Lasten piilottajat vastuuseen

-LEX-

Toivottavasti näitä viranomaisia paenneita lapsia auttaneet henkilöt ja lasten äiti saatetaan oikeudelliseen vastuuseen teoistaan.

Miten lapsen kaappaajat voivat ansaita minkäänlaista sympatiaa???

Kidnappaus on kidnappaus vaikka kaappaajana olisi oma äiti.

15

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohjalainen

      ottaako sinua päähän kun joku tai jotkut välittävät ihmisestä ja näistä lapsista.oliko itselläsi ankea lapsuus isä joi ja äiti on nykyään ravintola mikarossa töissä.

      • -LEX-

        Rikollista toimintaa ei tule koskaan kenenkään hyväksyä. Suurin rikollinen on lasten äiti joka on tehnyt omista lapsistaan rikoksen välineen.

        Jos joku on lasten elämän pilannut, niin se on lapset kaapannut ja julkisuusmyllyn läpi ajanut äiti.

        Laki on kaikille sama, olipa rikoksen tekijä tai taustat kuinka "herttaisia" tahansa.
        Jos tämä ei sovi, niin lakeja tulee muuttaa siten, että lasten kidnappaus ja ryöstö poistetaan rikosnimikkeenä. Sellainenko on sinun ja mahdollisten lastesi ihanneyhteiskunta?

        Sinäkö päätät milloin rikollinen on tarpeeksi herttainen tai uhri tarpeeksi säälittävä, että juttu menee syyttäjälle?


      • Justicia
        -LEX- kirjoitti:

        Rikollista toimintaa ei tule koskaan kenenkään hyväksyä. Suurin rikollinen on lasten äiti joka on tehnyt omista lapsistaan rikoksen välineen.

        Jos joku on lasten elämän pilannut, niin se on lapset kaapannut ja julkisuusmyllyn läpi ajanut äiti.

        Laki on kaikille sama, olipa rikoksen tekijä tai taustat kuinka "herttaisia" tahansa.
        Jos tämä ei sovi, niin lakeja tulee muuttaa siten, että lasten kidnappaus ja ryöstö poistetaan rikosnimikkeenä. Sellainenko on sinun ja mahdollisten lastesi ihanneyhteiskunta?

        Sinäkö päätät milloin rikollinen on tarpeeksi herttainen tai uhri tarpeeksi säälittävä, että juttu menee syyttäjälle?

        Laintulkinnassa on sääntö: "milloin laki on ristiriidassa oikeuden kanssa, oikeus voittakoon".

        Jos tämä täytyy vääntää rautalangasta, kysymys on siitä että jos lain kirjainta noudattamalla syyllistytään selvään epäoikeudenmukaisuuteen, ei ole vain oikeus vaan jopa velvollisuus toimia lakia vastaan.

        Se kun on tämä ihmisen elämä kaikkineen niin monimutkaista, ettei kaikkea ole voitu kirjoihin kirjoittaa. Siksi tuomareiden velvollisuus on miettiä.

        Laki ja oikeus eivät ole asioita, joissa jokaiseen ongelmaan avataan kirja ja sieltä vastaus tavataan. Niin ikävää ja raskasta kuin se onkin, asioita tulee miettiä ja harkita.


    • lenni

      jätä sähköposti osoite.

    • Esa Nieminen !

      Montakohan pasi pansarivaunua piirityksessä on mukana ja montakohan karhukoplan komppaniaa ? tässäkin käy tietenkin taasen niin jotta kun pojat tulevat esille niin krhukoplan tarkka ampuja teilaa heidät panssarivaunun luukusta ITSEPUOLUSTUKSEKSEEN haulikolla kolmen metrin päästä hengiltä !

      POLIISI ON BOB Suomessa !

    • Ant0n

      Kun lapset TAHTOVAT olla Suomessa äitinsä kanssa niin millä ihmeen logiikalla siitä saadaan kidnappaus. Todellinen kidnappaus on se, että heidät väkivalloin vietiin äitinsä luota, sijoitettiin johonkin laitokseen eristykseen ja kohta viedään täysin heidän omaa tahtoaan vastaa heille vastenmieliseen maahan! Tämä täyttää mielestäni törkeän rikoksen tunnusmerkit. Mikäli sen suorittaisi joku muu kuin valtio, sellainen se myös olisi.

      • Hävetkää edes!

        Yököttää lasten kaappausta rikoksena vähättelevät pedofiilit. Siitähän teille riemu repeäisi jos Suomi jättäisi noudattamatta Haagin sopimuksia ja lasten kaappaus maasta toiseen sallittaisiin. Hävetkää sairaat ihmiset!


      • tiedontantaja
        Hävetkää edes! kirjoitti:

        Yököttää lasten kaappausta rikoksena vähättelevät pedofiilit. Siitähän teille riemu repeäisi jos Suomi jättäisi noudattamatta Haagin sopimuksia ja lasten kaappaus maasta toiseen sallittaisiin. Hävetkää sairaat ihmiset!

        USA ei ole allekirjoittanut Haagin sopimusta niinkuin ei mitään muitakaan kansainvälisiä sopimuksia joten meidän ei niitä tarvitse tässä tapauksessa noudattaa.


      • Marikki
        tiedontantaja kirjoitti:

        USA ei ole allekirjoittanut Haagin sopimusta niinkuin ei mitään muitakaan kansainvälisiä sopimuksia joten meidän ei niitä tarvitse tässä tapauksessa noudattaa.

        Tämä on sellainen urbaani legenda, jota asiassa on levitetty ihan tiedotusvälineitä myöten. USA on liittynyt Haagin sopimukseen ja Haagin sopimuksen perusteella on vuoden 1999 jälkeen palautettu USA:sta Suomeen yhdeksän lasta.


      • Marikki kirjoitti:

        Tämä on sellainen urbaani legenda, jota asiassa on levitetty ihan tiedotusvälineitä myöten. USA on liittynyt Haagin sopimukseen ja Haagin sopimuksen perusteella on vuoden 1999 jälkeen palautettu USA:sta Suomeen yhdeksän lasta.

        Suomi on kansainvälisesti hyväksynyt ja valtionsisäisesti voimaansaattanut Haagin lapsikaappaussopimuksen vuonna 1994. Kansallisesti sopimuksen keskeiset määräykset ovat lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta annetun lain myötä Suomessa voimassa lain tasoisina. Jos sopimusta nyt jälkikäteen esitettäisiin eduskunnassa hyväksyttäväksi, on vaikea nähdä miten eduskuntakäsittely muuttaisi tätä tilannetta. Jos eduskuntakäsittelyssä kuitenkin muutettaisiin nykyistä laintasoista säätelyä joltakin osin, merkitsisi tämä myös varsin ongelmallista normihierarkkista muutosta lainsäädäntöön, joka Suomessa on ollut voimassa ja sovellettavaa oikeutta vuodesta 1994.

        Edellä sanotun perusteella ja sen johdosta, että Haagin lapsikaappaussopimus on vuonna 1994 vallinneen sopimuskäytännön ja valtiosäännön mukaisesti voimaansaatettu, ei ole syytä ryhtyä toimenpiteisiin sopimuksen voimaansaattamisen osalta.



        Va. yksikönpäällikkö Ronald Wrede

        Tämä siis osa vastauksesta Ulkoasianministeriöstä erääseen toiseen tapaukseen, mutta tästähän käy ilmi tuo lapsikaappaussopimuksen ydin.

        lisäksi seuraava sopimus tehty kahdelle maalle, jotka molemmat ovat sitoutuneet Haagin lapsikaappaussopimukseen. Nyt siis kyseessä Suomi, joka on sitoutunut ja Usa, joka puolestaan ei ole.

        Kyllä tässä ihmetellä saa uudemmankin kerran suomalaista oikeudenkäsitystä Kosken asiassa.

        http://www.om.fi/esitteet/18055.htm


      • jos
        Ajatar1 kirjoitti:

        Suomi on kansainvälisesti hyväksynyt ja valtionsisäisesti voimaansaattanut Haagin lapsikaappaussopimuksen vuonna 1994. Kansallisesti sopimuksen keskeiset määräykset ovat lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta annetun lain myötä Suomessa voimassa lain tasoisina. Jos sopimusta nyt jälkikäteen esitettäisiin eduskunnassa hyväksyttäväksi, on vaikea nähdä miten eduskuntakäsittely muuttaisi tätä tilannetta. Jos eduskuntakäsittelyssä kuitenkin muutettaisiin nykyistä laintasoista säätelyä joltakin osin, merkitsisi tämä myös varsin ongelmallista normihierarkkista muutosta lainsäädäntöön, joka Suomessa on ollut voimassa ja sovellettavaa oikeutta vuodesta 1994.

        Edellä sanotun perusteella ja sen johdosta, että Haagin lapsikaappaussopimus on vuonna 1994 vallinneen sopimuskäytännön ja valtiosäännön mukaisesti voimaansaatettu, ei ole syytä ryhtyä toimenpiteisiin sopimuksen voimaansaattamisen osalta.



        Va. yksikönpäällikkö Ronald Wrede

        Tämä siis osa vastauksesta Ulkoasianministeriöstä erääseen toiseen tapaukseen, mutta tästähän käy ilmi tuo lapsikaappaussopimuksen ydin.

        lisäksi seuraava sopimus tehty kahdelle maalle, jotka molemmat ovat sitoutuneet Haagin lapsikaappaussopimukseen. Nyt siis kyseessä Suomi, joka on sitoutunut ja Usa, joka puolestaan ei ole.

        Kyllä tässä ihmetellä saa uudemmankin kerran suomalaista oikeudenkäsitystä Kosken asiassa.

        http://www.om.fi/esitteet/18055.htm

        Yhdysvallat nyt kuitenkin on ko. sopimuksen osapuoli.

        Tarkistaa voi vaikka osoitteesta www.finlex.fi


      • jos kirjoitti:

        Yhdysvallat nyt kuitenkin on ko. sopimuksen osapuoli.

        Tarkistaa voi vaikka osoitteesta www.finlex.fi

        se käy hyvin ilmi seuraavasta:


        http://www.kko.fi/ennakkoratkaisut/2004-76.htm

        Sitäpä ihmeteltävämpää on varsinaisen sopimuksen ehtojen rikkominen useammallakin tavalla, kun kyseessä on kaksi maata, jotka molemmat ovat siihen sitoutuneet.


    • skept

      Siis median edustajat piilottelivat poikia ja tekivät samaan aikaan heistä juttuja. Mitähän kaikkea tässä vielä paljastuu. Vahinko että kukaan ei piittaa näistä pojista, vaan kaikki käyttävät heitä hyväkseen. Kyllä eronneiden puolisoiden pitäisi käydä riitansa poissa julkisuudesta ja luopua käyttämästä omia lapsia lyömäaseina.

    • vaan EMAKKO

      Ei tollanen ämmä kun koski, voi olla kenenkään äiti vaan pikemminkin emakko joka on tehtaillut porsaita ja käyttää nyt näitä hyväkseen, välttyäkseen itse "lahtipenkiltä", ajattelematta pätkääkään porsaiden hyvinvointia.
      Laki toimii sittenkin, erinomaista.

    • Totuuden torvi

      Etkö tiedä, että isä on alkuperäinen kaappari, joka sai tämän sotkun aikaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1044
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe