut siitä mitä se on Suomessa.
        Luulisin ettei se ole lukupaikasta kiinni.
        Ja miten opit Raamatusta että se on itsestä kiinni jossei sinulla edes ole Raamattua?
        Jos ominpäin opit että olet itse este, oppimissisältö ei olekaan se sama kuin Raamattua lukien,.

• tervetuloa!

Ei kai tämä tom of finlandia vaan ole jehovalainen?

• lkjhgfrt6y7890

Et kai sinä vaan ole lestadiolainen pohjanmaalta?

• >1. Haluatko tietää, miten selviytyä jokapäiväisen elämän huolista.

Kukapa ei haluaisi. Kaikilla on vain erilaiset huolet.

>2. Kuinka voi ylläpitää rauhaa perheessä

Ennen se hoidettiin alistamalla vaimo ja jotkut käyttävät yhä samaa metodia.
      Kyllä nykyperheessä rauha säilyy, jos ihmiset ovat täyspäisiä, asiat ovat muutenkin kunnossa ja rahaa on kohtuullisesti.

>3. Miksi on niin paljon karkeaa ja yhteiskuntaa vahingoittavaa käytöstä.

Ainahan sitä on ollut. Kuuluu ihmisluontoon. Nykyaika ei käytöksen osalta ole sen hullumpaa kuin entisetkään, vaan monessa suhteessa parempaakin. Emme esimerkiksi tapa epämieluisaa lähimmäistämme ollenkaan niin helposti kuin joskus ennen.

>4. Mikä on syynä nykynuorten väkivaltaisuuteen.

Nykynuoret ovat varsinaisia rauhankyyhkyjä verrattuna vaikkapa vanhan testamentin kuvaamiin juutalaisiin. Kysypä mikä oli syynä heidän tavattomaan väkivaltaisuuteensa.

Muuten, mitkä ne vastaukset noihin esittämiisi kysymyksiin sitten ovat? Tietänet ne hyvin ja yksiselitteisesti, eikä varmaan ole tarkoitus että jokainen lukija kehittelee raamatusta juuri omaan korvasyyhyynsä sopivia vastauksia.

• 2+3

Minä luin Raamatun alusta loppuun ajatuksen kanssa ja merkintöjä tehden. Se oli tärkein syy miksi minusta tuli ateisti ja erosin kirkosta.

• Finlandia mies

Jumalan sana on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

,,,, mutta ei katollilaisille, protestanteille, buddhalaisille, hinduille, muslimeille, sintolaisille, ateisteille, agnostikoille, jne.

• Finlandia mies kirjoitti:

Jumalan sana on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

,,,, mutta ei katollilaisille, protestanteille, buddhalaisille, hinduille, muslimeille, sintolaisille, ateisteille, agnostikoille, jne.

Eli olet jehova, kuten tervetuloa! jo arvelikin.

• 1. Kyllä, tekemällä itse päätöset, ja pitämällä niistä kiinni. Toimimalla itsenäisesti, niinkuin parhaaksi näkee.

2. Elämällä aikuismaisesti, hyväksymällä toisensa sellaisena kuin on, ja tiedostamalla sen että myös kiistelyt, riidat ovat osa elämää. Avoimesti keskustelemalla ja sopimalla.

3. Niimpä. meiston moneksi.

4. Nuorten väkivaltaisuuden syitä on monia... Kotoa saatujen ohjeiden ja kasvatusken merkitystä ei voi vähätellä.

Ja jos raamattusi olisi kaiken onni ja autuus, ongelmia ei olisi :D perin kiusallsita eikö totta?

• Finlandia mies

Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.

Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.

Mahtanee olla aikamoinen narsisti tuo jumalasi kun niin kunniaa kaipaa että palvojien pitää siitä oikein muita ohjeistaa.

Uskovien tärkein tehtävä tuntuu olevan palvoa, ylistää ja kunnioittaa tätä narsistia maan päällä ja taivaassa. Eikä tämä samainen narsisti siedä yhtään sitä ettei häneen uskota tai ettei häntä palvota ja ylistetä lakkaamatta vaan passittaa mokomat ikuisesti käristymään.

• 1. Haluatko tietää, miten selviytyä jokapäiväisen elämän huolista.

Enpä ihmeemmin. Hyvin se on toiminut tähänkin asti, rahat vaan saisi riittää vähän pidemmälle, mutta se korjaantuu kyllä kun ostaa fiksummin.

Tämänkin tiedän. Autamme toisiamme siinä missä pystytään ja lapsikin voi ihan hyvin.

Yksi syy tähän on kyllä työn merkitys ja sen kautta stressin lisääntyminen. Jos vain jokainen pystyisi karistamaan Lutherin pois olkapäältään ja elämään koko aika "tuottamasta" jotain, niin olisimme onnelisempia.

Nykynuorten väkivaltaisuus ei itse asiassa ole lisääntynyt. Se on vähentynyt määrältään mutta lisääntynyt raakuldeltaan.

"Luotettavat vastaukset näihin ja muihin kiperiin kysymyksiin voidaan löytää Jumalan sanasta, Raamatusta, ja nuo vastaukset ovat todellisia rikkauksia."

niin joo, raamattu, tuo rauhan kirja. missä jumalat tappavat lapsia ja naisia oikein rankemmalla kädellä. sieltä kun niitä vastauksia etsii niin yhteiskunta on niinkuin USA. intolerantti kaikkia muita kohtaan.

• "Luotettavat vastaukset näihin ja muihin kiperiin kysymyksiin voidaan löytää Jumalan sanasta, Raamatusta, ja nuo vastaukset ovat todellisia rikkauksia."

Raamattu on siitä näppärä kirja että sieltä saa aina juuri sen vastauksen minkä haluaa, jokainen uskova tulkitsee saman raamatun kohdan juuri itselleen sopivimmalla tavalla.

Raamatun rehellisellä tutkimisella on vain yksi lopputulos- ateismi.

• Finlandia mies

Et sitten ymmärrä mitä luet....kertaus on opintojen ymmärtämiseen

Et sitten ymmärrä mitä luet....kertaus on opintojen ymmärtämiseen

Niin että mitkä ne raamatun antamat vastaukset sitten ovat? Lähettelet näitä känniviestin tapaisia möläytyksiä, mutta et vastaa kysymyksiin.

• Koraani

Luotettavat vastaukset näihin ja muihin kiperiin kysymyksiin voidaan löytää Jumalan sanasta, Koraanista, ja nuo vastaukset ovat todellisia rikkauksia

• Finlandia mies

Koraanissa on paljon lainauksia Raamatusta, muilta osilta se on sepitettyä tarinaa.
        Islamilaisuuden historiassa epäselvyyksiä, joihin ei ole vastauksia saatu, joita on yritetty monien toimesta saada, muuta ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5357
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3432
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      93
      3298
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      3286
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1867
    6. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1626
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      128
      1617
    8. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      44
      1604
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      148
      1294
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1169
    Aihe