Volvo XC70 D5 2008 kulutus / optimointi polttoainetaloudellisuus

Minä pyörin

Onko jollain XC70 D5 2008 todellisia kulutuslukemia? Olen ihmetellyt Volvoni kohtuullisen kovia kulutuslukemia. Todellinen kulutus 90 % maantieajoa 80-100 km/h 9 L/100km. Ei lähelläkään Volvon lupaamaa 7 L/100km. Ymmärrän kyllä pienen poikkeaman, mutta 2 litraa yli ilmoitetun, nätisti ajettuna tuntuu hieman kovalta. Voiko autossa esim. termostaatissa olla vikaa tai jossain muussa?

Onko optimoinnilla, jonkun kokemuksen mukaan mahdollisuuksia vaikuttaa pienentävästi XC 70 D5 kulutuslukemiin? Mikäli jollain on kokemukseen perustuvaa näkemystä asiasta, olisi mukava kuulla.

Kiitos asiallisista kommenteista.

3

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvo€uronen

Minulla on XC70/D5 automaatti AWD, tosin vuodelta 2010. Siinä D5-versiossa on muistaakseni 205hp/420nm. Keskikulutus sekalaisessa ajossa sisältäen paljon ruuhka-ajoa liikkuu seitsemän litran pinnassa. Siistillä maantiajolla talvirajoituksilla liikutaan viiden ja kuuden litran valillä.

• Minä pyörin

Kiitos viestistäsi. Onkohan se nyt sitten sama moottori, mut tehoja on vaan otettu enemmän irti? Pystyykö joku vastaamaan tähän. Reilusti pienemmällä menee näköjään.

• XC70 kuski

Minulla on 2012 XC70 D5 ja siinä on Polestar optimointi. Viikko sitten tein pääkaupunkiseudulta Oulun suuntaan reissun ja takaisin eli koko matka oli melko tasaista matka-ajoa. Tällä reissulla oli kulutus vakionopeussäätimen kanssa 6.4l/100km ja keskinopeus oli 82km/h.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      3671
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1628
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      27
      1375
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1262
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1053
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      19
      1048
    7. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      1011
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      90
      999
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      111
      921
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      775
    Aihe