JOUKKARIT TAKSILIIKENTEESEEN

SuomiTaksi

Joukkareiden taksiliikenne rajoutuksien poiston jälkeen 1.1.2016 kannattaa käydä joukkoliikenne yrittäjä kurssi ja ostaa tietenkin vähän käytetty 9 paikkainen autoverovapaa tila-auto edullisesti vaikkapa Saksasta. Hinta on huomattavasti edullisempi kuin Suomessa. Sen jälkeen ladataan älypuhelimeen Taxify tapainen taksin tilaussovellus ja eikun hommiin. Kulut on pienet eikä rasitteena ole edes taksiliikenteen tiukkapipoiset säännöt. Voin olla töissä silloin kun asiakkaat tarvitsevat eniten kuljetuksia, eikä tarvitse lorvailla tolpilla turhaan. Taksivälitys yhtiöiden osakkeiden arvo tulee romahtamaan välittömästi, kun kannattavampaa on toimia ilman niitä täysin omatoimisesti. Kela - ja muut yhteiskunnan maksamat kyydit menee kilpailutuksen seurauksena edullisemmille joukkoliikenne toimijoille. Ennakkotilaukset ovat myös mahdollista tilata älypuhelinsovellusten kautta. Sieltä ne noukkii sitten se, joka kerkeää ensimmäisenä. Monopoli asemassa olevat TAKSIYHTIÖT OVAT HISTORIAA ja hinnat tulevat laskemaan. Vapaa kilpailu on tervetullut.

16

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unta näet...

      "Kela - ja muut yhteiskunnan maksamat kyydit menee kilpailutuksen seurauksena edullisemmille joukkoliikenne toimijoille."

      Älä kuule unta näe. Kerro yksikin joukkariyrtys joka pystyy vastaamaan kelan kilpailutukseen? Yrityksen pitää hoitaa sähköinen maksuliikenne, matkojen yhdistely ja sillä on oltava tarpeeksi kalustoa hoitamaan ne ajot!

      Mikäli unelmasi toteutuu välitysyhtiöiden osakkeiden hinnat moninkertaistuvat sillä sen jälkeen keskusten ovet käytännössä sulkeutuvat ulkopuolisilta.

    • SuomiTaksi

      Kilpailutukseen pystyn vastaamaan esimerkiksi minä itse. Ihan vaikkapa itse ajavana joukkariyrittäjänä muiden kaltaisteni joukkariyrittäjien kanssa porukalla. Teemme esim. osakaskuntana tarjouksen yhteiskunnan maksamista kyydeistä ja teemme jokainen sähköisen maksuliikenne sopimuksen. Ei pienintäkään ongelmaa. Katsoppas kun taksi"yrittäjistä" poiketen oikeilla yrittäjillä ei ole verkostoitumis ongelmaa, joten sekään kalustopula ei uhkaa. Heleppoo ku heinänteko.
      Katsoppas kun Suomen talous on nyt senverran heikommalla tasolla, ettei siinä taksiyhtiöiden määräilyt paljon paina. Kelan määräämien toimintojen muutto on todennäköistä. Eli Kela saattaa ottaa toiminnan vaikkapa omakseen jos se tuo säästöjä tai se ei toimi niin kuin Kela, eli valtio haluaa sen toimivan. Tässä maassa VALTIO MÄÄRÄÄ, EI TAKSI.

      • E.L. Äkeläinen

        Kovasti paljon onnea vaan..... :D


      • kyllästynyt

        Jokunen kuukausi tätä sukoilua harrastaneena nii vapaaks vaan. Ja kela kilpailuttaa autoilijat ni saadaan tähän keskusten määräys/omaan pussiin pelaaminen loppumaan.


      • sdfbgrnthmyjui8o

        Jäin vähän ihmettelemään että miksi odottaisit lakimuutosta kun ne joukkariluvat voi hakea koska vain? Ajaahan joukkarit koko ajan normaalia taksiliikennettä ja kelakuljetuksia ympäri suomea koko ajan.

        >>Kilpailutukseen pystyn vastaamaan esimerkiksi minä itse. Ihan vaikkapa itse ajavana joukkariyrittäjänä muiden kaltaisteni joukkariyrittäjien kanssa porukalla. Teemme esim. osakaskuntana>>

        Aikaisemmassa viestissä sanoit että yhtiöt on historiaa, mutta jo tassa lauseessa olet perustamassa yhtiötä tai yhtymää? Kannattaa myös selvittää onko yhteenliittymäsi tai kimppatarjouksesi kilpailulainsäädännön vastainen.

        >>Eli Kela saattaa ottaa toiminnan vaikkapa omakseen jos se tuo säästöjä tai se ei toimi niin kuin Kela, eli valtio haluaa sen toimivan>>

        Tottakai kela voi hoitaa koko homman niin kuin parhaaksi näkee. Kela vain on nähnyt parhaaksi nyt toimintansa aloittavat kelakeskukset. Nehän oli alun alkujaan kelan itsensä toivomus ja nyt kun taksit vieläpä maksaa keskusten perustamiskulut ja antaa välitysjärjestelmät ilmaiseksi käyttöön niin epäilen kiinnostaako kelaa enää vähään aikaan pistää koko pakkaa uusiksi.

        >>Tässä maassa VALTIO MÄÄRÄÄ, EI TAKSI. >>

        Mitä mahdat tarkoittaa? Mitä valtio määrää ja mitä taksi ei määrää?


    • onko tulevaisuutta?

      Virkamieskunta on tällaista asiaa ajanut, asia on ollut lausuntokierroksella. Lopullisen päätöksen tekee eduskunta, katsotaan nyt mitä sieltä tulee ja koska voimaan, jos ollenkaan tuollaisena jota ehdottelevat. Olen tässä kuulostellut kolleegoilta, aika moni aikoo heittää pyyhkeen kehään, mikäli nuo ehdotelmat menee läpi. Ehdin olla alalla yli 40 vuotta, tuon kaltaista on ehdotettu viiden vuoden välein, mitenkäs on muuttunut? Eipä tartte enää rypistellä, kelpo yrittäjäeläke juoksee jo. Pillit pantu pussiin jo ajat sitten.

      Sälittää valn tulevaisuus.

    • Wit-tu että joo

      Mitä minä olen rupatellut muiden taksareiden kanssa, niin ovat sanoneet, että pakko lopettaa jos hommat tästä vielä vähenee. Kokoomus pilasi tämän maan tulevaisuuden pitkälle tulevaisuuteen ja lisää pas-kaa on vielä luvassa ennen kuin uudet vaalit on ajankohtaiset. Tulipahan vain mieleen, että mitähän tässä työttömien maassa alkaisi yli 50 vuotias tekemään, kun koulutetuille nuoremmillekkaan ei löydy töitä. Olkaa onnellisia te, jotka pääsette jo eläkkeelle.

      • sdfgtjhyuik8lo

        Asenteesi on taksikuskille niin tyypillinen, koska taksiautoilija on elänyt koko elämänsä kuplassa jonka sisäpuolella ollessaan ei ole tarvinnut kilpailla asiakkaista eikä muutenkaan ole tarvinnut miettiä kuinka yritystoimintaa kehittäisi.

        Taksikuskin geeneihin ei ole kuulunut yrittäjämäinen asenne. Ne muutamat joille tällainen sivuvaikutus on päässyt syntymään, on kolleegojen toimesta ryntätty maan rakoon jotta loppuu sellainen haihattelu.

        Yrittäjämäistä asennetta hyvä mies. Ei valittamalla mitään synny. Itsellä tuli heti mieleen muutama ansaintamahdollisuus. Jos yksi bisnes sulaa niin pitää vain miettiä uusi, ei se sen kummempaa. Yrittäjiähän te autoilijat olette aina kehuneet olevanne, toimikaa nyt sen mukaan.


      • Asiaaaaaaaa
        sdfgtjhyuik8lo kirjoitti:

        Asenteesi on taksikuskille niin tyypillinen, koska taksiautoilija on elänyt koko elämänsä kuplassa jonka sisäpuolella ollessaan ei ole tarvinnut kilpailla asiakkaista eikä muutenkaan ole tarvinnut miettiä kuinka yritystoimintaa kehittäisi.

        Taksikuskin geeneihin ei ole kuulunut yrittäjämäinen asenne. Ne muutamat joille tällainen sivuvaikutus on päässyt syntymään, on kolleegojen toimesta ryntätty maan rakoon jotta loppuu sellainen haihattelu.

        Yrittäjämäistä asennetta hyvä mies. Ei valittamalla mitään synny. Itsellä tuli heti mieleen muutama ansaintamahdollisuus. Jos yksi bisnes sulaa niin pitää vain miettiä uusi, ei se sen kummempaa. Yrittäjiähän te autoilijat olette aina kehuneet olevanne, toimikaa nyt sen mukaan.

        Jumalauta.

        Nyt on asiallinen kommentti.

        Kiitos. ( rehellisesti syrämmestä)


      • 1+7
        sdfgtjhyuik8lo kirjoitti:

        Asenteesi on taksikuskille niin tyypillinen, koska taksiautoilija on elänyt koko elämänsä kuplassa jonka sisäpuolella ollessaan ei ole tarvinnut kilpailla asiakkaista eikä muutenkaan ole tarvinnut miettiä kuinka yritystoimintaa kehittäisi.

        Taksikuskin geeneihin ei ole kuulunut yrittäjämäinen asenne. Ne muutamat joille tällainen sivuvaikutus on päässyt syntymään, on kolleegojen toimesta ryntätty maan rakoon jotta loppuu sellainen haihattelu.

        Yrittäjämäistä asennetta hyvä mies. Ei valittamalla mitään synny. Itsellä tuli heti mieleen muutama ansaintamahdollisuus. Jos yksi bisnes sulaa niin pitää vain miettiä uusi, ei se sen kummempaa. Yrittäjiähän te autoilijat olette aina kehuneet olevanne, toimikaa nyt sen mukaan.

        Taksiliikenteessä on tasan yhtä hyödyllistä kilpailla potilaista kuin että kaupungin liikennelaitokset alkaisivat tehdä samaa. Ihmisten kuljetustarve ei siitä lisäänny vaikka meillä olisi 10.000 kebabinleikkaajaa taksin tai bussin ratissa päivystämässä mahdollisia asiakkaita. Lopputuloksena on vain, että alan kokonaisliikevaihdolle on useampi nälkäpalkkainen jakaja. Ei tällaisila toimilla kyvyttömät kokoomusroistot tähän maahan luo yhtään tuottavaa työpaikkaa lisää, tässä vain lypsetään rahaa persaukisen alamaisen taskusta vielä köyhemmän pummin taskuun.


      • Provikalla 0e.
        1+7 kirjoitti:

        Taksiliikenteessä on tasan yhtä hyödyllistä kilpailla potilaista kuin että kaupungin liikennelaitokset alkaisivat tehdä samaa. Ihmisten kuljetustarve ei siitä lisäänny vaikka meillä olisi 10.000 kebabinleikkaajaa taksin tai bussin ratissa päivystämässä mahdollisia asiakkaita. Lopputuloksena on vain, että alan kokonaisliikevaihdolle on useampi nälkäpalkkainen jakaja. Ei tällaisila toimilla kyvyttömät kokoomusroistot tähän maahan luo yhtään tuottavaa työpaikkaa lisää, tässä vain lypsetään rahaa persaukisen alamaisen taskusta vielä köyhemmän pummin taskuun.

        Niin. Olisikohan tässä tarkoitus tehdä se, ettei alalla tarvittaisi palkkakuskeja ollenkaan, vaan yrittäjät itse ajaisivat autoaan. Tietenkään auton kulut ei siitä vähene ollenkaan. Kuskihan ei ole koskaan ollut proviisiopalkallaan mikään ylimääräinen kulu ja se kuskihan on tehnyt itse sen palkkansakin.


    • Kyytikiito

      Suurin osa kelakyydeistä on ns. henkilöautokuljetuksia( katsokaa esim. keskus-sairaaloiden pihassa asiakkaita odottavia autoja, ei siellä ole juurikaan tila/inva/esteettömiä autoja, ja jos on nekin ajavat "käveleviä" asiakkaita !, miksi hitossa yhteiskunnan maksaviin ajoihin pitää oikein lain voimalla laittaa kaikenmaailman jumalattoman isoja kaapiautoja, joihin ei sitten löydy kuin kaksi kävelevää asiakasta.
      Nykyinen inva/ esteetön kalustomäärä riittää niitä tarvitsevien kuljetuksiin aivan vallan mainiosti.

      Kelakyyteihin yhdistellyt asiakkaat mahtuu neppareihin, ei niitä niinpaljon ole samaan aikaan /samaan paikkaan menossa.
      Toki invat/ esteettömien autojen pitääkin olla hoitamassa sellaista palvelua tarvitsevien kuljetukset, en vaan ole vielä kuullut että jossain olisi em. kalustosta pulaa.

    • näin se käy

      Viestiketjun aloittajalle, joukkoliikennelupayrittäjä kurssille pääsyn yksi edellytys on: linja-autokortti, jos sinulla sellainen on niin eikun tervemenoa vaan kurssille ja kurssin päättökokokeen hyväksyttävästi suoritettuasi hakemaan tilintarkastajaltasi lausunto että omaisuutesi riittää niin sitten vaan hakemaan joukkarilupia ja tervetuloa alalle.

      • okst

        Etkö sinä pölövästi edes osaa lukea. Niinhän se nimenomaan on tekemässäkin. Opettele lukemaan ja vielä ymmärtämään se lukemasi, niin alat ymmärtämään maailman menosta jotakin.


    • Synkät ajat

      "Joukkareiden taksiliikenne rajoutuksien poiston jälkeen 1.1.2016 "

      Onnistuks Paanasen työryhmä tosiaan romuttamaan taksiliikenteen Suomessa?

    • Euron juusto

      KYLLÄ. Näin siinä vain pääsi käymään. Ikäväkyllä. Toivotaan että edes seuraavissa vaaleissa 2015 ihmiset ymmärtävät mitä tai ketä äänestävät ja miksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      117
      1584
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1216
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1121
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      67
      1118
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      922
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe