Miten tapahtuu eroaminen

Miten eroan..

Vapaakirkosta?
Riittääkö kun täyttää netissä eroamisilmoituksen "eroa kirkosta" sivustolla?

44

4001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jappervokki
      • miten eroan..

        Kiitos!


      • Tuo näköjään on kätevä. En tiennyt että netissä voi erota mistä tahansa uskonnollisesta yhdyskunnasta. Hyvä tietää.


      • Näköjään linkki murtunut nykyisin, tuli teksti: "Pyytämääsi sivua ei löytynyt."


    • Kannattaisi varmaan ottaa yhteys sen paikallisseurakunnan työntekijään tai vanhimmiston jäseneen, johon kuulut. He varmasti ohjeistavat prosessissa.

      • 11+2

        Eli puhuvat sinut ympäri... Jos eivät onnistu niin alkaa painostus, vähättely, nimittely ja väheksyntä... En suosittele.


      • 11+2 kirjoitti:

        Eli puhuvat sinut ympäri... Jos eivät onnistu niin alkaa painostus, vähättely, nimittely ja väheksyntä... En suosittele.

        Voi ottaa vaihtoehtoisesti yhteyttä Vapaakirkon keskustoimistoon. Jouhevammin kävisi minusta omalta paikkakunnalta käsin. Vapaakirkkoon liitytään vapaaehtoisesti ja kuulutaan vapaaehtoisesti. Vapaakirkossa ei ole kirkollisveroa, mutta seurakunnat maksavat joka vuosi pienen maksun rekisterin ylläpidosta jokaisen seurakuntalaisen kohdalta. Minusta ole tarkoituksenmukaista olla seurakunnassa kirjoilla, jos ei ole millään tavoin mukana toiminnassa, eikä halua esim. sukulaisten takia kuulua.

        Joissain kristillisissä seurakunnissa on käytäntö, että jos ei käy vuoteen missään seurakunnan toiminnassa eikä ilmoita itsestään mitään, erotetaan automaattisesti seurakunnasta. Jos ei koe olevansa millään tavoin osa yhteisöä eikä halua kuulua, niin voi ilman muuta erota halutessaan. Jos ei halua tavata kasvokkain, luulen, että puhelimitse tai kirjallisestikin voisi onnistua eroaminen.


      • Anonyymi
        11+2 kirjoitti:

        Eli puhuvat sinut ympäri... Jos eivät onnistu niin alkaa painostus, vähättely, nimittely ja väheksyntä... En suosittele.

        Ei pidä nykyään paikkaansa


      • Anonyymi
        jmmikkonen kirjoitti:

        Voi ottaa vaihtoehtoisesti yhteyttä Vapaakirkon keskustoimistoon. Jouhevammin kävisi minusta omalta paikkakunnalta käsin. Vapaakirkkoon liitytään vapaaehtoisesti ja kuulutaan vapaaehtoisesti. Vapaakirkossa ei ole kirkollisveroa, mutta seurakunnat maksavat joka vuosi pienen maksun rekisterin ylläpidosta jokaisen seurakuntalaisen kohdalta. Minusta ole tarkoituksenmukaista olla seurakunnassa kirjoilla, jos ei ole millään tavoin mukana toiminnassa, eikä halua esim. sukulaisten takia kuulua.

        Joissain kristillisissä seurakunnissa on käytäntö, että jos ei käy vuoteen missään seurakunnan toiminnassa eikä ilmoita itsestään mitään, erotetaan automaattisesti seurakunnasta. Jos ei koe olevansa millään tavoin osa yhteisöä eikä halua kuulua, niin voi ilman muuta erota halutessaan. Jos ei halua tavata kasvokkain, luulen, että puhelimitse tai kirjallisestikin voisi onnistua eroaminen.

        "Joissain kristillisissä seurakunnissa on käytäntö, että jos ei käy vuoteen missään seurakunnan toiminnassa eikä ilmoita itsestään mitään, erotetaan automaattisesti seurakunnasta."
        Niinkö, ei kovin kristillistä. Miksi seurakunta ei ota yhteyttä ko. ihmiseen miksi hän ei käy srk:ssa? Voihan olla sairas, iäkäs ect. Tuntuu aika kylmältä srk:ta.


      • Anonyymi
        11+2 kirjoitti:

        Eli puhuvat sinut ympäri... Jos eivät onnistu niin alkaa painostus, vähättely, nimittely ja väheksyntä... En suosittele.

        Hei hAluun jutel sun ka olen mesessä


      • Anonyymi

        Alkavat aivopestä. Että älä eroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joissain kristillisissä seurakunnissa on käytäntö, että jos ei käy vuoteen missään seurakunnan toiminnassa eikä ilmoita itsestään mitään, erotetaan automaattisesti seurakunnasta."
        Niinkö, ei kovin kristillistä. Miksi seurakunta ei ota yhteyttä ko. ihmiseen miksi hän ei käy srk:ssa? Voihan olla sairas, iäkäs ect. Tuntuu aika kylmältä srk:ta.

        Vapaakirkko lähettää vaan rahankerjuukirjeitä. Ei muuten välitä yksilöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joissain kristillisissä seurakunnissa on käytäntö, että jos ei käy vuoteen missään seurakunnan toiminnassa eikä ilmoita itsestään mitään, erotetaan automaattisesti seurakunnasta."
        Niinkö, ei kovin kristillistä. Miksi seurakunta ei ota yhteyttä ko. ihmiseen miksi hän ei käy srk:ssa? Voihan olla sairas, iäkäs ect. Tuntuu aika kylmältä srk:ta.

        Vastuuta ei kanneta jäseneksi automaattinen perheen mukana,mutta omakohtainen puuttuu.Eräs kertoi,ettei ole yhteydessä mitenkään,eikä kukaan yhteyttäkään ottanut,vaan ei taideta pitää sellaisena kuin hän on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joissain kristillisissä seurakunnissa on käytäntö, että jos ei käy vuoteen missään seurakunnan toiminnassa eikä ilmoita itsestään mitään, erotetaan automaattisesti seurakunnasta."
        Niinkö, ei kovin kristillistä. Miksi seurakunta ei ota yhteyttä ko. ihmiseen miksi hän ei käy srk:ssa? Voihan olla sairas, iäkäs ect. Tuntuu aika kylmältä srk:ta.

        Yhteydenpito jäänyt,kun aktiivisuutta vaaditaan 1980 luvulla silloin joskus...srk hajonnut ja uudet tuulet pitävät toimintaa.


      • Anonyymi
        jmmikkonen kirjoitti:

        Voi ottaa vaihtoehtoisesti yhteyttä Vapaakirkon keskustoimistoon. Jouhevammin kävisi minusta omalta paikkakunnalta käsin. Vapaakirkkoon liitytään vapaaehtoisesti ja kuulutaan vapaaehtoisesti. Vapaakirkossa ei ole kirkollisveroa, mutta seurakunnat maksavat joka vuosi pienen maksun rekisterin ylläpidosta jokaisen seurakuntalaisen kohdalta. Minusta ole tarkoituksenmukaista olla seurakunnassa kirjoilla, jos ei ole millään tavoin mukana toiminnassa, eikä halua esim. sukulaisten takia kuulua.

        Joissain kristillisissä seurakunnissa on käytäntö, että jos ei käy vuoteen missään seurakunnan toiminnassa eikä ilmoita itsestään mitään, erotetaan automaattisesti seurakunnasta. Jos ei koe olevansa millään tavoin osa yhteisöä eikä halua kuulua, niin voi ilman muuta erota halutessaan. Jos ei halua tavata kasvokkain, luulen, että puhelimitse tai kirjallisestikin voisi onnistua eroaminen.

        Vapaakirkossa on jäsenmaksu


      • Anonyymi
        11+2 kirjoitti:

        Eli puhuvat sinut ympäri... Jos eivät onnistu niin alkaa painostus, vähättely, nimittely ja väheksyntä... En suosittele.

        Tämä on juuri sitä vapaakirkkolaisuutta, jos on eri mieltä.
        Se tapa ei ole Raamatusta opittu!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkavat aivopestä. Että älä eroa.

        Lapsina otetut aikustuvana muuttavat muualle,silti vois kuulua ns.kotisrk:taan,vaikka matkaa paljon,joten parempi läheltä etsiä omaa paikkaa.Johtavienkaan nuoriso vähemmän kulkevat vanhempiensa kanssa joka ilta kokouksessa,ehkä kuuluminekaan omaa ole.Lähipiiri useammassa srk:ssa toimivat,joten suku vie ja lapset vikisee.


    • Tutkittua

      Paetkaa Babylon porttokirkoista.Etsikää Jeesusta Kristusta ja tehkää sitä mikä on hyvää.Kirkoissa ja seurakunnissa istumalla ja korvasyyhyyn saarnattuja saarnoja kuunnellessa ette ole oikealla tiellä.Kuuntelin netissä sananopetusta joka ei ollut korvasyyhyyn saarnattu,ja se tuntui hyvältä,sillä aihe oli parannuksen teosta,ja Jumalan tuomioista suomelle.Sanan opetus sai ajattelemaan omaa syntisyyttä ja parannuksen teon tärkeyttä myös omalla kohdalla.Se lienee ollut opetuksen tarkoituskin.

      • Jappervokki

        Kehotan sinua rukoilemaan armahdusta välilyönnittömyydestä välimerkin jälkeen.


    • jep jep vapis

      Oikeestiko jossain erotetaan jos ei vuoteen ole käynyt seurakunnassa? :O Olen järkyttynyt jos näin on!

      Mutta tosiaan, itse aikoinaan erosin kai ilmoittamalla maistraattiin. Tai sitten muistan väärin. En mä kenenkään vanhimmiston jäsenen tai muunkaan kanssa keskustellut, miksi olisi pitänyt? Eipä pahemmin kiinnostanut niin ylimielisten kanssa keskustella enää _yhtään_mistään.

      Se oli meidän perheen ensimmäinen eroaminen ja enää tuohon puljuun ei kuulu perheestämme ketään, onneksi!

      • tervemenoa

        Jos minä olisin tiennyt etukäteen miten minua kohdellaan silloin kun minut julkisesti otettiin seurakunnan yhteyteen,en olisi ikinä liittynyt.Olisin sanonyt:"pitäkää hyvänänne".
        Lahdesta tuli joku sekopää ja kuulustelia minua kuin joku poliisi.

        Kaikki muut näkemäni on otettu seurakunnan yhteyteen kohteliaasti ja suuresti kiitollisuutta osoittaen Herralle että yksi lammas on tullut laumaan.

        Yleensä ottaen näyttää siltä että tämä seurakunta loppuu pian.Paikka tulee kohta varmaankin myyntiin ja porukkaa joka täällä vielä käy joko potkasee tyhjää tai hajaantuu ympärillä oleviin muihin seurakuntiin.


      • Huhhoijaa
        tervemenoa kirjoitti:

        Jos minä olisin tiennyt etukäteen miten minua kohdellaan silloin kun minut julkisesti otettiin seurakunnan yhteyteen,en olisi ikinä liittynyt.Olisin sanonyt:"pitäkää hyvänänne".
        Lahdesta tuli joku sekopää ja kuulustelia minua kuin joku poliisi.

        Kaikki muut näkemäni on otettu seurakunnan yhteyteen kohteliaasti ja suuresti kiitollisuutta osoittaen Herralle että yksi lammas on tullut laumaan.

        Yleensä ottaen näyttää siltä että tämä seurakunta loppuu pian.Paikka tulee kohta varmaankin myyntiin ja porukkaa joka täällä vielä käy joko potkasee tyhjää tai hajaantuu ympärillä oleviin muihin seurakuntiin.

        Juu melko sekaisin on piirit tuossa laitoksessa..
        Siitä on tullut osakeyhtiön kaltainen organisaatio, jonka narsistiset ja johtajina itseään pitävät sosiopaatit vaativat seuraamaan ainoastaan itseään, vaikka sitten makuukammarin puolelle.

        Mahdollisimman kaukana kannattaa melkein pysyä, sillä synkemmäksi käy, mitä ylemmältä tasolta toimintaa seuraat..


    • Anonyymi

      Mistä seurakunnasta olikaan kysymys?

    • Anonyymi

      Meet tuohon jaettuun linkkiin ja etsit sieltä omat tietosi. Sieltä löydät seurakunnan johon kuulut ja sieltä voit erota.

    • Anonyymi

      Hesarin voi peruuttaa eroa erkosta.

    • Anonyymi

      Tarttuuko tuollainen?

    • Anonyymi

      Jäseneksi haluavan tulisi olla täysikäinen ja jäädä paikkakunnalle,kun lapset liitetään milloin sinne ja tänne jäisi aikuisten pitää selvit

      • Anonyymi

        Ihan helposti onnistui, eikä perään ole kysytty.


    • Anonyymi

      Mene maistraattiin ja täytä virkailijan sinulle ojentama asiapaperi. Siinä määritellään se, mistä eroat, vai siirrytkö toiseen kirkkoon, tai pysytkö ainoastaan väestörekisterissä ilman mitään kirkkokuntaa. Allekirjoita paperi ja anna se virkailijalle. Eroasia on kohdallasi virallisesti ok.

      Äläkä usko palstalla olevia 'asiantuntijoita', jotka väittävät ilmoituksesi seurakunnalle olevan riittävän. Ei se ole, sillä se on valheellinen 'tieto', jolla seurakunta yrittää saada sinut pysymään edelleenkin seurakunnassa jäsenenä.

      • Anonyymi

        Minäkin aion siis erota vapaakirkosta. En ole ketjun aloittaja. Eivät he pahoillaan ole minun eroamisesta, koska ovat monet monituiset kerrat huomanneet, etten ole halukas maksamaan täysiä kymmenyksiä vapaakirkkoon. On vihjailtu kuinka paljon olisin velkaa seurakunnalle, summa kohoaa kai kymmeniin tuhansiin euroihin. Vuosi sitten sanottiin, että ottavat asian nyt puheeksi laajemmin kirkolla, sen minun haluttomuuden maksaa sen mitä olen velkaa.


      • Anonyymi

        Tuo toiseen kirkkon liittyminen, ei maistraatissa kyllä onnistu, toki he voivat opastaa siinä, luterilaisuuteen voi jo liittyä netissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin aion siis erota vapaakirkosta. En ole ketjun aloittaja. Eivät he pahoillaan ole minun eroamisesta, koska ovat monet monituiset kerrat huomanneet, etten ole halukas maksamaan täysiä kymmenyksiä vapaakirkkoon. On vihjailtu kuinka paljon olisin velkaa seurakunnalle, summa kohoaa kai kymmeniin tuhansiin euroihin. Vuosi sitten sanottiin, että ottavat asian nyt puheeksi laajemmin kirkolla, sen minun haluttomuuden maksaa sen mitä olen velkaa.

        Tuo kymmenyksien maksamisen pakko on todella paha juttu!
        Apostoli Paavali sanoi, että kukin varallisuutensa mukaan.
        Olisi hyvä, jos vapaakirkolla olisi kirkollisvero.
        Kuka voi ja haluaa, voisi maksaa ylimääräistä.


    • Anonyymi

      Vapaakirkosta kannattaa erota, jos ei siellä jaksa käydä. Siellä pitäisi olla joku palvelutehtävä ja jos ei ole sellaista, niin mahdotontahan seurakuntaan silloin on oikeastaan kuulua. Moni liittyy vapaaseurakuntaan ja eroaa jopa luterilaisesta seurakunnasta, mutta moni myös kyllästyy vapaaseurakuntaan melko piankin.

      • Anonyymi

        Ja syy eroamiseen?
        Mies vanhimmat ovat vellihousuja ja antavat akkojen huseerata ja määräillä.


    • Anonyymi

      Laita hakukoneeseen uskonnollisesta yhdyskunnasta eroaminen, täytä lomake. Eroaminen tapahtuu samantien ja saat postissa vielä kirjallisen vahvistuksen.

    • Anonyymi

      Mitäs ne erotetaanko,kun perustavat uuden seurakunnan? Hope- aikuiset sekä baptistit?

    • Anonyymi

      Ei se lahkoista eroaminen vaadi mitään toimenpiteitä. Jättää vaan kymmenykset maksamatta vaikka saarnaaja kuinka vinkuisi lisää rahaa.

    • Anonyymi

      Vouti tuskin tulee esittämään vaatimuksia, kun jättää vaan maksamatta kymmenykset
      mille hyvänsä lahkolle.

      • Anonyymi

        Minä ilmoitin eroavani Suomen Vapaakirkosta tänään. Tein sen Digi- ja väestötietoviraston sivujen kautta. Kyllä kai se pätevä eroaminen on, sitä kautta voi liittyäkin ainakin joihinkin kirkkokuntiin.


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi erota Kristuksen ruumiin jäsenyydestä, joka on seurakunta?

    • Anonyymi

      Toiset liittäneet,koska ala-ikäinen eikä tarvitse omaa vakaumusta saisko muuttaa paikkakunnaltakaan?Aikuisena voi itse päättää,mihin kuuluu jäsenet vaihtuu ja poistuu srk hajotessa ja muuttaessa muotoaan sekä 40 vuoden päästä kaikki muuttuu,kuka tietää enää yhteyksiäkään missä ollaan.

    • Anonyymi

      Olen tosiaan eronnut vapaakirkosta jo pari kuukautta sitten. Edelleen tulee kuitenkin sähköpostiin postituksia vapaaseurakunnasta. Ei minua tosiaan ne vuosikokoukset ja muut kiinnosta, mitä siellä järjestetään. Onhan siellä monenlaista toimintaa edelleen, mutta vanha kirkkorakennus on kuitenkin purettu, eikä se miltään kirkolta kuulemma näytä se nykyinen toimintakeskus, tosin en ole siellä käynytkään. Ei minulla sinne mitään asiaa olekaan, ne ovat siellä useimmat kuitenkin uskovaisia kristittyjä, mutta yrittävät kiristää minulta rahaa. Kun seuraavan kerran näen ne miehet, niin huudan niille jotain lahkolaisuudesta.

      • Anonyymi

        Ei kannata harhoihin rahaa syytäää.


    • Anonyymi

      Hyvät ihmiset, lukekaa itse Raamattua,se on paras tapa päästä eroon vapaakirkosta, koska se on raamatunvastainen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe