Pistääkö skorpoini itseään?

Utelias

On ollut pajon puhetta siitä, miten skorpoini on kostonhaluinen, pitkävihainen yms. Nyt olisi kuitenkin mielenkiintosta kuulla myös siitä, että miten scorppari kohtelee itseään kun on loukannut muita. Ohko hän vastaavasti itseään kohtaan yhtä raaka?

11

2038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • choff

Itse en ole Skorpioni, mutta kaverini on. Hyvin ankara itselleen, jos kuvittelee tehneensä jotain väärin. Lainasin hänelle musiikki-CD:n puoli vuotta sitten, ja tässä vähän aikaa sitten pyysin sitä takaisin. Kaverini etsi sitä kotoaan kaikkialta, muttei löytänyt - oli unohtanut sen kesämökille. Soitti minulle puolen yön aikoihin kertoakseen tästä. Puhelun aikana hän murtui täysin ja pyysi miljoonat kertaa anteeksi kun "oli pettänyt" luottamukseni. Sanoin, ettei se ole niin vakava asia, mutta hän intti vastaan ("se on vakava asia, älä valehtele") ja lopulta rupesi itkemään ja vannoi korvaavansa sen CD:n, ostavansa uuden tilalle. Lopulta sain vakuutettua, että se CD voi odottaa siellä mökillä niin kauan kunnes hän menee sinne uudemman kerran ja tuo sen sitten minulle takaisin.

Tietyissä tilanteissa kaverini on siis erityisen raaka itselleen, vaikka ei todellakaan olisi syytä. Em. tapauksessahan olisi ollut mahdollista, että olisin loukkaantunut ("CD:tä ei voi korvata rahalla!") ja sitä kaverini ei ilmeisesti olisi voinut kestää, joten hän soimasi itseään kaikin tavoin. Siis tapauksessa, jossa hän ITSE olisi (vahingossa) syyllinen toisen, kaverinsa, loukkaamiseen. Tietenkin erikseen ovat ne ihmiset, joista hän ei pidä. Tuskinpa hän silloin itkua vääntäisi.

Mitä-jos, mitä-jos...

• Ote Idän js Lännen astrologiaa kirjasta kohta skorpioni:

"Astrologiassa Skorpionin sanotaan olevan jollakin
        evoluution kolmesta tasosta.¨

Ensimmäisen tason skorpionin voima perustuu tunteisiin ja vaistoihin.Tätä skorpionia symboloi skorpioni eläin joka lopulta pistää pikemminkin itseään kuin muita.

Toisen tason Skorpionin voima perustuu älyyn. Tätä skorpionia symboloi maakotka lintu joka liitelee kaikkia muita korkeammalla.

Evoluution viimeisellä tasolla olevan Skorpionin voima perustuu rakkauteen.Tämän skorpionin symboli on rauhankyyhky."

Otin tähän vielä tähän eräästä 1996 ilmestyneestä horoskooppipokkarista nuo kolmen evoluution tason päivät eli jos olet syntynyt alla olevien päivämäärien alaisina kuulut joihinkin noista äsken luetelluista kohdista!Mutta henkilökohtainen kartta saattaa mennä näiden edelle.

Ensimmäisen tason skorpionit
        23.10-2.11

Toisen tason skorpionit
        3.11-12.11

Kolmannen tason skorpionit
        13.11-21.11

• Poison
        Leena kirjoitti:

Ote Idän js Lännen astrologiaa kirjasta kohta skorpioni:

"Astrologiassa Skorpionin sanotaan olevan jollakin
        evoluution kolmesta tasosta.¨

Ensimmäisen tason skorpionin voima perustuu tunteisiin ja vaistoihin.Tätä skorpionia symboloi skorpioni eläin joka lopulta pistää pikemminkin itseään kuin muita.

Toisen tason Skorpionin voima perustuu älyyn. Tätä skorpionia symboloi maakotka lintu joka liitelee kaikkia muita korkeammalla.

Evoluution viimeisellä tasolla olevan Skorpionin voima perustuu rakkauteen.Tämän skorpionin symboli on rauhankyyhky."

Otin tähän vielä tähän eräästä 1996 ilmestyneestä horoskooppipokkarista nuo kolmen evoluution tason päivät eli jos olet syntynyt alla olevien päivämäärien alaisina kuulut joihinkin noista äsken luetelluista kohdista!Mutta henkilökohtainen kartta saattaa mennä näiden edelle.

Ensimmäisen tason skorpionit
        23.10-2.11

Toisen tason skorpionit
        3.11-12.11

Kolmannen tason skorpionit
        13.11-21.11

22.11. syntyneet? Hehän ovat myös skorppareita?

• Wuh_34

Kohtelen kylläkin itseäni miten sattuu!! Jos on halu kostaa jollekin, niin yleensä siitä kostamisesta joutuu kärsimään kuiteskin itse jollakin tavalla. Joten olen oppinut sen vuosien varrella, ettei aina kannata itse olla se riitelyn aloittaja tahi olla osapuolena. Mitä taas tulee tuohon pitkähivaisuuteen, niin riippuu todellakin henkilöstä tai tapauksesta. Pyydän yleensä anteeksi jos olen tahallani loukannut tai tuottanut toisille tuskaa ja kyllä se harmittaa itseänikin, jos suhteet menee poikki jne.

• tietty

niinkuin muutkin - toivon mukaan!!

• kuin pakotettuna

Puolisollani oli tapana sanoa, että anteeksipyytäminen on minulle kuin kettinkiä paskantaisin, niin vaikeaa se on ja olen aito skorppari. Oikeassa puolisoni oli.

• niina*

olen itse skorpioni ja olen loukannut toisia ihmisiä! mielestäni nykyään ajattelen niin etten kehtaa katsoa heitä silmiin ja tunnen kuinka kunnioitus on hävinnyt! syytän itseäni kaikesta tapahtuneesta, mutten näytä sitä muille. sääli on kauheinta mitä voi saada. Yritän olla miettimättä tapahtunutta, mutta tiedän heidän ajattelevan sitä. olen menettänyt itseluottamuksen joka oli joskus ennen hyvä! en osaa ajatella enää tulevaisuutta elän päivän kerrallaan..Mutta jokaisella on kohtalonsa ja vastuu tekemisistään! en yritä paeta asioita , mutta mistään en pysty vielä kunnolla avautumaan!

• sco

Siis (lähes) ainoa asia joka voi skorpparin lannistaa on skorppari itse.

Yritäs löytää uusi näkökulma tilanteeseen..
        ..olet sotkenut jotain, mutta nyt tiedät pohjia myöden mitä se tarkoittaa ja mitä siitä seuraa! Tiedät myös sisimmässäsi ettet sellaista toimintamallia enää tarvitse etkä varsinkaan halua. Eli: sinulla on aito tilaisuus muuttaa itseäsi myönteiseen suuntaan, ei vain teeskennellä muutosta, niin kuin usein näkee käyvän. Älä yritä pyyhkiä pois menneisyyttäsi, vaan hyväksy se osaksi sitä mitä OLIT.

• Eli perfektionismi vaivaa aina ajoittain, oli sitten kysymys henkilösuhteista tai muista jokapäiväisistä asioista. Itselleni en virheitä sallisi - olisi pitänyt osata toimia oikein...

• scorp-86

Itse en sanoisi että tuo "itseään pistäminen" tarkoittaisi omantunnon kolkutusta tai itsesääliä. Omalla kohdallani kyse on sitä, että olen ollut liian mustasukkainen, ja hermoillut joistain asioista liikaa, kuvitellut kaikenlaista, vaikka mitään hätää ei olekkaan oikeasti ollut. Eli aiheutan ITSE itselleni paljon sydäsuruja. Niin että sattuu.. Onneksi nyt olen oppinut jo hieman ottamaan "iisimmin" ja olla päästämättä mieletöntä mielikuvitustani valloilleen... :)

• laruzki

skorpparin on muita loukattuaan ihan niinkuin ennenkin, mutta kun on loukannut minua, pyytelee kovastikkin anteeksi ja on aidosti pahoillaan

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4632
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1917
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1610
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      125
      1144
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1091
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      943
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      906
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe