Syitä jatkaa,syitä lopettaa?

vj_90

Heipsan! Alotin partion joskus pikku kakarana, ja se on ollu mun koko elämä jo melkein seitsemän ja puoli vuotta. Siis yli puolet elämästäni! Se on aina ollut minulle tärkein ja aikaavievin. Puserossa on killuttimia joka lähtöön ja muutenkin oon oikee "tosipartiolainen". Koko ajan oon aatellu, että kerran partiolainen, aina partiolainen. Ja että kuolenkin varmaan huivi kaulassa. Mutta joitain kuukausia sitten aloin jotenkin kyllästyä.. Se ei enää vain tunnu samalta. Myös lippukunnan johto on ja muut vj:t ovat jotenkin ei-niin-mukavia. Homma alkaa olla sisäpiirijuttua, tietyt tyypit saavat aina parhaat tehtävät ja retket yms.. On minua myös hallituksen puolesta ikäänkuin puukotettu selkään, ja koko touhu alkaa tympiä. Olen erittäin surullinen, jos joudun lopettamaan rakkaimman hallituksen, mutta en oikein näe muita vaihtoehtoja. Kyse on ajanpuuteesta, lpk:n jäsenistä ja siitä, ettei se enää vain tunnu samalta.. Mitä minun pitäisi tehdä? Lopettaa kokonaan, yrittää sinnitellä vaikka ilmapiiri kertookin että ilmankin minua pärjätään vai pitää taukoa ja jatkaa esim. vuoden päästä? Mielestäni olisi ehkä järkevää pitää pientä taukoa, mutta pelkään että en pääsisi enää mukaan ollenkaan. Kaikki kertokaa mielipiteenne ja hyviä vinkkejä!! Kiitos jo paljon!!

4

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ananas.89

      Ymmärräs hyvin tilanteesi, olen kuullut monia vastaavia tapauksia, itse olen vuotta sinua vanhempi ja ollut partiossa suunnilleen saman verran kuin sinäkin. Olen kyllä nauttinut partiosta koko ajan, mutta ehkä sinun kannattaisi kokeilla joko puhua vaikka lpkj: n kanssa ja yrittää saada enemmän vastuuta niin että muut huomaisivat kuinka korvaamaton olet. Toinen vaihtoehto on tietenkin se tauko, itse oli suomalaisesta tutusta lippukunnastani poissa noin vuoden, ulkomailla asumisen takia, ja nyt kun tulin takaisin noin 2 kuukautta sitten kaikki on ollut vielä enemmän hauskempaa että minulle tauko ainakin teki hyvää. Mutta ehkä se tauko olisi sinulle vaikeampaa koska näkisit kuitenkin muita lpk: laisiasi partion ulkopuolella. Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä että sinun ei kannata lopettaa partiota kokonaan, vuoden päästä voi olla jo niin että moni vanhemmista johtajista lopettaa/jää pois ja sinun ikäluokan partiolaisita tulee koko lippukunnan vahvuus ja teitö tarvitaan enemmän kuin nyt! Onnea valintaan!

    • Juuli

      Olen itse ollut joskus samanmoisessa tilanteessa. Partiossa olen ollut 11 vuotta ja vielä vuosi sitten tunsin itseni todella ulkopuoliseksi. En tehnyt asialle mitään ja harkitsin jo lopettamista, mutta päätin, että painan eteenpäin vaikka mikä olisi. Tilanne muuttui ja nyt olen yksi korvaamattomimmista johtajista.

      Suosittelen sinulle, että puhut lippukunnanjohtajalle tai jollekulle muulle, jos joku on sinulle läheisempi kuin lpkj. Ole aina valmis ottamaan uusia haasteita ja ilmoita tarkkaan, että haluat olla mukana yhtä paljon kuin muutkin. Uskon sinun olevan yhtä korvaamaton kuin muutkin.

      Vaikka muut johtajat eivät olisi kovin mukavia niin koita selvittää miksi he eivät ole mukavia. En suosittele vuoden taukoa, koska yleensä sen jälkeen on vaikea palata takaisin varsinkin jos tilanne on sellainen kuin sinulla.

      Tsemppiä sinulle ja kaikille muillekin!

    • indicaniina

      Partio on muutakin kuin oma lippukunta.
      Olet nyt kahdeksannella ja 14-vuotias? No, ainakin jotain sinne päin, joten sinulla on jo moni muu ovi auki.
      Lähde esimerkiksi mukaan piirisi vartiojaostoon.
      Tai sitten tyydy vain käymään erilaisissa piirin tapahtumissa, joissa varmasti saisit uusia partioystäviä oman lippukunnan ulkopuolelta. Vj-vihjareita, vaeltajatapahtumia, kursseja...
      Olet vj? Ajattele vartiolaisiasi. Lippukunnassamme hyvin harva vj-pari on johtanut vartiotaan neljä vuotta, ilman, että toinen, tai molemmat ovat lopettaneet tai jotain vastaavaa. Se on ikävää vartiolaisille.

    • aina sydäntä lähellä

      Moi, älä lopeta. vaihda vaikka lippukuntaa jos tilenne käy sietämättömäksi. Itse tein sen virheen kauan sitten että hyvin samantyyppisistä syistä lopetin ja kyllä se aina välillä harmittaa.
      Onneksi sain mahtavan pääoman, muistoja ja upeita ýstäviä aikonani ollessani mukana toiminnassa n.15 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe