6 kk leikkauksesta ja nilkka kipeämpi kuin ennen. En nousteessa esim. pysty astumaan leikattuun jalkaan ollenkaan.... olisko hermo puristuksessa. Ortopedi ei tietenkään tunnusta tehneensä mitään väärin. Ei edes mitään myötätuntoa kun en enää pysty menemään lenkille niinkuin ennen leikkausta. Kaduttaa koko leikkaus.. vaikeaa hyväksyä että olen nyt invaliidi ja tarvitsen kainalosauvat.....
nilkan jäykistys
8
5114
Vastaukset
- jalaka kipiä
aijai... minulla ei ole jäykistetty kuin pottuvarvas, mutta kaduttaa sekin :(
- 197
Kuka leikkasi? Minkä kuvien perusteella leikattiin? Ennen jäykistystä pitää tarkkaan tutkia ja kuvata. Se on niin peruttamaton operaatio. Keskussairaalassa olisivat minunkin nilkan luuduttaneet, mutta spesialisti Helsingissä oli toista mieltä. Jumppaatko jalalla? Minä en pääse myöskään ilman keppejä sängystä, ellen heti jumppaa.
- Queneew
Minua leikkasi yksi Suomen paras jalkakirurgi yksityissairaalassa. Kun olin huolestunut ja ylipainoinen hän rauhoitti ja sanoi että on hänelle vaan rutiinileikkaus. Ei kuitenkaan kertonut että lenkkeilyt kyllä loppuu ja kainalosauvoilla kävellään sitten. Yleisellä puolella eivät olisi leikanneet jos en olisi ensin laihduttanut 20 kiloa. Mutta yksityisellä rahaa ratkaisee :(
- queeniea4
197, onko sinulla artroosia? Miten pärjäät sitten ilman leikkausta?
- 197
Ei ole vielä, mutta voi muodostua. Aika näyttää.
- queenneu
Jos nilkka jäykistetään myös yläpuolella niin voiko normaalisti enää ollenkaan kävellä jos jäykistetty alhaalta ja ylhäältä?
- Kyyny
Minulla tulossa nilkan jäykistysleikkaus nivelrikon takia. Pelottaa kamalasti jo valmiiksi ja haluaisinkin tietää miten muut ovat sen kokeneet. Onko elämänlaatu parantunut?
- Anonyymi00008
Olin auto-onnettomuudessa. Menetin telaluun. Nilkka jäykistettiin ja samalla sääriluuta pidennettiin 5 cm. Jolla saatiin jalkojen pituus samaksi. Leikkaus o nnitui hyvi. Operaatio kesti vajaa vuoden. Olen kävellyt 20 vuotta lähes normaalisti.Juoksu ei onnistu. Olen tyytyväinen. Leikkauksen tekivät OYSK.ssa Tero Klemola ja Jukka Ristiniemi. Olen heille kiitollinen ja suomalaiselle hyvinvointivaltiolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1794280Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4413243Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142128Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141790Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51178- 741023
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691015Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24931- 54906
- 73896