Terrorismi??

Mistä terrorismi sikiää? Siitä on tullut valtaapitäville viime vuosina yhä päivänpolttavampi ja huolestuttavampi kysymys. Tuntuu vain aina enemmän siltä, että juuri valtaapitävien sisäsiittoisista ajatuksista johtuen heistä on tullut vuosi vuodelta vain yhä enemmän ja enemmän degeneroituneenpia. Ja ehkä juuri siitä syystä heistä onkin tullut sokeita näkemään omat virheensä.

Ainahan on ollut voima ja vastavoima. Sille valtioterrorismille, jota valtaapitävät harjoittavat, syntyy automaattisesti oma edellistä vastustava terrorismin muotonsa. Ja sehän syntyy vain ns. nurkkaan ajettujen ihmisten epätoivosta. Mikäpä muu voi enää olla vastauksena pienten ihmisten ahdinkoon, johon ei ole enää muuta ratkaisua tai poispääsyä. Aivan kuin villieläimen viimeinen puolustus. Eihän heillä ole enää mitään menetettävää, koska vallankäyttäjät ovat jo kaiken muun heiltä riistäneet.

13

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhhuhh

      Enemmänkin kiinnostaa ne seuraukset, mitä terrorismi tuo tullessaan tavallisen ihmisen elämään.
      Korkealentoinen poliittinen uho käy käsikädessä terrorismin kanssa.
      Arvotonta PASKAA.

      • Siitä korkealentoisuudesta et enää olisi voinut paremmin sanoa.

        Eivätkö juuri nykyiset poliittiset valtiojohtajamme olleet niitä korkealentoisimpia silloin 'vanhaa' vallatessaan. Ja nythän se käsikädessä ajatuksesi toteutuu täydellisesti joidenkin heistä käyttäessään sitä valtioterrorismia hallintakeinonaan. Sen seurauksiahan me tavalliset ihmiset juuri sitten joudummekin kärsimään.

        Ja siitä viimeisestä sanastasi täytyy minun todeta se, ettet sinäkään voi välttyä tuottamasta sitä, niin kauan kun täällä vielä taaperrat ;) ja arvotontahan se ei voi olla, koska siitä maa voimansa imee ;)


      • Tuomas
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Siitä korkealentoisuudesta et enää olisi voinut paremmin sanoa.

        Eivätkö juuri nykyiset poliittiset valtiojohtajamme olleet niitä korkealentoisimpia silloin 'vanhaa' vallatessaan. Ja nythän se käsikädessä ajatuksesi toteutuu täydellisesti joidenkin heistä käyttäessään sitä valtioterrorismia hallintakeinonaan. Sen seurauksiahan me tavalliset ihmiset juuri sitten joudummekin kärsimään.

        Ja siitä viimeisestä sanastasi täytyy minun todeta se, ettet sinäkään voi välttyä tuottamasta sitä, niin kauan kun täällä vielä taaperrat ;) ja arvotontahan se ei voi olla, koska siitä maa voimansa imee ;)

        http://www.11syyskuu.org/


      • huhhuhh
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Siitä korkealentoisuudesta et enää olisi voinut paremmin sanoa.

        Eivätkö juuri nykyiset poliittiset valtiojohtajamme olleet niitä korkealentoisimpia silloin 'vanhaa' vallatessaan. Ja nythän se käsikädessä ajatuksesi toteutuu täydellisesti joidenkin heistä käyttäessään sitä valtioterrorismia hallintakeinonaan. Sen seurauksiahan me tavalliset ihmiset juuri sitten joudummekin kärsimään.

        Ja siitä viimeisestä sanastasi täytyy minun todeta se, ettet sinäkään voi välttyä tuottamasta sitä, niin kauan kun täällä vielä taaperrat ;) ja arvotontahan se ei voi olla, koska siitä maa voimansa imee ;)

        Niin, kyllähän ainakin pillerinpyörittäjä arvostaa sitä ihteään.

        Valtioterrorismi.
        Etkö ole valmis monopolisoimaan väkivaltakoneistoa valtiolle?
        Kenelle sen sitten legitimioisit?
        Vastauksesi tulee pelottamaan hieman jo ennakolta...


      • huhhuhh kirjoitti:

        Niin, kyllähän ainakin pillerinpyörittäjä arvostaa sitä ihteään.

        Valtioterrorismi.
        Etkö ole valmis monopolisoimaan väkivaltakoneistoa valtiolle?
        Kenelle sen sitten legitimioisit?
        Vastauksesi tulee pelottamaan hieman jo ennakolta...

        Väkivaltakoneisto?? Vain tyhmän ja kehittymättömän ihmisen on turvauduttava väkivaltaan, ajattelukyvyn puutteen ja keskustelutaidottomuuden vuoksi.

        Kuten sanottua jo otsikossanikin, jos sinua pelottaa sekä väkivallattomuus että ihmistenvälinen hyväntahtoinen ja toisensa huomioonottava toiminta, johon liittyy kaikkinainen ihmisyyden kunnioittaminen, niin oletpa SINÄ ennenminkin pelottava persoona.

        Ota sinusta sitten selvää...... mutta tätä mieltä olen minä.


      • huhhuhh
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Väkivaltakoneisto?? Vain tyhmän ja kehittymättömän ihmisen on turvauduttava väkivaltaan, ajattelukyvyn puutteen ja keskustelutaidottomuuden vuoksi.

        Kuten sanottua jo otsikossanikin, jos sinua pelottaa sekä väkivallattomuus että ihmistenvälinen hyväntahtoinen ja toisensa huomioonottava toiminta, johon liittyy kaikkinainen ihmisyyden kunnioittaminen, niin oletpa SINÄ ennenminkin pelottava persoona.

        Ota sinusta sitten selvää...... mutta tätä mieltä olen minä.

        Siinä tapauksessa noin 5,9 miljardia lajitoveriasi on tyhmiä ja kehittymättömiä tällä planeetalla.

        Odotellessamme evoluution parantavaa vaikutusta ihmisluontoon, pieni varautuminen tulipaloihin lienee paikallaan.

        Ei minua mainitsemasi asiat PELOTA, mutta olen menettänyt lapsenuskoni ihmisyyden kaikkivoipaisuuteen ja ainaiseen pyrkimykseen kohti hyvää.

        Riittää kun joukossamme on jokunen sairas yksilö, joka tempaa mukaansa massoja.
        Siinä sitä sitten taas ollaan.

        Halailetko puita?


      • Gaaa
        huhhuhh kirjoitti:

        Siinä tapauksessa noin 5,9 miljardia lajitoveriasi on tyhmiä ja kehittymättömiä tällä planeetalla.

        Odotellessamme evoluution parantavaa vaikutusta ihmisluontoon, pieni varautuminen tulipaloihin lienee paikallaan.

        Ei minua mainitsemasi asiat PELOTA, mutta olen menettänyt lapsenuskoni ihmisyyden kaikkivoipaisuuteen ja ainaiseen pyrkimykseen kohti hyvää.

        Riittää kun joukossamme on jokunen sairas yksilö, joka tempaa mukaansa massoja.
        Siinä sitä sitten taas ollaan.

        Halailetko puita?

        Pari sataa vuotta sitten saatettiin polttaa roviolla, jos joku väitti et oot noita. Sata vuotta sitten oli vielä orjia. Naiset ei saanu äänestää. Entäs nyt? Ihmisen "evoluutio" kulkee nopeammin kuin luuletkaan. Voi myös riittää et on jokunen viisas yksilö. Oletko ikinä kyseenalaistanut koko yhteiskuntaa, miettinyt onko elämän tehtäväsi käydä töissä 9-17, ostaa sitten hieno auto ja omakotitalo. Kun synnyit tuliko mukanasi ohjeet miten olla ja minne mennä? Ei ainakaan minun mukana tullut. Joten siis mistä tiedät ,etteivät ihmiset voisivat elää rauhassa ilman väkivaltaa? Historian tiedämme mutta tulevaisuutta emme. Ihminen ei ole samalla tavalla vaistojensa avulla elävä kuin muut eläimet, koska meillä on kyky valita ja miettiä. Rauha ja vapaus ei koita meille ennen kuin lopetamme tämän passiivisen demokratian ja otamme aktiivisesti osaa yhteiskunnan toimintaan. Miten voimme luulla yhteiskunnan muuttuvan jos emme tuo ilmi epäkohtia? On myös tärkeä osata erottaa sen valtavan informaatio määrän seasta ne oikeat jyväset. Läntisissä yhteiskunnissa propagandalla on saatu melko hyvin kansalaiset siihen tilaan mihin eliitti meidät haluaa eli laumaksi pelokkaita ihmisiä. Eikö olisi siis hyvä aika kyseenalaistaa valtaa pitävät instituutiot ?


      • vex

      • vex
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Väkivaltakoneisto?? Vain tyhmän ja kehittymättömän ihmisen on turvauduttava väkivaltaan, ajattelukyvyn puutteen ja keskustelutaidottomuuden vuoksi.

        Kuten sanottua jo otsikossanikin, jos sinua pelottaa sekä väkivallattomuus että ihmistenvälinen hyväntahtoinen ja toisensa huomioonottava toiminta, johon liittyy kaikkinainen ihmisyyden kunnioittaminen, niin oletpa SINÄ ennenminkin pelottava persoona.

        Ota sinusta sitten selvää...... mutta tätä mieltä olen minä.

        Ihminen on eläin.Kun sen tulee nälkä niin siitä tulee petoeläin.Lihapadan ääressä on turvallista filosofoida.Vaikka olisit kuinka viisas tai älykäs ajaudut väkivaltaan kun näet nälkää.Tämä on normaalia olemassaolon taistelua.Se on hyväksyttävä ja tiedettävä sekä tehdä kaikki voitava jotta nälkää ei tule.Tulevaisuutemme on synkempi kuin menneisyytemme.Tietämättömyys auttaa meitä pysymään rauhallisina vaikka kuolemme ehkä kymmenen vuoden sisällä nälkään.


      • huhhuhh
        Gaaa kirjoitti:

        Pari sataa vuotta sitten saatettiin polttaa roviolla, jos joku väitti et oot noita. Sata vuotta sitten oli vielä orjia. Naiset ei saanu äänestää. Entäs nyt? Ihmisen "evoluutio" kulkee nopeammin kuin luuletkaan. Voi myös riittää et on jokunen viisas yksilö. Oletko ikinä kyseenalaistanut koko yhteiskuntaa, miettinyt onko elämän tehtäväsi käydä töissä 9-17, ostaa sitten hieno auto ja omakotitalo. Kun synnyit tuliko mukanasi ohjeet miten olla ja minne mennä? Ei ainakaan minun mukana tullut. Joten siis mistä tiedät ,etteivät ihmiset voisivat elää rauhassa ilman väkivaltaa? Historian tiedämme mutta tulevaisuutta emme. Ihminen ei ole samalla tavalla vaistojensa avulla elävä kuin muut eläimet, koska meillä on kyky valita ja miettiä. Rauha ja vapaus ei koita meille ennen kuin lopetamme tämän passiivisen demokratian ja otamme aktiivisesti osaa yhteiskunnan toimintaan. Miten voimme luulla yhteiskunnan muuttuvan jos emme tuo ilmi epäkohtia? On myös tärkeä osata erottaa sen valtavan informaatio määrän seasta ne oikeat jyväset. Läntisissä yhteiskunnissa propagandalla on saatu melko hyvin kansalaiset siihen tilaan mihin eliitti meidät haluaa eli laumaksi pelokkaita ihmisiä. Eikö olisi siis hyvä aika kyseenalaistaa valtaa pitävät instituutiot ?

        - Pari sataa vuotta sitten saatettiin polttaa roviolla, jos joku väitti et oot noita. Sata vuotta sitten oli vielä orjia. Naiset ei saanu äänestää. Entäs nyt? Ihmisen "evoluutio" kulkee nopeammin kuin luuletkaan.

        Ei ihminen ole lajina muuttunut parissasadassa vuodessa biologisesti juuri ollenkaan. Tieto on lisääntynyt, muttei se vielä vie näin lyhyessä ajassa ihmistä evoluutiomielessä eteenpäin.

        - Voi myös riittää et on jokunen viisas yksilö. Oletko ikinä kyseenalaistanut koko yhteiskuntaa, miettinyt onko elämän tehtäväsi käydä töissä 9-17, ostaa sitten hieno auto ja omakotitalo.

        Ei se riitä näin isossa massassa jokunen viisas yksilö.
        Olen kyseenalaistanut, mutta tullut siihen lopputulokseen, että talvipakkasilla in kivempi asua omakotitalossa ja ajaa hienolla autolla, kuin kyyköttää savimajassa ja kävellä paljain jaloin. Kiitos kysymästä.

        - Kun synnyit tuliko mukanasi ohjeet miten olla ja minne mennä? Ei ainakaan minun mukana tullut. Joten siis mistä tiedät ,etteivät ihmiset voisivat elää rauhassa ilman väkivaltaa?

        Ei tullut ohjeet mukaan. Tuliko sinulla sitten?

        - Ihminen ei ole samalla tavalla vaistojensa avulla elävä kuin muut eläimet, koska meillä on kyky valita ja miettiä.

        Oletko tutustunut Freudin oppeihin?

        - Rauha ja vapaus ei koita meille ennen kuin lopetamme tämän passiivisen demokratian ja otamme aktiivisesti osaa yhteiskunnan toimintaan.

        Ei kuulosta rauhanomaiselta kehityskululta vaan väkivallan ja sekasorron lisääntymiseltä. Outo lääke tuohon vaivaan!

        - On myös tärkeä osata erottaa sen valtavan informaatio määrän seasta ne oikeat jyväset.

        Mikä on oikein ja mikä väärin? Kuka sen määrittää?

        - On myös tärkeä osata erottaa sen valtavan informaatio määrän seasta ne oikeat jyväset.

        Ja mitä sen jälkeen, kun nyky-yhteiskuntaa ylläpitävät instituutiot on romahdutettu?
        Anna minä arvaan: Totaalista kaikki-kaikkia vastaan hysteeristä väkivaltaa!
        Muista nyt, että vaikka ajatuksemme ovat kehittyneet ammoisista ajoista, olemme silti aika lähellä eläintä.


      • Gaaaa
        huhhuhh kirjoitti:

        - Pari sataa vuotta sitten saatettiin polttaa roviolla, jos joku väitti et oot noita. Sata vuotta sitten oli vielä orjia. Naiset ei saanu äänestää. Entäs nyt? Ihmisen "evoluutio" kulkee nopeammin kuin luuletkaan.

        Ei ihminen ole lajina muuttunut parissasadassa vuodessa biologisesti juuri ollenkaan. Tieto on lisääntynyt, muttei se vielä vie näin lyhyessä ajassa ihmistä evoluutiomielessä eteenpäin.

        - Voi myös riittää et on jokunen viisas yksilö. Oletko ikinä kyseenalaistanut koko yhteiskuntaa, miettinyt onko elämän tehtäväsi käydä töissä 9-17, ostaa sitten hieno auto ja omakotitalo.

        Ei se riitä näin isossa massassa jokunen viisas yksilö.
        Olen kyseenalaistanut, mutta tullut siihen lopputulokseen, että talvipakkasilla in kivempi asua omakotitalossa ja ajaa hienolla autolla, kuin kyyköttää savimajassa ja kävellä paljain jaloin. Kiitos kysymästä.

        - Kun synnyit tuliko mukanasi ohjeet miten olla ja minne mennä? Ei ainakaan minun mukana tullut. Joten siis mistä tiedät ,etteivät ihmiset voisivat elää rauhassa ilman väkivaltaa?

        Ei tullut ohjeet mukaan. Tuliko sinulla sitten?

        - Ihminen ei ole samalla tavalla vaistojensa avulla elävä kuin muut eläimet, koska meillä on kyky valita ja miettiä.

        Oletko tutustunut Freudin oppeihin?

        - Rauha ja vapaus ei koita meille ennen kuin lopetamme tämän passiivisen demokratian ja otamme aktiivisesti osaa yhteiskunnan toimintaan.

        Ei kuulosta rauhanomaiselta kehityskululta vaan väkivallan ja sekasorron lisääntymiseltä. Outo lääke tuohon vaivaan!

        - On myös tärkeä osata erottaa sen valtavan informaatio määrän seasta ne oikeat jyväset.

        Mikä on oikein ja mikä väärin? Kuka sen määrittää?

        - On myös tärkeä osata erottaa sen valtavan informaatio määrän seasta ne oikeat jyväset.

        Ja mitä sen jälkeen, kun nyky-yhteiskuntaa ylläpitävät instituutiot on romahdutettu?
        Anna minä arvaan: Totaalista kaikki-kaikkia vastaan hysteeristä väkivaltaa!
        Muista nyt, että vaikka ajatuksemme ovat kehittyneet ammoisista ajoista, olemme silti aika lähellä eläintä.

        Ei se kyseenalaistaminen tarkoita palaamista rautakaudelle. Ja auton ja talon omistaminen enemmänkin vertauskuva kapitalistisesta kulutusmaailmasta. Evoluutiolla en tarkoittanut ihmisen ruumiin muuttumista vaan enemmänkin henkisten ominaisuuksien lisääntymistä vai voitko kieltää ettei ihmiskunta oisi lähentynyt ja yhtenäistynyt viime vuosisatoina, vaikka tosin en kiellä etteikö oli tapahtunut takapakkiakin esim. hitler.
        Olen edelleenkin samaa mieltä, että ihminen ei ole vertaus kelpoinen muihin eläimiin vaistojensa perusteella. En ainakaan pelkää kävellä ruoka kädessä jonkun nälkäisen ohi ja uskon ettei se minua tapa.
        Freudista sen verran, että mistäs sinä tiedät että se on edes totta mitähän sanoo, kuten juuri sanoit
        "Mikä on oikein ja mikä väärin? Kuka sen määrittää?" Freud? George W? Omasta mielestäni se on meidän omassa päässämme muodostettava ja sitähän se vapaus omasta mielestäni on, vapaus tehdä päätöksiä.
        Sitä voisi auttaa jos (valtavirta) mediaan tulisi muitakin näkökulmia kuin CNN tai FOX ja muut läntiset mediat.Esim USA ja sota terrorismia vastaan saisi ihan uuden ilmeen.

        Vanhojen instituutioiden tilalle tietysti kasvaa uusia...Ehkä toimivampia kuin nyt tai sitten ei, sen näkee sitten. Jos ei mitään ikinä tee niin ei mitään ikinä tapahdukkaan. Omasta mielestä nykyinen yhteiskunta korostaa huonoja arvoja kuten ahneus , etuoikeudet ... kiitos kapitalismin, joka demokraattisena voisi ehkä toimia tai sitten ei. Omasta mielestäni asiat voisivat pienillä muutoksillakin olla paremmin kaikilla.

        Aktiivisemmalla demokratialla tarkoitan tietenkin sitä ,että ihmiset ottaisivat osaa yhteiskunnan päätöksen tekoon entistä enemmän. Eikä vain istuisi kotona ja sanoisi "ei mua kiinnosta" tai "mitä mä voin tehdä". Tuskin johtajat ajavat meidän etujaan jos emme niitä vaadi.

        Toisaalta ymmärrän sinun kantasi siitä, että olemme eläimiä ja ne ohjaavat toimintaamme olivat sitten ajatuksemme ja tavoitteemme mitä tahansa. Mutta mitä mulle sitten jää jos luovun omista ajatuksistani ja siitä uskosta, että ihminen on hyvä?

        Ei minunkaan mukana tullut ohjeita sen takia en tiädä miten kuuluisi elää vaan koitan oppia parhaani mukaan.


      • huhhuhh
        Gaaaa kirjoitti:

        Ei se kyseenalaistaminen tarkoita palaamista rautakaudelle. Ja auton ja talon omistaminen enemmänkin vertauskuva kapitalistisesta kulutusmaailmasta. Evoluutiolla en tarkoittanut ihmisen ruumiin muuttumista vaan enemmänkin henkisten ominaisuuksien lisääntymistä vai voitko kieltää ettei ihmiskunta oisi lähentynyt ja yhtenäistynyt viime vuosisatoina, vaikka tosin en kiellä etteikö oli tapahtunut takapakkiakin esim. hitler.
        Olen edelleenkin samaa mieltä, että ihminen ei ole vertaus kelpoinen muihin eläimiin vaistojensa perusteella. En ainakaan pelkää kävellä ruoka kädessä jonkun nälkäisen ohi ja uskon ettei se minua tapa.
        Freudista sen verran, että mistäs sinä tiedät että se on edes totta mitähän sanoo, kuten juuri sanoit
        "Mikä on oikein ja mikä väärin? Kuka sen määrittää?" Freud? George W? Omasta mielestäni se on meidän omassa päässämme muodostettava ja sitähän se vapaus omasta mielestäni on, vapaus tehdä päätöksiä.
        Sitä voisi auttaa jos (valtavirta) mediaan tulisi muitakin näkökulmia kuin CNN tai FOX ja muut läntiset mediat.Esim USA ja sota terrorismia vastaan saisi ihan uuden ilmeen.

        Vanhojen instituutioiden tilalle tietysti kasvaa uusia...Ehkä toimivampia kuin nyt tai sitten ei, sen näkee sitten. Jos ei mitään ikinä tee niin ei mitään ikinä tapahdukkaan. Omasta mielestä nykyinen yhteiskunta korostaa huonoja arvoja kuten ahneus , etuoikeudet ... kiitos kapitalismin, joka demokraattisena voisi ehkä toimia tai sitten ei. Omasta mielestäni asiat voisivat pienillä muutoksillakin olla paremmin kaikilla.

        Aktiivisemmalla demokratialla tarkoitan tietenkin sitä ,että ihmiset ottaisivat osaa yhteiskunnan päätöksen tekoon entistä enemmän. Eikä vain istuisi kotona ja sanoisi "ei mua kiinnosta" tai "mitä mä voin tehdä". Tuskin johtajat ajavat meidän etujaan jos emme niitä vaadi.

        Toisaalta ymmärrän sinun kantasi siitä, että olemme eläimiä ja ne ohjaavat toimintaamme olivat sitten ajatuksemme ja tavoitteemme mitä tahansa. Mutta mitä mulle sitten jää jos luovun omista ajatuksistani ja siitä uskosta, että ihminen on hyvä?

        Ei minunkaan mukana tullut ohjeita sen takia en tiädä miten kuuluisi elää vaan koitan oppia parhaani mukaan.

        - "Mikä on oikein ja mikä väärin? Kuka sen määrittää?" Freud? George W? Omasta mielestäni se on meidän omassa päässämme muodostettava ja sitähän se vapaus omasta mielestäni on, vapaus tehdä päätöksiä.

        Tähän juuri liittyykin hirvittävä riski.
        Tuolla perusteella voi tappaa miljoona ihmistä helposti. Joku oma pikku -ismi, jonka saa myytyä muutamalle hullulle. Puhdas vapaus on pelottava asia. Oletko tullut ajatelleeksi mitä se pitää sisällään?

        - Sitä voisi auttaa jos (valtavirta) mediaan tulisi muitakin näkökulmia kuin CNN tai FOX ja muut läntiset mediat.Esim USA ja sota terrorismia vastaan saisi ihan uuden ilmeen.

        Kerro minulle, mitä kanavia minun tulee seurata.

        - Vanhojen instituutioiden tilalle tietysti kasvaa uusia...Ehkä toimivampia kuin nyt tai sitten ei, sen näkee sitten. Jos ei mitään ikinä tee niin ei mitään ikinä tapahdukkaan. Omasta mielestä nykyinen yhteiskunta korostaa huonoja arvoja kuten ahneus , etuoikeudet ... kiitos kapitalismin, joka demokraattisena voisi ehkä toimia tai sitten ei. Omasta mielestäni asiat voisivat pienillä muutoksillakin olla paremmin kaikilla.

        Osin totta. Kapitalismia vain on turha syyttää kaikesta paskasta mikä näkyy. Nykyinen systeemihän on saanut vaikutteensa niin liberalismista, kuin sosialismistakin.

        - Aktiivisemmalla demokratialla tarkoitan tietenkin sitä ,että ihmiset ottaisivat osaa yhteiskunnan päätöksen tekoon entistä enemmän. Eikä vain istuisi kotona ja sanoisi "ei mua kiinnosta" tai "mitä mä voin tehdä". Tuskin johtajat ajavat meidän etujaan jos emme niitä vaadi.

        Samaa mieltä. Käsitin vain hieman toisin ja vastasin sen mukaan.

        Ihminen on oppivainen eläin. Kaikki kehittyy kyllä , joskin mentaalipuoli paljon hitaammin kuin meitä ympäröivä kehittämämme teknologia.
        Ihmiskunnan yhteiskuntarakennekin on jäänyt saman teknologisen jyrän alle. Emme hallitse tapahtumia, ne hallitsevat meitä.

        Glue onkin, että on keksittävä tavat selviytyä, niin yksilötasolla kuin yhteisötasollakin.
        Tavat vain ovat joskus monella mittarilla kovia.... vahvat selviytyvät ja heikot sortuvat...evoluutiota.


      • Vapauden puolesta
        vex kirjoitti:

        Lukemalla saat jonkun muun aivot.Ajattele enemmän.

        Tiedät siis asioista totuuden, vaikka et ole tutkinut asiaa? Uskotko kaiken, mitä valtamediassa sinulle kerrotaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1998
    2. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      119
      1185
    3. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      134
      1168
    4. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      9
      1016
    5. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      931
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      36
      843
    7. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      54
      760
    8. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      62
      757
    9. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      142
      746
    10. Yleisesti mikä

      Vetoaa eniten toisessa
      Ikävä
      38
      709
    Aihe